Eerste minuten in Eredivisie na 13 jaar PSV: 'Hopelijk het eerste hoofdstuk'

    Eerste minuten in Eredivisie na 13 jaar PSV: 'Hopelijk het eerste hoofdstuk'

    zaterdag 17 maart 2018 om 23:47

    Eindelijk was het moment daar. De negentienjarige Armano Obispo maakte zaterdagavond zijn eerste minuten in de Eredivisie namens PSV. Phillip Cocu liet de verdediger in de slotfase van het thuisduel met VVV-Venlo (3-0 winst) invallen. 

    Obispo maakt al dertien jaar deel uit van de jeugdopleiding van PSV. "Mooi toch? Het hele traject doorlopen inderdaad. Hopelijk is dit het eerste hoofdstuk in het eerste elftal", zei de tiener na afloop van de wedstrijd tegen het Eindhovens Dagblad

    "En dat er nog maar veel mogen volgen. Maar het belangrijkste is dat we vanavond gewonnen hebben natuurlijk. We gaan vol voor het kampioenschap en we moesten na vorige week deze wedstrijd met een goede score winnen."

    Dit seizoen maakt Obispo als captain van Jong PSV veel minuten in de Jupiler League. Hij leert daar veel. "Wedstrijden in de Jupiler League zijn voor veel spelers van mijn leeftijd iets om naar uit te kijken, als je nog niet direct in het eerste elftal kunt spelen. Dat is natuurlijk wel mijn doel voor de toekomst en daar ga ik alles aan doen. Wat ik op korte termijn wil verbeteren, is dat ik nog beter leiding wil geven. Meer en beter coachen en de dingen goed kunnen overbrengen."

    Lees ook: PSV komt laat op gang tegen VVV en wint met ruime cijfers na rode kaart

    Plaats een reactie

    Tjoep Cola +4085
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:50
    Weer een pareltje uit de eigen jeugd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:58
    Eindelijk was het moment daar. De veertigjarige Armano Obispo maakte zaterdagavond zijn eerste minuten in de Eredivisie namens PSV.

    Hij is 40, maar na dertien jaar jeugdopleiding kunnen we hem met recht een product uit de jeugdopleiding noemen.

    En een compliment voor Cocu, dat hij een talent laat doorstromen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12372
    zondag 18 maart 2018 om 00:07
    Jij morgen een gelijkspelletje. Pak de zakdoeken maar vast
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 00:11
    Welnee. Sparta uit. Kat in het bakkie. Met twee vingers in de neus en met de ogen dicht.
    Vind ik leuk
    PRICE +18785
    zondag 18 maart 2018 om 00:36
    Advocaat klapt er morgen GRUWELIJK op. Punten verlies morgen 020
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 00:41
    De naam is Ajax en geen 020.

    En wil je ons niet tutoyeren, Kenneth Brylle nietsnut!
    Vind ik leuk
    PRICE +18785
    zondag 18 maart 2018 om 01:15
    Niets nut? Is gewoon een statement. Ik proef meer frustratie bij jou. Jullie willen de grootste zijn in alle opzichten. Maar falen groots ieder jaar.
    En maar OORLOGJE spelen iedereen onderling bij jullie beleid. Wie heeft de macht. Vreselijk gebeuren in heel jullie organisatie. O.ja en.jij mag mij uitschelden hoor. Ik feest toch wel met KAMPIOENSFEEST. Dag 020
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 01:21
    De naam is Ajax.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1964
    zondag 18 maart 2018 om 02:04
    020
    Vind ik leuk
    Mi amigo +66
    zondag 18 maart 2018 om 09:17
    We hebben bijna dezelfde profielfoto, toevallig he
    Vind ik leuk
    tannat +6861
    zondag 18 maart 2018 om 00:39
    Zoals elke wedstrijd van Ajax voordat ie gespeeld is, toch?
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 00:43
    Je begrijpt dat ik een geintje maak, toch? Of ga je zonder humor door het leven?
    Vind ik leuk
    tannat +6861
    zondag 18 maart 2018 om 08:41
    Zelfspot bij en ajacied? Kom op, geef toe: wat is de kans daarop?
    Vind ik leuk
    Maan88 +2489
    zondag 18 maart 2018 om 01:06
    Jullie neuzen zijn groot genoeg voor 10 vingers! Heel het seizoen was voor jullie 2 vingers in de neus op naar het kampioenschap als je jullie moest geloven, toch sta je nog 7 punten achter.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 01:10
    Luister Ster88; neem het allemaal niet zo serieus.

    Mijn hemel, je moet die boertjes ook alles voorkauwen.
    Vind ik leuk
    PRICE +18785
    zondag 18 maart 2018 om 10:18
    Je praat je zelf vast,of te wel uitgelult. Wat heeft AJAX nu voor een seizoen,kleurloos.
    Vind ik leuk
    PRICE +18785
    zondag 18 maart 2018 om 14:05
    Nee wordt gelijk
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12630
    zondag 18 maart 2018 om 04:29
    Ik hoor trouwens geen enkele Psver klagen over die rode kaart van Seuntjes. Maar als Lozano iemand vol in zijn gezicht slaat gaan ze de calimero uithangen. Psv is weer eens geholpen door de scheids, zoals ze het hele seizoen al gewend zijn.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14645
    zondag 18 maart 2018 om 08:06
    Tja JC, wat kunnen we zeggen? Toen Guzu bij jullie een pingel cadeau gaf, hoorde we jou niet klagen.
    Vind ik leuk
    PRICE +18785
    zondag 18 maart 2018 om 14:06
    Gelul,Huntelaar had paar weken terug OOK geschorst moeten WORDEN,word ook niks over gezegd
    Vind ik leuk
    Farmer +10272
    zondag 18 maart 2018 om 02:48
    Humor!

    "... maar na 13 jaar jeugdopleiding.." whahaha geweldig!
    Vind ik leuk
    PRICE +18785
    zondag 18 maart 2018 om 14:10
    Lach maar,laaatste 25 jaar lachen wij 020 vaak uit,veel vaker KAMPIOENSFEEST,zeur maar lekker door,met je ruzie club onderlinge machtsstrijd daar altijd. Bergkamp Jonk,Sar....pfffffff zo'n Bergkamp vieze narcistische draak die schupte ik de eerste dag al NAAR huis. Bah wat een arrogante kwal
    Vind ik leuk
    Farmer +10272
    zondag 18 maart 2018 om 15:45
    wat zit jij nu happerig te roeptoeteren dan kereltje?

    Ik lach om een grapje.

    "Lach maar"... JA DAT DOE IK TOCH JONGE DIKKE K*T DIE JE BENT!! SODEMIETER OP MAN! IK LACH ALS IK LACHEN WIL EN BEN JOU DAAR GEEN VERANTWOORDING OVER SCHULDIG!!
    Sodeflikker op met je anti ajax/antipsv getief....dergelijke 'ziektes' hoef ik niet mee besmet te worden.

    En wat nou, 'met je ruzie club', Bergkamp, Jong, Sar... die zijn in dienst van Ajax....
    Niet van Groningen hoor.

    Toe, kruip weer terug onder je steen, en kom er de eerste tijd maar níet weer vandaan...





    geit..
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 15:46]
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 05:06
    Grootste Nederlandse verdedigende talent van de afgelopen 15 jaar, eindelijk weer een wereldtopper.
    Vind ik leuk
    dezink +1056
    zondag 18 maart 2018 om 07:28
    Afgunst is een nare eigenschap....
    Vind ik leuk
    elmoo +587
    zondag 18 maart 2018 om 08:58
    Zo jij voelt je goed.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14740
    zondag 18 maart 2018 om 06:38
    Hij wil nu leren om leiding te geven....misschien eerst maar even kijken het voetballend allemaal gaat , lijkt me een beter idee.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139388
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:51
    Al weer een parel , sjonge jonge wa hebben wij veul goei
    Vind ik leuk
    PRICE +18785
    zondag 18 maart 2018 om 00:37
    Goed zo stratum.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12372
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:51
    Die is 139 miljoen waard
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1138
    zondag 18 maart 2018 om 08:03
    190 miljoen, speelt volgend jaar bij Barca. Kan ie die nietsnut van een Cillesen laten zien wat speelminuten maken is. Nee grapje, bij PSV wordt arrogantie niet als les meegegeven elke training.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10313
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:52
    Volgens Aad de Mos is hij zelfs beter dan De Ligt..
    Nee oke, laat maar.. :)
    Vind ik leuk
    Niels92 +13868
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:55
    Aad de Mos zou nog beweren dat Aad het beter zou doen als Pep bij City, Aad de Mos moet je niet serieus nemen, die zit of aan de drank of weet gewoon niet beter :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +139388
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:56
    geef toch niet altijd drank de schuld.......
    Vind ik leuk
    Gerro +5506
    zondag 18 maart 2018 om 00:52
    Nee laten we dat maar niet doen dan zou jij jezelf heel veel verwijten haha.
    Vind ik leuk
    buddha +7712
    zondag 18 maart 2018 om 01:54
    ze roepen hier heel vaak dat je veel drikt. maar niemand die roept hoeveel dorst jij wel niet hebt door de warmte, in het land waar jij woont ;)
    Vind ik leuk
    Farmer +10272
    zondag 18 maart 2018 om 02:53
    Het is ook niet de schuld! Het is niks anders dan een 'lijdend voorwerp'.
    Als je niks doet, blijft die drank gewoon in die fles zitten hé :)

    Maar een fatsoenlijk mens, kan toch rustig eens bescheiden een drankje nuttigen? ;)

    (En we kennen állemaal het oude liedje van Peter Blanker :P)
    Vind ik leuk
    FSCeara +7895
    zondag 18 maart 2018 om 00:06
    Aan de drank zitten is niets mis mee. Zouden meer mensen moeten doen want er zijn er wel heeeeel veel die zichzelf nogal serieus nemen
    Vind ik leuk
    PRICE +18785
    zondag 18 maart 2018 om 00:38
    Toch apart dat AADJE in Eindhoven is blijven wonen. Hij zag het licht,...:-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 00:05
    Onder Cocu komt er wel veel jeugd door, is een soort reis zou Ten Hag zeggen
    Vind ik leuk
    Dorzon +4064
    zondag 18 maart 2018 om 00:13
    Met hoogte en diepte punten. Looplijnen balbezit ruckraumdekking
    Vind ik leuk
    HansVites +4483
    zondag 18 maart 2018 om 00:06
    Wat ik op korte termijn wil verbeteren, is dat ik nog beter leiding wil geven. Meer en beter coachen en de dingen goed kunnen overbrengen.

    Zo Brabantse arrogantie dat zie je niet vaak.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139388
    zondag 18 maart 2018 om 00:08
    Brabants Zelfvertrouwen heet dat bij ons....
    Vind ik leuk
    Butsbal +12372
    zondag 18 maart 2018 om 00:08
    Leg uit
    Vind ik leuk
    HansVites +4483
    zondag 18 maart 2018 om 00:11
    Misschien morgen als je weer nuchter bent.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12372
    zondag 18 maart 2018 om 00:14
    Niet td laat op de dag dan want dan is t alweer zover *hik*
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 00:19
    Goede speler. Succes Armano
    Vind ik leuk
    AfcaJB +198
    zondag 18 maart 2018 om 00:43
    Talentvolle voetballer, hopen dat hij volgend seizoen een vaste basis plek krijgt.
    Vind ik leuk
    Eendracht +13184
    zondag 18 maart 2018 om 00:54
    Ik zal hem maar vast ff maken voor ik hem vergeet:
    Kom op Sparta!!!
    Helemaal niets in Abcoude Noord!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6940
    zondag 18 maart 2018 om 00:59
    In de JL zien voetballen tegen FC Dordrecht en FC Volendam, kan er helemaal niks van. De nieuwe Jordy de Wijs.
    Vind ik leuk
    PRICE +18785
    zondag 18 maart 2018 om 01:57
    Ken er nog 1 uit de jupiler league. Ene Perr Schuurs die speelt ook tegen Dordrecht Almere en Helmond sport. Hij loopt achter op de Wijs. Word niks met die Schuurs. Moet minimaal 2 jaar rijpen voordat hoj wekelijks eredivisie aan.kan.
    Strik er om en heel veel suc6 er mee.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 02:15
    Fijn he, die Amsterdamse frustratie
    Vind ik leuk
    elmoo +587
    zondag 18 maart 2018 om 09:04
    Net als de ligt.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12555
    zondag 18 maart 2018 om 01:04
    Invallen in de 87e minuut.
    Komt er nu ook al die ophef (want als trainer doe je dit niet), of geldt dit alleen voor Ten hag.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8617
    zondag 18 maart 2018 om 01:48
    Deze jongen weigert niet en is blij met elke minuut.
    Zoals het hoort!
    Vind ik leuk
    buddha +7712
    zondag 18 maart 2018 om 01:57
    met jeugd spelers is dat wel te doen. al kan er een regel voor komen dat je de laatste 5-10 minuten niet meer mag wisselen, zou ik daar wel blij van worden.
    Vind ik leuk
    Maan88 +2489
    zondag 18 maart 2018 om 01:09
    Als dit een ajax talent was geweest dan waren die 5 minuten al voldoende om te schreeuwen dat ie alsnog opgeroepen moet worden voor het NL elftal hahaha!! Ik weet hoe groot talent hij is en die gaat er zeker komen. Heeft lang geduurd voor zijn debuut er kwam en vond hem zelfs enorm slecht invallen. Maar met 3-0 mocht ie fouten maken. Pak je minuten en groei uit tot de topper die we kunnen gebruiken achterin aub.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12555
    zondag 18 maart 2018 om 02:18
    "Als dit een ajax talent was geweest dan waren die 5 minuten al voldoende om te schreeuwen dat ie alsnog opgeroepen moet worden voor het NL elftal hahaha!! "

    Roept Ajax dit of de media?
    Vind ik leuk
    NederBelg +1526
    zondag 18 maart 2018 om 07:25
    Ik vond hem ook slecht en onwennig invallen. Slecht afdekken en positioneel niet goed.
    Maar ja, wel een groot talent,tijs nodig.
    Komt goed.
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +2454
    zondag 18 maart 2018 om 10:14
    Vp operator waarom word mij reactie verwijderd en blijft ie van butsball staan
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7862
    zondag 18 maart 2018 om 13:23
    Hij is zo goed !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Eerste minuten in Eredivisie na 13 jaar PSV: 'Hopelijk het eerste hoofdstuk'