Eerste minuten in Eredivisie na 13 jaar PSV: 'Hopelijk het eerste hoofdstuk'

Eerste minuten in Eredivisie na 13 jaar PSV: 'Hopelijk het eerste hoofdstuk'

zaterdag 17 maart 2018 om 23:47

Eindelijk was het moment daar. De negentienjarige Armano Obispo maakte zaterdagavond zijn eerste minuten in de Eredivisie namens PSV. Phillip Cocu liet de verdediger in de slotfase van het thuisduel met VVV-Venlo (3-0 winst) invallen. 

Obispo maakt al dertien jaar deel uit van de jeugdopleiding van PSV. "Mooi toch? Het hele traject doorlopen inderdaad. Hopelijk is dit het eerste hoofdstuk in het eerste elftal", zei de tiener na afloop van de wedstrijd tegen het Eindhovens Dagblad

"En dat er nog maar veel mogen volgen. Maar het belangrijkste is dat we vanavond gewonnen hebben natuurlijk. We gaan vol voor het kampioenschap en we moesten na vorige week deze wedstrijd met een goede score winnen."

Dit seizoen maakt Obispo als captain van Jong PSV veel minuten in de Jupiler League. Hij leert daar veel. "Wedstrijden in de Jupiler League zijn voor veel spelers van mijn leeftijd iets om naar uit te kijken, als je nog niet direct in het eerste elftal kunt spelen. Dat is natuurlijk wel mijn doel voor de toekomst en daar ga ik alles aan doen. Wat ik op korte termijn wil verbeteren, is dat ik nog beter leiding wil geven. Meer en beter coachen en de dingen goed kunnen overbrengen."

Lees ook: PSV komt laat op gang tegen VVV en wint met ruime cijfers na rode kaart

Plaats een reactie

zaterdag 17 maart 2018 om 23:50
Weer een pareltje uit de eigen jeugd.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 23:58
Eindelijk was het moment daar. De veertigjarige Armano Obispo maakte zaterdagavond zijn eerste minuten in de Eredivisie namens PSV.

Hij is 40, maar na dertien jaar jeugdopleiding kunnen we hem met recht een product uit de jeugdopleiding noemen.

En een compliment voor Cocu, dat hij een talent laat doorstromen.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:01
Ben je niet gewend natuurlijk. Ajax koopt ze op 15 jarige leeftijd.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:02
Maar dan zijn het ook wel pareltjes en sterkhouders.
Vind ik leuk
Butsbal +9424
zondag 18 maart 2018 om 00:12
Reactie verwijderd door vp (provocatie)
Vind ik leuk
Patrickj3 +1710
zondag 18 maart 2018 om 00:16
Reactie verwijderd door vp.
Vind ik leuk
Niels92 +6362
zondag 18 maart 2018 om 00:19
Nou nou, wat gebeurt is dat is gebeurt en daar kan je de nieuwe trainers en medewerkers niet op aankijken, laat het rusten.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:35
Heeij top club Ajax,ff sneertje terug. De graafschap blijft toch zeer doen he. Suc6 welterusten met heel je a damse bluf
Vind ik leuk
Nuance +5680
zondag 18 maart 2018 om 07:37
Off topic: waarom je nick Kenneth Brylle? Die naam heb ik dertig jaar niet gehoord. Tachtiger jaren Deense aanvaller, man man ik word oud.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 14:00
Hallvar Thoressen,jurrie Koolhof,Rob Mcdonald,Flemming Pvolsen,mooi toch
Vind ik leuk
Nuance +5680
zondag 18 maart 2018 om 14:42
Namen uit het verleden, maar inderdaad mooi.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 09:59
De helft kwam uit het noorden.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:17
Vind jij het zelf verstandig om als PSV' er te beginnen over jongensmisbruik/pedofilie?

Of besluit je om je bovenstaande bijdrage aan te passen of te verwijderen?
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 06:00
Nee als laffe honden wegrennen als je maat er ligt
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 06:00
Of die jeugdtrainer in 020
Vind ik leuk
Niels92 +6362
zondag 18 maart 2018 om 00:18
Waarom nou direct weer beginnen '' En dan geen Denen tellen die een jaartje bij Sjaak in zn onderbroek hebben gevoeld. ''

Slaat gewoon weer nergens op zoiets :(
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 11:59
komt teveel op Anne-Frank plantsoen, in het zuiden weten ze er wel raad mee...
Vind ik leuk
JustH +7611
zondag 18 maart 2018 om 00:21
Butsbal, schoft...denk aan je ondergrens.
Vind ik leuk
WRFM +505
zondag 18 maart 2018 om 11:25
Hij heeft gewoon gelijk met het gejank van de ajaxieden
6 uit eigen jeugd gister dan zitten ze nog te zeiken
Wat een kut hypocrietkutvolk zijn die ajax GASSjes
Vind ik leuk
JustH +7611
zondag 18 maart 2018 om 11:31
Goed man. Lekker he internet op zondag in de TBS kliniek?
Vind ik leuk
WRFM +505
zondag 18 maart 2018 om 12:26
Nee hoor woon in de stationstraat bij jou in de buurt
Vind ik leuk
JustH +7611
zondag 18 maart 2018 om 13:13
Begeleid wonen?
Vind ik leuk
JCJWZ +11874
zondag 18 maart 2018 om 04:27
Beste Butsbal, nog nooit heeft Psv het gepresteerd meer dan 2 of 3 eigen jeugd spelers op te stellen. Dat het deze wedstrijd zowaar is gelukt om er 6 op het veld te zetten is een clubrecord voor Psv en nu ineens zijn Psvers er trots op? Altijd zeiken over eigen jeugd van Ajax, je wint niks met kinderen (ook al wint Ajax vele malen meer prijzen dan Psv).

Leuke is dat Ajax regelmatig met 6 eigen jeudspelers aan de wedstrijd begint (en er dus niet nog 2 vlak voor het eind inbrengen). Bij Psv is dit 1x gelukt terwijl het bij Ajax de standaard is omdat het in het Dna en clubcultuur zit.

Wees blij dat je club het voor het eerst heeft gepresteerd en doe niet net alsof je met 1x 100 jaar Ajax kan overtreffen want daarvoor is je club te klein.
Vind ik leuk
tannat +2960
zondag 18 maart 2018 om 08:50
We kunnen nu Ajax zelfs overtreffen op dat laatste stukje waar ze altijd zo prat op gaan
Vind ik leuk
WRFM +505
zondag 18 maart 2018 om 11:26
Psv is deze eeuw toch echt de grootste
Vind ik leuk
JustH +7611
zondag 18 maart 2018 om 11:33
Gaat ten alle tijde om de totalen
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 07:48
Jij rekent wel mauro mee? Die net eej jaar in nederland is? En brenet die op 17 jarige leeftijd aankwam?
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 09:34
#kansloos
Vind ik leuk
#KeizerIn +3179
zondag 18 maart 2018 om 09:52
6? Noem ze is op... Bij Ajax De Ligt, Van de Beek, Kluivert en Veltman.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 11:03
Eiting en mazroui sluiten nu aan. Kan je dus net als obispo en mauro merekenen. En mauro is ook gehaald! brenet meerekent mag je dolberg ook meerekenen . Kwamen allebei op 17 jarige leeftijd.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 11:13
Als Mauro en Brenet worden meegerekend kun je Onana ook meerekenen. Goh, PSV had zowaar meer jeugd dan gemiddeld in het veld staan. Even een kleine kanttekening : NIET vanaf de start! Stumpergedrag eerste klas dit....
Vind ik leuk
WRFM +505
zondag 18 maart 2018 om 11:29
Gedrag dat ze in ams al jaren doen
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 11:30]
Vind ik leuk
WRFM +505
zondag 18 maart 2018 om 12:24
Vp meet met 2 maten om butsbal zijn reactie te verwijderen
Zal wel een neuzensredactie zijn
Vind ik leuk
Blindsy +5205
zondag 18 maart 2018 om 16:14
Toch in het rijtje van populairste posts, die provocatie van je ;-)
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 05:58
Vooral de laatste 4 jaar was het smullen
Vind ik leuk
tannat +2960
zondag 18 maart 2018 om 08:48
alleen winnen al die briljjantjes daar wat minder
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:33
Trap maar lekker na,mag leien dat deze jonguh een topper word.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 12:53
Ajax moet wel omdat zaakwaarnemers hun talenten naar Engelse clubs brengen, ook Feyenoord heeft daar veel last van.
Vind ik leuk
Butsbal +9424
zondag 18 maart 2018 om 00:07
Jij morgen een gelijkspelletje. Pak de zakdoeken maar vast
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:11
Welnee. Sparta uit. Kat in het bakkie. Met twee vingers in de neus en met de ogen dicht.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:36
Advocaat klapt er morgen GRUWELIJK op. Punten verlies morgen 020
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:41
De naam is Ajax en geen 020.

En wil je ons niet tutoyeren, Kenneth Brylle nietsnut!
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 01:15
Niets nut? Is gewoon een statement. Ik proef meer frustratie bij jou. Jullie willen de grootste zijn in alle opzichten. Maar falen groots ieder jaar.
En maar OORLOGJE spelen iedereen onderling bij jullie beleid. Wie heeft de macht. Vreselijk gebeuren in heel jullie organisatie. O.ja en.jij mag mij uitschelden hoor. Ik feest toch wel met KAMPIOENSFEEST. Dag 020
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 01:21
De naam is Ajax.
Vind ik leuk
PSV NR1 +1283
zondag 18 maart 2018 om 02:04
020
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 09:17
We hebben bijna dezelfde profielfoto, toevallig he
Vind ik leuk
WRFM +505
zondag 18 maart 2018 om 11:31
Helemaal niets in 020 WEDEROM
Vind ik leuk
tannat +2960
zondag 18 maart 2018 om 00:39
Zoals elke wedstrijd van Ajax voordat ie gespeeld is, toch?
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:43
Je begrijpt dat ik een geintje maak, toch? Of ga je zonder humor door het leven?
Vind ik leuk
tannat +2960
zondag 18 maart 2018 om 08:41
Zelfspot bij en ajacied? Kom op, geef toe: wat is de kans daarop?
Vind ik leuk
Maan88 +1740
zondag 18 maart 2018 om 01:06
Jullie neuzen zijn groot genoeg voor 10 vingers! Heel het seizoen was voor jullie 2 vingers in de neus op naar het kampioenschap als je jullie moest geloven, toch sta je nog 7 punten achter.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 01:10
Luister Ster88; neem het allemaal niet zo serieus.

Mijn hemel, je moet die boertjes ook alles voorkauwen.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 10:18
Je praat je zelf vast,of te wel uitgelult. Wat heeft AJAX nu voor een seizoen,kleurloos.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 14:05
Nee wordt gelijk
Vind ik leuk
JCJWZ +11874
zondag 18 maart 2018 om 04:29
Ik hoor trouwens geen enkele Psver klagen over die rode kaart van Seuntjes. Maar als Lozano iemand vol in zijn gezicht slaat gaan ze de calimero uithangen. Psv is weer eens geholpen door de scheids, zoals ze het hele seizoen al gewend zijn.
Vind ik leuk
Noudyo. +14897
zondag 18 maart 2018 om 08:06
Tja JC, wat kunnen we zeggen? Toen Guzu bij jullie een pingel cadeau gaf, hoorde we jou niet klagen.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 12:48
Zijn we de "zwaaier" Klaas Jan Stuntelaar en Ziyech de "natrapper"vergeten.
En Veltman niet te vergeten.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 14:06
Gelul,Huntelaar had paar weken terug OOK geschorst moeten WORDEN,word ook niks over gezegd
Vind ik leuk
Farmer +7851
zondag 18 maart 2018 om 02:48
Humor!

"... maar na 13 jaar jeugdopleiding.." whahaha geweldig!
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 14:10
Lach maar,laaatste 25 jaar lachen wij 020 vaak uit,veel vaker KAMPIOENSFEEST,zeur maar lekker door,met je ruzie club onderlinge machtsstrijd daar altijd. Bergkamp Jonk,Sar....pfffffff zo'n Bergkamp vieze narcistische draak die schupte ik de eerste dag al NAAR huis. Bah wat een arrogante kwal
Vind ik leuk
Farmer +7851
zondag 18 maart 2018 om 15:45
wat zit jij nu happerig te roeptoeteren dan kereltje?

Ik lach om een grapje.

"Lach maar"... JA DAT DOE IK TOCH JONGE DIKKE K*T DIE JE BENT!! SODEMIETER OP MAN! IK LACH ALS IK LACHEN WIL EN BEN JOU DAAR GEEN VERANTWOORDING OVER SCHULDIG!!
Sodeflikker op met je anti ajax/antipsv getief....dergelijke 'ziektes' hoef ik niet mee besmet te worden.

En wat nou, 'met je ruzie club', Bergkamp, Jong, Sar... die zijn in dienst van Ajax....
Niet van Groningen hoor.

Toe, kruip weer terug onder je steen, en kom er de eerste tijd maar níet weer vandaan...





geit..
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 15:46]
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 05:06
Grootste Nederlandse verdedigende talent van de afgelopen 15 jaar, eindelijk weer een wereldtopper.
Vind ik leuk
dezink +668
zondag 18 maart 2018 om 07:28
Afgunst is een nare eigenschap....
Vind ik leuk
elmoo +506
zondag 18 maart 2018 om 08:58
Zo jij voelt je goed.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 06:38
Hij wil nu leren om leiding te geven....misschien eerst maar even kijken het voetballend allemaal gaat , lijkt me een beter idee.
Vind ik leuk
stratumseind +121703
zaterdag 17 maart 2018 om 23:51
Al weer een parel , sjonge jonge wa hebben wij veul goei
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:37
Goed zo stratum.
Vind ik leuk
Butsbal +9424
zaterdag 17 maart 2018 om 23:51
Die is 139 miljoen waard
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 08:03
190 miljoen, speelt volgend jaar bij Barca. Kan ie die nietsnut van een Cillesen laten zien wat speelminuten maken is. Nee grapje, bij PSV wordt arrogantie niet als les meegegeven elke training.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 08:03]
Vind ik leuk
WRFM +505
zondag 18 maart 2018 om 11:34
De franz beckenbauer van de kampioenen
Vind ik leuk
MojoRisin +7279
zaterdag 17 maart 2018 om 23:52
Volgens Aad de Mos is hij zelfs beter dan De Ligt..
Nee oke, laat maar.. :)
Vind ik leuk
Niels92 +6362
zaterdag 17 maart 2018 om 23:55
Aad de Mos zou nog beweren dat Aad het beter zou doen als Pep bij City, Aad de Mos moet je niet serieus nemen, die zit of aan de drank of weet gewoon niet beter :)
Vind ik leuk
stratumseind +121703
zaterdag 17 maart 2018 om 23:56
geef toch niet altijd drank de schuld.......
Vind ik leuk
Gerro +4590
zondag 18 maart 2018 om 00:52
Nee laten we dat maar niet doen dan zou jij jezelf heel veel verwijten haha.
Vind ik leuk
buddha +7107
zondag 18 maart 2018 om 01:54
ze roepen hier heel vaak dat je veel drikt. maar niemand die roept hoeveel dorst jij wel niet hebt door de warmte, in het land waar jij woont ;)
Vind ik leuk
Farmer +7851
zondag 18 maart 2018 om 02:53
Het is ook niet de schuld! Het is niks anders dan een 'lijdend voorwerp'.
Als je niks doet, blijft die drank gewoon in die fles zitten hé :)

Maar een fatsoenlijk mens, kan toch rustig eens bescheiden een drankje nuttigen? ;)

(En we kennen állemaal het oude liedje van Peter Blanker :P)
Vind ik leuk
FSCeara +6809
zondag 18 maart 2018 om 00:06
Aan de drank zitten is niets mis mee. Zouden meer mensen moeten doen want er zijn er wel heeeeel veel die zichzelf nogal serieus nemen
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:38
Toch apart dat AADJE in Eindhoven is blijven wonen. Hij zag het licht,...:-)
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:05
Onder Cocu komt er wel veel jeugd door, is een soort reis zou Ten Hag zeggen
Vind ik leuk
Dorzon +3490
zondag 18 maart 2018 om 00:13
Met hoogte en diepte punten. Looplijnen balbezit ruckraumdekking
Vind ik leuk
HansVites +3848
zondag 18 maart 2018 om 00:06
Wat ik op korte termijn wil verbeteren, is dat ik nog beter leiding wil geven. Meer en beter coachen en de dingen goed kunnen overbrengen.

Zo Brabantse arrogantie dat zie je niet vaak.
Vind ik leuk
stratumseind +121703
zondag 18 maart 2018 om 00:08
Brabants Zelfvertrouwen heet dat bij ons....
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:14
Bij ons ...

Dat kan van alles zijn. Want de rest weet het dan toch niet.

Bij ons ... in Friesland, Twente, Brabant, Limburg en Zeeland.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 00:17]
Vind ik leuk
stratumseind +121703
zondag 18 maart 2018 om 00:17
da kan bij mij maar 1 ding zijn
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:18
Oost West, zijn eigen het best.
Er wonen alleen maar NLers in de Randstad.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 00:20]
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:47
Gewaagd als Feyenoord fan. ;-)

Groeten uit het noorden.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 00:48]
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 14:13
Nee Hollanders
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 14:50
O ja, stom.
Vind ik leuk
Butsbal +9424
zondag 18 maart 2018 om 00:08
Leg uit
Vind ik leuk
HansVites +3848
zondag 18 maart 2018 om 00:11
Misschien morgen als je weer nuchter bent.
Vind ik leuk
Butsbal +9424
zondag 18 maart 2018 om 00:14
Niet td laat op de dag dan want dan is t alweer zover *hik*
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:11
Ja, want hij kan al heel goed voetballen. Haha. Dat viel mij als eerste op. De nieuwe Messi loopt rond in Eindhoven. Komt dat zien.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:19
Goede speler. Succes Armano
Vind ik leuk
AfcaJB +86
zondag 18 maart 2018 om 00:43
Talentvolle voetballer, hopen dat hij volgend seizoen een vaste basis plek krijgt.
Vind ik leuk
Eendracht +11785
zondag 18 maart 2018 om 00:54
Ik zal hem maar vast ff maken voor ik hem vergeet:
Kom op Sparta!!!
Helemaal niets in Abcoude Noord!
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
zondag 18 maart 2018 om 00:59
In de JL zien voetballen tegen FC Dordrecht en FC Volendam, kan er helemaal niks van. De nieuwe Jordy de Wijs.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 01:57
Ken er nog 1 uit de jupiler league. Ene Perr Schuurs die speelt ook tegen Dordrecht Almere en Helmond sport. Hij loopt achter op de Wijs. Word niks met die Schuurs. Moet minimaal 2 jaar rijpen voordat hoj wekelijks eredivisie aan.kan.
Strik er om en heel veel suc6 er mee.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 02:15
Fijn he, die Amsterdamse frustratie
Vind ik leuk
elmoo +506
zondag 18 maart 2018 om 09:04
Net als de ligt.
Vind ik leuk
Pietje2015 +12176
zondag 18 maart 2018 om 01:04
Invallen in de 87e minuut.
Komt er nu ook al die ophef (want als trainer doe je dit niet), of geldt dit alleen voor Ten hag.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 01:48
Deze jongen weigert niet en is blij met elke minuut.
Zoals het hoort!
Vind ik leuk
buddha +7107
zondag 18 maart 2018 om 01:57
met jeugd spelers is dat wel te doen. al kan er een regel voor komen dat je de laatste 5-10 minuten niet meer mag wisselen, zou ik daar wel blij van worden.
Vind ik leuk
Maan88 +1740
zondag 18 maart 2018 om 01:09
Als dit een ajax talent was geweest dan waren die 5 minuten al voldoende om te schreeuwen dat ie alsnog opgeroepen moet worden voor het NL elftal hahaha!! Ik weet hoe groot talent hij is en die gaat er zeker komen. Heeft lang geduurd voor zijn debuut er kwam en vond hem zelfs enorm slecht invallen. Maar met 3-0 mocht ie fouten maken. Pak je minuten en groei uit tot de topper die we kunnen gebruiken achterin aub.
Vind ik leuk
Pietje2015 +12176
zondag 18 maart 2018 om 02:18
"Als dit een ajax talent was geweest dan waren die 5 minuten al voldoende om te schreeuwen dat ie alsnog opgeroepen moet worden voor het NL elftal hahaha!! "

Roept Ajax dit of de media?
Vind ik leuk
NederBelg +1532
zondag 18 maart 2018 om 07:25
Ik vond hem ook slecht en onwennig invallen. Slecht afdekken en positioneel niet goed.
Maar ja, wel een groot talent,tijs nodig.
Komt goed.
Vind ik leuk
Patrickj3 +1710
zondag 18 maart 2018 om 10:14
Vp operator waarom word mij reactie verwijderd en blijft ie van butsball staan
Vind ik leuk
WRFM +505
zondag 18 maart 2018 om 11:39
Omdat die van butsbal gewoon correct is #6mei#stadhuisplein#kampioenen
Vind ik leuk
Patrickj3 +1710
zondag 18 maart 2018 om 11:42
Die van mij was op waarheid berust
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 13:23
Hij is zo goed !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eerste minuten in Eredivisie na 13 jaar PSV: 'Hopelijk het eerste hoofdstuk'