'Toen kwam Bergkamp binnen. Al mijn teamgenoten stonden op, maar ik bleef zitten'

'Toen kwam Bergkamp binnen. Al mijn teamgenoten stonden op, maar ik bleef zitten'

donderdag 22 maart 2018 om 11:55

Het moment dat James Lawrence Dennis Bergkamp ontmoette, herinnert de voormalig middenvelder van Ajax zich nog als de dag van gister. In gesprek met Sky Sports blikt Lawrence terug op zijn periode bij Ajax.

In 2009 verliet Lawrence, nu 25 jaar oud en speler van AS Trencin, de jeugdopleiding van Arsenal om in Nederland te gaan voetballen. Even speelde hij zijn wedstrijden in Haarlem, waar toen ook Timo Letschert en Quincy Promes speelden. "Ons elftal werd onderschat. We moesten tegen Ajax spelen en wonnen met 0-3 van ze, op de Toekomst. Dat betekende voor mij niet veel. Maar voor mijn teamgenoten was het heel wat, spelen tegen Ajax en ook nog winnen", zegt Lawrence.

Niet veel later kwam de Engelsman terecht in de jeugdopleiding van Ajax, waar Arsenal-legende Bergkamp op dat moment al werkzaam was. "Ik liep de kleedkamer in voor mijn eerste oefenduel met Ajax en ging zitten om me klaar te maken. Toen kwam Dennis Bergkamp binnen. Al mijn teamgenoten stonden op, maar ik bleef zitten. Ik was verstijfd, ik kon geen woord uitbrengen. Als Arsenal-fan was het geweldig om hem te zien voor mijn eerste wedstrijd", aldus Lawrence.

Plaats een reactie

Gustavo +1287
donderdag 22 maart 2018 om 12:02
Dat heb ik een keer met Prins Carnaval gehad.
Vind ik leuk
michelhx +2675
donderdag 22 maart 2018 om 12:04
Dat hij voor een oefenwedstrijd binnen kwam lopen? Was dat tijdens de Narrekap Cup?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:10
Zijne Koninklijke Hoogheid Dennis Bergkamp
Vind ik leuk
Garrie +3143
donderdag 22 maart 2018 om 13:34
Ik sta enkel voor hem op in het vliegtuig..
Vind ik leuk
jaja_PSV +31956
donderdag 22 maart 2018 om 12:11
Verstijfd?
Vind ik leuk
Bertus +3394
donderdag 22 maart 2018 om 12:48
Wat een nieuws, je zal het maar niet lezen. Dan kun je dit weekend niet mee praten met het gesprek van de dag.
Vind ik leuk
:O +1521
donderdag 22 maart 2018 om 12:55
Ik verstijf ook altijd als mijn vrouw binnen komt lopen.
Vind ik leuk
Gustavo +1287
donderdag 22 maart 2018 om 12:58
Ik verstijf ook wanneer jouw vrouw komt binnenlopen.
Vind ik leuk
:O +1521
donderdag 22 maart 2018 om 13:02
Van angst? ha ha
Vind ik leuk
Cookee +8065
donderdag 22 maart 2018 om 17:24
Ik heb het op de kleuterschool gehad... blijven zitten.
Vind ik leuk
FSCeara +6788
donderdag 22 maart 2018 om 12:03
Als voetballer was Bergkamp een feonmeen.jammer dat daar alle glans vanaf is door het gedoe het laatste jaar.
Vind ik leuk
Gustavo +1287
donderdag 22 maart 2018 om 12:06
Daar denken ze in Italië anders over. Wat was hij slecht bij Inter!
Vind ik leuk
Jozef +29621
donderdag 22 maart 2018 om 12:42
Zelf wou ik dat we nog een aantal slechte spelers van zijn kaliber hadden....
Vind ik leuk
Gustavo +1287
donderdag 22 maart 2018 om 12:54
Dat kan ik me goed voorstellen. Geldt voor alle clubs in NL.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:23
Won wel even de UEFA-cup voor ze.. In de competitie ging het wel héél slecht. Hij had naar Cruijff moeten luisteren en naar Barcelona gaan i.p.v. Inter. Zelfs AC Milan (toen ook nog een optie) zou hem beter hebben gelegen.
Vind ik leuk
Cookee +8065
donderdag 22 maart 2018 om 17:29
Jonk en Bergkamp hoorden Inter zeggen; "We willen anders gaan spelen, jullie worden de spil waarom alles draait".
Paar keer verliezen en de nieuwe speelstijl ging de prullebak in. Had nou gewoon Barca gekozen daar weet je dat ze niet liegen.
Ben het met je eens dus, verloren tijd voor Dennis. Gelukkig kwam toen Wenger, wat een team, als je dan ziet hoe goed Dennis toen werd... als je tussen goede spelers loopt is voetbal zo makkelijk.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:33
Daar weet Frank alles van ;) Oh, en Wesley werd daar na het binnenhalen van de CL ook al zo goed behandeld.. misschien is Inter wel een zéér trieste club voor mensen die echt voetbal willen zien/spelen?
Vind ik leuk
Cookee +8065
donderdag 22 maart 2018 om 17:59
Mee eens. Het is zeker een grote club.
Maar kan me niet herinneren dat ze ooit echt voetbal speelden, dat ging dus niet gebeuren.
Bij Jonk en Bergkamp had ik ook eerder aan Barca gedacht.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 18:00]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:13
En toch de UEFA cup pakken met Inter....
Vind ik leuk
Cookee +8065
vrijdag 23 maart 2018 om 11:54
Het pakken van prijzen wordt zo overschat. Kan me niet herinneren enthousiast van Inter geweest te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:20
Een eigenzinnig en eigenwijs mens, net als van Basten, maar wat een fantastische voetballers!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15446
donderdag 22 maart 2018 om 12:23
Was Letchert even vergeten trouwens
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:35
Bergkamp zou me niet veel doen. Mariano Bombarda daarentegen zou mijn oksels flink laten zweten ;)
Vind ik leuk
El Lobo +1499
donderdag 22 maart 2018 om 12:38
Goed verhaal!
Vind ik leuk
Ginovanni +16025
donderdag 22 maart 2018 om 12:53
.....en lekker kort ook!;-).
Vind ik leuk
Alain2708 +7580
donderdag 22 maart 2018 om 13:03
James wie?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:06
Als voetballer was hij fenomenaal, daarna is het in het hoofd van Dennis helemaal fout gegaan. Gelukkig zijn ze van hem verlost.
Vind ik leuk
orion73 +988
donderdag 22 maart 2018 om 15:19
Dit gaat ook helemaal nergens over.
Vind ik leuk
Dorzon +3486
donderdag 22 maart 2018 om 16:00
gelukkig heeft bergkamp van vakbekwame mensen wegpesten meer verstand dan van het trainersvak
Vind ik leuk