Advocaat en Verbeek bewonderen 'echte vent' Dost: Vind het zonder meer moedig

    Advocaat en Verbeek bewonderen 'echte vent' Dost: "Vind het zonder meer moedig"

    dinsdag 24 april 2018 om 19:35

    Dick Advocaat en Gertjan Verbeek hebben grote bewondering voor het besluit van Bas Dost. De topschutter van Sporting Portugal maakte onlangs bekend dat hij zijn Oranje-carrière met onmiddellijke ingang beëindigt.

    Advocaat begrijpt dat Dost de eer aan zichzelf heeft gehouden. "Dan ben je in mijn ogen een echte vent", laat de Sparta-trainer, die als Oranje-bondscoach heeft samengewerkt met Dost, weten in gesprek met Voetbal International. "Veel spelers zouden wachten, maar ik vind het zonder meer moedig dat hij het niet aan anderen laat, maar zelf zegt: tot hier en niet verder."

    Verbeek sluit zich aan bij Advocaat en vindt dat Dost een moedig besluit heeft genomen. "Want reken maar dat hij niets liever wil dan schitteren in Oranje. Maar dit is beter voor hem en beter voor het Nederlands elftal, want aan een ongelukkige speler heeft niemand iets", vertelt Verbeek over zijn voormalige Heracles-pupil.

    Lees ook: Dost is er klaar mee en zet per direct punt achter interlandcarrière

    Poll

    Snap jij de beslissing van Dost?

    (6968 stemmen)

    Plaats een reactie

    Hattrick +10829
    dinsdag 24 april 2018 om 19:39
    Ik vind het maar zwakjes eerlijk gezegd...
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 19:46
    Hij zal er goed over hebben nagedacht, verstandelijke keuze
    Vind ik leuk
    Hattrick +10829
    dinsdag 24 april 2018 om 19:48
    Knokken voor je plek! En als dat niet lukt moet het toch wel een eer zijn om geselecteerd te worden voor je land? Al is het maar als pinchhitter, want in die rol kun je hem er altijd bij hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 19:51
    Dit is mijn mening er daarmee moet je het mee doen Hattrick;)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Hattrick +10829
    dinsdag 24 april 2018 om 19:55
    Dat mag ook :p ik leg alleen uit waarom ik het zwak vind.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 19:56
    En dat mag jij ook gozer
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +3649
    dinsdag 24 april 2018 om 19:52
    Nou wat een eer om erbij te zitten maar nooit spelen, hij is bijna 30 hoor het is geen jochie meer die blij is dat ie geselecteerd is, hij weet wat zijn kwaliteiten zijn.

    Ik vind het gewoon respectloos om hem iedere keer op te roepen maar nooit te laten spelen.

    En bovendien vind het argument dat het een eer moet zijn echt heel slecht, in Nederland zijn we nooit goed voor onze topspelers en uitvergroten ieder foutje, zo leuk en eervol lijkt het mij niet.
    Vind ik leuk
    Hattrick +10829
    dinsdag 24 april 2018 om 19:58
    Als pinchhitter zou hij prima van waarde kunnen zijn. Als je alleen maar geselecteerd wilt worden als basisspeler vind ik dat best vreemd.

    Hij heeft trouwens zijn kansen wel gekregen maar niet gepakt. Hij past blijkbaar gewoon niet bij de andere spelers. En Dost is niet zo'n geweldenaar dat je je hele team aan hem gaat aanpassen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 20:40
    Daarom stopt hij er ook mee. Want hij functioneert alleen als het team zich wel aanpast aan hem. En zijn spel kan hij niet veranderen...
    Vind ik leuk
    Hattrick +10829
    dinsdag 24 april 2018 om 20:43
    Maar als pinchhitter had hij zeker van waarde kunnen zijn. Liever Dost dan Weghorst of Luuk De Jong bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 24 april 2018 om 20:47
    Een eer om volgegooid te worden met shit omdat jej niet eens de kans krijgt te functioneren zoals je bent bedoeld? Onzin.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 19:46
    Ik niet ik zal ook niet voor lul willen lopen als je niet kan voetballen en alleen ballen in kan koppen
    Vind ik leuk
    Stefrutten +364
    dinsdag 24 april 2018 om 19:49
    Dan volg jij Portugese competitie niet. Daar zijn de spelers veel meer op hem gericht en gebouwd waardoor hij veel beter tot zijn recht komt. Dat is bij het Nederlands elftal niet mogelijk tot nu toe
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +3649
    dinsdag 24 april 2018 om 19:48
    Ik niet, hoevaak moet hij nog bewijzen dat het een prima diepe spits is?

    Blijkbaar heeft oranje geen plek meer voor diepe spitsen met de vleugels die constant naar binnen trekken.

    Dan is het juist een goed besluit wat hij neemt, beter dan iedere keer voor poep opgeroepen te worden.
    Vind ik leuk
    Hattrick +10829
    dinsdag 24 april 2018 om 19:49
    Lees mijn reactie hierboven
    Vind ik leuk
    MojoRisin +8423
    dinsdag 24 april 2018 om 19:58
    Waarom ? Geef 'm groot gelijk juist..
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1238
    dinsdag 24 april 2018 om 20:01
    Dost had geen moeite om op de bank te zitten. Hij kon het zelfs redelijk goed vinden met die rol toen Janssen in basis stond. Ook bij Sporting heeft hij altijd alle begrip voor de keuze van de trainer gehad toen die ervoor koos om in CL-potjes de snellere Doumbia te gebruiken.

    Waar Bassie moe van is geworden is die hele discussie eromheen. Je kan geen voetbalprogramma opzetten of krant opentrekken zonder al die zure kritieken te horen of lezen. Vaak totaal zonder enige onderbouwing omdat weinig mensen Sporting wedstrijden kijken. Iedereen lulden elkaar maar na. Constant vragen en geouwehoer over Luxemburg-uit, zijn voetbalkwaliteiten, tactieken en/of speelstijlen waar hij niet in zou passen.

    Hij weet dondersgoed wat hij wel of niet kan. Waar in Portugal de nadruk wordt gelegd op het positieve, was het hier juist andersom. Als je daardoor dan ongelukkig terugkeert naar Lissabon dan kan ik hem helemaal begrijpen.

    Vind ik leuk
    hoebie60 +87
    dinsdag 24 april 2018 om 19:46
    Als je alleen maar met spelers voorin speelt die geen bal voorzetten en op eigen succes uit zijn snap ik het volkomen, maar ja zelfs koeman doet van gaal naapen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +6265
    dinsdag 24 april 2018 om 19:46
    Bas dost heeft helemaal gelijk. Kwam toch nooit aan spelen toe. Soms een invalbeurt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 19:54
    Hoeveel jongens dromen hier van??? Hij zegt gewoon, ik hou er mee op! Prima! Maar wat zou ik er een dikke lul van krijgen!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    dinsdag 24 april 2018 om 19:57
    Moedig....? Hij is gewoon teleurgesteld en zet niets op het spel want hij kan Oranje wel vergeten, lullig voor Dost maar de realiteit.
    Vind ik leuk
    Senna +6133
    dinsdag 24 april 2018 om 20:06
    Het is een van de beste doelpunten makers uit Europa
    Maar wat moet je nu als je geen bal krijgt aangespeeld van de verwende spelers
    Moet je niet je elftal aanpassen aan Bas Dost denk dat er dam meer rendement in zit
    Zowel Dist als het Nederlands elftal
    Stel je voor dat Dost de eer krijgt en niet de middel matige spelers .
    Vind ik leuk
    Marco S +3643
    dinsdag 24 april 2018 om 20:08
    Ik wil gebruik maken van dit medium door bekend te maken dat ik gene trio’s meer doe. Ik word er ongelukkig van dat die meiden steeds met elkaar bezig zijn en ik kan niet overal mijn handen tegelijk hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 20:20
    Het is ook niet echt slim van Bas Dost om voor Sporting Portugal te spelen terwijl hij gewoon naar Ajax had kunnen gaan. Dan had je Champions League gespeeld en wie weet wel de halve finale gespeeld en was je gewoon basis speler bij Oranje vanwege de Ajax banden met Koeman. Een verkeerde keuze. Maakt ook niet uit Sierhuis komt er aan en die heeft meer potentie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 21:07
    Slappe zak die dost joh. Desserteur
    Vind ik leuk
    haarlemx +269
    dinsdag 24 april 2018 om 23:23
    Verbeek en Advocaat zulke verdienstelijke mannen voor het Nederlands voetbal praten hier dus heek even POEP!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +10840
    woensdag 25 april 2018 om 06:20
    Dus als je niks presteert bij het Nederlands elftal en er voor bedankt is dat moedig ? Het geeft gewoon aan dat zijn niveau niet goed genoeg is.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 06:28
    Verbeek, jij bent geen echte vent. Paardenlul dat je bent
    Vind ik leuk