'We hebben 250.000 euro gekregen. Nou, dat is voor Feyenoord gewoon veel geld'

    'We hebben 250.000 euro gekregen. Nou, dat is voor Feyenoord gewoon veel geld'

    maandag 23 april 2018 om 14:34

    De zege op AZ in de finale van de KNVB Beker is niet alleen sportief goed nieuws voor Feyenoord. Dat stelt Jan de Jong, die haarfijn uitlegt dat er nog veel in het vat zit voor de Rotterdammers.

    Feyenoord kreeg voor de winst in de bekerfinale een flinke smak geld van de KNVB. "Gisteravond (zondag, red.) kregen we 250.000 euro. Nou, dat is voor Feyenoord gewoon veel geld", vertelt Jan de Jong, algemeen directeur van Feyenoord, aan FOX Sports. "Daarnaast spelen we in de Johan Cruijff Schaal tegen PSV, waarvan we de helft van de netto recette krijgen."

    In Rotterdam wordt echter vooral met spanning gekeken naar de Europa League. "We hebben nu Europees voetbal veiliggesteld en spelen in de voorronde van de Europa League. Als het een beetje meezit - en daar moet ik de kijkers denk ik een beetje helpen: als Arsenal of Marseille de Europa League wint en ze eindigen in de competitie niet op een Champions League-, maar Europa League-plek, dan gaat Feyenoord direct naar de groepsfase."

    "Dan praten we echt over miljoenen meer", zegt De Jong. "Dus er zit nog veel in het vat, alleen hebben we er zelf geen invloed op. Het zou voor Arsene Wenger een prachtig afscheid zijn als hij de Europa League wint. Ik denk dat Giovanni van Bronckhorst en Robin van Persie het als oud-spelers ook erg leuk zouden vinden."

    Lees ook: 'Winnaar KNVB Beker duimt voor Arsenal en Marseille in Europa League-finale'

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31494
    maandag 23 april 2018 om 14:36
    Heb nog geen hoge pet op van jantje.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8688
    maandag 23 april 2018 om 14:37
    Hij komt iig niet heel goed over in de media. Maar misschien doet die zijn werk wel heel goed:)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 14:42
    Wie weet
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27993
    maandag 23 april 2018 om 19:54
    Wel droevig voor iemand die juist uit de mediawereld komt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32096
    maandag 23 april 2018 om 14:39
    Nee he.... vooralsnog lijkt hij meer op de vijfde Beatle.....
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23424
    maandag 23 april 2018 om 14:44
    Voor dat geld kan hij wel fatsoenlijk kappertje pakken
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 23 april 2018 om 15:54
    Dat verdiende geld kunnen ze gelijk weer terug storten. Staat prakties gelijk aan de boetes die ze gekregen hebben dit seizoen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9068
    maandag 23 april 2018 om 15:59
    Volgens mij heeft hij dezelfde kapper als Derksen.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3707
    maandag 23 april 2018 om 17:32
    Die is al een flinke tijd dood
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1078
    maandag 23 april 2018 om 14:53
    Jan de Jong moet naar de kapper....
    Vind ik leuk
    Rodajc +14325
    maandag 23 april 2018 om 14:38
    Gun Marseille en Arsenal (vanwege Wenger) ook het meest de Europa League, zou voor mij dubbele blijdschap zijn.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20581
    maandag 23 april 2018 om 14:52
    Finale FC Salzburg Arsenal lijkt mij het leukst
    Vind ik leuk
    Rodajc +14325
    maandag 23 april 2018 om 14:55
    Mwa Salzburg bestaat uit zoveel successupporters, voor zo'n clubs heb ik wat minder sympathie. Maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20581
    maandag 23 april 2018 om 15:00
    Ik vind het persoonlijk jammer dat het een RB club is maar toch heb ik er wel sympathie voor. Niet dat ik een fuck geef om Oostenrijk en voor Nederland is een succesje van een Oostenrijkse club ook niet goed, maareen verloren finale mag Salzburg wel hebben.
    Vind ik leuk
    markus040 +2200
    maandag 23 april 2018 om 15:05
    het is inderdaad een rb club , maar toch hebben die wel een goed beleid denk ik
    leipzig doet het ook goed in duitsland , maar het is niet zo dat ze daar 100 miljoen aan spelers uitgeven
    het zijn niet mijn favoriete clubs , maar ik heb toch respect voor de manier waarop zij een voetbalclub leiden
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 14:38
    Denk dat we allemaal hier in Nederland maar moeten duimen voor Arsenal.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 14:54
    Zozo 250k... doe dan maar die tweede plek
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:36
    ja beter niets dan iets is het motto in Amsterdam de laatste 4 jaar
    Vind ik leuk
    jochempje +2797
    maandag 23 april 2018 om 15:44
    Ik schaal de 2e plek Europa League vorig jaar nog altijd ietsjes hoger aan dan een bekerwinst.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:46
    Alleen werden wij vorig jaar ka mpioen dus ook dat klopt niet.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:46
    geweldig dat jullie het nog altijd zo vieren de verliezende finalist,
    Wij wonnen die finale gewoon! remember!
    Heeft ook veel met elkaar te maken, de knvb beker en EL pffffff
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    maandag 23 april 2018 om 14:59
    250.000 euro,, ja hoop geld voor normale begrippen, maar in de voetballerij kan je hier dus hélemaal NIKS mee...

    De Beker geeft directe plaatsing voor de EL, maar voor deze 2,5 ton kun je nog niet eens 1 EL-waardige speler aantrekken.

    De KNVB zou er verstandig aan doen om dit eens FLINK op te poetsen.

    een TIENvoud van het bedrag komt al in de buurt van wat nodig is(Dan lappen alle clubs maar een tonnetje an TV-geld. Het is belangrijker dat onze Bekerwinnaar, een goede financiële injectie krijgt voor hun EL-seizoen, hetzelfde geldt voor het Kampioenschap natuurlijk.)


    250.000 euro voor het winnen van het ENIGE nationale bekertoernooi....

    Streep dat eens weg tegen het behalen van de titel in het Engelse Championschip (100 miljoen pond?)

    Laat de KNVB dát eens netjes in een rapportage zetten, en dan aanbieden bij de FIFA onder het mom van 'Financial Fair Play".

    Hoe kunnen gerespecteerde voetbalnaties als bv Nederland, ooit nog een beetje meekomen in dit spelletje, als men hier letterlijk de financién niet kan bieden om de bekerwinnaar iig in staat te stellen één speler in de breedte aan te trekken met de winstpremie....
    Vind ik leuk
    Cookee +10597
    maandag 23 april 2018 om 15:26
    Je hebt een punt dat het heel veel geld kost als je naar de Ukraine moet.

    Maar als een winnaar heel veel geld gaat krijgen dan wint die elk jaar alles opnieuw. Zie hier de ED... we weten nu al welke 3 over 50 jaar kans op de schaal maken.
    Wie probeert als nr.4 aan te sluiten... loopt kans failliet te gaan of de Juup in.
    Winnen is ook een eer toch Farmer?
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    maandag 23 april 2018 om 15:51
    Tuurlijk, maar je koopt er zo weinig voor als je naar Oekraine moet :)
    Die eer betaal je geen salaris van :)

    250k voor het winnen vd nationale beker, dat is toch bijna lachwekkend, als je kijkt wat voor bedragen er in het voetbal rondgaan?

    'De KNVB komt hier aanzetten met een verkapte poedelprijs' op deze manier.

    Die EL-ticket, en dus deelname recette zit al op een paar miljoen. maar dat krijgt men pas in de loop van het seizoen/na afloop, de club moet zich voor die tijd zien te versterken.

    Zou de KNVB er bv niet verstandig aan doen om van haar eigen potje, de KNVB-bekerwinnaar bv 1 of 2 Miljoen uit te keren, en dan 'te gokken' dat ze iig wel 1 miljoen cashen in die EL?
    Vind ik leuk
    Cookee +10597
    maandag 23 april 2018 om 16:45
    Zou wel prettig zijn als de vergoeding zodanig is dat je uit de kosten bent, daar zijn we het eens.

    De EL heeft niet zoveel aanzien in het voetbal, waarom laten ze anders ook nog de nrs 2 vd CL instromen?
    Sommige landen daar doen 3 mee aan de kampioen-league en bij falen mogen ze ook nog een keer in de EL, das toch een farce?

    Maar ik denk dat Jan de Jong zelf al 350 k verdient, dat kan ook wel wat minder. Er zit geld in de CL niet de EL. Kijk maar naar de laatste jaren de tobclubs nemen die beker nauwelijks serieus.
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    maandag 23 april 2018 om 17:55
    Klopt, alleen als je écht ver komt in die EL(minstens kwartfinales) begint het een tikje interessant te worden. Had Ajax geen 14M totaal bij elkaar geharkt aan prijzenrecette, vorig seizoen, voor de HELE Europaleague? En united mocht er met de eindwinst, nog eens 8M bijtellen?

    PSV krijgt al meer voor het inschrijven in die CL, al verliezen ze 6x met 50-0...

    Slaat inderdaad hélemaal nergens op...
    Als je zegt dat het scheef en krom is, maak je nog een gruwelijke understatement ook :)

    En 'aanzien'.. Dat valt en staat ook puur met de prijs-recette natuurlijk. Clubs vinden de EL niet interessant genoeg omdat het tot de winterstop, gewoon geld KOST vaak. aan reis en overnachtingskosten bv. T is een hele selectie en staf: mannetje of 40 ofzo, die afreizen naar...
    Nou, Vliegticketje, Hotelletje plus overnachtingen, góed eten, trainingsaccomodatietje huren(zal ook wel wat aan vergoeding voor betaald moeten worden)

    Denk dat je het met een ton bv niet red.
    Vind ik leuk
    Cookee +10597
    maandag 23 april 2018 om 18:28
    Ja, dat uitdelen van geldbegragen is leuk als Groningen iets krijgt, maar de kans dat de rijke clubs dat krijgen is groter dan de kans op Groningen.
    Misschien gewoon tegemoetkoming in kosten doen, want naar Bulgarije of zo, dat levert niks op en kost enorm veel.

    Dat Ajax en ManUtd dat kregen, dan zit je ook in de eindfase, we hadden het over de instroomfase toch?

    Die CL is een pervers, walgelijk gebeuren, ik zou niet erg vinden als onze zenders een jaar niet meedoen, we sponsoren met geld van Veronica het grote geld, dat voelt niet lekker. Samenvatting kan ik best mee leven.

    Ja, precies zoals Groningen de laatste keer. En dan zaten de beelden ook nog bij betaalzenders mogelijk, ik heb alleen een samenvatting van de Europese stappen van Zwollen en Groningen gezien, Utrecht helemaal gemist.
    Er is veel te veel Europees voetbal joh, toch?

    Misschien redt je niet met een ton, en verklaart dat ook dat topclubs er niet zo'n trek in hebben.

    Vind ik leuk
    larzyy +80
    maandag 23 april 2018 om 15:03
    Marseille heeft ook een goede kans. Spelen geweldig voetbal op dit moment. Vooral Florian Thauvin is een genot om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    Cookee +10597
    maandag 23 april 2018 om 15:21
    Kunnnen directeuren ook gewaarschuwd worden, zo weinig mogelijk interviews te doen, het is tenen-krommend, zoveel open deuren dat het tocht.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:29
    Dat zou mooi zijn gewoon gelijk naar de poule face , want die hindernis ligt Nederlandse clubs niet zo
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    maandag 23 april 2018 om 15:31
    Haha.. Ja ja en Vd sar kan er geen reet van.

    Mijn god wat een gezwets en dat voor iemand met een media achtergrond.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:45
    Een kinderhand is gauw gevuld. PSV krijgt sowieso al 8 miljoen, zonder groepsfase Champions League. Ik vind het verschil tussen CL en EL veel te groot. Over enkele jaren lost probleem zichzelf op: mensen vinden het niet meer leuk om telkens Barca, Real, Bayern en City of PSG te zien in halve finales.
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    maandag 23 april 2018 om 15:52
    Wat is de Kampioens-recette trouwens?
    (het bedrag voor het winnen van de landstitel? 10Mil?)
    Vind ik leuk
    Het Brein +3992
    maandag 23 april 2018 om 15:53
    Hoeveel is dat in België voor bekerwinst? Dit klinkt als heel weinig..
    Vind ik leuk
    Champ1 +248
    maandag 23 april 2018 om 16:27
    Van dat geld kunnen ze wat graszaad kopen
    Vind ik leuk
    4everfcu +2517
    maandag 23 april 2018 om 20:16
    als als als heb je niets aan
    Vind ik leuk
    jesseee +913
    dinsdag 24 april 2018 om 00:55
    Weet hij ook dat de spelers een bonus krijgen bij beker winst en daardoor de club waarschijnlijk meer kwijt is aan bonussen voor spelers dan dat de beker oplevert.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'We hebben 250.000 euro gekregen. Nou, dat is voor Feyenoord gewoon veel geld'