Jahanbakhsh blijft mogelijk bij AZ: 'Hopelijk komt er heel weinig interesse'

    Jahanbakhsh blijft mogelijk bij AZ: 'Hopelijk komt er heel weinig interesse'

    donderdag 12 juli 2018 om 17:20

    De kans bestaat dat Alireza Jahanbakhsh ook volgend seizoen in de Eredivisie speelt. AZ-directeur Max Huiberts meldt dat het stil is en koestert hoop op een langer verblijf van de topscorer uit Iran.

    "Op dit moment speelt er niks", laat Huiberts weten aan NH. "De enige speler die is vertrokken, is Wout Weghorst (VfL Wolfsburg, red.). Vooralsnog is er geen concrete interesse in Ali. Een aantal weken heeft er wel iets gespeeld, maar nu is het stil."

    De directeur voetbalzaken van de Alkmaarders hoopt dat Jahanbakhsh blijft. "Het zou heel mooi zijn als hij op het veld staat bij de eerste Europa League-wedstrijd", zegt hij. "Laten we hopen dat er heel weinig interesse voor hem komt, al kan ik mij dat niet voorstellen. Dan zou het zomaar kunnen zijn dat hij nog een jaar bij AZ speelt."

    Jahanbakhsh beschikt over een tweejarig contract. Afgelopen seizoen kroonde hij zich tot topscorer van de Eredivisie (21 goals), maar op het WK met Iran slaagde hij er niet in zich in de picture te spelen. Rond 20 juli moet de 24-jarige aanvaller zich weer melden bij AZ.

    Poll

    Zie jij Jahanbakhsh nog een jaar blijven?

    (1325 stemmen)

    Plaats een reactie

    Yuri +3716
    donderdag 12 juli 2018 om 17:21
    Komt omdat ze een vraagprijs hanteren van 25 miljoen. Wat hun goed recht is natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18062
    donderdag 12 juli 2018 om 17:25
    Elke club heeft geleerd van Vincent Janssen hoop ik.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25343
    donderdag 12 juli 2018 om 17:29
    Ook van Klaassen??
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18062
    donderdag 12 juli 2018 om 17:41
    Ik probeer het echt hoor, om Ajax buiten het topic te houden. Maar als anderen erover beginnen..

    Klaassen is weer een andere les geweest. Al jaren bij Ajax goed en in Europese wedstrijden aanwezig. Vast bij het Nederlands elftal, wat toch een hoger niveau is.

    Vincent Janssen heeft 1 goed jaar gehad bij AZ. Niets in Europa laten zien en zijn oproep voor het NL elftal was destijds net zo paniekerig als nu Weghorst oproepen.

    Jahanbakhsh heeft ook te weinig laten zien voor een reele vraagprijs van 25 miljoen. Ook in de huidige gekte.
    Vind ik leuk
    companen +1110
    donderdag 12 juli 2018 om 17:45
    Wat heeft Zyech dan laten zien dan zijn vraagprijs van 40 miljoen reëel is?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18062
    donderdag 12 juli 2018 om 17:48
    Dat ligt dan ook weer anders. Ziyech hoeft van mij helemaal niet weg. En van Ajax ook niet. Is gewoon een aanwinst binnen dit team. Ik zie liever dat hij blijft. Zijn contract duurt nog lang genoeg, dus transfervrij hoef je niet bang voor te zijn.
    Ziyech wil zelf weg, en Ajax wil daar aan meewerken voor allen de hoofdprijs. En die is 40 miljoen.

    Aanvulling. Het heeft ook met de aanschafprijs te maken. Daarbij denk ik dat Ziyech rond de 25-30 verkocht zal worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 17:49]
    Vind ik leuk
    companen +1110
    donderdag 12 juli 2018 om 17:55
    Jahanbakhsh hoeft ook niet weg en van AZ ook niet. Ik zie het verschil niet. Ziyech zal eerder stoor zender worden in dit team als hij niet vertrekt en dat weten de buitenlandse clubs ook waardoor zijn waarde zal kelderen.
    Vind ik leuk
    Yuri +3716
    donderdag 12 juli 2018 om 17:48
    Geef het op. Het is onvermijdelijk op deze site.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18062
    donderdag 12 juli 2018 om 17:51
    Ik weet het, maar blijf stug doorgaan. Ajacieden krijgen het verwijt om altijd over Ajax te beginnen in elk topic, terwijl wij ons vaak moeten verdedigen voor dit soort goedkope opmerkingen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:55
    Yup. Dus on topic.

    Helaas is de transfermarkt nog ruim 7 weken open en het is nog relatief stil door het WK. Over een à twee weken zal dat anders zijn. Dan beginnen de treintjes te rijden. Buitenlandse clubs shoppen vaak juist in de laatste twee weken van de transferperiode bij Nederlandse clubs.
    Vrees dat het ijdele hoop is, Jahanbakhsh houden. Hij wordt al langer gescout. Ik heb de indruk dat het WK alleen de hoogte van de verkoopprijs beïnvloedt. Doet de speler 't goed heeft de verkopende club geluk, anders de kopende.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25343
    donderdag 12 juli 2018 om 19:04
    Dit was een inkoppertje ;-)

    Elke club heeft wel spelers die het in het buitenland mislukken..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18062
    donderdag 12 juli 2018 om 19:12
    Ja maar AZ heeft er wel heel veel. Noem er maar 1 die echt geslaagd is. Dembele misschien.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25343
    donderdag 12 juli 2018 om 19:18
    Ragnar Klavan nu Liverpool, Brett Holman, Vlaar, Haps..

    Moest wel ff graven!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:51
    Rasmus Elm, Wernbloom en Moisander, Dembele, De Zeeuw, Hoedt,
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25343
    donderdag 12 juli 2018 om 23:04
    Zeker ook een mooi rijtje. Er zijn dus genoeg AZ-ers die het wel gemaakt hebben nadat ze uit Alkmaar zijn vertrokken.
    Vind ik leuk
    BasBak +0
    woensdag 18 juli 2018 om 14:38
    Zijn minder AZ-ers geslaagd nadat ze naar Ajax gingen, maar die bleven ook halen ;) (niet om meteen Ajax op het topic te krijgen, maar omdat zij elk jaar de sterspeler van AZ overnamen)

    Denk dat Jahanbaksch het wel aankan. Hij is een nuchtere jongen, 25 miljoen is een reëel bedrag. Tegenwoordig is alles toch al zo duur. Kluivert voor 17 miljoen vind ik een stuk onrealistischer
    Vind ik leuk
    koppig +492
    donderdag 12 juli 2018 om 19:50
    ik denk eerder van Klaasen daarom is ziyech ook nog bij Ajax
    Vind ik leuk
    pietprecies +4237
    donderdag 12 juli 2018 om 17:30
    Vind je dat onrealistisch dan? Ik bedoel maar, als ons Marc bedragen boven de 40 mil kan vragen voor goeie spelers, dan vind ik in de huidige markt 25 mil geen raar bedrag voor de topspeler van Iran.

    Ik weet haast zeker dat, zeker als de transferwindow zn einde gaat naderen, dat er clubs zijn die dat betalen voor hem.
    Vind ik leuk
    ppdf +909
    donderdag 12 juli 2018 om 17:40
    Als hij bij ajax of psv had gespeeld was hij al weg. Az spreekt gewoon minder aan in hrt buitenland. En dat bedoel ik niet verkeerd. Maar is gewoon zo
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8071
    donderdag 12 juli 2018 om 17:22
    Goed genoeg voor Nederland. Daarbuiten komt hij tekort.
    Vind ik leuk
    5697956 +3659
    donderdag 12 juli 2018 om 17:29
    Lekker kort door de bocht. :)
    Vind ik leuk
    companen +1110
    donderdag 12 juli 2018 om 17:33
    Haha beste spelere van de eredivisie op dit moment, dat moet geen eentje meer naar het buitenland.
    Vind ik leuk
    wiedewiede +384
    donderdag 12 juli 2018 om 17:25
    Matig WK gespeeld net als Ziyech dus dan vlakt interesse meestal wat af.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:26
    Nou als ze hun prijskaartje iets bijstellen kan PSV misschien toeslaan. Of een Duitse subtopper.
    Vind ik leuk
    5697956 +3659
    donderdag 12 juli 2018 om 17:42
    "kan PSV misschien toeslaan"?? Wat een dooddoener. Het prijskaartje zal voor de traditionele top 3 naar boven worden bijgesteld ja. Een transfer van AZ naar een club uit de traditionele top 3 is niet indrukwekkend. Belediging voor AZ.
    Vind ik leuk
    companen +1110
    donderdag 12 juli 2018 om 17:49
    Prijskaartje voor PSV word die echt wel naar boven bijgestelt.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1687
    donderdag 12 juli 2018 om 18:45
    PSV heeft geen cent te makken en moeten shady constructies opzetten of huren. Ik snap ook nog steeds niet hoe ze kampioen (terecht) zijn geworden. Enige club die Ali kan betalen is Ajax, maar die hebben slapie Neres al.
    Vind ik leuk
    5697956 +3659
    donderdag 12 juli 2018 om 20:58
    shady?? Wat is dat? Nederlands graag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:58
    Shady = schimmige
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:26
    Hopelijk komt er weinig interesse..leuk dat de directeur het beste met je voor heeft
    Vind ik leuk
    ppdf +909
    donderdag 12 juli 2018 om 17:41
    Die heeft het beste voor met AZ. Lijkt me vrij logisch
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25343
    donderdag 12 juli 2018 om 17:28
    Het isnte hopen voor AZ dat Jahanbahksh blijft. Maar eind augustus is nog heel ver weg!
    Vind ik leuk
    Blindsy +10392
    donderdag 12 juli 2018 om 17:30
    Een WK zorgt er altijd voor dat de carroussel laat op gang komt. Maar als het WK voorbij is, en alle spelers per begin augustus weer bij hun club terug zijn? Gaat het pas echt los. Grote kans dat deze mijnheer dan ook gewoon verkocht gaat worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:35
    Hij komt naar Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:35
    Hij is in hart en nieren vior Ajax.
    Kom bij ons aller Ajax.
    Beste van Nederland met de meeste prijzen. Dan vertel ik nog nieteens hoeveel geld Ajax heeft en dito zoveel wereldtalenten.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10392
    donderdag 12 juli 2018 om 17:37
    Nee, je,houdt je nog best in. Meestal is je lofzang wat langer ;-)
    Neres dan op de bank, trouwens?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:40
    Als Alireza komt wel ja.
    Klopt dat ik het soms langer is alleen krijg soms het idee dat ze niet altijd ermee eebs zijn.
    Dat schieten extremisten meteen in de aanval 😂😂.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10392
    donderdag 12 juli 2018 om 17:44
    Echt? Overdrijf je het niet?
    Is mij nl. echt nog nóóit opgevallen! ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:46
    Ja ik begin nu te twijfel.
    Terwijl ik altijd zo lief ben en iedereen het beste gun.
    Snap echt niet waarom ze boos worden.
    Ben ik zo goed dan.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10392
    donderdag 12 juli 2018 om 17:47
    Ja, veel beter zo :-)
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    donderdag 12 juli 2018 om 18:51
    Je bent een ras optimist.
    Wat zal die mooie clublid zijn met zo'n supporter!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:03
    Een paar maanden geleden was ik de grote ster op het festival van
    Voelegem. Overal aanplak biljetten met mijn foto. er hingen van die spandoeken boven de straten met mijn naam in zulke koeien letters.
    En weer had ik die avond zo laaiend enthousiaste menigte, in het dorpshuis. Maar toen ik terug kwam in mijn hotel kamer helemaal alleen. 
    Ahhh
    Ja dat zullen er wel meer gezegd hebben die avond. Dus op mijn hotel kamer dacht ik na over het probleem waar ik als grote ster toch eigenlijk wel een beetje mee zit. Ik pakte me gitaar en maakte een lied en dat gaat zo:


    't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik. 
    Zo stoer zo charmant en zo aardig, dat zie je in een ogenblik.
    Ik denk als ik kijk in de spiegel, daar staat een geweldige vent.
    't Is moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zoveel talent. Ja ja

    De aller mooiste meiden, die mij eenmaal hebben gezien.
    Die vallen meteen aan mijn voeten, aan iedere teen minstens tien.
    Ik lig zelfs goed bij de mannen, maar dat geeft me ook al geen kick.
    Want er is er geen een op de wereld, die zo goed en volmaakt is als ik.

    't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik. 
    Zo stoer zo charmant en zo aardig, dat zie je in een ogenblik.
    Ik denk als ik kijk in de spiegel, daar staat een geweldige vent.
    't Is moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zoveel talent. Ja ja
    Vind ik leuk
    Blindsy +10392
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:43
    Voelegem? Moest ik helaas missen. Ik was bij het Weekend van Strelum.

    Maarre, kijk maar uit, gabber... de schaduwzijde van succes, is depressiviteit.
    Janis Joplin zei ooit (in het Engels uiteraard): ;''s avonds bedrijf ik de liefde met een paar duizend mensen. Maar 's nachts ben ik alleen in m'n hotelkamer'.
    Vind ik leuk
    5697956 +3659
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:48
    Jullie moeten eens wat originelers bedenken daar bij ajax.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5173
    donderdag 12 juli 2018 om 17:52
    Buiten de penningmeester van AZ zal je als aanhanger van AZ toch hopen dat de Iraans international lekker blijft?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4132
    donderdag 12 juli 2018 om 20:31
    Als AZ een goede goalgetter weet te strikken voor de vele Weghorst miljoenen en AZ kent wederom weer zo'n seizoen of wellicht doen ze het zelfs nog beter want die briljantjes Stengs en boadu zijn ook weer helemaal terug, dan behoudt Alireza wel zijn transferwaarde.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20453
    donderdag 12 juli 2018 om 17:53
    Geen goed wk...dus interesse zal minimaal zijn
    Vind ik leuk
    companen +1110
    donderdag 12 juli 2018 om 18:12
    Verkeerd gebruikt op het WK zal je bedoelen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5169
    donderdag 12 juli 2018 om 18:30
    Kluivert speelde helemaal geen WK en die was ook rap weg.
    Vind ik leuk
    Cookee +9927
    donderdag 12 juli 2018 om 17:56
    Nu openbreken en verlengen, op het WK viel hij niet op, maar in dit land is hij de meester. Zo zie je maar weer, hoe weinig de ED nog voorstelt, hier een ster, mondiaal toch minder.
    Maar Alireza is een aanwinst voor AZ en geweldenaar in dit land, ik hoop dat hij bijtekent voor meerdere jaren.
    Vind ik leuk
    base +2079
    donderdag 12 juli 2018 om 18:07
    Wat zegt dat dan over de spelers van Argentinië waaronder Messi kan die er dan ook niks van ?
    Vind ik leuk
    Cookee +9927
    donderdag 12 juli 2018 om 18:18
    Hah, daar heb je een punt. Nee Messi werd in andere rol gedwongen, ieder gaf hem de bal met het idee van verzin maar iets.
    Bij Barca beweegt alles rondom hem en heeft hij vele opties.
    Maar Jahanbakhs leek wat geintimideerd tussen de grote sterren, terwijl hij in de ED het gewoon laat zien.
    Ook Tagliafigo leek een heel gewoon backje toch?
    En Vertonghen bleek ontzettend kwetsbaar.

    Mertens en Chadli waren weer wel top... viel me gewoon iets tegen met Alireza, ik ging ervoor zitten dat hij zou schitteren, misschien is dat mijn fout.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2071
    donderdag 12 juli 2018 om 18:45
    " Dat de AZ-international in Rusland niet wist uit te blinken, doet daar volgens hem weinig aan af. "Als clubs hem puur beoordelen op het WK dan zijn dat niet de goeie clubs voor Alireza. Clubs kijken naar zijn prestaties in de eredivisie. Bij Iran speelde hij half als rechter middenvelder en moest-ie achter zijn man aan rennen. Dat is een heel andere speelstijl dan bij AZ waar Alireza als rechtsbuiten het beste tot zijn recht komt." Aldus Huiberts

     

    Vind ik leuk
    Cookee +9927
    donderdag 12 juli 2018 om 20:06
    Ja, dat had ik wel gelezen Ryan, maar ook vd Brom gebruikte hem ook centraal achter Weghorst in de bekerfinale, al liep dat toen niet goed. Ook bij AZ zat hij niet vast aan die vleugelplek, toch? Maar buiten dat, is toch alleen maar beter voor ons allen als hij nog een jaar blijft, nog een jaar genieten.
    Maar ook ZIyech en Tagliafico zagen er heel bleek uit.
    Alireza is in Iran een grote. Wedstrijden van AZ komen daar vaak live op tv, ik verwachtte meer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:07]
    Vind ik leuk
    base +2079
    donderdag 12 juli 2018 om 20:22
    Heb je gelijk in maar vind eigenlijk niemand echt goed dit WK of er echt uit springen.
    Modric en Hazard komen er het meest in de buurt van speler van het toernooi. (Tot nu toe)
    Kan ook aan mijn liggen maar op Brazilie - België na waren het geen leuke wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Cookee +9927
    donderdag 12 juli 2018 om 20:57
    Nou Spanje Portugal... bijna elk team wilde wel voetballen.
    Alleen de laatste dagen zag je meer laffe ploegen.
    Hazard, Modric, Perezic laat zich nu zien, Mbappé, buiten zijn nare trekjes ook wel. Maar de teamgeest van Kroatie en van Japan waren bijzonder. En Ronaldo was ook indrukwekkend de eerste wedstrijden.
    Misschien had je geen voorkeur, als je dat wel hebt maakt dat het leuker.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:31
    Als ze naar het WK hebben gekeken wel
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29440
    donderdag 12 juli 2018 om 19:19
    Mag zo naar feyenoord komen.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4132
    donderdag 12 juli 2018 om 20:25
    Dan hebben ze, als ze nog een echte goalgetter weten te strikken voor de vele Weghorst miljoenen, wel een heel sterk elftal want de grote briljanten uit de Alkmaarse jeugdopleiding 'Stengs en Boadu' zijn ook helemaal terug .
    Dit AZ moet voor een top 3 notering wel in aanmerking komen want vele van die jonkies speelde vorig seizoen pas voor het eerst in de eredivisie en werden al overtuigend derde.
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    donderdag 12 juli 2018 om 20:32
    Er was geen, er is geen en er komt geen interesse. Prima voor az maar tegen Feyenoord, Ajax, Psv was hij volstrekt onzichtbaar. En dat is ze in het buitenland ook niet ontgaan.
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +966
    donderdag 12 juli 2018 om 20:53
    Daar heb je een punt
    Vind ik leuk
    pinkelman +4132
    donderdag 12 juli 2018 om 21:33
    Allemaal leuk en aardig maar hij was toch de grote kracht doorgaans van dit jonge elftal dat behalve dan van de top drie haar wedstrijden won.
    Nu zijn die jonkies ook weer een jaar verder en hebben weer wat meer ervaring opgedaan gezien vele van hemn pas in de eredivisie stonden. Geloof me, de concurrentie (ajax en psv) zit niet te juichen dat AZ haar sterkste man wellicht zal behouden want die kunnen er wellicht nog een sterker seizoen uit gaan gooien met zo'n Stengs nog achter de hand.
    Bij nog zo'n prachtig seizoen en ook in de Europese wedstrijden kan jahanbakhsh echt wel zijn transferwaarde behouden die AZ voor hem in gedachte heeft.;
    Goed voor AZ, goed voor jahanbakhsh, minder voor de concurrentie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 21:36]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 03:35
    Als ze hem weten te behouden is het een geduchte concurrent voor Feyenoord, weliswaar om de 3e plek. Selectie van AZ vind ik namelijk niet sterk genoeg om het Ajax en PSV lastig te maken.Of er moet wat bijkomen natuurlijk. Maarja, de transferperiode duurt nog wel even ;)
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:33
    Ik denk niet dat de concurrentie wakker zal liggen als hij bij AZ blijft.Stengs daarentegen vind ik een veel betere voetballer. Jammer dat hij vorig seizoen direct geblesseerd raakte.
    Vind ik leuk
    Pimman +2924
    donderdag 12 juli 2018 om 21:54
    Orion mee eens zie mijn reactie hieronder.
    Vind ik leuk
    Pimman +2924
    donderdag 12 juli 2018 om 21:52
    Voor de eredivisie uitstekend daarbuiten zal hij het net als vele anderen vanuit de eredivisie naar het Buitenland moeilijk krijgen.
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:34
    Eens.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9013
    donderdag 12 juli 2018 om 22:37
    Prima spits voor Ajax.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jahanbakhsh blijft mogelijk bij AZ: 'Hopelijk komt er heel weinig interesse'