Sparta met bijna gehalveerde begroting richting Jupiler League: Niet goed gedaan

    Sparta met bijna gehalveerde begroting richting Jupiler League: "Niet goed gedaan"

    maandag 21 mei 2018 om 16:23

    Sparta moet een flinke jas uitdoen na de degradatie van zondagmiddag. De Kasteelclub gaat met een bijna gehalveerde begroting de Jupiler League in, laat algemeen directeur Manfred Laros weten aan RTV Rijnmond.

    De Rotterdammers hadden het afgelopen seizoen elf miljoen te besteden, maar moeten hun begroting terugschroeven naar zes miljoen. "Er moet wat bij het personeel gebeuren, maar we kijken ook naar de andere kosten die de Eredivisie met zich meebrengen. Als ik kijk naar het stadion en de mensen die hier werken, dan is het in vergelijking met andere clubs zeer minimaal", houdt Laros de moed erin.

    De algemeen directeur mag direct proberen om hoofdsponsor Centric te overtuigen van een langere samenwerking. "We zullen in overleg gaan met Centric. Het is nog allemaal vrij vers. Ik ga ervan uit dat ze bij de club blijven, maar de gesprekken moeten nog gevoerd worden." Mogelijk gaan er ook in het bestuur koppen rollen, al wilde Laros nog niet op de zaken vooruitlopen. "Je kijkt kritisch naar de spelers die zijn gehaald: niet alleen in de winterstop, maar ook in de zomer. Dan concluderen we met elkaar dat we het in de zomer niet goed hebben gedaan."

    Poll

    Keert Sparta binnen één jaar terug?

    (8739 stemmen)

    Plaats een reactie

    Boi +435
    maandag 21 mei 2018 om 16:25
    Vindt het heel jammer dat Sparta gedegradeerd is, maar dat ze nu minder te besteden hebben is logisch toch??
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20595
    maandag 21 mei 2018 om 16:29
    Ze zouden een voorbeeld aan excelsior moeten nemen... die hebben volgens mij niet een 6 miljoen begroting en doen het ieder jaar weer netjes met beperkte middelen....
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    maandag 21 mei 2018 om 16:46
    Mee eens, het beleid daar de afgelopen jaren is top! Voor hun doen prima spelers, een hecht team en ook wel prima trainers weten te strikken (Groenendijk, Vd Gaag).
    Vind ik leuk
    Voebtal +3678
    maandag 21 mei 2018 om 17:01
    En wat dacht je van heracles..
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    maandag 21 mei 2018 om 17:20
    Ook prima beleid. Nu wel zaak dat de keuze voor nieuwe trainer goed uitpakt.
    Vind ik leuk
    LangeDraak +1601
    maandag 21 mei 2018 om 20:38
    Inmiddels wel een begroting van 11-12 miljoen....maar we hebben het jaren met minder moeten doen idd.
    Vind ik leuk
    Spartan +5738
    maandag 21 mei 2018 om 19:34
    Ja, alhoewel de verhoudingen van de financiele huishouding bij excelsior heel anders liggen.
    Sparta heeft een jeugdopleiding waar 1,5 miljoen per jaar heen gaat en een Jong sparta in de 2e divisie. Bovendien een groter stadion en daarbij komende kosten.

    Dus een vergelijking gaat voor een groot deel niet op.

    Wat wel vergelijkbaar is, is het spelersbudget en daarin doet Excelsior het veel en veel beter.

    Vind ik leuk
    Maxidi +3704
    maandag 21 mei 2018 om 19:52
    Mag hopen dat Twente Roda en Sparta snel weer promoveren... En dat Emmen VVV en Excelsior een stapje terug doen...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 23:28
    Vervang Excelsior dan maar voor Fortuna. Voorlopig heeft Excelsior zich namelijk behoorlijk bewezen in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +662
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:27
    Nou ik kan me het drakenvoetbal van deze clubs nog levendig voor de geest halen. Laat dan emmen fortuna en de graafschap het maar eens een tijdje proberen. Geen idee hoe je bij VVV en Excelsior komt. Dat raakt kant nog wal.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 22:29]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:25
    Volgend jaar komt cambuur terug 🍺🍺
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 16:28]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12786
    maandag 21 mei 2018 om 16:27
    Echt?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:28
    Ik zal het top vinden als ze weet terug komen.!!
    Vind ik leuk
    Rodajc +12786
    maandag 21 mei 2018 om 16:32
    Vind het ook prima haha, zolang het niet ten koste van mijn eigen club gaat. Maar 10x liever Cambuur dan Excelsior, VVV of Emmen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +729
    maandag 21 mei 2018 om 16:47
    Emmen is best prima.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +662
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:31
    Dat zal dan wel kloppen aangezien jouw gevoel altijd juist is.
    Vind ik leuk
    Cookee +9642
    maandag 21 mei 2018 om 17:00
    Ik vind het een nadeel als je club echt is, alle clubs met echte supporters hebben het moeilijk, NAC, Cambuur, Twente, Roda, Sparta. Bij PEC, H'veen, Excelsior, WII, Emmen, is minder druk.
    Vind ik leuk
    HanV +3722
    maandag 21 mei 2018 om 17:03
    Excelsior en VVV hebben toch veel meer historie in de eredivisie? Al 22 seizoenen, Cambuur maar 7.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12786
    dinsdag 22 mei 2018 om 00:10
    Gaat me niet om eredivisiehistorie, maar om grootte van de club en vooral achterban.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:27
    Denk het niet
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:26
    Ja die blijven daar nog een tijdje. Had liever excelsior gezien die degradeert in rotterdam. Saaie dode club, maar helaas
    Vind ik leuk
    Koeroe +11180
    maandag 21 mei 2018 om 16:45
    Ze hebben wellicht niet de meest sprankelende supporters maar ze hebben daar wel een organisatie waar iedere club een voorbeeld aan kan nemen. Bovendien zou ik je aanraden een avondje Excelsior te gaan, zal je nog meevallen met saai, doe t zelf ook wel is en is altijd gezellig:)
    Vind ik leuk
    Cookee +9642
    maandag 21 mei 2018 om 17:06
    Ik ben er met Cambuur wel eens geweest... hele fijne mensen daar.
    Maar er is niet de beleving die je bijvoorbeeld bij Cambuur wel hebt.
    Neemt niet weg dat ze fantastisch beleid voeren, ben daar straaljaloers op. :)
    Vind ik leuk
    Koeroe +11180
    maandag 21 mei 2018 om 17:43
    Zeker waar, de mensen die er komen zijn ook vaak gewoon voor Feyenoord haha. Cambuur ook altijd leuk! :)
    Vind ik leuk
    Cookee +9642
    donderdag 24 mei 2018 om 16:01
    Ja, voor Feijenoord zijn is prima maar toch niet anti-Sparta?

    Het is zo'n club als Telstar, geen poeha, je loopt er zo binnen, Cambuur heeft dat ook... echte volksclubs. Geen beveiliger met een walky-talky... :)
    Vind ik leuk
    Ron777 +38
    maandag 21 mei 2018 om 16:46
    Valt wel mee met dode club groeien nog steeds stadion bijna elke wedstrijd uitverkocht 6 jaar geleden nog geeneens 1000 toeschouwers en nu alweer aan het kijken naar uitbreiding stadion zonder schulden
    Vind ik leuk
    Tweey +1922
    maandag 21 mei 2018 om 19:05
    Uitverkocht. Lol.3000 man.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24013
    maandag 21 mei 2018 om 20:41
    Mooie groei maakt Excelsior door. Goed beleid doet wonderen. Van 1000 naar 3000 groeien qua supportersaantallen en het stadion uitbreiden is razendknap voor de 3e club uit Rotterdam. En ook nog eens schuldenvrij!
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 20:41]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:59
    Saai? Vanachter je laptop wel ja.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:26
    Nee want nec wordt volgend seizoen
    KAMPIOEN
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    maandag 21 mei 2018 om 16:28
    Haha, en door
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8662
    maandag 21 mei 2018 om 19:17
    Zei men afgelopen jaar ook...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:26
    Nee dat denk ik niet.

    Twente, Roda, Nec, Sparta
    Vind ik leuk
    luccerd +2992
    maandag 21 mei 2018 om 16:36
    Almere City
    Go ahead
    Cambuur....

    Dat gaat me denk ik wel een spannende competitie worden komend seizoen.
    Maar ik hoop dat Roda wel weer promoveert...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:30
    Die hoop heb ik dus bij nec.
    Afgelopen jaar was het niet om aan te gluren, door deze wisselingen wordt het wellicht wat leuker!

    Seizoenkaart maar weet verlengen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:26
    Moet wat gebeuren bij het personeel? Ja bij het personeel op het veld ja.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6936
    maandag 21 mei 2018 om 16:28
    Nou Manfred, je moet ook concluderen dat het in de winterstop niet goed is gegaan
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11410
    maandag 21 mei 2018 om 16:30
    De JL wordt best leuk zo, aardige clubs en ook de jonge teams van Ajax, PSV etc..
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1552
    maandag 21 mei 2018 om 16:36
    Terug naar 6 mln en dat te bedenken dat Twente gaat werken met een begroting van 15-18 mln, Ongehoord
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:44
    Alleen maar goed. Kijk anders in de championship, 2e bundesliga,ligue 2, serie B. Allemaal hogere begroting dan bij ons de eredivisie heeft. Daarom zijn ook die competities beter dan ons hoogste niveau. Volgend jaar willem 2, nac, heracles degraderen, clubs met een kleinere begroting promoveren zodat die wat meer financien krijgen. Meer geld, sterkere competities in ere en jl
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1552
    maandag 21 mei 2018 om 16:50
    De competities die jij noemt zijn van veel grotere landen. Meer inwoners, dus meer tv gelden en dus hogere begroting. Dat gaan we in NL nooit inhalen. Het gaat mij erom dat de begroting van Twente 3 maal zo hoog is als die van Sparta.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:59
    Maar de eredivisie wordt toch nog erger? VVV, Excelsior, emmen Fortuna, graafschap en willem2. Zwolle en Heracles hebben denk ik ook hun beste tijd gehad.
    Ik denk dat ajax ,psv of feyenoord volgend seizoen een doelpuntenrecord kunnen neerzetten.
    Ook az , utrecht , heerenveen en Vitesse zullen makkelijker hun wedstrijden gaan winnen waardoor je echt een kloof gaat krijgen tussen het linker en rechterrijtje. Bij Groningen, ado en nac is er nu meer mogelijk ,afwachten wat er bij komt.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +231
    maandag 21 mei 2018 om 21:32
    Wat een gelul kerel, waar haal jij deze wijsheid vandaan zonder ze goed met cijfers en feiten te kunnen onderbouwen! De top 6/ 7 staat redelijk vast. De overige 11/12 clubs doen gewoon mee om bij de eerste 8 te komen! Nu was het ADO, het zijn ook eens Groningen, Heracles (zelfs winnaar Play-offs) en Zwolle geweest.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 21:33]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 22:13
    Dat klopt dan toch . Top 7 staat vast. En dan komt er een kloof naar de nr 8. Misschien dat er 1 of 2 clubs zijn die bovengemiddeld presteren en er in de buurt komen. Nac kan met behulp van city meer, masr wat krijgen ze? Heracles en zwolle zijn hun goede team verloren en er weinig voor terug gekregen. Emmen, fortuna en graafschap zullen tegen rechtstreekse degradatie strijden.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +231
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:00
    Wie is Heracles verloren dan behalve Bram Castro? Waarop baseer jij dat Heracles en Zwolle hun beste tijd hebben gehad? De grote uittocht (6 basisspelers) heeft vorig seizoen plaats gevonden. Waar heb jij het over? Je lult weer maar wat in de ruimte. Als Heracles deze selectie bij elkaar kan houden en er komt de juiste aanvulling, wat ook verwacht wordt omdat de club nog wat in kas heeft, dan kunnen ze gewoon weer in het linkerrijtje komen. Ondanks het vertrek van 6 basisspelers toch maar mooi weer een 10e plaats, zonder problemen zich weer weten te handhaven. Welke club doet dat ze na?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 20:02]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:27
    Lees je wat ik zeg ? Ik denk dat Heracles en zwolle hun beste tijd hebben gehad.
    Ze hebben ook super resulaten neergezet die i ze niet meer zie halen aankomende jaren.
    Heracles had een heel mooi team staan een aantal jaar geleden. Wat er nu staat is met respect niet zo aantrekkelijk als toen. Dat ze zich makkelijk kunnen handhaven heeft ook met de zwakte van de competitie te maken. Het zal best kunnen dat ze weer in het linkerrijtje eindigen aankomend seizoen, helamaal omdat er minder echte concurrentie is daarvoor.
    Zwolle heeft zelfs de bekerfinale gewonnen. Maar als je elke keer een nieuwe selectie neer moet zetten met weinig geld gaat dat niet constant goed. Als zwolle de tendens van na de winterstop doorzet gaan ze gewoon tegen degradatie strijden.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +231
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:01
    Heb jij je, met name in Heracles verdiept? Nee want anders schrijf je wel anders. Heracles heeft in de afgelopen jaren veel geld verdiend aan transfers. Ruim € 15 miljoen! Dat heeft bijvoorbeeld Zwolle in geen jaren bij elkaar gehaald. Heracles heeft veel geld van transfers in de uitbreiding (ca. € 7 miljoen) van het stadion gestopt, maar ze hebben nog wat in kas. Daarmee hebben ze de vaste lasten (huur stadion) aanzienlijk gedrukt zodat de komende jaren meer geld over blijft voor de selecties. Hoezo hun beste tijd gehad? De beste tijd moet komen, omdat de vaste lasten (stadionhuur) enorm gedrukt zijn. En het team wat jij bedoeld, met spelers als Everton, Armenteros, Weghorst, Overtoom, Bruns, Tannane en Hoogma kun je nu eenmaal niet bij elkaar houden als Heracles zijnde. Heracles moet nu eenmaal verkopen, net als Ajax en PSV dat moeten als er een grotere club komt. Jij schets een beeld van Heracles terwijl je onvoldoende insite informatie hebt of je onvoldoende hebt verdiept in de club.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 22:02]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:18
    Nee ik geef mijn mening over een club , en ik kijk puur naar de voetballers die er nu rond lopen. Ik heb weinig vertrouwen dat ze mee gaan doen om de playoffs met dit stel.
    Ik kijk zo veel mogelijk wedstrijden in de eredivisie, als neutrale toeschouwer. Maar Heracles heeft net als de andere clubs maar weinig spelers waar ik als neutrale toeschouwer van kan genieten en dan spelen ze nog op kunstgras ook wat de westrijden ook minder leuk maakt.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +231
    woensdag 23 mei 2018 om 20:53
    Met de voetballers die er nu rondlopen.hebben we, op 4 punten, de play-offs gemist. Spelers die ook voor een belangrijk gedeelte (behalve Bram Castro) bij elkaar zullen blijven volgend seizoen. Alle spelers liggen nog voor een lange tijd vast en als ze eventueel vertrekken (Kuwas en/of Monteiro) komt er veel geld naar de club en kan het weer gebruikt worden om de selectie te versterken. Ook als deze spelers niet vertrekken, heeft Heracles de middelen om zich te versterken. Dat in tegenstelling tot veel clubs uit het rechterrijtje die eerst moeten verkopen voor ze kunnen kopen. En als het team wel bij elkaar blijft wordt ze, met de ervaringen van vorig seizoen, alleen maar sterker. En spelen op kunstgras heeft geen bal te maken dat de wedstrijden minder leuk zijn. Ik heb geweldige wedstrijden op kunstgras gezien, en bagger wedstrijden op natuurgras. Moet je eens naar enkele wedstrijden van FC Groningen kijken. Niet om aan te zien! Niet zo vreemd dat daar heel veel stoeltje onbezet zijn.

    Er is een goede keeper aangetrokken en er komen vanuit Duitsland nog meer spelers. Heracles wordt volgend seizoen een krachtmachine onder de bezielende leiding van de Duitse trainer. We zullen dan veel wedstrijden in de laatste minuut naar ons toetrekken, zoals we dat van Duitser gewend zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 20:56]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:45
    18,8 miljoen om even precies te zijn.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1552
    maandag 21 mei 2018 om 17:52
    Hoop geld voor een Jupiler club. Je zou haast denken dat er in Enschede een creatieve boekhouder rondloopt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    maandag 21 mei 2018 om 16:51
    ''elf miljoen te besteden''

    Volgens mij is dat de begroting en geen eigen vermogen. Beetje een raar stukje tekst, klopt geen hol van. Slecht staaltje journalistiek.
    Vind ik leuk
    JohnFe +334
    maandag 21 mei 2018 om 17:08
    Ik snap hem niet, zou je het verschil kunnen, willen uitleggen?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    maandag 21 mei 2018 om 17:15
    De begroting van Sparta is 11 miljoen. Dan kan je het niet als eigen vermogen uitgeven. Lees het stuk boven.
    Vind ik leuk
    HanV +3722
    maandag 21 mei 2018 om 17:15
    Ik mag hopen dat ze de begroting gaan besteden en niet het eigen vermogen. Potverteren in de JL? In hun jaarverslag hebben ze het over een groepsvermogen op 30/6/2017 van net boven het miljoen (positief).
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:57
    Met goede spelers en nieuwe goede spelers, dan kan Sparta wel snel terug naar de Erediviesie. Wie weet een 2e Schaal van de Jupilerleague. Henk Fraser gaat alles er aan doen, om Sparta snel terug te krijgen in de Erediviesie..
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 21 mei 2018 om 16:58
    Blik vooruit nu. Technische staf is compleet nu de spelers nog. "Gelukkig" weten we wat ons te wachten staat. Ik ga zodra de mogelijkheid er is mijn seizoenkaart verlengen. Geef de trainer en het bestuur de kans om de club op te bouwen. Als Centric niet wil blijven bij ons prima dan is het ook geen echte sponsor met betrekking tot voor of tegenspoed. Axidus mag van mij terugkomen en met zijn allen de schouders eronder zetten. Laat iedereen ons maar uitlachen nu, wij komen wel terug. Ik vind de competitie met NEC, Cambuur, Roda, Go Ahead en Twente echt wel een uitdaging. In de Eredivisie krijgen de promovendi het nog wel lastig, dan is het lachen ze snel weer vergaan.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1552
    maandag 21 mei 2018 om 17:58
    Denk niet dat iedereen Sparta uitlacht hoor Tobias. Er is onder veel fans sympathie voor Sparta. Ik hoop voor de club Sparta en zijn fans dat jullie weer snel terugkomen naar waar Sparta hoort, het hoogste niveau. Suc6 volgend seizoen en pak die Tukkers!
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 21 mei 2018 om 20:16
    Dankje! Ik merk idd veel sympathie maar ook veel afgunst. Snap dat niet zo maargoed we moeten het ermee doen. Hopelijk tot volgend jaar!
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    maandag 21 mei 2018 om 17:00
    Lekker huilen en blijven in de Juup
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 21 mei 2018 om 17:02
    Goede inhoudelijke reactie
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    maandag 21 mei 2018 om 17:08
    Jij denkt dat het een uitdaging word? Lekker een nivootje lager blijven en hopen dat er nog meer ploegen uit R’dam bijkomen
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 21 mei 2018 om 17:11
    Ik denk dat het een flinke uitdaging word ja. Maar het lijkt mij wel leuk als je niet alles verliest en onderin hangt in de Eredivisie. Ik denk dat Sparta gewoon bij de eerste 3 kan eindigen.
    Vind ik leuk
    Fan123 +58
    maandag 21 mei 2018 om 17:07
    Lijkt me logisch dat er in het bestuur koppen rollen met dat wanbeleid van de afgelopen jaren, maar ze zullen boven wel weer de hand boven elkaars hoofd houden..
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 18:35
    Haha die laatste zin is prachtig... Dat riep pastoor al direct na eerste speelronde
    Vind ik leuk
    Enw02 +378
    maandag 21 mei 2018 om 19:13
    Misschien kan dik het verschil bijleggen
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 19:21
    Daar had Laros eerde aan moeten denken hij is ook mede verantwoordelijk dat we gedegradeerd zijn .
    En nu mooie worden nee Laros dat is nu te laat .
    Vind ik leuk
    Maxidi +3704
    maandag 21 mei 2018 om 19:50
    misschien via de nacompetitie..
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    maandag 21 mei 2018 om 19:55
    Het gaat er niet om hoeveel je te besteden hebt maar hoe je het besteed.veel kopen spelers om te kopen terwijl ze met de helft niet eens iets kunnen. Een gedege beleid is beter dan een gevulde portomonee
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:08
    SpartaMet...allemaal op het elektrische fietsje!
    Vind ik leuk
    Jaknes +14
    dinsdag 22 mei 2018 om 00:41
    als sparta nou met henk en henk werkt met die prachtige jeugd die ze hebben lopen dan kan het zomaar zo zijn dat de club weer wat mooi's op bouwt. Pastoor was gewoon een gezwel in de club die het in 3 jaar nog erger heeft gemaakt als dat het al was.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sparta met bijna gehalveerde begroting richting Jupiler League: "Niet goed gedaan"