Overstap naar FC Groningen is zwaar: 'Merk dat ik er best wel doorheen zit'

    Overstap naar FC Groningen is zwaar: 'Merk dat ik er best wel doorheen zit'

    donderdag 12 juli 2018 om 14:44

    Ahmad Mendes Moreira maakte deze zomer de overstap van de amateurs van Kozakken Boys naar FC Groningen. Een flinke stap, zo merkt de aanvaller zelf ook.

    "Ik merk dat als ik twee trainingen heb gehad ik er na de tweede training best wel doorheen zit, maar dat is normaal. En vooral in zo'n voorbereiding train je over het algemeen wat zwaarder dan normaal", stelt hij tegenover de camera's van FC Groningen.

    Na het seizoen met Kozakken Boys heeft Moreira niet doorgetraind. "Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik heb vier weken vrij gehad. De eerste week niks gedaan, vijf dagen op vakantie geweest in Valencia en toen tweeënhalve week lekker doorgetraind. Niet heel de zomer, want dan ga je jezelf overbelasten en dat wil je niet hebben."

    Van het komende seizoen heeft Moreira niet al te hoge verwachtingen. "Ik hoop gewoon in de loop van het seizoen minuten te gaan maken in het eerste. Natuurlijk moet ik eerst wennen aan de speelstijl en de intesiviteit van de trainingen en de wedstrijden. Ik hoop dat ik in de loop van het seizoen mijn minuutjes mee kan pikken in de Eredivisie en dan denk ik dat ik een geslaagd seizoen heb."

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 14:52
    Stel je even aan man.
    Slapjanus.
    Vind ik leuk
    TheWatcher +125
    donderdag 12 juli 2018 om 15:34
    Typische reactie weer dit
    Vind ik leuk
    Big Nibba +652
    donderdag 12 juli 2018 om 15:55
    Wat verwacht je van een Heerenveen fan als het een Groningen topic is...
    Vind ik leuk
    Quaresma +5495
    donderdag 12 juli 2018 om 16:19
    Dat ze zich gewoon normaal kunnen gedragen?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:26
    Een Fries die zich normaal gedraagt is mijns inziens volkomen onmogelijk en vooral die geestesgestoorden uit Akkrum-zuid. Bah wat een vervelend volkje zijn die Friezen.
    Vind ik leuk
    KevinFCG +125
    donderdag 12 juli 2018 om 15:56
    Ik had niet anders verwacht
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:56]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:04
    Iemand die alle ballen op Henkie wil spelen kun je überhaupt moeilijk serieus nemen nietwaar?
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    donderdag 12 juli 2018 om 16:44
    H'veners hebben altijd pittige reakties ... als het niet over hun eigen club gaat, heel vervelend volk die lui.

    Ik hoop dat de jongen het snel oppakt, de overgang kan idd pittig zijn en het seizoen is nog lang.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    donderdag 12 juli 2018 om 14:55
    Realistische doelstelling moet ik zeggen. Ben wel benieuwd of hij dat verschil kan overbruggen van amateurs naar ED. Bij clubs uit KKD hoor je nog wellis dat het goed gaat maar ook daar komen de meeste spelers toch weer terug op het 2e divisie niveau of lager.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:57
    Vind het altijd wel bijzonder een amateur naar het hoogste niveau halen,en dat ze dan nog succes hebben ook,geen transfersom en over 2 jaar voor een dikke prijs verkopen
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    donderdag 12 juli 2018 om 15:07
    Nou dat klinkt ambitieus, in het loop van het seizoen wat minuutjes, precies de instelling die we van Grunn zagen vorig seizoen...
    Vind ik leuk
    Rein +44
    donderdag 12 juli 2018 om 15:16
    Hij mag toch wel gewoon zeggen dat hij moe is als hem dat gevraagd wordt? Hij is deze trainingsintensiteit simpelweg niet gewend
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:17]
    Vind ik leuk
    The Genius +3310
    donderdag 12 juli 2018 om 15:22
    van doortrainen ga je jezelf overbelasten? haha komt ook van de amateurs qua denkniveau
    Vind ik leuk
    TheWatcher +125
    donderdag 12 juli 2018 om 15:35
    Niet iedereen kan zo geniaal zijn als jij
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:35
    Volgens mij is iedere voetballer als amateur begonnen.gaat nog wel minuten maken..gewoon met 2 benen op de grond blijven staan
    Vind ik leuk
    Koeien +2580
    donderdag 12 juli 2018 om 16:20
    'k heb liever dat ie rent.
    Vind ik leuk
    MartyF +34
    donderdag 12 juli 2018 om 17:59
    Deze jongen gaat er wel komen, logisch dat het hem zwaar valt als je van 2x per week naar 2x per dag dag trainen gaat, dat zal iedereen zwaar vallen in het begin. Maar Danny Buijs heeft hem niet voor niets meegenomen. die gaat zijn speeltijd echt wel krijgen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5543
    donderdag 12 juli 2018 om 19:39
    Ben benieuwd. Op zich niet zo gek als je even moet wennen.. van de amateurs naar de ED is een grote stap. Het spelletje gaat sneller maar er wordt ook meer intensiteit verwacht op trainingen. Des ondanks hoop ik het voor die jongen.. Dumfries speelde 4 jaar geleden bij Barendrecht.. Het kan dus zomaar goed gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws