'Domme beslissingen van die bestuurders hebben Twente in deze situatie gebracht'

    'Domme beslissingen van die bestuurders hebben Twente in deze situatie gebracht'

    Gepubliceerd: donderdag 26 april 2018 om 09:09do 26-04-2018 om 09:09

    FC Twente is nog maar één nederlaag verwijderd van degradatie naar de Jupiler League. Volgens Henk Kesler, voormalig directeur betaald voetbal van de KNVB, wacht de huidige bestuurders in dat geval een 'hell of a job'.

    "Maar die hebben de huidige ellende zelf veroorzaakt en moeten het nu ook maar oplossen", zegt Kesler in De Telegraaf. "Ik verzet me hevig tegen het beeld dat deze mogelijke degradatie nog op het conto van Joop Munsterman geschreven moet worden. Dat zie ik heel anders. Na het vertrek van Munsterman en Van der Laan hadden de toenmalige commissarissen goed orde op zaken gesteld."

    "Alleen eiste de gemeente Enschede dat ook die commissarissen weer vervangen zouden worden, waardoor er een heel onervaren rvc is komen te zitten met de in het voetbal totaal onervaren Erik Velderman als algemeen directeur en de als technisch directeur onervaren Jan van Halst in een onwenselijke dubbelfunctie", vervolgt Kesler, die commissaris was bij de Tukkers tijdens de laatste degradatie in 1983.

    "De domme beslissingen die zij hebben genomen, hebben ervoor gezorgd dat de club in deze situatie is terechtgekomen. Dit was naar mijn idee totaal niet nodig geweest als er ervaren voetbalmensen waren neergezet."

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Poll

    Gaat FC Twente komend weekend degraderen?

    (7031 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 09:15
    Zou echt jammer zijn als Twente degradeerd. Die hebben een veel te grote achterban voor de JL. dat ze niet structureel in de top van de eredivisie horen is ook wel gebleken. Maar toch. Vind het jammer. Ben ook blij voor hun dat die Koekebakker van een GJ Verbeek weg is. Is er iig weer een klein beetje rust in de tent
    Vind ik leuk
    Pec010 +2247
    donderdag 26 april 2018 om 09:19
    Wat versta jij onder rust? Ik denk dat Twente op dit moment een voorbeeld is van onrust, zelfs zonder Verbeek.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9282
    donderdag 26 april 2018 om 12:42
    Altijd dat gelul over achterban...... Je staat waar je staat aan eind van het seizoen, klaar
    Vind ik leuk
    SirUltionem +3016
    donderdag 26 april 2018 om 16:49
    gewoon een jaartje misschien 2 jaartjes Jupiler League, daar zullen ze wat minder in de media komen (jupiler league is minder interessant voor journalisten), vanuit de Jupiler League weer bouwen aan een FC Twente dat al hun verleden achter zich kan laten en bouwen aan een toekomst als stabiele subtopper in de eredivisie, ik denk dat het niet zo erg is, kunnen ze alle shit achter zich laten en op deze manier zal het verleden ook achter ze blijven, ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die vinden dat ze niet genoeg gestraft werden en die zullen het hiermee ook achter zich kunnen laten.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5678
    donderdag 26 april 2018 om 09:15
    Zo zie je maar dat een solide bestuur van evident belang is. Ajax en FC Twente zijn daar het levende bewijs van.
    Vind ik leuk
    Wemberly +325
    donderdag 26 april 2018 om 09:24
    Helemaal mee eens, maar tweeledig, Twente had gehoopt dat ze met dit materiaal in de middenmoot konden bivakeren en was dat zo geweest hadden ze waarschijnlijk nog wel in het linker rijtje kunnen eindigen. Maar met deze mooi weer voetballers win je de oorlog niet. Degradatievoetbal spelen vereist andere kwaliteiten en die hebben Maher, Tighadouini, Assaidi etc. niet
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:26
    Aldus kesler met zn rode bril
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2789
    donderdag 26 april 2018 om 09:28
    Dank je wek, meneer Kesler.

    Die arrongante blaag van een van Halst die denkt dat hij het heeft uitgevonden. Die moet als hij een beetje eergevoel heeft de eer aan zichzelf houden.

    Waardeloze selectie samengesteld
    Vind ik leuk
    Thobar +4407
    donderdag 26 april 2018 om 12:33
    Hij blijft zitten waar hij zit. Gaat alleen naar huis wanneer ze zijn veel te riante salaris door betalen. Daar woont dan weer wel degene die als enige nog gelooft in zijn mooi weer verhaaltjes. Maar ja die shopt elk weekend dan ook royaal va n dat salaris.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:32
    Van Halst had al lang ontslag moeten hebben. Heeft er een dikke puinzooi van gemaakt. Maar waarschijnlijk vind het bestuur dat hij prima presteerd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 09:35]
    Vind ik leuk
    Vapormax +1644
    donderdag 26 april 2018 om 09:32
    Heerlijk en mijn cluppie mag dat doen!!!!!!

    Forza Vitesse
    Vind ik leuk
    Busk +1404
    donderdag 26 april 2018 om 09:46
    Ze hadden die Ted van Leeuwen aan moeten houden. Die zag kans met minimale middelen een schappelijk elftal bijeen te rapen. Gecoached door ten Hake.

    Ik begrijp dat hij zelf weg wilde (correct me if I'm wrong)
    Maar daarna is het echte verval ingetreden.
    Twente liet aanvankelijk , na het hele echec met duistere praktijken,en de straffen die erop volgden, leuk voetbal zien. Terwijl juist eerst alle dure (en geen resultaat leverende) jongens eruit gewerkt moesten worden.

    Van Halst heeft dat geen gevolg kunnen geven. Eigenlijk weer hetzelfde liedje.
    Maar Jantje mocht mooi blijven zitten. volgend seizoen toch niet meer, hoop ik. Al is hij nu bij elftalzaken weg.

    Een divisie lager zal het toch wel beter gaan.
    Krakers tegen Cambuur en de Graafschap zijn geen straf.

    Alleen die beloftenteams...
    Vind ik leuk
    RtdDub +13441
    donderdag 26 april 2018 om 09:52
    Vitesse.... aan jullie de eer en een mogelijkheid om wat meer goodwill bij de ander supporters te kweken ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13441
    donderdag 26 april 2018 om 09:56
    ""Ik verzet me hevig tegen het beeld dat deze mogelijke degradatie nog op het conto van Joop Munsterman geschreven moet worden."

    Ja... en door wie en hoe kwam de gemeente in de positie dat ze zich met het beleid van de club moest gaan bemoeien?
    Ik snap dat het zeer doet dat je vrind munsterman de kop van jut is en blijft maar wel even reëel blijven Herr Kesler.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:00
    Aha nu snap ik het eindelijk. Kesler had dus gewoon nog iets goed te maken na 1983 - vandaar dat hij Twente naar het kampioenschap bracht. En nu maar lekker straatje schoonvegen... Lekkere figuren daar in Twente. Kesler en Munsterman voorop.
    Vind ik leuk
    Kunsf +5
    donderdag 26 april 2018 om 10:09
    Kessler heeft als voorzitter van de KNVB al eens de uitspraak gedaan dat er in Twente maar één plaats was voor een BVO. Hij krijgt gelijk, dat is dus Heracles Almelo die al jaren zijn zaakjes goed voor elkaar heeft. Een vooruitziene blik van de ex-Twente en KNVB bestuurder.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5821
    donderdag 26 april 2018 om 10:13
    Hupsakee, komend weekend Twente richting de eerste divisie. Krijgen ze alsnog waar ze twee jaar geleden al recht op hadden. En nu helemaal op eigen kracht.

    Een jaartje een tree lager voetballen en dan weer met een schone lei de eredivisie in
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37371
    donderdag 26 april 2018 om 10:16
    Twente is klaar. Jammer maar helaas.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5581
    donderdag 26 april 2018 om 10:18
    Still working on a dream
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +6148
    donderdag 26 april 2018 om 10:19
    Jan van Halst heeft er zo n puinzooi van gemaakt dat is bijna niet te geloven. Ook Velderman en de RVC zal moeten vertrekken.

    1st toegegeven aan chantage van de ECV en huidige knvb voorzitter Gudde en miljoenen uitgedeeld aan alle andere clubs. Op die manier de eigen degradatie gefinancierd.

    Hake contract gegeven voor 2,5(!) half jaar en vervolgens een aantal maanden ontslaan.
    Verbeek en assistent aangesteld voor 2(!) seizoenen om vervolgens weer een aantal maanden later te ontslaan. Dus niet alleen trainers ontslaan, maar ze ook iedere keer voor meerdere jaren vast te hebben gelegd ipv gewoon 1 seizoen.

    73(!) Contract spelers, waarvan er maar een paar kunnen voetballen.

    Daarnaast hebben Van Halst en velderman zich zelf alle bonussen uitgekeerd en klusten de meeste nog bij bij fox.

    De financiele en sportieve schade die Van Halst heeft aangericht is immens en zal nog minimaal een decenium door galmen.
    Vind ik leuk
    K V ASSEL +190
    donderdag 26 april 2018 om 10:51
    Is Henk Kesler niet zelf mede-schuldig aan deze ellende in Enschede door FC Twente als knvb-voorzitter de hand boven het hoofd te hebben gehouden.
    Geen financiele uitgaven meer maar toch spelers halen die andere concurerende verenigingen niet konden en wilden betalen om niet in financiele p[roblemen te komen.
    Schijnheilige Henkie....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12070
    donderdag 26 april 2018 om 11:11
    Ervaren voetbal mensen zoals bij Ajax.....?
    Gerbrands is helemaal geen voetbal mens, van origine, maar doet het prima, misschien daarom......
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1368
    donderdag 26 april 2018 om 11:37
    janus van hals lekker PIK
    Vind ik leuk
    Donnygo +3296
    donderdag 26 april 2018 om 14:44
    Wat ik zo grappig vind is dat vorig jaar Twente het goed deed het bestuur met name van Leeuwen de grootste complimenten kregen, en nu het slecht gaat is Munsterman weer de schuldige.

    Hebben Munsterman of v/d Laan iets te doen met de troep die in de selectie staan dit jaar of is dat de schuld van het huidige bestuur.

    Hoe kan dan een van Leeuwen 6 spelers haalt en 5 versterkingen zijn en er dit jaar 13 spelers gehaald en 1 een redelijke versterking blijkt.

    Of ik moet wat gemist hebben en Munsterman voert nu het technische beleid want anders kan hij niet schuldig zijn aan dit resultaat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws