De Ligt over 'meest pijnlijke moment' van kampioensduel: Dat gejuich

    De Ligt over 'meest pijnlijke moment' van kampioensduel: "Dat gejuich"

    maandag 16 april 2018 om 10:38

    Een Amsterdamse lijdensweg was het, de tweede helft van het kampioensduel tussen PSV en Ajax (3-0) op zondagmiddag. Matthijs de Ligt kon wel door de grond zakkken. 

    "Het ergste moment vond ik de 3-0 en de rode kaart die wij incasseren. Het gejuich als het balletje rondgaat", aldus de jonge verdediger na afloop van de wedstrijd in gesprek met Ajax Life

    "Dat was een pijnlijk moment, want dan weet je dat het voorbij is", vervolgde De Ligt. "Toen ze 3-0 maakten, had ik wel het idee van: nu wordt het heel lastig. Daarvoor had ik nog hoop, kijk naar de derby van Manchester. Het is een vernedering geworden. PSV was duidelijk de betere en dat heeft het goed uitgebuit."

    "PSV scoorde laatst ook drie keer in zes minuten, maar na de 3-0 knapte er iets bij is. PSV is daar toch gemakkelijker toe in staat dan wij. Ze hebben een goede ploeg en staan tien punten voor. We kunnen wel zeggen dat we de betere ploeg hebben, maar met deze achterstand mag je daar niet van spreken."

    Lees ook: 'Barça rondt 'Plan Renove' af: twee Ajacieden enthousiast over droomtransfer'

    Poll

    Stelling: De Ligt vertrekt na dit seizoen bij Ajax

    (9102 stemmen)

    Plaats een reactie

    FCU10 +691
    maandag 16 april 2018 om 10:43
    Volgend jaar lekker kampioen worden bij Barca
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:45
    En dan op een beschamende manier de CL uit worden gekegeld?
    Vind ik leuk
    FCU10 +691
    maandag 16 april 2018 om 10:46
    Daar speelt hij tenminste CL
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:48
    Nou ga je er wel heel makkelijk vanuit dat hij daar speeltijd zal krijgen.
    Vind ik leuk
    FCU10 +691
    maandag 16 april 2018 om 10:53
    Nee hoor, een stuk minder dan bij Ajax. Hij blijft iedereen verbazen. Hij was niet goed genoeg voor de basis bij Ajax, niet goed genoeg voor Oranje. Nu is hij aanvoerder bij Ajax en een rots in de branding bij Oranje. Bij Barcelona heeft hij concurrentie van Piqué, Umtiti en Vermaelen, waarbij Piqué en Vermaelen al 30+ zijn. Barca zal ongetwijfeld niet stil gaan zitten op de transfermarkt dus ligt eraan wie ze nog meer gaan halen, maar De Ligt zal zeker speelminuten gaan krijgen.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12468
    maandag 16 april 2018 om 11:31
    Je vergeet Mina, afgelopen winter gekocht met oog op volgend seizoen
    Vind ik leuk
    FCU10 +691
    maandag 16 april 2018 om 12:10
    Klopt inderdaad Mina is ook zeker een groot talent.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:57
    Hij was ook nog niet goed genoeg voor Oranje. Ene meneer Blind vond dat van wel, maar dat was veel te vroeg. Hij is enorm gegroeid de laatste tijd, maar toen was het nog veel te vroeg om hem voor de leeuwen te gooien. Achteraf gezien heeft het het talent goed ontwikkeld.
    Vind ik leuk
    Padason +956
    maandag 16 april 2018 om 15:28
    Nou ja rots in de branding bij Oranje is wat ver, hij heeft paar leuke partijtjes op zijn naam staan. Hij is pas 18 jaar dus zijn inzak moment (zoals bv dolberg) komt ook nog. Als hij nu naar Barcelona vertrekt ben ik toch bang dat het een soort Affellay verhaal gaat worden. Hij moet nog minstens 2 jaar bij Ajax voetballen. En in de eredivisie de beste verdediger zijn over lange tijd. Aanvoeder zijn voor langere tijd en de europesche wedstrijden van volgend seizoen goede prestatie neerzetten dan gaat hij naar een club en heeft hij reële kans op speeltijd.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:45
    barca 2 dan... voor het eerste komt hij toch echt wel te kort
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:51
    Calimero
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11473
    maandag 16 april 2018 om 10:46
    Leren lezen. Als ze verkocht worden dan worden ze nog een jaar gestald bij Ajax (-:
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:52
    De wens was om een kampioenschap mee te maken met Ajax. Nu zal het niet meer lukken bij ajax de komende jaren dus lekker naar Barca gaan en het daar meemaken.
    Vind ik leuk
    Always PSV +10500
    maandag 16 april 2018 om 10:57
    De hele Ajax clan inclusief Hilversum en Zeist is vernederd door "ons" PSV ----;)
    Vind ik leuk
    ajaxdev +400
    maandag 16 april 2018 om 11:21
    Zoals PSV eerder dit seizoen in amsterdam werd vernederd.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:29
    Zo is dat en want heb ik HEERLIJK GESLAPEN :-)
    Vind ik leuk
    :O +4197
    maandag 16 april 2018 om 11:30
    Zwaar vernederd ook. Dropen af met staart tussen de benen. Niet eens een felicitatie. Dubbel en dwars revanche genomen van eerder dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2910
    maandag 16 april 2018 om 10:44
    Eindelijk eens een ajacied die het goed zegt: We kunnen wel zeggen dat we de betere ploeg hebben, maar met deze achterstand mag je daar niet van spreken." Respect De Ligt, de enige die niet arrogant overkomt op mij.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1299
    maandag 16 april 2018 om 10:45
    Precies, voor zijn leeftijd waar emotionele uitspraken normaal geacht mogen worden, straalt hij een zekere volwassenheid uit. Misschien daarom de keuze om hem aanvoeder te maken
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:29
    Ik dacht dat veltman aanvoeder is want hij had de band
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:44
    Hulde aan deze man! Netjes verwoord dit. Gewoon zeggen waar het op staat. Geen zieltjes winnen bij de eigen supporters. En dan zo denken op die leeftijd. 'Kluivertje' kan hier wel wat van leren!
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6052
    maandag 16 april 2018 om 10:45
    Wat is deze jongen een verademing, zowel op het veld als in interviews.
    Vind ik leuk
    kladblok +607
    maandag 16 april 2018 om 10:45
    De Ligt laat ook even zien dat hij zn handen vol heeft aan De Jong. Praat dan aub niet over clubs als Barcelona.. Heel makkelijk om alles op wober af te schuiven, de Ligt viel net zo hard door de mand bij de eerste 2 goals.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:46
    eerlijke reactie, De Ligt komt er wel, grootste talent van Ajax
    Vind ik leuk
    Korm +33690
    maandag 16 april 2018 om 10:47
    Vind hem altijd erg goed in commentaar! Realistisch!! Met zijn talent kan het een grote worden waar iedereen van kan houden
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:47
    Kop omhoog en verder gaan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88863
    maandag 16 april 2018 om 10:47
    ajaxprimeur ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:52
    Zijn dat die gene die mij zaten te hacken :D
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88863
    maandag 16 april 2018 om 10:54
    Nog dronken?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:57
    Dat moet nog komen wel te verstaan vandaag.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:30
    Nee, niet alleen vandaag, gisteren ook :-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +10407
    maandag 16 april 2018 om 10:47
    Als je nou nog n jaar blijft, mag je dat volgend jaar april nóg n keertje horen, dat gejuich van PSV-supporters.
    Die vertrekt dus lekker, deze zomer.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:31
    Hoef niet, kom maar bij PSV spelen. Beter dan bij dat omhoog en arrogante clubJE uit Amsterdammes :-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +10407
    maandag 16 april 2018 om 13:18
    Nee joh, gewoon n goede Zuid-Amerikaan halen om de PSV-verdediging wat te verbeteren. Is goed genoeg!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:34
    Maakt niet. Alles wat beter is welkom. Maar goed, weer de NUL tegen Ajakkes. Goede verdediging van PSV
    Vind ik leuk
    Blindsy +10407
    maandag 16 april 2018 om 14:38
    Ja, ergens baalde ik wel van die nul. Ik had toch gedacht dat Hunter er 1 in zou tikken, met 3-1 heb ik de pot gisteren niet gewonnen :-(
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:40
    Das jammer voor je. Volgende keer beter. Maar enfin, zag net jullie nep-supporters voor de bus. Schandalig. Hoop dat ze voor het leven worden geschorst om bij jullie in het stadion te mogen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10407
    maandag 16 april 2018 om 14:45
    Jullie????? I'm Feyenoord Till I Die.
    Hebben trouwens die jongens die destijds de hekken van PSV met met kettingen afsloten, een stadionverbod gekregen? Bij ons bestormden ze het Maasgebouw. Nee, laten wat daar maar niet over beginnen. Dan is het bij elk van deze 3 clubs af en toe foute boel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 12:30
    Mmmmmmmmm bij ajakkes veel meer aan de hand, Gaat goed daar.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10407
    dinsdag 17 april 2018 om 15:15
    Sar er uit, Onana, De Ligt, Ziyech, Kluivert verpatsen en weer helemaal opnieuw beginnen. Toppie!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:47
    Eindelijk heeft hij het door ze zijn niet beter, het heeft even geduurd ,
    Zelfs AZ speelt beter en aantrekkelijker voetbal maar daar gaat het niet om,
    wie boven aan staat dat is de beste, of het nu met counter voetbal of slecht voetbal gebeurt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:49
    Ligt zogenaamde wereldtalent liep we lekker te verdedigen vooraf bij de goal van Bergwijn. Dat zie ik Schwaab niet doen zulke fouten maken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:59
    kom op zeg swaab was in het begin niet constant ,even je psv bril afzetten, de ligt wordt een hele grote
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:32
    Ja, heb ik gisteren gezien dat ie een grote wordt..........man, wordt wakker.........Swaab is en was zo goed.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:45
    je psv bril afzetten ,swaab in het begin en nu is dag en nacht verschil ,en idd nu is hij heel belangrijk voor psv dat zie ik ook wel , maar dit is wel zijn plafond, top eredivisie
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:46
    Bril? Ik begrijp het......je moet nog steeds je teleurstelling verwerken. Zal nog wel lang doordreunen bij jullie
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:52
    hahaha ben gewoon voor psv ,maar ik zeg gewoon wat ik zie en jij ziet dat misschien anders kan
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:52
    dan is dat prima. ik zeg ook wat ik denk
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:49
    Zal hij inderdaad niet gewend zijn, juichend publiek. Hij kent van thuis alleen maar mensen die komen controleren of hij wel wint.
    Vind ik leuk
    aartstyle +897
    maandag 16 april 2018 om 10:50
    Prima reactie van Mathijs! Daar kunnen een hoop van zijn ploeggenoten nog een voorbeeld aan nemen. Geen grote praatjes vooraf, gewoon aangeven je best te doen. Voorlopig maakt Mathijs een stabiele indruk, hopen dat zijn ontwikkeling zo door blijft gaan en dan staat hem een hele mooie carrière te wachten.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    maandag 16 april 2018 om 10:53
    Die jongen heeft echt zonder gedoe altijd goed en realistisch commentaar. Echt na einst of verlies staat er personality die de dingen benoemd zoals ze zijn. Chapeau !
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:54
    Inderdaad, dat zeiden we hier ook, Ajax is vernederd door de 3 NUL en dat werd nog even getoond door tig x dat balletje breed te spelen terwijl Ajax er apathisch naar staat te kijken. Zullen ze er van geleerd hebben? Vast niet, die overtuiging dat ze beter dan iedereen zijn zit in hun dna en dat is best sneu! Volgend jaar Feyenoord maar weer kampioen? Of AZ of doe eens gek PEC Zwolle?
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    maandag 16 april 2018 om 10:54
    Gewoon goede reactie en hij heeft groot gelijk met een voorsprong van 2-0 zegt niets. Hij noemde zelf manchester maar andere ploegen kunnen dat ook zeggen. Nooit opgeven totdat het eind daar is. Het is voetbal. Alles kan gebeuren maar als je de hoop verliest dan kun je net zo goed naar huis gaan. Dan wil niets meer
    Vind ik leuk
    SjeH +278
    maandag 16 april 2018 om 10:55
    Waar blijft Sjaak Swart?
    Vind ik leuk
    Eendracht +15191
    maandag 16 april 2018 om 11:22
    Die is een bus op aan het wachten...
    Maar staat niet bij de Arena maar bij Centraal Station...
    Tsja, kan gebeuren als je ouder wordt...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:56
    Misschien heeft Ajax individueel enkele betere spelers, maar het team is los zand. En de constante intriges (ontslag Keizer, opstappen Bosz, Bergkamp, Jonk, noem maar op) doet de club ook geen goed.
    Ik heb Sjakie gisteren gemist. Lag hij aan het infuus in het AMC?
    Dat Ajax slechte verliezers zijn bleek niet alleen uit rode kaarten, maar ook dat ze geen erehaag vormden voor de kampioenen van PSV
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18928
    maandag 16 april 2018 om 11:15
    Ga eerst even googlen op ‘erehaag’...

    Dan zie je dat dat altijd de eerstvolgende wedstrijd na het behalen van de titel plaats vindt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:48
    Kun je zien wat een arrogantjes het zijn. Lopen allemaal meteen van het veld ipv de PSV-ers te feliciteren. Zwakkelingen daar in Amsterdam
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18928
    maandag 16 april 2018 om 11:56
    Had andersom ook niet gebeurd. Lekker makkelijk lullen zo
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:02
    Je, zo makkelijk he.........maar ja, de arrogantie druipt er van af bij die zooi uit Amsterdam maar ook bij jou, klojo
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18928
    maandag 16 april 2018 om 12:06
    Alle echte PSV supporters hier heb ik meerdere malen gefeliciteerd. Dus weet niet waar je die onzin vandaan haalt...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:35
    Mag ook wel.......zal bij menig Amsterdammertje niet over de lippen komen maar alvast bedankt
    Vind ik leuk
    WibedePibe +150
    maandag 16 april 2018 om 10:57
    Haha. Bij zegt in ieder geval niet dat Ajax lekker toch de beste is ondanks dat ze niet gewonnen hebben.

    Kluivert junior blijft dat wel roepen. Wat een butje is dat zeg.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23528
    maandag 16 april 2018 om 10:58
    Mooie eerlijke reactie van De Ligt, die kerel begint steeds grootser te worden. Niet alleen als speler, maar ook als mens, complimenten. Met name om gewoon toe te geven dat je niet mag zeggen dat je als Ajax zijnde alsnog een betere ploeg hebt. Want voetbal is niet alleen technisch, maar ook mentaal. En mentaal heeft PSV het driedubbel van Ajax gewonnen dit seizoen.
    Vind ik leuk
    isnake +2264
    maandag 16 april 2018 om 11:15
    Ik vond het mooi te horen dat hij ook riep dat ze eens niet allerlei makkelijke mooie dingen moeten roepen voor de fans maar het in het veld eens moesten laten zien. En daar heeft hij gelijk in. Beter groot in het veld dan een grote mond buiten het veld.
    De Ligt komt er wel. Realistische gast met veel potentie.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5151
    maandag 16 april 2018 om 10:59
    Genieten dit. Wat een waanzinnig weekend.
    Vind ik leuk
    Mari +7601
    maandag 16 april 2018 om 11:06
    Zo is het maar net
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2705
    maandag 16 april 2018 om 11:06
    Een van de weinige grootse verliezers die ik voorbij heb zien komen afgelopen pak m beet 12 uur :) Deze jongen komt er wel!
    Vind ik leuk
    |ens1999 +72
    maandag 16 april 2018 om 11:19
    "PSV scoorde laatst ook drie keer in zes minuten, maar na de 3-0 knapte er iets bij is." Moet "is" geen "ons" zijn klein spelfoutje?

    Ik vrees dat De Ligt weg gaat dan kun je weer opnieuw bouwen aan een elftal. Of verkopen voor 66 miljoen en dan nog een jaar huren zou een optie kunnen zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:45
    Eerlijke analyse,goed gezegd Matthijs, zouden er meer moeten doen.
    Vind ik leuk
    Cappie +6945
    maandag 16 april 2018 om 11:47
    Mooie reactie van De Ligt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:55
    Geweldig speler maar veels te netjes voor die structurele losers van NL
    Vind ik leuk
    hassel +705
    maandag 16 april 2018 om 12:36
    De meest overschatte speler van het jaar is dit.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:51
    Elf spelers als De Ligt in het team zou de sympathie voor Ajax buiten Amsterdam flink vergroten.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1930
    maandag 16 april 2018 om 13:30
    Wat is die de Ligt toch een aanwinst voor het voetbal. Nette beschaafde jongen die zijn verlies neemt en ook nog zijn medespeler (Neres) op zijn verplichtingen wijst. Deze jongen ,
    mag van mij aanvoerder van Oranje worden. Een compliment voor zijn ouders. en dat zeg ik allemaal als PSV supporter.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:50
    De ligt moet gewoon blijven en die fouten uit zijn spel halen.
    Want bij een topclub wordt dat niet getolereerd.
    Vind ik leuk
    Alex67 +3
    maandag 16 april 2018 om 13:53
    Professionele reactie van De Ligt. Erkennen dat PSV beter was is knap. Die komt er wel. Schril contrast met reactie van Ziyech en Huntelaar voor de camera. Zeker de laatste kan je dat kwalijk nemen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9947
    maandag 16 april 2018 om 15:40
    Als je tegen Groningen de punten bij de hel-deuren wegsleept.
    Dan moet je niet denken dat je 2-0 bij PSV nog omdraait.
    Normaal is de Ligt reeel maar over voetbalkwaliteit totaal niet.
    Hij denkt waarschijnlijk echt dat Ajax de beste is, maar waarop baseert hij dat dan?
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3930
    maandag 16 april 2018 om 17:23
    En terecht..ga eerst maar eens normaal doen en niet zulke grote bekken hebben in Amsterdam. Zo goed zijn jullie niet..sterker Ajax B is beter hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:30
    Van dit soort wedstrijden leert de Ligt heel veel. Een veel betere tegenstander dan hij gewend is he!
    Vind ik leuk
    FCU10 +691
    maandag 16 april 2018 om 17:44
    Hij is veel te goed voor Ajax. Lekker vertrekken naar het buitenland!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Ligt over 'meest pijnlijke moment' van kampioensduel: "Dat gejuich"