Done deal: Real Madrid stuurt WK-ganger Hakimi tot 2020 naar Bundesliga

    Done deal: Real Madrid stuurt WK-ganger Hakimi tot 2020 naar Bundesliga

    woensdag 11 juli 2018 om 15:04

    Achraf Hakimi maakt per direct de overstap van Real Madrid naar Borussia Dortmund. De Marokkaanse vleugelverdediger wordt de komende twee jaar verhuurd aan de topclub uit de Bundesliga.

    Dortmund en Real bevestigen de overstap van Hakimi woensdag via de officiële kanalen. De negentienjarige back was afgelopen maand met Marokko actief op het WK. 

    De inmiddels vertrokken Zinedine Zidane haalde Hakimi afgelopen zomer bij de eerste selectie van De Koninklijke. In oktober debuteerde de tiener in de Primera Division. Uiteindelijk kwam Hakimi in 2017/18 tot negen optredens in de Spaanse competitie en twee in de Champions League.

    Vanwege forse concurrentie in de selectie heeft Real nu besloten om de international voor twee seizoenen bij Dortmund te stallen. In 2020 keert de Marokkaan in principe terug naar Madrid. 

    Plaats een reactie

    Barry Engels +26453
    woensdag 11 juli 2018 om 15:05
    Hij heeft in ieder geval een goed gebit.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:12
    Hier zou Suarez jaloers op zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:43
    Prodent smile
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:07
    Zijn gebit straalt gewoon😂😂
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +1413
    woensdag 11 juli 2018 om 15:09
    Maar nog niet zo als firmino
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:26
    Held Ben jij Johnny
    Vind ik leuk
    VelpNL +14
    woensdag 11 juli 2018 om 15:08
    Hij was me niet opgevallen. Maar een goede back ia schaars tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:24
    Schaars is een middenvelder.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:12
    Kan Madrid er straks nog wel 11 opstellen?
    Vind ik leuk
    Gary Oak +156
    woensdag 11 juli 2018 om 15:17
    Goede deal voor Dortmund denk ik!

    De keren dat ik Hakimi heb zien spelen bij Marokko en Real vond ik hem veel belovend. Zijn eind paas kan nog wat beter, maar aanvallend doet hij wel altijd mee. Hopelijk zetten ze hem wel neer als rechtsback en niet meer als linksback.. Geen idee waarom ze dat soms deden.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1647
    woensdag 11 juli 2018 om 15:37
    Door blessure van Marcelo.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 08:40]
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    woensdag 11 juli 2018 om 18:08
    We hebben het allemaal weleens gudaan.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1647
    donderdag 12 juli 2018 om 08:40
    Hahaha ik begreep het niet. Maar snap nu wat je bedoeld. Was een snelle reactie tussendoor vandaar mn spelfout.
    Vind ik leuk
    PorQue?! +29
    woensdag 11 juli 2018 om 18:06
    Hij is 18/19, stond op een verkeerde positie en bleef nog aardig overeind op het WK. Ben zeer benieuwd hoe zij zich zal ontwikkelen op zijn eigen positie bij Dortmund. Hoop dat hij daar stappen kan zetten.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1647
    woensdag 11 juli 2018 om 15:38
    Goood Luck Achraf!!! Over 2 jaar met meer ervaring en speelminuten in de benen terug bij Madrid!!!
    Vind ik leuk
    Foebele +47883
    woensdag 11 juli 2018 om 15:41
    Gaat toch nergens over? Wanneer wordt er nou eens ingegrepen zodat spelers gewoon weer onder contract staan bij de club waar ze voor spelen en dat die clubs ook winst kunnen maken op die spelers, ipv al die tyfus clubs die alles opkopen, vervolgens verhuren en daarna het geld opstrijken als ze de speler weer doorverkopen, iets wat hun enige doel is!?

    Kut UEFA, kut FIFA, al decennia helpen ze de sport naar de kloten en niemand die er wat van zegt of wat aan doet, al die kontenkruipers zoals van Praag zitten er alleen maar voor hun eigen carriere!
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1535
    woensdag 11 juli 2018 om 16:41
    Dan ga je toch lekker golf supporten als je het voetbal niet meer leuk vindt! Tjongejonge let op je bloeddruk man.
    Vind ik leuk
    Foebele +47883
    woensdag 11 juli 2018 om 16:58
    Met mijn bloeddruk gaat het prima en als je geen hoge eisen meer mag stellen in het leven waar zijn we dan mee bezig??
    Vind ik leuk
    Galacticos +1647
    woensdag 11 juli 2018 om 17:31
    Hahahah wat een onzin is dit zeg. Die jongen komt uit de jeugdopleiding van madrid is pas 19 jaar en zal Carvajal of Marcelo niet uit de basis spelen. En daarbij heeft Real afgelopen week Spaans international voor de rechtsback bij gekocht Odriozalo. Dus verhuurt Real hem om speelminuten te krijgen(goed voor zijn ontwikkeling) Dortmund profiteert van zijn talent een paar jaar win-win situatie. Zelfde geval als Carvajal paar jaar terug bij Leverkusen, Vallejo bij Frankfurt en Moyaral bij Wolfsburg en Morata bij Juventus. Dus stop met deze onzin. Real is geen City of Chelsea die 100 jeugdspelers kopen om ze vervolgens overal te stallen om winst te maken.
    Vind ik leuk
    Purist01 +448
    woensdag 11 juli 2018 om 16:59
    Goeie keuze. Een speler als Hakimi hoort niet bij Real.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1647
    donderdag 12 juli 2018 om 08:41
    Waarom niet? Is toch juist goed dat jeugdspelers doorstromen naar het eerste?
    Vind ik leuk
    Purist01 +448
    donderdag 12 juli 2018 om 10:40
    Past niet in het profiel van de beste club ter wereld. Net als Japanners, Chinezen of Finnen zijn er ook precies NUL Marokkanen die op topniveau duurzaam gepresteerd hebben.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1647
    donderdag 12 juli 2018 om 12:46
    Benatia. En eens zal de eerste zijn. Heeft namelijk totaaaaaal niks met afkomst te maken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Done deal: Real Madrid stuurt WK-ganger Hakimi tot 2020 naar Bundesliga