'Domme beslissingen van die bestuurders hebben Twente in deze situatie gebracht'

    'Domme beslissingen van die bestuurders hebben Twente in deze situatie gebracht'

    donderdag 26 april 2018 om 09:09

    FC Twente is nog maar één nederlaag verwijderd van degradatie naar de Jupiler League. Volgens Henk Kesler, voormalig directeur betaald voetbal van de KNVB, wacht de huidige bestuurders in dat geval een 'hell of a job'.

    "Maar die hebben de huidige ellende zelf veroorzaakt en moeten het nu ook maar oplossen", zegt Kesler in De Telegraaf. "Ik verzet me hevig tegen het beeld dat deze mogelijke degradatie nog op het conto van Joop Munsterman geschreven moet worden. Dat zie ik heel anders. Na het vertrek van Munsterman en Van der Laan hadden de toenmalige commissarissen goed orde op zaken gesteld."

    "Alleen eiste de gemeente Enschede dat ook die commissarissen weer vervangen zouden worden, waardoor er een heel onervaren rvc is komen te zitten met de in het voetbal totaal onervaren Erik Velderman als algemeen directeur en de als technisch directeur onervaren Jan van Halst in een onwenselijke dubbelfunctie", vervolgt Kesler, die commissaris was bij de Tukkers tijdens de laatste degradatie in 1983.

    "De domme beslissingen die zij hebben genomen, hebben ervoor gezorgd dat de club in deze situatie is terechtgekomen. Dit was naar mijn idee totaal niet nodig geweest als er ervaren voetbalmensen waren neergezet."

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Poll

    Gaat FC Twente komend weekend degraderen?

    (7029 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 09:13
    Levenslang contract geven die Jan van Halst......;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:15
    Juist vind het een slappe lul
    Vind ik leuk
    jollyrogers +3764
    donderdag 26 april 2018 om 09:47
    hij kan anders wel alles mooi goedpraten
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:47
    Als dat alles is
    Vind ik leuk
    Thobar +3564
    donderdag 26 april 2018 om 12:22
    Zelfs de kampioen recht praten wat krom zal uiteindelijk over zijn eigen blabla verhalen struikelen.
    Wanneer Van Halst geëlimineerd wordt zal de wereld in Twente er een stuk beter uit zien

    Wanneer Pinokkio Rutte ook eens de wacht wordt aangezegt met zijn praatjes voor de vaak ziet zelfs heel Nederland er beter uit.
    Vind ik leuk
    Voebtal +2024
    donderdag 26 april 2018 om 12:26
    Het ligt weldegelijk aan de rotzooi die munsterman heeft achtergelaten. Daardoor had Twente geen scouting en geen jeugd en financiële problemen. Wat een eikel deze gozer.
    Vind ik leuk
    mgtow +760
    donderdag 26 april 2018 om 09:15
    Wordt een kort contractje dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:30
    Cryptisch.
    Vind ik leuk
    HanV +3201
    donderdag 26 april 2018 om 13:41
    Hij is nou meer geschikt, hij heeft een jaar ervaring meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:15
    Zou echt jammer zijn als Twente degradeerd. Die hebben een veel te grote achterban voor de JL. dat ze niet structureel in de top van de eredivisie horen is ook wel gebleken. Maar toch. Vind het jammer. Ben ook blij voor hun dat die Koekebakker van een GJ Verbeek weg is. Is er iig weer een klein beetje rust in de tent
    Vind ik leuk
    Pec010 +1556
    donderdag 26 april 2018 om 09:19
    Wat versta jij onder rust? Ik denk dat Twente op dit moment een voorbeeld is van onrust, zelfs zonder Verbeek.
    Vind ik leuk
    Hattrick +10829
    donderdag 26 april 2018 om 09:21
    Ben ik met je eens. Ik zou het ook jammer vinden als Twente degradeert.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7653
    donderdag 26 april 2018 om 12:42
    Altijd dat gelul over achterban...... Je staat waar je staat aan eind van het seizoen, klaar
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:49
    gewoon een jaartje misschien 2 jaartjes Jupiler League, daar zullen ze wat minder in de media komen (jupiler league is minder interessant voor journalisten), vanuit de Jupiler League weer bouwen aan een FC Twente dat al hun verleden achter zich kan laten en bouwen aan een toekomst als stabiele subtopper in de eredivisie, ik denk dat het niet zo erg is, kunnen ze alle shit achter zich laten en op deze manier zal het verleden ook achter ze blijven, ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die vinden dat ze niet genoeg gestraft werden en die zullen het hiermee ook achter zich kunnen laten.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3252
    donderdag 26 april 2018 om 09:15
    Zo zie je maar dat een solide bestuur van evident belang is. Ajax en FC Twente zijn daar het levende bewijs van.
    Vind ik leuk
    JustH +8935
    donderdag 26 april 2018 om 09:52
    Als je in 8 jaar 4 x kampioen wordt en 4 x tweede, heb je geen solide bestuur? Ik snap dan werkelijk niet waar mensen het over hebben.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rodajc +8140
    donderdag 26 april 2018 om 11:58
    Waarom een gunstige tijdsduur kiezen? Zo kun je ook zeggen dat Ajax in de laatste 20 seizoenen slechts 6 keer kampioen is geworden en slechts onder de Boer het Nederlandse voetbal heeft gedomineerd, en zelfs dat was gedeeltelijk door falende concurrentie. Dit alles is met de mogelijkheden die Ajax heeft vergeleken echt niet goed.
    Vind ik leuk
    JustH +8935
    donderdag 26 april 2018 om 14:20
    Waarom 4 jaar uitkiezen?
    En als je kampioen wordt is de rest slechter, dat is altijd.
    Maar om dat falen te noemen?
    Vind ik leuk
    Rodajc +8140
    donderdag 26 april 2018 om 15:16
    6x in 20 jaar kampioen worden met de mogelijkheden die Ajax heeft is gewoon niet goed en dat getuigt van beleid dat veel beter moet en kan.
    Vind ik leuk
    JustH +8935
    donderdag 26 april 2018 om 16:18
    Dus jij zegt eigenlijk net als ik, dat het de laatste 8 jaar bijzonder goed gaat.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +10882
    donderdag 26 april 2018 om 12:08
    Leuk geprobeert.
    Als je de dalende lijn niet ziet met eerst 4 keer kampioen, met steeds slechter voetbal en dan 3x tweede (die 4e is tot zondag onzeker) en nu een seizoen dat je 2 wedstrijden voor het einde nog om de 2e plek knokt en misschien derde wordt...

    Dat de club met de hoogste begroting al jaren het lachertje is van het bekertoernooi en meestal de kerst niet eens haalt

    Een voetbalclub gaat om sportief succes, als je het meeste geld hebt, de beste selectie en je wint 4 jaar op rij helemaal niets terwijl ze in Groningen en Arnhem de prijzen die ze gewonnen hebben zitten te poetsen, dan doe je echt structureel iets fout
    Vind ik leuk
    JustH +8935
    donderdag 26 april 2018 om 14:21
    4 x 1 en 4 x 2 noem ik toch echt geen falen!
    Vind ik leuk
    Ruud40 +10882
    donderdag 26 april 2018 om 14:27
    4 x 1 betekent inderdaad dat je succes hebt

    4 x 1 en 4 x 2 in de volgorde 1, 2, 2, 1, 1, 2, 1, 2 oid is inderdaad geen falen

    De grootste club zijn en dan 4 x 2e worden is falen. En dit seizoen 10 punten achter staan na 31 wedstrijden is niks minder dan hopeloos falen.
    Vind ik leuk
    JustH +8935
    donderdag 26 april 2018 om 14:34
    Noem 1 club die het beter doet. Want dan faalt de rest heel erg.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +10882
    donderdag 26 april 2018 om 14:39
    PSV 3 titels in de laatste 4 jaar
    Feyenoord 1 titel en 2 KNVB bekers in de laatste 4 jaar
    Vitesse, Groningen 1 beker in de laatste 4 jaar

    Ajax 0 titels, 0 bekers in de laatste 4 jaar

    En als de periode niet bevalt, kunnen we ook 1 jaar, 2 jaar 3 jaar, 5 jaar of 6 jaar van maken

    En 7 jaar kan ook:
    PSV 3 titels 1 Beker
    Ajax 3 titels 0 Bekers

    Alleen als we naar de laatste 8 jaar kijken komt Ajax in beeld.
    Maar bij 9 en 10 jaar, is PSV weer beter dan Ajax.

    Dus wanneer we over de laatste 10 jaar kijken, dan is Ajax alleen succesvoller als je uitsluitend 8 jaar gebruikt, in alle andere periodes is Ajax niet de succesvolste club

    En dan mats ik je nog door de JC schaal eruit te laten... want dat is bij Ajax net als de beker, een drama
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    JustH +8935
    zaterdag 28 april 2018 om 12:53
    Het gaat om het gezeik van helemaal niks, ik vind het wel meevallen. Dat bedoel ik er mee te zeggen.
    En aan het eind van de rekensom en het gegoochel met jaartallen is Ajax de meest succesvolle club.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 09:39
    Je praat over een solide bestuur. Ik als psv supporter ben er ook erg blij mee dat jullie zo'n "solide" bestuur hebben. Sinds 2000 ( en dat is een mooie tijd om vanaf te meten). Wist Ajax 6 keer kampioen te worden 4 bekers te winnen en 5 keer de Johan Cruijf schaal. Waarvan er dus in 18 jaar tijd een 4 luik in zit van kampioenschappen. Dat houdt in dat er dus in 14 jaar 2 kampioenschappen overblijven. Dat is gemiddeld opgesteld bijna 3 seizoenen voor 1 kampioenschap. Ik die tijd zijn er verschillende trainers (waaronder ook nogal wat iconen) bestuursleden enz ontslagen (let op "ontslagen")!!! Als je een topclub bent. Wat Ajax ook echt is. Krijg je dit soort taferelen niet. Dan heb je een bestuur wat elkaar niet in de haren vliegt. Sneaky er meerdere naar buiten werkt. Trainers die wel met het bestuur overweg kunnen. Etc etc. En weet je wat ik misschien nog wel het allermooiste van je bewoording vind, dat je de laatste 4 2e plekken ziet als een positief iets. Het is mooi meegenomen dat je met een 2e plek Europa in kan, maar heel je voorbereiding op je seizoen is al snel naar de klote omdat je veel vroeger al moet beginnen. De 2e plek is een mooi iets als je net als 10-14 jaar geleden ook nog de laatste voorronde CL kon voetballen. Dat is allang niet meer. Je kunt dus eerder zeggen dat je dus structureel aan het falen bent geweest op bestuurders niveau. Het enige wat er positief is aan al die jaren zo is dat jullie veel geld op de bank hebben staan. Maar goed iets wat je weglegt vangt alleen maar stof. Net als jullie prijzenkast op het moment!
    Vind ik leuk
    JustH +8935
    zaterdag 28 april 2018 om 12:56
    Hoe kan je nu toch zeggen dat Ajax een succesvolle club is. In europa stelt geen een club nog wat voor. Ik vind wel dat Ajax het goed doet met opleiden en financieel.Je kan je iet geen land meer meten, dus doe je het voor nu, bestuurlijk meer dan goed.
    Vind ik leuk
    zondag 29 april 2018 om 17:11
    Je spreekt jezelf nu dus op alle fronten tegen. Bestuurlijk is niet alleen financieel en opleiden. Bestuurlijk is ook prijzen pakken. Ik dit moment zijn jullie gewoon het Arsenal van Nederland. Altijd goed voetbal willen spelen. Je hand op de knip houden, en al jaren met te weinig prijzen in de handen staan.
    Vind ik leuk
    JustH +8935
    zondag 29 april 2018 om 17:47
    Ik spreek mezelf niet tegen.
    Ik vind dat je je niet kan meten in Europa, met geen een club. Je moet ieder jaar van nul af beginnen, je kan niemand vasthouden. Dus doe je het voor dit moment zeer goed. Wat opleiding betreft en bestuurlijk meer dan goed. Op de toekomst voorbereid zeg maar. Financieel meer dan gezond en al jaren nummer 1 of 2. Welke club doet dat?
    Vind ik leuk
    Wemberly +43
    donderdag 26 april 2018 om 09:24
    Helemaal mee eens, maar tweeledig, Twente had gehoopt dat ze met dit materiaal in de middenmoot konden bivakeren en was dat zo geweest hadden ze waarschijnlijk nog wel in het linker rijtje kunnen eindigen. Maar met deze mooi weer voetballers win je de oorlog niet. Degradatievoetbal spelen vereist andere kwaliteiten en die hebben Maher, Tighadouini, Assaidi etc. niet
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:26
    Aldus kesler met zn rode bril
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2515
    donderdag 26 april 2018 om 09:28
    Dank je wek, meneer Kesler.

    Die arrongante blaag van een van Halst die denkt dat hij het heeft uitgevonden. Die moet als hij een beetje eergevoel heeft de eer aan zichzelf houden.

    Waardeloze selectie samengesteld
    Vind ik leuk
    Thobar +3564
    donderdag 26 april 2018 om 12:33
    Hij blijft zitten waar hij zit. Gaat alleen naar huis wanneer ze zijn veel te riante salaris door betalen. Daar woont dan weer wel degene die als enige nog gelooft in zijn mooi weer verhaaltjes. Maar ja die shopt elk weekend dan ook royaal va n dat salaris.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:32
    Van Halst had al lang ontslag moeten hebben. Heeft er een dikke puinzooi van gemaakt. Maar waarschijnlijk vind het bestuur dat hij prima presteerd.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Vapormax +1132
    donderdag 26 april 2018 om 09:32
    Heerlijk en mijn cluppie mag dat doen!!!!!!

    Forza Vitesse
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:39
    Ervaren voetbalmensen op managementposities.

    De moderne variant op positieve discriminatie; het Cruijff model.
    Vind ik leuk
    Busk +1194
    donderdag 26 april 2018 om 09:46
    Ze hadden die Ted van Leeuwen aan moeten houden. Die zag kans met minimale middelen een schappelijk elftal bijeen te rapen. Gecoached door ten Hake.

    Ik begrijp dat hij zelf weg wilde (correct me if I'm wrong)
    Maar daarna is het echte verval ingetreden.
    Twente liet aanvankelijk , na het hele echec met duistere praktijken,en de straffen die erop volgden, leuk voetbal zien. Terwijl juist eerst alle dure (en geen resultaat leverende) jongens eruit gewerkt moesten worden.

    Van Halst heeft dat geen gevolg kunnen geven. Eigenlijk weer hetzelfde liedje.
    Maar Jantje mocht mooi blijven zitten. volgend seizoen toch niet meer, hoop ik. Al is hij nu bij elftalzaken weg.

    Een divisie lager zal het toch wel beter gaan.
    Krakers tegen Cambuur en de Graafschap zijn geen straf.

    Alleen die beloftenteams...
    Vind ik leuk
    RtdDub +7088
    donderdag 26 april 2018 om 09:52
    Vitesse.... aan jullie de eer en een mogelijkheid om wat meer goodwill bij de ander supporters te kweken ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +7088
    donderdag 26 april 2018 om 09:56
    ""Ik verzet me hevig tegen het beeld dat deze mogelijke degradatie nog op het conto van Joop Munsterman geschreven moet worden."

    Ja... en door wie en hoe kwam de gemeente in de positie dat ze zich met het beleid van de club moest gaan bemoeien?
    Ik snap dat het zeer doet dat je vrind munsterman de kop van jut is en blijft maar wel even reëel blijven Herr Kesler.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:00
    Aha nu snap ik het eindelijk. Kesler had dus gewoon nog iets goed te maken na 1983 - vandaar dat hij Twente naar het kampioenschap bracht. En nu maar lekker straatje schoonvegen... Lekkere figuren daar in Twente. Kesler en Munsterman voorop.
    Vind ik leuk
    Kunsf +5
    donderdag 26 april 2018 om 10:09
    Kessler heeft als voorzitter van de KNVB al eens de uitspraak gedaan dat er in Twente maar één plaats was voor een BVO. Hij krijgt gelijk, dat is dus Heracles Almelo die al jaren zijn zaakjes goed voor elkaar heeft. Een vooruitziene blik van de ex-Twente en KNVB bestuurder.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +4572
    donderdag 26 april 2018 om 10:13
    Hupsakee, komend weekend Twente richting de eerste divisie. Krijgen ze alsnog waar ze twee jaar geleden al recht op hadden. En nu helemaal op eigen kracht.

    Een jaartje een tree lager voetballen en dan weer met een schone lei de eredivisie in
    Vind ik leuk
    Teo Smith +19418
    donderdag 26 april 2018 om 10:16
    Twente is klaar. Jammer maar helaas.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4661
    donderdag 26 april 2018 om 10:18
    Still working on a dream
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3740
    donderdag 26 april 2018 om 10:19
    Jan van Halst heeft er zo n puinzooi van gemaakt dat is bijna niet te geloven. Ook Velderman en de RVC zal moeten vertrekken.

    1st toegegeven aan chantage van de ECV en huidige knvb voorzitter Gudde en miljoenen uitgedeeld aan alle andere clubs. Op die manier de eigen degradatie gefinancierd.

    Hake contract gegeven voor 2,5(!) half jaar en vervolgens een aantal maanden ontslaan.
    Verbeek en assistent aangesteld voor 2(!) seizoenen om vervolgens weer een aantal maanden later te ontslaan. Dus niet alleen trainers ontslaan, maar ze ook iedere keer voor meerdere jaren vast te hebben gelegd ipv gewoon 1 seizoen.

    73(!) Contract spelers, waarvan er maar een paar kunnen voetballen.

    Daarnaast hebben Van Halst en velderman zich zelf alle bonussen uitgekeerd en klusten de meeste nog bij bij fox.

    De financiele en sportieve schade die Van Halst heeft aangericht is immens en zal nog minimaal een decenium door galmen.
    Vind ik leuk
    K V ASSEL +168
    donderdag 26 april 2018 om 10:51
    Is Henk Kesler niet zelf mede-schuldig aan deze ellende in Enschede door FC Twente als knvb-voorzitter de hand boven het hoofd te hebben gehouden.
    Geen financiele uitgaven meer maar toch spelers halen die andere concurerende verenigingen niet konden en wilden betalen om niet in financiele p[roblemen te komen.
    Schijnheilige Henkie....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    donderdag 26 april 2018 om 11:11
    Ervaren voetbal mensen zoals bij Ajax.....?
    Gerbrands is helemaal geen voetbal mens, van origine, maar doet het prima, misschien daarom......
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:37
    janus van hals lekker PIK
    Vind ik leuk
    Donnygo +931
    donderdag 26 april 2018 om 14:44
    Wat ik zo grappig vind is dat vorig jaar Twente het goed deed het bestuur met name van Leeuwen de grootste complimenten kregen, en nu het slecht gaat is Munsterman weer de schuldige.

    Hebben Munsterman of v/d Laan iets te doen met de troep die in de selectie staan dit jaar of is dat de schuld van het huidige bestuur.

    Hoe kan dan een van Leeuwen 6 spelers haalt en 5 versterkingen zijn en er dit jaar 13 spelers gehaald en 1 een redelijke versterking blijkt.

    Of ik moet wat gemist hebben en Munsterman voert nu het technische beleid want anders kan hij niet schuldig zijn aan dit resultaat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Domme beslissingen van die bestuurders hebben Twente in deze situatie gebracht'