Advocaat en Verbeek bewonderen 'echte vent' Dost: Vind het zonder meer moedig

    Advocaat en Verbeek bewonderen 'echte vent' Dost: "Vind het zonder meer moedig"

    dinsdag 24 april 2018 om 19:35

    Dick Advocaat en Gertjan Verbeek hebben grote bewondering voor het besluit van Bas Dost. De topschutter van Sporting Portugal maakte onlangs bekend dat hij zijn Oranje-carrière met onmiddellijke ingang beëindigt.

    Advocaat begrijpt dat Dost de eer aan zichzelf heeft gehouden. "Dan ben je in mijn ogen een echte vent", laat de Sparta-trainer, die als Oranje-bondscoach heeft samengewerkt met Dost, weten in gesprek met Voetbal International. "Veel spelers zouden wachten, maar ik vind het zonder meer moedig dat hij het niet aan anderen laat, maar zelf zegt: tot hier en niet verder."

    Verbeek sluit zich aan bij Advocaat en vindt dat Dost een moedig besluit heeft genomen. "Want reken maar dat hij niets liever wil dan schitteren in Oranje. Maar dit is beter voor hem en beter voor het Nederlands elftal, want aan een ongelukkige speler heeft niemand iets", vertelt Verbeek over zijn voormalige Heracles-pupil.

    Lees ook: Dost is er klaar mee en zet per direct punt achter interlandcarrière

    Poll

    Snap jij de beslissing van Dost?

    (6968 stemmen)

    Plaats een reactie

    hoebie60 +95
    dinsdag 24 april 2018 om 19:46
    Als je alleen maar met spelers voorin speelt die geen bal voorzetten en op eigen succes uit zijn snap ik het volkomen, maar ja zelfs koeman doet van gaal naapen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +9900
    dinsdag 24 april 2018 om 19:46
    Bas dost heeft helemaal gelijk. Kwam toch nooit aan spelen toe. Soms een invalbeurt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 19:54
    Hoeveel jongens dromen hier van??? Hij zegt gewoon, ik hou er mee op! Prima! Maar wat zou ik er een dikke lul van krijgen!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    dinsdag 24 april 2018 om 19:57
    Moedig....? Hij is gewoon teleurgesteld en zet niets op het spel want hij kan Oranje wel vergeten, lullig voor Dost maar de realiteit.
    Vind ik leuk
    Senna +6292
    dinsdag 24 april 2018 om 20:06
    Het is een van de beste doelpunten makers uit Europa
    Maar wat moet je nu als je geen bal krijgt aangespeeld van de verwende spelers
    Moet je niet je elftal aanpassen aan Bas Dost denk dat er dam meer rendement in zit
    Zowel Dist als het Nederlands elftal
    Stel je voor dat Dost de eer krijgt en niet de middel matige spelers .
    Vind ik leuk
    Marco S +4147
    dinsdag 24 april 2018 om 20:08
    Ik wil gebruik maken van dit medium door bekend te maken dat ik gene trio’s meer doe. Ik word er ongelukkig van dat die meiden steeds met elkaar bezig zijn en ik kan niet overal mijn handen tegelijk hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 20:20
    Het is ook niet echt slim van Bas Dost om voor Sporting Portugal te spelen terwijl hij gewoon naar Ajax had kunnen gaan. Dan had je Champions League gespeeld en wie weet wel de halve finale gespeeld en was je gewoon basis speler bij Oranje vanwege de Ajax banden met Koeman. Een verkeerde keuze. Maakt ook niet uit Sierhuis komt er aan en die heeft meer potentie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 21:07
    Slappe zak die dost joh. Desserteur
    Vind ik leuk
    haarlemx +420
    dinsdag 24 april 2018 om 23:23
    Verbeek en Advocaat zulke verdienstelijke mannen voor het Nederlands voetbal praten hier dus heek even POEP!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11702
    woensdag 25 april 2018 om 06:20
    Dus als je niks presteert bij het Nederlands elftal en er voor bedankt is dat moedig ? Het geeft gewoon aan dat zijn niveau niet goed genoeg is.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 06:28
    Verbeek, jij bent geen echte vent. Paardenlul dat je bent
    Vind ik leuk