Kritiek op 'leider' van Ajax: Niet een jong jochie voor je laten invallen

    Kritiek op 'leider' van Ajax: "Niet een jong jochie voor je laten invallen"

    zondag 15 april 2018 om 23:54

    Als Hakim Ziyech op eigen verzoek werd gewisseld tegen PSV, dan heeft Ronald de Boer daar geen goed woord voor over. In de ogen van De Boer was Ziyech verplicht om de hele wedstrijd uit te spelen. Ziyech werd echter gewisseld voor Noussair Mazraoui.

    "Dat vind ik niet sterk van Ten Hag. Ik weet niet of hij zelf aangaf dat hij gewisseld wilde worden, maar ik denk dat als je een van de leiders van het team bent, je niet je team moet laten zitten en je laten wisselen na 3-0", zegt De Boer bij FOX Sports. "Gewoon negentig minuten uitzitten en niet een jong jochie voor je laten invallen." Het is niet bekend waarom Ziyech gewisseld werd.

    "Hij speelde goed hoor en was een van de meest creatieve spelers. Hij was dreigend en vond hem een prima wedstrijd spelen. Rechts vond ik hem heel goed en dreigend. Ik heb al vaker gezegd dat hij daar goed uit de voeten kan. Ten Hag had hem gewoon moeten laten staan. Hij moet ook voelen dat hij heeft gefaald."

    Plaats een reactie

    power +5164
    maandag 16 april 2018 om 00:01
    Ten Hag eruit
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 00:02]
    Vind ik leuk
    Butsbal +15012
    maandag 16 april 2018 om 00:06
    Nee man, laat maar lekker zitten
    Vind ik leuk
    13 +11474
    maandag 16 april 2018 om 00:52
    Hé Butsie, gefeliciteerd met het kampioenschap!
    Vind ik leuk
    Butsbal +15012
    maandag 16 april 2018 om 07:54
    Dankuuuuu 13 !
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42728
    maandag 16 april 2018 om 06:41
    Iedereen laten zitten. Ook van de Sar. :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 00:07
    Laat hem maar lang blijven
    Vind ik leuk
    power +5164
    maandag 16 april 2018 om 00:11
    Ik weet waarom jij dat wilt! dan wordt PSV weer kampioen
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 00:12
    Wow knap geraden man
    Vind ik leuk
    power +5164
    maandag 16 april 2018 om 00:14
    Goed van mij,,,,,Ahah ik vind niet erg hoor
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 00:26]
    Vind ik leuk
    Axim +776
    maandag 16 april 2018 om 11:02
    ten hag zat al op de bank....
    Vind ik leuk
    power +5164
    maandag 16 april 2018 om 11:03
    gelukkig wel
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13372
    maandag 16 april 2018 om 00:06
    De lijkenpikkers vliegen uit zoals gewoonlijk bij de media.
    Vind ik leuk
    13 +11474
    maandag 16 april 2018 om 00:53
    Wat Ronald de Boer hier verkondigt, is toch niet zo gek?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27178
    maandag 16 april 2018 om 01:21
    Behalve dat het heel onwaarschijnlijk is dat Ziyech zich heeft laten wisselen omdat hij geen zin meer had.

    "Dat vind ik niet sterk van Ten Hag. Ik weet niet of hij zelf aangaf dat hij gewisseld wilde worden,"
    Zullen we er dan voor de grap van uitgaan dat hij als elke normale prof ergens last van had of dat de trainer het een goed idee vond om te wisselen?
    Vind ik leuk
    Obl93 +2083
    maandag 16 april 2018 om 01:25
    Niet in een wedstrijd waar het kampioenschap op het spel staat. (zie bijvoorbeeld Dirk Kuyt)
    Vind ik leuk
    13 +11474
    maandag 16 april 2018 om 03:57
    Eigenlijk zegt De Boer dat of het nou Ten Hag zijn idee was of het idee van Ziyech zelf, dat hij het een rare wissel vond, dat je niet een van je leiders uit het team haalt en in plaats daarvan een broekie de gifbeker laat leeg drinken. Maar natuurlijk zou het ook om een lichte blessure kunnen gaan ja. Dan kan ik me voorstellen dat Ziyech met WK voor de boeg zich liet wisselen.
    Ik vond de term lijkenpikkers van Pietje alleen een beetje raar. De Boer heeft gewoon wat te zeggen over Ajax, net zoals hij dat over andere clubs doet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 03:59]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27178
    maandag 16 april 2018 om 11:57
    Ja, zal wel aan mij liggen, maar als je net 2x rood hebt gehad mag je van mij gewoon wisselen wie jou het handigst lijkt.
    Ronald de Boer vindt kennelijk dat je dan niks meer mag aanpassen. Ik vind dat een rare houding.
    Waarom moet Ziyech blijven staan? Omdat hij ouder is en hij dan maar moet voelen hoe kut het gaat?
    Ik zou niet weten waarom. Maar ik hoor Ronald de Boer eigenlijk alleen maar gekke dingen zeggen.
    Hij gaat ook altijd doen alsof spelers problemen maken als ze boos kijken als ze worden gewisseld. Hij heeft zelf een carriere lang boos gekeken, maar goed.
    Vind ik leuk
    Ale +4326
    maandag 16 april 2018 om 06:43
    Niet de eerste x dat hij een wissel aanvraagd! Mafketel zyech!
    Vind ik leuk
    Castromann +6286
    maandag 16 april 2018 om 00:06
    Ziyech rap de deur uit doen.
    Hij kan voetballen als de beste...maar heeft een mentale weerbaarheid van een washandje. En het alternatief voor zijn positie heeft ajax al in huis.... frenkie de jong
    Vind ik leuk
    Mo +11371
    maandag 16 april 2018 om 00:20
    Frenkie en Ziyech zijn 2 verschillende type spelers
    Vind ik leuk
    Castromann +6286
    maandag 16 april 2018 om 00:23
    Klopt...maar dat wil niet zeggen dat hij daar niet kan spelen. ;-)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 01:09
    Mist ie scorend vermogen voor
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 00:08
    Ziyech lekker moven naar een grote club ,kijken of ze zijn gedrag daar wel accepteren .
    Vind ik leuk
    Hyena +28337
    maandag 16 april 2018 om 00:11
    Ziyech opdonderen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 00:16
    Lekkere argumenten ook.
    Vind ik leuk
    Hyena +28337
    maandag 16 april 2018 om 00:40
    Die heb ik al vaak zat benoemd. Het is een arrogante kwal en hij neemt Ajax zelden bij de hand. Is alleen maar met zichzelf bezig en heeft schijt aan de supporters.

    Ook vandaag was hij weer nergens te bekennen toen het team wat minder liep. Hij behoort als sterspeler dan op te staan en weer gebeurde dat niet. Ziyech is geen speler die een club kampioen maakt, daar is hij niet stabiel genoeg voor.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 00:44
    Oke kom hier niet dagelijks, alleen wanneer het me uitkomt qua school/afspraken. Maar duidelijk, al ben ik het er niet mee eens. Maar goed, dat is ieder zijn goed recht.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3984
    maandag 16 april 2018 om 07:20
    Arrogante kwallen passen wel bij Ajax
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 00:12
    Hakim Ziyech was een paniekaankoop van het incompetente arenapluche om lippendienst te bewijzen aan het gotische voedselketenrapalje dat vanavond corvee had bij de bushalte van het stadion.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 00:13
    Maar werd wel gezegd dor de Ajacieden dat het een geweldige paniekaankoop was.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 00:15
    Dat is het ook.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8416
    maandag 16 april 2018 om 00:29
    Was op dat moment de paniekaankoop die nodig was. Tot zijn komst was echt niet om aan te zien.beetje jammer dat de fans hem zo uitkotsen want als je hem uit dit team haalt blijft er niet veel voetbal over.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9017
    maandag 16 april 2018 om 00:42
    Ik heb die aankoop altijd ervaren als een, "door het publiek" afgedwongen aanschaf, men wilde juist niet bij Ajax.....Zelfs bij monde van Bosz destijds; die aangaf dat, " hij niet zo op Hakim zat te wachten".
    Pas, na de aankopen van Sanchez en Hakim heeft Ajax / Bosz schitterende wedstrijden gespeeld in de EL met name, dat waren hoopvolle tijden.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 00:15
    Ziyech speelde als enige bij Ajax erg goed, bij vlagen geweldig. De Ligt ook nog wel aardig.
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    maandag 16 april 2018 om 00:23
    ziyech had echt wel een paar goeie passes in de eerste helft
    maar als het echt waar is dat ie gewisseld wilde worden , mag ie zich best wel gaan schamen
    maar ja de media maakr er wel vaker een circus van dus vraag me af of het waar is
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 00:41
    Vraag het me ook af, Ziyech is geen speler waar je dat van verwacht.
    Vind ik leuk
    13 +11474
    maandag 16 april 2018 om 00:56
    Ik kon de wedstrijd niet zien, maar ik las dat fans het vertrek van Van der Sar eisten en dat Ziyech nooit meer opgesteld wordt. Als hij goed speelde, en reden wissel niet bekend is, dan is dat toch raar?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 01:08
    Dat is erg raar ja, schaam me voor m’n medesupporters op deze manier.
    Vind ik leuk
    poklane +4684
    maandag 16 april 2018 om 03:02
    Om te eisen dat hij nooit meer speelt voor Ajax gaat inderdaad vrij ver, maar zo raar vind ik het nou ook weer niet dat sommigen die mening hebben en die mening op deze manier uiten. Eigenlijk heeft hij 2 dagen geleden gezegd dat hij weg wilt (en hij gaat hoogstwaarschijnlijk ook weg), z'n houding werkt tegen hem (wilt nog wel is extreem arrogant en nonchalant overkomen) en je speelt toch nergens meer voor. Ja, die 2e plaats moet nog wel even binnengehaald worden maar ik mag er toch vanuit gaan dat dat gaat gebeuren met wedstrijden tegen VVV, AZ (beide thuis) en Excelsior (uit).

    Als ik Ten Hag was zou ik sowieso al naar het volgende seizoen kijken door bijvoorbeeld spelers waarvan je weet dat de kans groot is dat ze gaan vertrekken niet meer op te stellen.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1726
    maandag 16 april 2018 om 00:30
    Ziyech valt toch behoorlijk tegen bij Ajax. Vooral in topwedstrijden laat hij het telkens afweten.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 01:10
    Leg uit? Was vandaag de beste bij Ajax, de enige met De Ligt die niet verzaakte. Bovendien ook meerdere keren excellerend tegen Feyenoord en in de EL.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2875
    maandag 16 april 2018 om 02:23
    Juist in topwedstrijden vind ik hem sterk spelen, in uitwedstrijden tegen lager geklasseerde teams vind ik hem juist meer tegenvallen.
    Vind ik leuk
    pico323 +5333
    maandag 16 april 2018 om 01:11
    Geniet maar en maak ter Hag maar belachelijk. Wat super handig is achter je pc. Klasse hier op de site. Maar volgend seizoen zal Ajax een straat lengte voor staan en in maart al kampioen zijn.
    Vind ik leuk
    13 +11474
    maandag 16 april 2018 om 01:16
    Over volgend seizoen valt nog niets te zeggen. Eerst maar eens afwachten wie er komen en vertrekken.
    Vind ik leuk
    Foebele +53988
    maandag 16 april 2018 om 01:24
    Roep het al jaren, karig armoede beleid wat ze al jaran voeren. Dat je graag het DNA van zelf opgeleidde spelers centraal wilt zetten betekend niet dat je jaarlijks met de halve A1 moet gaan spelen.

    Zo moeilijk is dat niet, gewoon wat kerels kopen en al die kneuzen die alleen maar slap uit hun nek lullen verkopen.

    PSV gefeliciteerd, de terechte kampioen, Ajax moet nu eindelijk juist gaan handelen anders is het enige wat ons aan Cruijff doet herinneren het feit dat het stadion naar hem vernoemd is....
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 02:21
    Ziyech een leider? Leider in balverlies
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    maandag 16 april 2018 om 02:26
    Ajax moet van Ziyech af. Altijd gedoe.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    maandag 16 april 2018 om 02:28
    Ik denk zelf dat ten hag niet de grootse schuldige is van dit alles ten hag is niet van de 4-3-3 en zal hem wel opgedragen zijn toen die werd aangesteld wie weet als hij ze eigen formatie zou gaan inbrengen wat dat dan met zich mee brengt heeft die mooi 3 wedstrijden voor om uit te proberen
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 05:59
    Was Ziyech nou goed of heeft die gefaald. De Boer snap ik ook niet meer.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20494
    maandag 16 april 2018 om 06:10
    Het is niet moeilijk hoor. Lees het nog een keer rustig.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20494
    maandag 16 april 2018 om 06:08
    Wegwezen met die ten Hag
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:42
    PSV terecht kampioen en AJAX had gister totaal geen kans volgende keer beter maar ik denk dat bij heel AJAX is onderschat wat de impact is geweest wat er met Nouri is gebeurd.....dus wees niet te hard al snap ik dat er bij AJAX iets moet gebeuren
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:56
    hallo. ten HAG heeft gefaald! eerste fout MOUNES 1 minuut voor het einde laten invallen, En Ziyech laten vervangen door een te jonge jongen, zijn grote blunders! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Jos Drity +81
    maandag 16 april 2018 om 11:56
    Dat Ziyech een van de beste dan wel de beste voetballer is op de Nederlandse velden hoeven we niet over te discussiëren.
    Maar toch denk ik dat als deze jongen vertrokken is er een andere sfeer gaat heersen binnen het elftal.
    Hij is bepalend als voetballer maar ook als persoonlijkheid.
    Ik denk dat medespelers zich vaak aan hem storen en dat komt de sfeer niet ten goede.

    de groeten
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kritiek op 'leider' van Ajax: "Niet een jong jochie voor je laten invallen"