Cocu mengt zich niet in trainerscarrousel: 'Er zit geen bericht aan te komen'

    Cocu mengt zich niet in trainerscarrousel: 'Er zit geen bericht aan te komen'

    zaterdag 17 maart 2018 om 10:08

    Waar de trainerscarrousel in de Eredivisie op volle toeren draait, blijft het rond Phillip Cocu stil. De 47-jarige PSV-trainer wil ook volgend seizoen aan het roer staan in Eindhoven.

    "Ik heb nog een contract (tot medio 2019, red.) en dat loopt door. Ik heb het uitstekend naar mijn zin. Er zit geen bericht aan te komen wat mij betreft", is Cocu duidelijk tegenover het Eindhovens Dagblad. Als het aan de oefenmeester ligt, begint hij eind juni dus aan zijn zesde seizoen als hoofdcoach. Daarvoor was hij ook nog drie maanden interim-hoofdtrainer.

    Welke selectie Cocu komend seizoen tot zijn beschikking heeft, is voorlopig nog onduidelijk. Ook assistent-trainer Ruud Brood wacht nog op een bericht of PSV met hem verder wil. De verbintenis van de 55-jarige assistent loopt af. Mogelijk is hij daarmee voor andere clubs een interessante optie.

    Overigens stevent Cocu op zijn derde landstitel met PSV af. Daarnaast won hij een keer de KNVB Beker en twee keer de Johan Cruijff Schaal.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Doet Cocu het goed bij PSV?

    (1646 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jeroen Water +2559
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:11
    Waarom zou je ook cocu.. Zo een mooi voetballende club met zoveel lef en bravoure vind je natuurlijk nooit meer..
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:15
    Hij heeft het zelf naar zijn zin dus hij mag nog jaren aanblijven
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:32
    Overmars heeft het ook goed naar zijn zin bij ajax :) :) :)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:22
    Past precies daar bij dat Anti-voetbal.
    Vind ik leuk
    elmoo +611
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:28
    Die amsterdammers spelen geweldig voetbal.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:28
    ????
    En nu lekker wachten wie er hapt?
    Hoog nivo
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:53
    gozer,3 reacties daarboven schrijft ene jeroen water ook een bericht,waarom reageer jij daar niet hetzelfde op?
    OOO wacht,dat was negatief over psv,dan is het oke toch?
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:31
    Voor welke club ben jij?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:48
    De beste
    Vind ik leuk
    Bertus +4913
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:37
    Als trainer wordt je nou eenmaal afgerekend op prestaties en daar valt niks op af te dingen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:49
    Ik zeg ook nergens van niet
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20534
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:11
    " Psv stevent op de titel af ".....Laten we nou maar ff rustig doen en leren van verleden week. Niet meegaan in deze uitspraken en volle focus op elke tegenstander.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:11
    Denk dat hij na dit seizoen weg gaat. Hoop het eerlijk gezegt ook. Een frisse wind is altjjd goed en hij zit er ook al 5 jaar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:15
    Keizer heeft nog geen nieuwe club dus de keus is er nog
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:36
    Die hoeven wij niet. Schandalig trouwens hoe jou club met mensen omgaat. Keizer jaren in dienst. Deed het prima bij de jeugd en uit nood kon hij ergens anders binnen de club een gat opvullen en dat was niet 100% naar de zin, mede door falend beleid binnen de club en staat hij op straat. En de resultaten zijn er niet bepaalt beter op geworden.
    Vind ik leuk
    2cents +53689
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:41
    Jaren in dienst? 1 jaar Jong Ajax.

    Deed het prima met Jong, maar kijk eens naar dat materiaal en dan naar dat waar Reiziger het meestal mee moet doen.

    De manier waarop en vooral het moment waarop hij ontslagen deugde niet. Maar zijn periode vóór Ajax 1 moet je niet overdrijven.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 10:42]
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:32
    Ik hoop het ook en hoop dat van Bommel het stokje overneemt.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12082
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:39
    Van Bommel komt ipv Brood.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5744
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:10
    Dit vind ik Brood nijd
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12082
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:17
    Met het broodmes tussen de tanden.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6125
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:32
    En brood dan?
    Vind ik leuk
    SB +355
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:12
    Laten zitten! misschien niet het mooiste voetbal, maar daar ben ik met een prijs niet rauwig om. 1 jaar nog blijven en dan toch misschien een frisse wind.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2559
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:16
    Zo voelde het voor mij ook 4 jaar lang met frankie ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:16
    Een echte Psv'er jij. Geen enkele verwachting! 3e plaats is ook een goede prestatie van jullie provincie clubje
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:27
    PSV is nooit tevreden met 3e plaats, net zo min als Feyenoord en Ajax. En wat bedoel je met provincieclubje, moet je daar eennwaarde-oordeel aan hangen? Geografisch zijn we ingedeeld in werelddelen, landen, provincies en regio’s. Hierin zijn gehuchten, dorpen, steden en metropolen. Geen enkele link met voetbal. Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven, Utrecht, Den Haag, Arnhem, Nijmegen, Groningen, Leeuwarden, Zwolle, Venlo, Kerkrade, Dordrecht etc etc.. zijn allen m.i. Steden (met mogelijk allen stadsrechten) gelegen in provincies.
    Vind ik leuk
    elmoo +611
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:29
    Staan nog steeds boven jullie
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:12
    Reactie verwijderd VP.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 13:55]
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1893
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:13
    balen
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:16
    Kampioen worden zou een goede prestatie zijn. Goede coach, kijkt altijd naar eigen team en geeft -zover ik me kan herinneren- nooit af op andere teams / coaches. Respect.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2435
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:16
    Ja Cocu doet het goed bij PSV dat kan niemand ontkennen! Hij had opstart problemen maar ik vind hem heel steady
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:22
    Geen interesse van andere clubs dus.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15191
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:19
    Die weten dat Cocu niet geinteresseerd is om zomaar in een of andere slangekuil te stappen.
    En terecht, hij kan hier in Nederland zo het voorbeeld zien hoe dramatisch andere clubs met trainers/ personeel omgaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:36
    Wat betreft resultaat mogen we als supporter niet klagen. Maar het voetbal is toch wel heel slecht geworden onder Cocu.

    Daar staat dan weer tegenover dat het materiaal waar hij moet werken ook echt ondermaats is voor P.S.V.

    Dit jaar kampioen worden is echt een prestatie van formaat. Hij speelt met een zeer matige selectie ( hij beschikt niet eens over een linksback!) dan wel dramatisch voetbal, maar een titel behalen is echt klasse.

    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:39
    Niet helemaal mee eens en je zegt zelf,het materiaal is minder geworden. De jaren met Guardado (,de Jong en Memphis beide meer dan 20 goals) Gini,Narsingh,Moreno,Willems,Bruma, Rekik.dit seizoen Pröpper,dat zijn allemaal spelers die nu direct in de basis zouden staan,we spelen met een " valse linksback" en Jorrit is nou eenmaal geen Guardado en zo zijn er nog wel een paar.Ik heb PSV onder Cocu echt mooi voetbal zien spelen of had je liever zo'n seizoen als AZ maar geen titel,het spel komt wel weer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:59
    Zoals ik zeg: ik klaag niet over het resultaat. En ja, het jaar met CL was een mooi jaar met goed reactievoetbal.

    En begrijp me niet verkeerd, maar dat kleeft toch nadrukkelijk aan Cocu: reactievoetbal.

    Zou het ook wel eens lekker vinden om een seizoen lang veel mooie wedstrijden te zien met initiatiefrijk voetbal. En natuurlijk resultaten.

    Cocu is een held van me, dus van mij hoeft hij zeker niet te vertrekken. Maar komend jaar een beetje meer initiatief op het veld, dan is een kinderhand al snel weer gevuld!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:10
    Hangt dus van je selectie af en de juiste balans daarin vinden, spelers moeten risico durven nemen,Zyech schiet een bal 40 x het stadion uit en nog roepen sommigen dat hij de beste speler van de eredivisie is,hun durft, Memphis bleef die acties maken en vaak ging het fout maar hij durfde zo werd hij topscorer, Lozano is ook zon speler, Bergwijn kan zo worden en ik ben benieuwd naar Romero,Mauro durft vooruit te voetballen dus het komt wel weer goed denk/ hoop ik. Tot slot, reactievoetbal wordt door 90%van de teams gespeeld, Juventus komt er al jaren heel ver mee .
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 maart 2018 om 17:42
    Dat PSV reactievoetbal speelt in topwedstrijden is nog oké, maar kom op zeg tegen Excelsior en 12 andere clubs uit de Eredivisie mogen we toch wel wat meer verwachten?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:55
    Kan ook nergens anders heen
    Vind ik leuk
    Eendracht +15191
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:20
    Gisteren was de A67 behoorlijk lang afgesloten idd.
    Maar vandaag gaat het gewoon weer hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:26
    Alle clubs kennen een mindere periode, continuïteit en stabiliteit zijn dan grote waarden, uiteraard horen daar ook prestaties bij en zeg nou zelf,3 titels( voorschot op de derde)in 4 jaar is gewoon bovengemiddeld goed.Het spel was dit jaar minder,slecht soms maar de voorbije 4 jaar ( zeker laatste jaar van Gini en Memphis)was het goed tot zelfs zeer goed ( wedstrijden tegen oa. Atletico)dus Phillip, lekker doorgaan en hopelijk wat versterkingen voor komend seizoen dan heb ik vertrouwen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2193
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:30
    Wie wil Cocu als trainer hebben,reactie voetbal zonder balbezit.
    Trekt echt geen volle stadions.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:38
    Cocu heeft zich als speler bewezen en ook als trainer, laat hij goede dingen zien. Zijn we vergeten, hoe we allemaal, dachten in het begin van het seizoen. Er waren geluiden dat PSV, bovenaan in het rechter rijtje zou komen te staan. Ons PSV staat als trotse koploper en dus is er veel veranderd. Dus stop met het negatieve.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 11:38]
    Vind ik leuk
    RR12 +419
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:50
    Waarom zou ie ook maar niet om die redenen Jeroen. Ze worden terecht kampioen maar zie zelden lef en bravoure laat staan mooi voetbal. Als dat bepalend zou zijn dit jaar wijs je AZ aan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:39
    Prima zaak .
    Rust in de tent .
    Heerlijk.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:56
    Waarom zou je weg gaan als je zo makkelijk kampioen bent geworden en totaal geen tegenstand hebt gekend ondanks het mindere spel.
    Hij moet een soort Wenger worden van Eindhoven, heerlijk die club uit Amsterdam laten denken dat ze de beste zijn en zelf met de schaal ervan door gaan, dan zou ik me ook op mijn plaats voelen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:01
    Als we deze lijn door kunnen zetten mag hij gewoon blijven.
    Psv staat er zoveel beter voor als na het debakel reeker.
    Psv groeit op alle vlakken van jeugd tot selectie.
    Maar mark van bommel zou ook een optie zijn mocht hij toch vertrekken.
    No problem.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:05
    Cocu en Gio moeten andere assistenten rondom krijgen.
    Ze missen wel degelijk kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1721
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:45
    Buiten zijn eerste seizoen, doet Cocu het qua resultaten erg goed. Zelfs vorig seizoen nog geëindigd op 76 punten. Tussen 2011 en 2014 was dat genoeg om kampioen mee te worden.
    De enige echte misstap is het niet halen van de EL dit seizoen. Het is hem vergeven wanneer PSV buiten alle verwachtingen vooraf (ze zouden volgens “kenners” blij moeten zijn met de derde plaats en zelfs dat zou moeilijk worden) kampioen wordt. 5 prijzen in 4 jaar. Erg knappe prestatie.
    Vind ik leuk
    Mi amigo +109
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:50
    Misschien moet hij een paar jaartjes ergens anders trainen en zich nog verder ontwikkelen.
    Met zo’n staat van dienst kan hoj altijd terug komen.
    Niet met een slecht seizoen afscheid nemen.
    Cocu heeft het top gedaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Cocu mengt zich niet in trainerscarrousel: 'Er zit geen bericht aan te komen'