Poetin vergeleken met Hitler: 'Hij wil met dit WK zijn imago verbeteren'

Poetin vergeleken met Hitler: 'Hij wil met dit WK zijn imago verbeteren'

woensdag 21 maart 2018 om 21:52

Boris Johnson heeft zich tegenover de Britse pers in harde bewoordingen uitgelaten over Vladimir Poetin. De Britse politicus stelt dat de Russische president het WK van komende zomer zal misbruiken om zichzelf en Rusland in een positiever daglicht te zetten, zoals Adolf Hitler propaganda maakte tijdens de Olympische Spelen van 1936.

De spanningen tussen Engeland en Rusland blijven hierdoor oplopen. De diplomatieke rel omtrent de gifgasaanval op dubbelspion Sergej Skripal deed al het nodige stof opwaaien. "De president probeert zijn imago en dat van zijn land via dit sportevenement te verbeteren", zegt Johnson, Minister van Buitenlandse Zaken, over het WK dat .

Hij is overigens niet van mening dat Engeland het WK zou moeten boycotten. "Het zou verkeerd zijn de spelers te straffen door ons terug te trekken," aldus Johnson, die zich wel zorgen maakt over de veiligheid van de Britse supporters. "De verantwoordelijkheid ligt bij de Russische autoriteiten. Ze moeten de veiligheid van onze burgers in hun land garanderen."

Lees meer over:

Plaats een reactie

woensdag 21 maart 2018 om 21:55
Putin (Putin)
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 21:59
Gelukkig boycotten we die hap.
Vind ik leuk
Niels92 +6362
woensdag 21 maart 2018 om 21:59
Poetin is een stuk vuil, mede doordat soort tuig net zoals die bloedhond Trump gaat de wereld naar de klote!
Vind ik leuk
isnake +1874
woensdag 21 maart 2018 om 22:34
En Johnson valt zeker ook onder die categorie
Vind ik leuk
Spiegel +6231
woensdag 21 maart 2018 om 22:53
Weet je wat het erge is Niels, dat op die Trump gewoon miljoenen mensen uit vrije wil hebben gestemd.

Uit VRIJE WIL? Hoe is het mogelijk gek.

Putin is overigens bijzonder intelligent, hij staat alleen voor de verkeerde idealen. Zonde.

Zelfde heb ik met wilders (los van zijn voorkomen). Bijzonder gewiekst met hoe hij met de media om moet gaan en met de kiezers, alleen hij heeft de verkeerde standpunten.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 23:20
Putin is een held!
Vind ik leuk
Kees Bman +3289
woensdag 21 maart 2018 om 23:47
Aanvallen die hap,Nederland is er toch niet bij.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 07:52
een held?
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 23:40
Ik had wel te doen met die mensen hoor, het alternatief was nog veel erger... Wat moet je dan? Lastig.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:27
Idd, Putin is absoluut een intelligente knaap.
Vind ik leuk
Pietje2015 +12176
woensdag 21 maart 2018 om 22:00
Engeland, eindelijk een land dat zich uitspreekt tegen Poetin.
Toch Rutte, de onderste steen moet boven komen of Timmermans met zijn meester speech. Mooi woorden, nul komma nul komt er boven water.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15519
woensdag 21 maart 2018 om 22:07
Halbe zal het wel weten...
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:16
Nederland heeft zich ook heel hard uitgesproken tegen Rusland. Kijk de nieuwsberichten maar na. Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft ook de vinger naar Rusland gewezen. Probleem is alleen dat de Russen niet echt mee werken aan berechting.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:21
Omdat Rusland er niet eens mee te maken hebt. Ze doen alles om Putin zwart te maken, alles!

Dus die onderste steen is er helemaal niet.
Vind ik leuk
Pietje2015 +12176
woensdag 21 maart 2018 om 22:29
"Omdat Rusland er niet eens mee te maken hebt"
Bewijzen te over, zelf de namen hebben ze van de commandant (russisch) van de buk-raket installatie. Ook de EU is gewoon een laf zooitje.

En de beste man heet Poetin, maar dat wist jij al denk ik.
Vind ik leuk
isnake +1874
woensdag 21 maart 2018 om 22:34
Hij heeft het over de moord in Engeland, niet over dat vliegtuig denk ik,
Vind ik leuk
Pietje2015 +12176
woensdag 21 maart 2018 om 22:38
Tel alles maar eens bij elkaar op. Dan ben ik trots op Engeland dat zich niet laf gedraagt maar de russen aanpakt. Diplomaten het land uit en de rijke russen aanpakken.
Vind ik leuk
isnake +1874
woensdag 21 maart 2018 om 22:40
Tel jij alles maar eens bij elkaar op.
Boris Johnson heeft zelf al die rijke Russen naar Engeland gehaald. Dat daar binnen die community van alles mis gaat moet dan niet gelijk aan Poetin worden toegeschreven.
Boris is er zelf waarschijnlijk dus mede verantwoordelijk voor dat deze hele situatie ontstaan is.

Voor het geval je er iets meer over wil lezen:
https://www.bnr.nl/podcast/bernard-hammelburg/10341597/middelvinger
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 22:41]
Vind ik leuk
Pietje2015 +12176
woensdag 21 maart 2018 om 22:45
Leuk allemaal dat gespeculeer maar de mensen die vermoord zijn krijg je daar niet mee terug.
Vind ik leuk
isnake +1874
woensdag 21 maart 2018 om 22:47
Die krijg je ook niet terug door zomaar iemand de schuld te geven. Waarbij er niet eens enige vorm van bewijs is dat er in de juiste richting wordt gewezen.

Oh, en die twee zijn nog niet eens dood denk ik ?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 00:05
Pietje kijkt teveel naar de NPO..
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 00:12
Ook daar heeft Rusland niks mee te maken. Pietje wordt gehersenspoeld door mediabombardementen!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 00:11
In het Nederlands geschreven wel maar niet van de andere kant. Maar dat wist jij zeker niet?

Wie komt met bewijzen dan? #PROPAGANDA
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 00:32
Zal wel weer wat gebeuren tijdens het WK.
Wel heel erg toevallig dat Nederland, de VS, Israël, Saudi Arabië en Italië erniet bij zijn.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 00:36
Zal zeker wat gebeuren, ze moeten met het vingertje wijzen natuurlijk. Ik vind het wel mooi te zien dat er toch wakkere mensen zijn te vinden. In het begin toen ik op VP kwam ben ik wel eens voor gek verklaart mbt het nieuws uit Rusland.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 00:43
Ze krijgen hem niet klein.
Ze proberen van alles om Rusland in hun macht te krijgen.
Lukt ze niet.
Vind ik leuk
Pukstra +774
donderdag 22 maart 2018 om 20:39
Deze volg ik even niet...
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 00:34
Jaja.... Vlad is eigenlijk een beetje zielig..... net als met die BUK-raket...
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:01
Die engelse supporters hebben geen bescherming nodig, die beginnen ook vaak de rellen
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15519
woensdag 21 maart 2018 om 22:05
Vorige keer waren de Russen iedereen de baas... Ben benieuwd hoe het nu gaat lopen... Echt ziek als je ziet hoe die gasten getraind zijn om supporters van andere landen kapot te maken. Na het WK zijn ze weer vijanden van elkaar...
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:17
1000 Russen sloegen 10000 Engelse in elkaar die daagde de Russen uit en maakte op media opmerkingen van de Engelse hooligans zijn de sterkste van de wereld en de Russen zijn slap in dei context zo.. Met het EK was dat.
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 22:18]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15519
woensdag 21 maart 2018 om 22:35
Ja klopt. Maar niet alleen Engelsen werden aangevallen eh... Het waren er trouwens 150...
Vind ik leuk
Pukstra +774
donderdag 22 maart 2018 om 20:44
Dat waren 150 goed getrainde spetsnaz. Tegenover een paar duizend volgesnoven en bezopen engelse vetkleppen. Ik keur het absoluut niet goed dat rellen. Maar vond het toch wel even mooi dat die engelsen met hun grote bekken op hun plek gezet werden
Vind ik leuk
poklane +4109
woensdag 21 maart 2018 om 22:09
Belachelijk dat het grootste voetbaltoernooi op aarde in z'n achterwaarts kut land word gehouden.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:15
Altijd maar Rusland en Poetin de schuld geven alsof dat Amerika van die lieverdjes zijn waar we als Nederland slaafs erachteraan lopen.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:18
Precies!
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:18
Misschien heb je het nieuws niet echt gevolgd de laatste tijd, maar de transatlantische betrekkingen zijn aardig bekoeld de laatste jaren.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:24
Maar niet achter de schermen!
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 23:28
Jij werkt als diplomaat..?
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 23:55
Ben jij blind?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 07:55
Nee, maar ik zie in mijn werk dit wel elke dag voorbij komen en ik vermoed dat dit voor jou geen dagelijkse kost is en dat je gewoon maar wat roept.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 10:29
Nee ik woon dicht op het vuur.
Rusland is hier om de hoek.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 10:29]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:28
Aha, dus omdat jij in de buurt woont, zie je wat er achter de schermen gebeurt? Bovendien, het ging om de transatlantische relatie, niet om Rusland. Volgend mij ben je een beetje onzin aan het verkopen...
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 14:29]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:43
Misschien moet je jezelf er eens in verdiepen. Jouw verhalen zijn eenzijdig.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:12
Zoals ik al zei, is dit mijn werk. Hoe moet ik me er nog meer in verdiepen?

En ik vroeg jou op basis waarvan jij tot de conclusie bent gekomen dat de transatlantische relaties achter de schermen niet bekoeld zijn geraakt. En tot nu heb ik echt nog geen enkele onderbouwing gezien.
Vind ik leuk
Sideburnn +1841
woensdag 21 maart 2018 om 22:24
Is hebben we aan de us te danken.
Vergeet niet dat ze in 45 pas voor ons kozen toen Adolf en zijn vrienden de Russen niet in bedwang konden houden...
Nee dit staat niet in de normale geschiedenis boeken....
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:28
Jij geloof dat? Er zijn ook veel andere Landen die handen in een sloegen en Nederland hielpen. Britse, Canadese en Poolse militairen hebben ook geholpen en zo vergeet ik veel meer.
Vind ik leuk
power +3800
woensdag 21 maart 2018 om 22:30
Eindelijk iemand die durf iets te zeggen, de rest aan slijmen
Vind ik leuk
Pietje2015 +12176
woensdag 21 maart 2018 om 22:36
Remember MH17, deze buk-raket was echt van een russische basis afkomstig. Of wil je hier de US ook als schuldige aanwijzen.

Ben je in Rusland tegen Poetin dan wordt je vermoord. Voorbeelden en bewijzen te over. Nee Poetin is in jouw ogen een held.
Vind ik leuk
Ricar +89
donderdag 22 maart 2018 om 00:13
Helemaal mee eens, de media hier verteld alleen maar waarvan ze willen dat je het geloofd.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:17
#PROPAGANDA
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:23
Altijd maar Putin zoveel mogelijk proberen zwart te maken. Politiek interesseert me eigenlijk helemaal niks, maar Putin is wel een man die durft op te staan tegen al dat onzin dat Amerika uitspookt. Er zijn zoveel situaties die Amerika in het geheim uitvoert en dan doen alsof ze engelen zijn. Proberen de schuld ook altijd bij hem te leggen. Dit is een man die echr durft te leiden en niet een van de zoveelste schoothondje van Amerika gaat worden
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:27
Nice!
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 22:29
Kijk jij hebt gesproken.
Vind ik leuk
power +3800
woensdag 21 maart 2018 om 22:36
eindelijk een paar die toch waarheid durven te zeggen, ja Visca mooi uitgelegd
Vind ik leuk
Laliga +1158
woensdag 21 maart 2018 om 22:25
Vp niet alles is voetbalnieuws omdat de afkorting wk erin staat . Laat politiek gew over aan andere sites
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 23:22
Hopelijk valt hij niet ook eens binnen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 05:34
ze hebben het hier in het westen maar druk met die anti-rusland lobby. er moet en zal een gemeenschappelijke vijand zijn. dan ga je je toch afvragen wat onze " leiders " uit het zicht willen houden.......de bevolking wou geen europese grondwet, toch gebeurt het, de nederlandse bevolking was tegen het oekraïne verdrag, toch gebeurt het, de bevolking was tegen het afschaffen van het raadgevende referendum, toch gebeurt het, de bevolking is in meerderheid tegen de sleepwet betreffende afluisteren, toch gebeurt het. ja, bij ons gebeurt dat niet wat er in rusland gebeurt..............
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 05:40]
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 00:30
Hebben ze Johnson nu nog niet opgesloten?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Poetin vergeleken met Hitler: 'Hij wil met dit WK zijn imago verbeteren'