VP-voetbalkantine: ‘Met Blind en Tadic is Ajax torenhoog titelfavoriet’

    VP-voetbalkantine: ‘Met Blind en Tadic is Ajax torenhoog titelfavoriet’

    maandag 16 juli 2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    stelling 1: 'Krankzinnig als PSV bod van 50 miljoen euro op Lozano weigert'

    stelling 2: ‘Met deze selectie is Feyenoord kansloos in titelstrijd'

    stelling 3: ‘Met Daley Blind en Dusan Tadic is Ajax torenhoog titelfavoriet’

    Plaats een reactie

    MojoRisin +11350
    maandag 16 juli 2018 om 11:07
    1: Dat gaan ze ook echt niet weigeren..
    Vind ik leuk
    masterpsv +13876
    maandag 16 juli 2018 om 11:14
    Psv gaat dat zeker doen 65 miljoen anders lekker nog 1 jaar houden!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11350
    maandag 16 juli 2018 om 11:29
    Hoop het voor je hoor, maar 50 miljoen kan PSV niet weigeren, zo rijk zijn ze niet..
    Vind ik leuk
    masterpsv +13876
    maandag 16 juli 2018 om 11:41
    Psv hoeft niet te verkopen dit seizoen CL halen is veel belangrijker mocht dat lukken heb je sowieso 30 miljoen aan inkomsten haal je de achtste finales kan dat zomaar op lopen tot 50 miljoen! Dus psv hoeft niet te verkopen echt niet!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1824
    maandag 16 juli 2018 om 11:58
    Eerst maar plaatsen zeker? Was vorig jaar al te moeilijk tegen uhhhh welk clubje was dat ook alweer?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:07
    Niet tegen Sturm Graz in elk geval.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13876
    maandag 16 juli 2018 om 12:10
    Bedoel je rosenborg;)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:14
    Haal je de achtste finales... laten we eerlijk zijn: die kans is vrijwel nihil. Dit is natuurlijk gewoon onderhandelingsstrategie. Gaat voor 50 echt wel verkocht worden als dat geboden word. Je hebt niet alleen met de club t maken, maar ook met de speler ( zie sanchez bij ajax).
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    maandag 16 juli 2018 om 17:07
    Psv moet groep bij elkaar houden en alleen een vervanger vinden voor van Ginkel.
    Lozano is echt niet duidelijk of hij wel of niet blijft
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11350
    maandag 16 juli 2018 om 19:25
    Dat ze niet hoeven te verkopen betekent niet dat ze dat niet doen.. 50 miljoen is gewoon heel veel voor een ED-speler..
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:55
    Niet hoeven verkopen en een bod van 50 miljoen weigeren zijn wel twee verschillende dingen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18537
    maandag 16 juli 2018 om 11:32
    50 miljoen is een uitstekend bod, denk ook wel dat hij dat waard is na dit wk. Het feit dat PSV niet het volledige bedrag incasseert, maakt het wat makkelijker om dit bedrag te weigeren. Maar ik denk niet dat er ooit meer betaald gaat worden dan 50 miljoen voor lozano, terwijl hij nog bij PSV speelt
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11980
    maandag 16 juli 2018 om 11:45
    Het is krankzinnig als ze uberhaupt dit bod na een seizoen in de eredivisie krijgen. Bovendien heeft hij meer op de grond gelegen en is meer geschorst geweest dan dat hij actief heeft meegdaan. Overigens (en dat is mijn waarheid) kan het een leuke speler worden als die maar minder wisselvallig wordt dan vorig seizoen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    Senn +6071
    maandag 16 juli 2018 om 17:13
    Je blijft maar janken. Heeft hij je iets misdaan?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:14
    Zeker niet krankzinnig om zo'n bod te weigeren. Het is altijd een gok natuurlijk, maar stél (!): Lozano blijft. Hij schiet PSV persoonlijk naar de CL en scoort daar vervolgens ook 5 goals.

    Dan levert hij (indirect) vele miljoenen op via de CL oorlogskas én gaat vervolgens alsnog weg voor € 60M. Is ook een overweging waard als club.

    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 11:14]
    Vind ik leuk
    yabba1000 +722
    maandag 16 juli 2018 om 11:17
    Tsja, heb je eigelijk wel een punt. Maar denk je dat psv die gok gaat nemen?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:23
    Ik zit niet in de leiding van de club. Nog niet eens binnen 50km daarvan. Ik geef slechts de overweging mee :-)
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2943
    maandag 16 juli 2018 om 11:18
    Het is in beide gevallen gewoon een grote gok die de club neemt. Ik hoop dat hij blijft, maar ik kan me ergens ook voorstellen dat een bod van 50 miljoen of meer niet te weigeren valt voor een club als PSV.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20557
    maandag 16 juli 2018 om 11:18
    Stel ze willen niet verkopen en hij breekt zijn been tijdens een wedstrijd.... dag geld..... gewoon larie koek van van Bommel.... bij 50 miljoen verkoopt PSV de speler echt wel.... het kwijl loopt direct uit de mond bij die Gerbrands wanneer ie 50 miljoen hoort....
    Vind ik leuk
    masterpsv +13876
    maandag 16 juli 2018 om 11:23
    He jens je kunt ook zeggen hij schiet psv Naar CL en speelt ook sterren van de hemel wordt 70 miljoen waard;) en Vertrekt dan pas.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20557
    maandag 16 juli 2018 om 11:26
    Vorig seizen wist ie ook PSV niet naar de EL te schieten.... dus geen enkele garantie dat het nu wel gaat lukken om de CL te halen.... en je kan zeggen wat je wil 50 miljoen zou een absoluut record voor PSV zijn.... dat weigeren ze echt niet... gewoon grootspraak van Van Bommel...
    Vind ik leuk
    masterpsv +13876
    maandag 16 juli 2018 om 11:35
    Deels mee eens maar de kans is wel heel groot dat hij CL gaat spelen en zijn waarde nog harder stijgt.
    Psv weet ook dat zij ook flinke deel moeten afstaan aan pachuca dus ik denk eerdere aan flinke bedrag tussen 55 en 65 miljoen dat kan psv echter niet weigeren!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:40
    Garantie heb je nooit in het leven. Ook niet in het voetbal. Vorig jaar presteerde niemand tegen Osijek. De laatste die ik dat kan verwijten is Lozano, die nog nauwelijks zijn koffers had uitgepakt toen die wedstrijden gespeeld werden. In de thuiswedstrijd viel hij trouwens in de 62e minuut pas in.
    We zijn nu een jaar verder.

    Dat die € 50M een record is? Ja, dat is een simpel feit. Of ze het weigeren? Dat moet blijken. Ook Lozano zelf heeft hier een rol in.
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    maandag 16 juli 2018 om 17:09
    Nog 1 seizoen PSV zou niet verkeerd zijn voor Lozano.
    Vind ik leuk
    GOAL! +233
    maandag 16 juli 2018 om 18:38
    Niet alleen een record voor psv.. ;)
    Vind ik leuk
    buddha +7996
    maandag 16 juli 2018 om 14:34
    of het loopt net zoals jorgensen van feyenoord. van 22,5 M naar 12M in 5 maanden tijd.
    Vind ik leuk
    yuuup +8947
    maandag 16 juli 2018 om 17:26
    Hij kan zeker nog meer waard worden bij PSV. En als je nu bijvoorbeeld 50 miljoen pakt, lever je sportief wel wat in. Dat kan weer net het verschil zijn tussen wel of niet CL halen of kampioen worden. Moeilijke beslissing. Zal ook afhankelijk zijn van zijn eigen wensen.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13876
    maandag 16 juli 2018 om 17:49
    Klopt daarom hoop ik dat hij nog 1 seizoen blijft zeker met het oog op CL.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 17:49]
    Vind ik leuk
    yuuup +8947
    maandag 16 juli 2018 om 18:21
    Snap ik. Dit soort spelers wil je gewoon in je team zien.
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +619
    maandag 16 juli 2018 om 11:41
    Stel stel stel... stel Arjen Robben schoot die bal erin dan waren we wereldkampioen.. stel telt niet in het voetbal zowel binnen als buiten het veld.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20557
    maandag 16 juli 2018 om 12:41
    Stel je was in Turkije geboren dan was je naam Paul_Turkish
    Vind ik leuk
    fr1963 +2431
    maandag 16 juli 2018 om 14:44
    Geldt ook voor de Ligt en zijn vriendjes, toch?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:27
    Idd als... maar als ie zn benen breekt is t over en uit met de pret
    Vind ik leuk
    Henkings +398
    maandag 16 juli 2018 om 11:31
    Zo had ik hem nog niet bekeken. Maar 50 miljoen!!
    Dat is zo veel geld.......Voor 15 miljoen Jahanbahsk helen is dan ook een optie.
    Gelukkig hebben WIJ het niet in de hand in ieder geval
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2820
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:00
    Als je linkeraanvaller weggaat een rechteraanvaller kopen ?
    Vind ik leuk
    Henkings +398
    woensdag 18 juli 2018 om 09:41
    Lozano speelde vorig seizoen vaak zat op rechts. Bergwijn kán ook op links en Jahanbahsk ook. Vooral met de nieuwe linksback!
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +414
    maandag 16 juli 2018 om 11:58
    Stel bij de volgende oefenwedstrijd breekt hij zijn kuitbeen en scheurt een knieband af.
    Dag 50 miljoen.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +722
    maandag 16 juli 2018 om 11:14
    mark kan dat wel roepen maar de penningmeester zal volmondig ja zeggen. En gelijk heeft ie. Even een vergelijk, ajax weigerde een bod op dolberg van 50 miljoen. Ik ben bang dat ze dat er niet meer voor gaan krijgen. Dus het risico is te groot denk ik om zo'n bedrag te weigeren.
    Vind ik leuk
    Yuri +3729
    maandag 16 juli 2018 om 11:24
    er was geen bod van 50 miljoen op dolberg.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +722
    maandag 16 juli 2018 om 11:51
    dat dacht ik, was dat niet monaco die dat bod had gedaan? vergeef me als ik mis zit. :)
    Vind ik leuk
    MR - +24
    maandag 16 juli 2018 om 18:13
    https://www.vi.nl/nieuws/ajax-slaat-megabod-op-dolberg-af-siem-de-jong-keert-terug
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:18
    dan brengen ze hem zelf weg!!
    Vind ik leuk
    volharding +366
    maandag 16 juli 2018 om 11:21
    Niet alle clubs geilen op dat grote geld..
    De sport staat bovenaan in eindhoven!!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:22
    Psv zit nog niet in de luxe positie om zo'n bedrag te weigeren. Puur ze hebben geld nodig, snap ze wel dat ze hem willen behouden aan gezien heel wat geld er van naar mexico mogen afstaan.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:25
    Allemaal groot spraak van v. Bommel
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2446
    maandag 16 juli 2018 om 11:30
    Krankzinnig als een club 50 miljoen bied
    Vind ik leuk
    rinirat +1779
    maandag 16 juli 2018 om 11:32
    Geloof me dat gaan ze zeker niet weigeren, gewoon lulkoek.
    Ze hebben geen cent te makken,dus cashen zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    flipper +1480
    maandag 16 juli 2018 om 11:41
    50 miljoen strik eromheen en Adios .
    Vind ik leuk
    Ealanta +169
    maandag 16 juli 2018 om 12:08
    Nee hoor, als clubs al 50 miljoen voor een verdediger uit de Eredivisie betalen dan kan PSV dit gewoon weigeren en wachten op een hoger bod.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +395
    maandag 16 juli 2018 om 12:17
    Met de krankzinnige bedragen dat ze momenteel betalen zou ik lekker afwachten als PSV zijnde. De grote clubs zijn allemaal bang dat ze een mogelijke "ster" vergeten te contracteren ( zie Salah).. Als meerdere clubs daar bij Lozano ook bang voor zijn "de boot te missen" dan zou ik als PSV lekker achterover gaan leunen en ze lekker tegen elkaar laten opbieden. Laat ik vooral zeggen dat 50 Miljoen bizar veel is.. Je zou alleen stom zijn als je de "gekte" niet zou gebruiken als je de kans krijgt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 12:18]
    Vind ik leuk
    Freddy.R +18
    maandag 16 juli 2018 om 12:21
    Dan moeten ze opgenomen worden
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:41
    50 miljoen,daar moet je een bult spaarlampen voor verkopen
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:18
    Het gaat eens tijd worden dat het Nederlandse voetbal wat meer op de kaart wordt "gevoetbald". De nederlandse teams zover mogelijk in de Champions en/of Europa League te komen. Dan moet PSV Hirving gewoon behouden en hopen dat je op deze manier de miljoentjes binnen krijgt. Hirving kan je na dit jaar ook nog wel verkopen voor een degelijk bedrag.
    Vind ik leuk
    Satchmo +0
    maandag 16 juli 2018 om 13:27
    Ik denk niet dat ik nog iets zinnigs aan deze onzinnige discussie kan voegen, Lozano zal zelf in moeten schatten wat zijn kansen zijn in een Europees topteam ...
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    maandag 16 juli 2018 om 17:15
    Hij is jong, hij moet spelen heeft geen haast. Zijn start was goed, hij kan nu verder uitbouwen. Ben benieuwd of Bommel hem op zijn sterkste kant op links zet met Bergwijn op links of zoals Cocu op rechts daar was hij niet zo goed.
    Vind ik leuk
    Gerro +5748
    maandag 16 juli 2018 om 14:05
    De vraag is willen ze hem kwijt of niet.
    Als ze hem niet kwijt willen dan moeten ze weigeren als ze hem wel kwijt willen is het een prima bedrag.
    Vind ik leuk
    Mari +6568
    maandag 16 juli 2018 om 14:07
    Kansloos?
    Misschien. Er spelen volgens mij meer factoren een rol
    Heb je genoeg capabele vervangers. (malacia!)
    Kan je van de individuen een hechte groep maken.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2446
    maandag 16 juli 2018 om 14:08
    Stelling 2 : Ja Duhhh
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:17
    Stelling 2: absoluut ja. Dat waren ze echter 2 jaar geleden ook en zie wat er gebeurd is. Zitten in een proces van bijna failliet naar stabiel meedraien om de bovenste 2 plekken. 2 jaar geleden was daarin een incident, want ik denk dat er niemand binnen feyenoord rekening mee had geouden dat dat succes al zo snel zou komen. Lekker doorbouwen de aankomende 2/3 jaar en dan kijken of je mee kan in het transfergeweld van psv en vooral ajax.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35827
    maandag 16 juli 2018 om 14:18
    Stelling 1: dat weigeren ze nooit.
    Stelling 2: in NL ben je nooit kansloos.
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    maandag 16 juli 2018 om 17:04
    Antwoord op stelling 2. mee eens met toevoeging als je tot de top-3 hoort, de rest is kansloos.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35827
    maandag 16 juli 2018 om 17:06
    Haha das zeker een juiste toevoeging.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1644
    maandag 16 juli 2018 om 14:19
    We kunnen beter maar hopen dat Lozano blijft en dat Psv en Ajax alle 2 cl spelen al is het maar voor de punten anders zakt NL steeds verder op de lijst
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4820
    maandag 16 juli 2018 om 14:22
    2) Realistisch gezien wel, maar je weet nooit hoe het kan lopen. Nu echter ajax het geld dat ze hebben ook laten rollen zal het de komende jaren wel een lastig verhaal worden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:28
    stelling 3: komt om 7.00 online.
    Tis zeker warm op de redactie van VP omdat stelling 3 pas om 7.00 online komt.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2431
    maandag 16 juli 2018 om 14:35
    Stelling 1: niet mee eens. Laat hem psv komend seizoen eerst helpen om prijzen te winnen. Waar haal je een gelijkwaardige vervanger vandaan?
    Stelling 2: niet mee eens. Kampioen wordt je als je selectie beter is dan 14 van de 17 ploegen en je stabiel wekelijks hetzelfde niveau kan halen als team. Daarvoor heeft Feyenoord nu de ideale selectie. Weinig veranderingen, zelfde trainer en RvP die zoveel kwaliteitg heeft dat hij er voor een aanzienlijk deel voor gaat zorgen. Ik acht de andere 2 topploegen aan te veel veranderingen en te veel druk onderhevig dat zij met name in de 1e 10 wedstrijden veel punten gaan morsen.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +860
    maandag 16 juli 2018 om 18:29
    Dit geloof je zelf niet. Zie AZ nog eerder kampioen worden dan Feyenoord.
    Vind ik leuk
    ronnieb +414
    maandag 16 juli 2018 om 14:44
    2: Klopt Feyenoord kansloos. Laat iedereen dat maar lekker denken :-)
    Vind ik leuk
    Zultkop +3513
    maandag 16 juli 2018 om 14:58
    2) it ain't over until the fat lady sings... stemmingmakerij deze stelling. Weet je wie kansloos is in de titelstrijd? Bv veendam.
    Vind ik leuk
    Bert +246
    maandag 16 juli 2018 om 15:07
    Stelling 2 ,denk dat Feijenoord zoals vorig jaar buiten de top drie en ik denk dit seizoen buiten de top vier
    Vind ik leuk
    13 +10534
    maandag 16 juli 2018 om 15:11
    Stelling 2: kansloze stelling.
    Vind ik leuk
    Mo +10984
    maandag 16 juli 2018 om 18:23
    Omdat? Denk jij dat Feyenoord serieus kans maakt dan?
    Vind ik leuk
    13 +10534
    maandag 16 juli 2018 om 18:44
    Vorig seizoen zou het tussen Ajax en Feyenoord gaan, maar werd het PSV en het seizoen daarvoor zou het tussen Ajax en PSV gaan, maar werd het Feyenoord. Dus... we zullen het wel zien.
    Vind ik leuk
    Mo +10984
    maandag 16 juli 2018 om 20:05
    Kom op zeg. Ajax staat op het punt ongeveer 20 miljoen voor een speler te betalen. Ondertussen verliest Feyenoord de aanvoerder gratis en moet de vervanger een wisselspeler van Club Brugge zijn. Geen enkele kans dat Feyenoord boven Ajax zal eindigen dit seizoen
    Vind ik leuk
    fr1963 +2431
    maandag 16 juli 2018 om 22:27
    Allemaal op papier. Het gaat om prestaties op het veld. Hoeveel heeft ajax de laatste 4 jaar uitgegeven aan nieuwe spelers??? Ten lpzichte van hoeveel door psv en Feyenoord?
    Wie hebben de prijzen verdeeld?
    Juist ja.
    Vind ik leuk
    Mo +10984
    maandag 16 juli 2018 om 23:11
    Ajax is de laatste jaren financieel alleen maar gegroeid. Feyenoord kan financieel niet meer opboksen tegen Ajax. Als PSV de CL groepsfase niet haalt missen zij ook heel wat miljoenen en zal Ajax alleen maar verder gaan uitlopen. Feyenoord moet zich komend seizoen richten op plek 2.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 23:11]
    Vind ik leuk
    fr1963 +2431
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:08
    Geld blijkt al 4 jaar niet de maatstaf te zijn. Ajax is een springplank en zal steeds dieper in de buidel moeten tasten om jonge talentvolle Zuid Amerikanen klaar te stomen voor het echte werk , voor de europese top. Daardoor krijg je elk jaar weer los zand. 11 goede voetballers die ieder voor zich spelen om snel een klapper te kunnen maken naar een grote club.
    Zo werkt Feyenoord (noodgedwongen) gelukkig niet.
    Vind ik leuk
    Mo +10984
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:12
    Wat je nu beschrijft was de afgelopen jaren het geval, te veel jonge jochies zonder enige ervaring ertussen die ze kan sturen. Ajax heeft met Tadic en Blind heel veel ervaring maar ook enorm veel kwaliteit in huis gehaald. Mocht ook Ziyech nog eens blijven maakt Feyenoord zeker geen enkele kans Ajax bij te houden. Het zou de komende jaren wel eens heel eentonig kunnen gaan worden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 15:13
    Wat een stelling weer: indien de knvb weer besluit om veel voordeel naar Rotterdam te geven hebben ze een kans, dus vraag de knvb wie dit jaar kampioen mag worden.
    Vind ik leuk
    13 +10534
    maandag 16 juli 2018 om 15:27
    Veel voordeel naar Rotterdam? Sinds we 3 seizoenen geleden achter elkaar een paar penalties kregen en de media daarover struikelde, krijgen we ze nu al 3 jaar op rij nauwelijks meer.
    Vind ik leuk
    14forever +8360
    maandag 16 juli 2018 om 15:44
    Stelling.1: Als er geen bod is, hoeft er ook niks geweigerd te worden.
    Stelling 2: Maakt geen verschil, die club is al jaren geen titelkandidaat.
    Vind ik leuk
    Brunt +193
    maandag 16 juli 2018 om 15:44
    Stelling 2) Ik denk dat Van Persie over een heel seizoen lang niet zoveel waarde heeft als El Ahmadi. Dat is echt een aderlating, zou maar zo kunnen dat dat middenveld veel en veel slechter draait komend seizoen en dan kun je zomaar weer 4 of misschien 5 worden als het tegenzit.
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    maandag 16 juli 2018 om 17:00
    El Ahmadi was slot op de deur maar je kunt er ook geweldige voetballers neerzetten die allemaal iets van controle in hun spel hebben, bij Barca kon dat jarenlang ook en dan heb je dus geweldige passing en controle.
    In balbezit had je namelijk niks aan El Ahmadi.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13309
    maandag 16 juli 2018 om 15:48
    Stelling 1: nee hoor, wordt nog meer.
    Stelling 2: dat was PSV vorig jaar ook volgens de poll.
    Stelling 3: om 7:00 uur pas ? Dan sla ik m over
    Vind ik leuk
    13 +10534
    maandag 16 juli 2018 om 17:18
    Inderdaad: vorig seizoen zou het volgens de kenners tussen Ajax en Feyenoord gaan, maar ging PSV er met de titel vandoor. Het seizoen daarvoor zou het tussen Ajax en PSV gaan en ging de titel naar Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2066
    maandag 16 juli 2018 om 16:41
    Die 50 m pakke ze gelijk meer wordt het niet en stelling 2 100% eens
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26684
    maandag 16 juli 2018 om 16:45
    Stelling 1. Strik erom.

    Stelling 2 vast vp vast.

    Als we blessurevrij blijven kunnen we wel een poosje mee doen

    Offtopic:zie dat vp likes afpakt. Niet dat dit mij wat uitmaakt maar het viel me op dat ik vam 24 k terug ging naar 23. Iemand anders dit ook opgevallen?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 16:46]
    Vind ik leuk
    13 +10534
    maandag 16 juli 2018 om 17:13
    Haha, ik zou het niet weten, want kijk nooit hoeveel likes ik heb.
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    maandag 16 juli 2018 om 16:58
    Een jaar wachten en Lozano kost 75.

    Feijenoord heeft echt wel leuke voetballers, maar durft de staf ook lef te tonen? Ze kunnen echt spectaculair gaan spelen, maar ik ben bang dat ze nog 2 controleurs halen.
    Ayoub, Larson en Persie... welke andere club heeft dat als Ziyech weggaat?
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    maandag 16 juli 2018 om 17:38
    Ayoub, Larsson, Van Persie? Dat is kwaliteit, maar alleen Van Persie is buitencategorie. Wel oud trouwens.

    Tadic is dat natuurlijk ook. Ayoub en Larsson zijn niet beter dan Van De Beek en De Jong.
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    maandag 16 juli 2018 om 18:28
    Ayoub en Larson zit toch wel een hoop creativiteit in?
    Heb vanmiddag hoogtepunten van frenkie gezien maar niks kunnen ontdekken, vaak obligate passes.
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    maandag 16 juli 2018 om 19:22
    😂🤣 sorry hoor. Ik weet niet welke hoogtepunten je bekeken hebt, maar net als Ayoub zie ik veel steekballen, passes over de verdediging in de druk, balletjes diep die de verdediging open splijten etc.

    Daarbij passeert De Jong heel makkelijk en creëert daarmee 1 tegen 1 situaties of zelfs overtal. Op snelheid en uit stilstand.

    Dat heeft Ayoub niet.

    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:56
    https://www.youtube.com/watch?v=qWyVwkeauOw
    Obligate passes... ik zie in 6:22 maar 5 prima passes, kijk ook eens hoe vaak hij mensen in onmogelijke positie aanspeelt waardoor er balverlies ontstaat.

    Ayoub is de meester van de kleine ruimte.
    Ik heb jou hoog zitten dus ik ga nu aan mezelf twijfelen, ik wil ook zien dat Frenkie goed is, iedereen zegt dat, maar ik zie nooit iets wat niet nog 10 anderen beter zouden doen.
    Zelfde met de Ligt... misschien moet ik me voortaan stil houden hierover, ik zie ze zoveel dingen fout doen, het is toch geen wonder dat Ajax 2e was? Als ze werkelijk zo goed zijn dan begrijp ik de huidige ranglijst niet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:00]
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:08
    Daar zijn vorig seizoen echt oorzaken voor geweest buiten het voetbal. Maar laten we die discussie maar beter rusten.

    De Jong heeft nog een weg te gaan. Relatief nog maar weinig minuten op het hoogste niveau gemaakt. Maar kwaliteit liegt niet. En hoe overdreven al die verhalen in Spaanse media ook zijn, er zit ongetwijfeld een bepaalde waarheid achter. En met alle respect voor jouw meester van de kleine ruimte, maar als dat zo was dan gingen die verhalen vast over Ayoub. Due heb ik echter nooit gelezen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:34
    Nee, dat klopt, maar jij weet ook dat interesse van clubs niet puur gericht is op kwaliteit, ze typen in de database in Jong, talentvol, snel en ze komen op Frenkie, daar is nog veel geld aan te verdienen in zijn ontwikkeling.

    Kijk Modric was bij Tottenham 2e keus... nu onbegrijpelijk en wie speelde wel? Vd Vaart, zo gek kan het zijn met keuzes van coaches.
    De waarde die zogenaamde kenners toekennen aan een speler betekent nog niet dat hij ook zo goed is. Maar onthoudt mijn naam en sla me op de kop als hij een fenomeen wordt, dan zag ik dit fout.
    Maar ik denk dat Ajax een fout maakt door te blijven denken dat spelers goed zijn, die niet goed zijn, hoe lang heb je wel niet met van Rhijn gespeeld, voor Ajax doorkreeg dat zijn voortzetting matig was?
    Blind is nu een kanjer maar toen bij Ajax kwam hij steeds mee op maar een vervolg zag ik nooit, toen ik dat hier neerzette begon Frank hem als controlerende midvelder op te stellen en bij ManUtd is hij echt goed geworden... dus nogmaals ... pas spelers ophemelen als ze goed zijn, das ook beter voor Ajax.
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:42
    Maar dit ging over de vergelijking De Jong Ayoub. Jij denkt dat Ayoub beter is en ik De Jong. We zullen zien hoe die twee zich ontwikkelen en wie het het verst schopt. Hopelijk blijven ze daarbij beiden verschoond van ernstige blessures.
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:15
    Nou ik vermoed dat de trainersstaf van Feijenoord Ayoub minder diep laat spelen dan bij Utrecht, ook Haps speelde veel behoudender dan bij AZ, ze hebben niet zoveel lef daar. Maar bij Utrecht genoot ik van hem, terwijl dat niet mijn club is.

    Eigenlijk zijn ze niet te vergelijken he, maar laten we op het eind vh seizoen ons gelijk even halen wie de meeste assists heeft, das wel een leuke insteek.
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:35
    Als ze beiden op het middenveld spelen is dat wel een aardige vergelijking.
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:02
    Als het 'alle ballen op Tadic" wordt, dan zal Frenkie niet zo kunnen opvallen en dat geldt ook voor Ayoub als daar geen goaltjesdief staat, dan komt daar ook geen assist.
    Huntelaar verwacht ik met Tadic wel veel van.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2431
    maandag 16 juli 2018 om 22:32
    Tadic is een leuke voetballer, maar nog niet de helft status en kwaliteit van RvP....
    Meer niveauTapia ongeveer. Ik hoop echt dat hij nu een serieuze kans krijgt op het middenveld als hopelijk Vilhena weg gaat.
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    maandag 16 juli 2018 om 22:35
    Niveau Tapia? Wat heeft Tapia gepresteerd in vergelijking met Tadic? Bankzitter bij Feyenoord tegenover PL basiskracht.

    Door dit soort opmerkingen kun je toch niet serieus over voetbal lullen?
    Vind ik leuk
    fr1963 +2431
    maandag 16 juli 2018 om 22:41
    Belangrijke basisspeler bij Peru op het middenveld, al paar jaar. Gio weigert om hem op het middenveld op te stellen ipv Vilhena helaas. Tapia heeft veel meer voetbal in zich dan die gehypte Vilhena. Zal met vriendjes te maken hebben. Vilhena , jongen vd club blabla.
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    maandag 16 juli 2018 om 22:48
    Speelt maar heel weinig hele wedstrijden voor Peru (conditie?) en zat tegen Frankrijk ook gewoon 90 minuten op de bank. Belangrijk is maar relatief.

    De vergelijking waar dit over ging, met Tadic, gaat ook op internationaal niveau mank.

    Over Vilhena ben ik het wel eens. Als hij zo goed was had hij al lang Feyenoord op sleeptouw moeten nemen na al die jaren in het eerste.

    Niet voor niets lopen de clubs de deur niet meer plat voor hem.
    Vind ik leuk
    cheeks +3370
    maandag 16 juli 2018 om 17:07
    Met Blind is Ajax meteen titelkandidaat af !!
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    maandag 16 juli 2018 om 17:33
    🤣
    Vind ik leuk
    MR - +24
    maandag 16 juli 2018 om 18:15
    Want?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2820
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:19
    Hij vertraagt het spel ? Toen blind bij Ajax speelde was gewoon een dienende speler en ik vraag me af waarom iedereen nu denkt dat hij het verschil gaat maken
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    fr1963 +2431
    maandag 16 juli 2018 om 22:43
    Let maar op. Hij kan juist de rustfactor zijn die de nodige stabiliteit binnen het team kan brengen wat ajax hard nodig heeft!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:07
    Stelling 3: nee, niet specifiek om tadic en blind. Mocht het zo blijven is het een combinati van het aantrekken van tadic en blind met de jongens die er nu zijn die een jaar verder zijn. Blind plekkie van schone, tadic plekkie van kluivert wellicht en dan is het hopelijk genoeg.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:10
    1. Helaas gaan we Lozano verkopen. Bod van meer dan 50 miljoen kunnen ze niet weigeren.
    2. Feyenoord is inderdaad kansloos.
    3. Tadic is redelijk, blind gewoon zwak. Naast PSV mogelijke enige andere titel kandidaat.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2612
    maandag 16 juli 2018 om 17:11
    Stelling 3: Ja maar mogen we niet zeggen anders zijn we arrogant..

    ...........Onana.............
    .....De Ligt...Blind.......
    .Mazraoui....Tagliafico.
    ............Frenkie..............
    .......Ziyech...vdBeek.....
    ..Neres.............Tadic.....
    ..........Hunter/Dolberg...

    ...............vLeer................
    ........Wober...Schuurs.....
    .Kristensen........Bakker/Sinkgraven
    .........Schone.....Eiting/Matusiwa.....
    ...................Siem...............
    .Gravenberch..........Labyad..
    ...................Sierhuis...............

    Wat een selectie!

    it's finger lickin good!

    Vind ik leuk
    ronnieb +414
    maandag 16 juli 2018 om 21:22
    Zyech gaat weg en Feyenoord heeft een team wat niet onder doet voor deze selektie: Jones. Haps. Botta. VDH. St Juste (janmaat?). Toornstra. Vilhena. Larson. RvP. Berghuis. Jorgensen. Dan Vermeer. Nieuwkoop. Malacia. Van Beek. Tapia. Ayoub. Burger (let op hem) Boetius. Sinistierra. Vente. Kokcu. Chioke. Clasie (?).
    Vind ik leuk
    13 +10534
    maandag 16 juli 2018 om 17:15
    Stelling 2 en 3: gaat ie lekker daar op de redactie van Ajaxprimeur ;-p
    Vind ik leuk
    fr1963 +2431
    maandag 16 juli 2018 om 17:20
    Hoe hoger de verwachtingen, hoe groter het verdriet na weer een mislukt seizoen...
    Het spelletje heet: "4 op een rij" en is reeds gewonnen door ajax. Ajax gaat er de uitbreiding op maken, je voelt m al aankomen, ze willen immers toch wat winnen: "5 op een rij".
    Vind ik leuk
    Nummertien +2612
    maandag 16 juli 2018 om 17:41
    Nee daarin kunnen we toch niet winnen, want 18 op rij halen we toch nooit meer in......
    Vind ik leuk
    fr1963 +2431
    maandag 16 juli 2018 om 17:46
    Jij hebt dit accountje aangemaakt als "Nummertien", omdat je stiekem wel aanvoelt dat ajax best nog 6 jaartjes zo kan doorsukkelen hè?
    10, 10, 10....
    Net als die psv supporters riepen in die memorabele wedstrijd tegen Feyenoord....of de Bayern fans riepen tijdens de afscheidswedstrijd van JC bij a jax
    Vind ik leuk
    Nummertien +2612
    maandag 16 juli 2018 om 17:49
    Hmm humor is niet echt je sterkste kant, dit was gewoon een voorbeeld wie de kaatst kan hem terug verwachten en dan ga je als mannen weer verder tot de orde van de dag, alleen moest jij er ff op verder gaan met 10 bla bla,van Cruijff tot Psv enz pff vermoeiend jij haha
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 17:50]
    Vind ik leuk
    meloen87 +713
    maandag 16 juli 2018 om 17:22
    1. Eens, dat is echt een heel hoog bod. Ik zal gewoon eerlijk zijn: ik vond dat Lozano geen goed WK speelde. Tegen Duitsland speelde hij, net als bijna alle Mexicaanse spelers, een hele goed wedstrijd. Daarna daalde het niveau dramatisch. Dat PSV straks zo'n hoog bod kan verwachten is dus gewoon krankzinnig. Direct accepteren, en weer een Mexicaans of Zuid-Amerikaans talent zoeken.
    2. Dat denk ik ook, het is natuurlijk de vraag of Jorgensen weer zijn niveau van het kampioensseizoen terugvindt. En afwachten wie er nog weggaan (Vilhena, Berghuis, Jorgensen). Ik vind de selectie van Feyenoord net-niet. Lopen veel talenten rond, maar gewoon niet consequent. Ook met Jones op doel ga je niet kampioen worden. Ik hoop nu echt dat Bijlow de kans gaat krijgen, hij is er klaar voor.
    3. Ajax en PSV zijn beiden de torenhoge favorieten, zij zullen gaan uitmaken wie er kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2542
    maandag 16 juli 2018 om 17:30
    1) Gaan ze niet weigeren is teveel voor een Nederlandse club om te weigeren.
    2) Denk dat ze wel te kort komen door gewoon een aantal net niet spelers, ook het verlies van KEA en mogelijk Berghuis en Jorgenson.
    3) Geeft de Selectie van Ajax wel een kwaliteits impulse en daardoor zijn ze wel de grootste denk ik.
    Vind ik leuk
    Foebele +51169
    maandag 16 juli 2018 om 17:32
    Stelling 3: Eens, al moet je het nog wel even doen, dus is het niet zo dat Ajax ook maar meteen even met ruime voorsprong kampioen moet worden.

    De voorwaarden zijn nu eindelijk goed met een goede mix tussen ervaring en talent, dus er is geen enkel excuus om dit jaar niet kampioen te worden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147123
    maandag 16 juli 2018 om 17:40
    Stelling 3 : hoe vaak moeten we die onzin voor ieder seizoen nog aanhoren?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:59
    Wanneer ga je dood?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147123
    maandag 16 juli 2018 om 18:03
    Ik ben helaas onsterfelijk ......
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 18:05
    Dan moet je die onzin nog lang aanhoren dus.

    Ik ben Jezus, dus oud zal ik dan wel niet worden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147123
    maandag 16 juli 2018 om 18:06
    Alway s look in the bright side of live ....
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 18:12
    Wel ja. De ene onzin verpest de andere onzin niet.
    Al proberen ze het vaak wel.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3702
    maandag 16 juli 2018 om 17:41
    Feit. Zonder ook trouwens.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:42
    Vanzelfsprekend wordt Ajax kampioen komend seizoen. Net zoals over 2 jaar, 3 jaar, 4 jaar, 5 jaar, vorig jaar, het jaar voor vorig jaar, het jaar daarvoor en het jaar daarvoor. Dat lees ik namelijk hier elke dag tig keer terug.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1644
    maandag 16 juli 2018 om 17:53

    Zowel Psv en Ajax hebben niks in de CL te zoeken
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:59
    3. Hoe hoog is een toren? 2 schuurtjes op elkaar? Of een toren van Lego?
    Vind ik leuk
    mchollie +3387
    maandag 16 juli 2018 om 20:00
    Zon strategie torentje, ik heb wel eens geprobeerd er veel op elkaar te zetten maar het storte elke keer in. Zo ook Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:04
    Misschien moet Overmars dan maar pur en kit kopen. Daar bouwen ze tegenwoordig alles mee.

    Misschien ook een tip voor jou.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    Pimman +2551
    maandag 16 juli 2018 om 18:35
    Met Blind en Tadic is Ajax zéker titelfavoriet maar torenhoog nog niet
    Vind ik leuk
    Professoro +235
    maandag 16 juli 2018 om 18:44
    1 Ja
    2 Ja
    3 Ja
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    maandag 16 juli 2018 om 18:47
    Stelling 3 ook zonder deze 2 is ajax fav. je wilt dat je club elk jaar kampioen word.
    Vind ik leuk
    mchollie +3387
    maandag 16 juli 2018 om 19:58
    Blind in de verdediging en je krijgt elke wedstrijd tegen doelpunten, dus nee, geen kampioen.
    Vind ik leuk
    AjaxRio +39
    maandag 16 juli 2018 om 20:11
    Jahanbaksch nog steeds niet verkocht. Zou Ajax hier niet een poging voor moeten wagen?
    Vind ik leuk
    Mjblinker +637
    maandag 16 juli 2018 om 20:30
    Voor Ajacieden is de zomerstop de beste tijd vh jaar aan het worden: hoop doet leven. Vanaf de herfst wordt het steeds kouder en dan wordt men in de winterstop weer de grootste titelkandidaat, althans in Hilversum en omstreken. In april/mei blijkt dat er wederom een andere club kampioen geworden is, geheel ten onrechte natuurlijk, just ask Mr Zwart. Veel plezier nog de komende weken😉
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 21:04
    Krijgen ook een andere trainers en . Dat wist ik niet
    Vind ik leuk
    FACT +2178
    maandag 16 juli 2018 om 23:12
    'Ajax torenhoog titelfavoriet’

    Alwéér?!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2820
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:12
    1. Ja
    2. dat dacht ik 2 jaar geleden ook
    3. Nee
    Vind ik leuk
    ExSFRJ +7
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:29
    Eindeloose discusies tussen Ajax Feyenoord en PSV supporters. Jongens kijk de waarheid in de oogen. Ooit de frees van europees voetbal zijn nou twederangs clubs. Elk 2 bundesliga team kan van winnen. Jaren lang beleid van alle 3 was waardeloos. Nu pas begint t op iets te lijken. En eerst afwachten hoe ze alle als team spelen. Op papier ziet t alemaal mooi maar in praktijktijk ff afwachten. Als Ajax met zo een spel als tegen Anderlecht moet kampion woorden dan denk k niet. En aub kunnen jullie nederlands voetbal beetje steunen en niet elkaar afkraken. K denk dat k als buitenlander meer nl voetbal steun dan jullie. P.S. Mijn excuus voor mijn nederlands. Groetjes aan iedereen
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:50
    Hangt ervan af waar Tadic komt te spelen, Blind zal meer controlerend zijn dan voetballend iets toevoegen. Ziyech pakte ook veel ballen af.
    Maar als Ziych weggaat dan lever je veel in.
    Al weet ik wel dat de aanvoer van Tadic op Huntelaar ook vele goals zal opleveren.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:15
    Eens en nú laten zien dat jullie wel gegroeid zijn AJAX👍🏻👍🏻
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP-voetbalkantine: ‘Met Blind en Tadic is Ajax torenhoog titelfavoriet’