De Boer: 'Hij deed domme dingen, maar was een interessante speler voor Ajax'

    De Boer: 'Hij deed domme dingen, maar was een interessante speler voor Ajax'

    donderdag 14 juni 2018 om 15:47

    Frank de Boer heeft goede herinneringen aan Luis Suarez. De Uruguayaanse aanvaller arriveerde in 2010 in Amsterdam, groeide uit tot de absolute ster en werd met veel winst doorverkocht aan Liverpool.

    "Hij was een heel interessante speler voor Ajax", erkent De Boer in gesprek met de BBC. "Luis is een speler die zich overal snel kan aanpassen, een speler die wat extra's brengt: hij heeft energie en een echte winnaarsmentaliteit. Je kon toen al zien dat hij nog veel meer in zich had. Hij wil niets anders dan scoren, scoren en nog eens scoren. Het zit in zijn genen."

    Het was niet allemaal hosanna met Suarez bij Ajax, weet De Boer nog. "Natuurlijk heeft hij stomme dingen gedaan. Bij Ajax en later ook bij Liverpool. Overal waar hij is, doet Luis domme dingen. Maar het gaat hem altijd om de overwinning en doelpunten. Dat is ook zijn grootste kwaliteit. Daarom is hij ook zo ver gekomen en speelt hij nu bij Barcelona."

    Plaats een reactie

    #Keizerout +27996
    donderdag 14 juni 2018 om 15:50
    Gelukkig doet Frank de Boer niet overal waar hij komt domme dingen
    Vind ik leuk
    Olfie +4297
    donderdag 14 juni 2018 om 16:00
    Klopt. Wat wil je ermee zeggen? :)
    Vind ik leuk
    Michiel1913 +8749
    donderdag 14 juni 2018 om 16:02
    Dat de boer een interessante trainer is voor Ajax.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25127
    donderdag 14 juni 2018 om 16:05
    Dat Suarez net zo hard leers is gebleken als De Boer. Waar de één herhalend z'n tanden in een ander heeft gezet, denkt de ander dat hij zijn voetbalvisie er doorheen kan krijgen ook al heb je het materiaal niet tot je beschikking. Jammere voor Frank is dat Suarez wel echt een topper is gebleken.. en Frankie een flopper.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 14 juni 2018 om 16:23
    Dat het niet klopt :p
    Vind ik leuk
    Deck010 +7249
    donderdag 14 juni 2018 om 16:03
    Nou #Keizerout......ik heb Frank de Boer nog niemand zien bijten, jij wel?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 14 juni 2018 om 16:24
    Nee, maar eens mens kan meer verkeerd doen dan bijten :p
    Vind ik leuk
    Deck010 +7249
    donderdag 14 juni 2018 om 16:26
    Dat is zonder meer waar. maar toch blijf ik de Boer op zijn eigenwijze manier wel een goede trainer vinden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 14 juni 2018 om 16:33
    Ja? Ik vind hem heel beperkt eigenlijk.
    Hij presteerde bij Ajax alleen door helemaal op safe te spelen, liet zijn team de supporters in slaap spelen en in het buitenland bleek dat dit het enige is wat hij kan.

    Ik heb hem nog nooit iets verrassends zien doen, geen tactische handigheidjes, helemaal niks.
    Mike van der Hoorn als stormram was zijn idee van iets slims. Nou, blij dat ie weg is.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7249
    donderdag 14 juni 2018 om 16:38
    Het was inderdaad geen mooi voetbal nee. Heeft denk ik met zijn mentaliteit te maken. Als voetballer wilde hij ook kost was kost alles winnen. Hij heeft in ieder geval wel resultaat geboekt en dat is (niet lullig bedoeld) de laatste jaren wel anders. Soms gaat functionaliteit nu eenmaal boven frivool en continu aanvallend spelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 14 juni 2018 om 16:47
    Ik herkende vooral de voetballer de boer in hoe het hele team speelde. Rondtikken, rondtikken, iets naar voren, toch weer terug.
    En doortikken tot je een 100% kans hebt en anders terug.
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat je puur naar schoonheid moet kijken. Resultaat is belangrijk.
    Alleen als je met het beste team van de competitie niet verder komt dan suf rondtikken en op safe spelen ben je gewoon een beperkte trainer.
    Vind ik leuk
    fdev86 +730
    vrijdag 15 juni 2018 om 00:54
    Jawel stuk bijten op een klus
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:53
    arriveerde suarez niet een aantal jaartjes eerder in amsterdam VP?
    Vind ik leuk
    RedNas +3479
    donderdag 14 juni 2018 om 15:54
    Voor mijn gevoel ging hij in 2010 alweer weg, dus dat dacht ik ook.
    Vind ik leuk
    Pimman +3894
    donderdag 14 juni 2018 om 15:53
    Graag wéér zo'n spits bij Ajax die zulke domme dingen doet..uiteindelijk uitgegroeid tot wereldspits!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 14 juni 2018 om 15:54
    Kramer heeft net een club :(
    Vind ik leuk
    Pimman +3894
    donderdag 14 juni 2018 om 15:57
    Ik hoorde dat Kramer naar Mora gaat klopt dat?
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    donderdag 14 juni 2018 om 16:18
    Ik juich het alleen maar toe, zolang ze, net zoals Suarez bij Ajax, maar geen titels pakken.
    Vind ik leuk
    Pimman +3894
    donderdag 14 juni 2018 om 17:36
    Ja stel je toch eens voor..
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:56
    Zou mooi zijn als Suarez volgend seizoen terug komt bij Ajax. Hij heeft gelukkig wel hart voor de club. En dat bijten dat mag Suarez gewoon. Dat hoort er gewoon bij. Hopen dat we met Suarez en eventueel Maxwell kampioen kunnen worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 15:56]
    Vind ik leuk
    Olfie +4297
    donderdag 14 juni 2018 om 16:02
    Ik vrees dat ook hij óf niet komt, óf als hij niet meer kan lopen. Hij heeft vaak genoeg gezegd dat hij wil komen, en dan niet als hij al helemaal op zijn retour is, maar hoeveel maken het waar...
    Vind ik leuk
    Pimman +3894
    donderdag 14 juni 2018 om 16:06
    Tja bijten deed Mike Tyson óók...destijds beste bokser ter wereld...kronkel in hun hoofd.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 16:01
    Een grote voetballer maar helaas een arrogante smerige aansteller ,meester van de schwalbe,die iedereen een kaart aan naait
    Vind ik leuk
    stratumseind +166137
    donderdag 14 juni 2018 om 16:03
    Die domme dingen doet ie nog steeds
    Vind ik leuk
    Pimman +3894
    donderdag 14 juni 2018 om 17:33
    Tja zo dom maar ondertussen alweer een paar jaar wereldspits bij wereldclub Barcelona en de Nationale ploeg..toch iets beter dan Luuk de Jong..hoe dom kan je dan zijn? ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +37056
    donderdag 14 juni 2018 om 20:21
    Jij doet toch ook nog wel eens domme dingen mag ik hopen, stratum?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166137
    donderdag 14 juni 2018 om 20:23
    niks liever dan dat ..
    alleen moet je op mijn leeftijd je momenten kiezen want in het koppie is het nog wel allemaal 18 jaar maar de rest laat soms zijn leeftijd gelden......
    Ik neem dan zoals ze zo mooi zeggen teveel hooi op het vorkje.....
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7232
    donderdag 14 juni 2018 om 16:17
    "De Uruguayaanse aanvaller arriveerde in 2010 in Amsterdam"

    Nee hoor, 2007/2008 was zijn eerste seizoen bij ons.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7232
    donderdag 14 juni 2018 om 16:18
    januari 2011 is hij naar Liverpool gegaan. Frank is in november 2010 aan het roer gekomen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5490
    donderdag 14 juni 2018 om 16:23
    Toch gedraagt hij zich sinds hij in Barcelona zit prima
    Vind ik leuk
    Itsese +4628
    donderdag 14 juni 2018 om 16:25
    Vindt hem nog steeds een van de beste Nederlandse coaches die er rond loopt, maar Frank heeft wel de trekjes van Suarez, niet altijd de juiste keuze gemaakt.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10594
    donderdag 14 juni 2018 om 16:30
    Luis arriveerde al in de zomer van 2007.. Uiteindelijk vertrok hij begin 2011 na een succesvol dienstverband van drie en half jaar.. Ik weet dat fouten maken uiteraard menselijk is. Al had een beetje research niet overbodig geweest in dit geval..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Boer: 'Hij deed domme dingen, maar was een interessante speler voor Ajax'