Onderzoek wijst uit: fans Heracles, Ajax en PSV meest verwend, Excelsior laatste

    Onderzoek wijst uit: fans Heracles, Ajax en PSV meest verwend, Excelsior laatste

    zaterdag 12 mei 2018 om 10:35

    Als een voetbalfan zijn clubvoorkeur zou baseren op prijs-kwaliteitverhouding, had hij afgelopen seizoen bij Ajax of Heracles Almelo moeten zitten. Dat blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl. 

    Op basis van de goedkoopste seizoenkaart die elke club verkoopt, is berekend hoeveel supporters betalen voor hetgeen ze voorgeschoteld kregen gedurende het afgelopen seizoen. Fans van Heracles Almelo en Ajax kregen zonder meer waar voor hun geld: in Almelo werd €4,81 betaald per in eigen huis behaald punt, in de Arena 'kostte' een punt €5,23. Kampioen PSV volgt op de derde plek met €5,85 per punt.

    Het verschil met de minst verwende fans is enorm. Bij Excelsior betaalden supporters het meest per behaald thuispunt: maar liefst €15,36. Ook bij FC Twente en VVV-Venlo kwam de achterban er niet goed vanaf. Ook de prijs per gemaakt thuisdoelpunt is berekend. Daar is ADO koploper met €4,17 per thuisgoal. VVV-Venlo is hekkensluiter met €10,26. 

    Bron: Kortingscode.nl

    Plaats een reactie

    Doe dan! +6826
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:41
    WZAWZDB!
    Vind ik leuk
    PRICE +26071
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:43
    Een schaal voor heracles
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3392
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:58
    Schaal met bitterballen erop?
    Vind ik leuk
    Always PSV +8961
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:43
    Waardevol onderzoek kijkend naar de vele lege plekken in de Arena!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:51
    Waardevol onderzoek als je kijkt naar het aantal behaalde punten en niet naar het voetbal...

    En btw, als er 10000 lege stoelen zijn in de Arena zitten er nog steeds 10000 meer dan bij jullie....
    Vind ik leuk
    Always PSV +8961
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:26
    Bij ons zit het vol, wat dat betreft mogen ze van mij uitbreiden naar 40000. Als je eerlijk bent over Ajax zul je toch toe moeten geven dat ze dit seizoen met pieken en dalen hebben gespeeld. En ja, bij PSV was het vaak niet om aan te gluren maar haalden wel resultaat. Knap met deze selectie. Zo zie ik het!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:59
    Ik zeg toch hetzelfde?? Ajax verliest 2 x van Vitesse en wint 2 x niet van Ado ondanks 35 doelpogingen!! Dan hoor je geen kampioen te worden!! Jullie hebben 3 mooie wedstrijden gespeelden de rest was niet om aan te gluren!! Maar die win je dan wel, de ene keer met geluk en de andere keer op karakter, soms beide. Maar terecht kampioen... Maar dat gejank dat je geen voordeel hebt gehad dit seizoen moet je mee ophouden!! Je kunt niet het mannelijke voetbal van Guardado en Naaihuis verheerlijken maar wel goedpraten dat Seuntjes rood krijgt of Luuk weer een penal versiert!! Dat past niet bij elkaar en dat weet je!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 16:21
    Ik pas me volledig bij je aan
    Vind ik leuk
    Always PSV +8961
    zaterdag 12 mei 2018 om 17:35
    Ach, je zal mij over voordeel niets horen zeggen. Ook niet voor Ajax. Over het algemeen kun je het tegen elkaar wegstrepen. PSV heeft diverse keren geluk gehad, maar ook pech. Guardado speelde hard maar wel altijd fair, uitdelen en incasseren. Nijhuis moeten ze nooit meer laten fluiten. Alle scheidsrechters moeten op 1 lijn zitten qua ruwheid. Volgend jaar videoref, ben ik maar al te blij mee.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:59
    Waar dan altijd nog meer mensen zitten dan in 't Phillips stadion.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6742
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:44
    WZAWZDOENB!
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:48
    Ook hier zijn jullie tweede, het zit jullie ook niet mee:)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 11:49]
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:09
    Zo langzamerhand kunnen we spreken van de eeuwige tweede. Een “net niet” verhaal.
    Vind ik leuk
    mAiden +2
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:54
    Jullie zijn zo goed, al vier jaar helemaal niks! ;)
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:35
    van harte! stik jaloers
    Vind ik leuk
    stratumseind +147764
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:41
    alweer een tweede plek voor ze , doelstelling alweer bereikt
    Vind ik leuk
    Florian1987 +9150
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:43
    Jouw doelstelling ook zeker om als tweede te reageren?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147764
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:44
    die lingo types zijn altijd net ff wat sneller met hun letterbakje
    Vind ik leuk
    Florian1987 +9150
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:48
    Waarom kom je niet gewoon terug naar Nederland?

    Kan je weer iedere thuiswedstrijd van PSV bezoeken, nu doe je toch ook niks anders dan online aanwezig te zijn op de site in het warme Spanje, kan je net zo goed in Nederland zitten en zo je club bezoeken, beetje fan zou dat zo doen!
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10455
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:57
    Dus jij bent hier ook naar de streek verhuist ivm ajax?
    Ga je toch niet menen he?
    Vind ik leuk
    Florian1987 +9150
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:39
    Ik ben in Amsterdam gaan wonen omdat ik Amsterdam een geweldige stad vind om in te mogen wonen. Ik kom oorspronkelijk uit Oirschot en heb me daar nooit echt gelukkig en thuis gevoeld en de dag dat ik de kans kreeg om in Amsterdam te wonen greep ik direct aan en vertrok daarom dan ook 11 jaar geleden naar Amsterdam!
    Vind ik leuk
    stratumseind +147764
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:52
    Ik ben 40 plus jaar lid van psv Florian en dat zal ik blijven tot ik mijn houten jas aan trek.
    Van die 40 plus jaren heb ik de club bijna 30 jaar overal achterna gereisd.
    Zonder mij ging het niet door riep ik altijd.
    Supporter zijn is door de jaren heen heel veel veranderd en ik ook.
    Vroeger kon je gewoon met je maten en een kratje bier zaterdagochtend richting Heerenveen reizen, daar in een lokaal kroegje je klink nog voller gooien en dan het stadion in.
    Lekker een vette hap pretsigaretje en flink vloeken schelden en tieren.
    Dat is door de regeltjes en wetten allemaal haast onmogelijk gemaakt.

    Mede door de gebeurtenissen in mijn leven en mijn keuzes die ik gemaakt heb ben ik er niet meer bij iedere week.
    In het begin dacht ik dat ik nooit zonder kon maar dat went snel omdat mijn nieuwe omgeving me meer dan super bevalt.

    Jij weet dat ik iedere wedstrijd van psv zie alleen nu van een afstand en mocht er iets moois gebeuren zoals de titels afgelopen jaren dan pak ik het vliegtuig en ben erbij.

    Ik geniet zelfs vandaag de dag nog meer van het spelletje als toen en dat zal te maken hebben dat ik het bewuster beleef vanaf mijn benkske.
    Vorig jaar was ik op uitnodiging van iemand bij mijn 2e clasico live in het stadion, ik kan je vertellen dat was ook tevens de laatste keer ooit.

    Thuis voel ik me op mijn plek en ben ik evenzo goed bloedfanatiek psv supporter.
    Wat mensen daar ook van vinden zal mij een worst wezen.
    Vind ik leuk
    Florian1987 +9150
    zaterdag 12 mei 2018 om 19:21
    Man, volgens mij heb jij nog nooit zo'n lange tekst op de site geschreven, je gaat toch niet bluf achterna met hele lange teksten? :D
    Vind ik leuk
    stratumseind +147764
    zaterdag 12 mei 2018 om 19:44
    heb ginne skrik
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:09
    En jullie 3e! Muhahhahaha
    Vind ik leuk
    Sacredfury +404
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:06
    Zelfs als Ajax fan is die opmerking gewoon om te gillen. Past toch prima in het plaatje😂 Beetje zelfspot mag ook wel😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:42
    Uhm ok... Hier kies je inderdaad bewust voor en baseer je je keuze op... komkommertijd...
    Vind ik leuk
    Retweet +280
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:47
    5,85 per doelpunt inclusief kampioenshap thuis tegen ajax. Prima!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:49
    Nonsens statistiek.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6742
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:02
    Lies, damned lies, and statistics.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12471
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:53
    Hebben ze nou echt niks beters te doen?
    Wat een nutteloos onderzoek...
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6543
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:07
    Denk als je het wegzet tegen de amusementswaarde er een heel andere ranking uitkomt.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6742
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:14
    Ja dan denk ik dat ze in Alkmaar winnen.
    Vind ik leuk
    Snapje? +3009
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:11
    Warme club
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 11:11]
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1786
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:13
    Krijgen we ook nog te zien waar een biertje het meest kost?
    Vind ik leuk
    HanV +3757
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:13
    Daar heb ik wel eens een keer een lijstje van gezien. Het enige wat ik me zonder het op te zoeken kan herinneren is dat Heracles ook daar bovenaan stond, volgens mij ook met de hoogste omzet per supporter.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:20
    De heerlijkste club op nummer 1 en dat zeg ik in alle objectiviteit.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:06
    Ben erg benieuwd naar de lijst als het gemiddelde prijsniveau genomen wordt als uitgangspunt. En hoe is dit bij de prijs van de seizoenkaarten?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:33
    Met statistieken kan je eeuwig doorgaan met het aantonen van zaken. Net even het doel of de vraagstelling een paar graden verstellen en hup, nr. 1 is laatste en nummer 4 staat op de eerste plaats. Ik heb het altijd een heerlijk vak gevonden en doe graag onderzoek naar de motivatie van hen die ze toepassen. “Een statistiek”, zo zei een docent me eens, “is net als een hoer. Als ze haar prijs 10 % verhoogt heeft ze op slag een andere clièntele”.
    Vind ik leuk
    Romo +487
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:29
    Verwend??? Gewoon slecht publiek zal je bedoelen.
    Alleen juichen als ze winnen en fluiten in mindere periodes

    Hoezo zijn ze in Amsterdam en Almelo verwend, wat en wanneer hebben die iets gewonnen dan

    Verder een onderzoek v lik me reet





    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 12:33]
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2388
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:31
    Nou....bij Sparta zijn we dus redelijk verwent....wat een debiel onderzoek zeg.
    Excelsior heeft een topseizoen achter de rug en staat laatste.....
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:46
    Dergelijke onzinnige onderzoeken zijn nutteloos en men wint er ook kampioenschappen of andere sportieve prijzen mee. Totaal zinloos (onderzoek).
    Vind ik leuk
    VVVke +2057
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:03
    Sar heeft weer een glimlach van flap naar flap.
    Perfectie onderbouwing om de klantenkaarten weer wat duurder te maken.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1118
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:10
    toch bijzonder dat excelsior zo laag scoort kijkend naar het feit dat ze redelijk hoog geeindigd (voor excelsior's doen) zijn maar excelsior heeft ook veel punten gepakt in uitwedstrijden, waardeloze statistieken dit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:22
    Weer tweede
    Vind ik leuk
    Mauritz +1288
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:54
    Duidelijk dus dat je bij PSV moet wezen, één van de voordeligste en de plek waar de prijzen behaald worden.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2472
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:56
    Weer 2e hahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:12
    Je moet er wat voor bedenken om een artikel te kunnen schrijven. Wat een onzin artikel weer! Het gaat mij om voetbal in het algemeen en niet om nano onderdeeltjes van voetbal.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1049
    zaterdag 12 mei 2018 om 23:21
    Zinloos verhaal.
    Wie dit soort zaken zit uit te vlooien moet echt hopeloos zonder ander werk zitten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Onderzoek wijst uit: fans Heracles, Ajax en PSV meest verwend, Excelsior laatste