'FC Barcelona houdt grote schoonmaak: zeven spelers op transferlijst gezet'

    'FC Barcelona houdt grote schoonmaak: zeven spelers op transferlijst gezet'

    Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 10:42di 17-07-2018 om 10:42

    Bij landskampioen FC Barcelona is een ongekende uittocht komst. Liefst zeven spelers zijn door de Catalaanse grootmacht op de transferlijst geplaatst, melden Spaanse media dinsdag. Verder zouden ook onder meer Jasper Cillessen en Yerri Mina kunnen vertrekken. 

    Van Aleix Vidal, Marlon Santos, Munir, Douglas, Rafinha, Sergi Samper en André Gomes wil Barça sowieso afscheid nemen. De zaakwaarnemers van het zevental weten inmiddels dat zij hun cliënten deze zomer kunnen slijten bij een andere club.

    Rafinha werd afgelopen seizoen verhuurd aan Internazionale. Een optie tot koop werd niet gelicht. Nu zouden diverse clubs uit Italië en Engeland belangstelling hebben. Ook Gomes gaat mogelijk aan de slag in de Premier League. Onder meer Tottenham Hotspur, Arsenal en Wolverhampton Wanderers worden aan de Portugees gelinkt. 

    Cillessen & Mina
    Reservedoelman Cillessen zou ondertussen azen op een vertrek. Chelsea en AS Roma houden zijn situatie bij Barça in de gaten. Bankzitter Mina (foto) wil na een prima WK met Colombia naar een club die hem wél speelminuten gunt en ook linksback Lucas Digne en spits Paco Alcacer zijn niet tevreden over hun situatie in Camp Nou. 

    Plaats een reactie

    Strijp +13990
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:48
    Het transferbeleid van Barca de afgelopen 4 jaar heeft de club in aanzien niet goed gedaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:49
    Als we het hebben over "geld over de balk gooien" is Barcelona wel de uitblinker van de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2569
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:14
    Samen met man utd.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +11062
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:25
    Beiden zijn uiteindelijk meegegaan in de gekte, waar eerst gerichte aankopen werden gedaan zijn ze nu compleet van het pad af. Helaas.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    Excelsior +1336
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:48
    Zal wel machtig mooi zijn als Cilessen Courtois zal vervanger bij Chelsea en dus eerste van Chelsea zal worden.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3339
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:05
    Zou heel mooi zijn inderdaad! Ben alleen bang dat dat niet gaat gebeuren :(
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:00
    Zou goed zijn voor Nederland, goed voor Cilessen, maar ook goed voor Chelsea ?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24318
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:08
    Ja, ook voor Chelsea. Cillessen is gewoon goed genoeg op dat niveau. In de bekerwedstrijden van Barça deed hij het toch voortreffelijk?
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:10
    Je wilt als club toch weten of een keeper in vorm is, dat weet je met een 2e keeper die zo lang al niet meer keept nooit, die kan het wel kwijt zijn? Nee, ik denk dat Chelsea gewoon een keeper haalt die elke week aan de bak gaat.
    Als je zoveel geld hebt, dan neem je geen risico.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24318
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:38
    Dan zijn we het niet eens, ik denk dat Cillessen geen risico is.
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:43
    Wij -- een keer niet metelkaar eens?
    Het is je vergeven.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6761
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:49
    Goeie zaak

    Mina zijn ze gek als ze die weg doen
    Maar Digne,André Gomes,Paco Alcacer

    Ja....allemaal miskopen
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1635
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:50
    Het is opvallend dat Cillessen alleen in de Nederlandse pers aan topclubs wordt gelinkt. Ik woon in Italië en lees altijd de Gazetta dello Sport en daarin wordt de naam van Cillessen nooit gekoppeld aan een topclub.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2143
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:54
    Als Nederland kijk je toch meer naar je landgenoten. Wat dat betreft dus niet raar dat je er hier meer van verneemt dan in Italië waar je pas wat van hem hoort als een deal met een Italiaanse club rond is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:55
    Hebben ze daar wel ooit van Frenkie gehoord?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 10:55]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:56
    Wel van Younes
    Vind ik leuk
    Excelsior +1336
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:56
    Oh dat is jammer. Kan een gebrek aan interesse zijn. Maar het kan ook simpel weg niet waar zijn wat er geschreven wordt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:57
    Corrieredellosport, forzaroma en foxsports Italië linken hem met Roma. Express, dailymail en teamtalk aan Chelsea of Liverpool.
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1635
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:32
    Neem maar van mij aan dat er geen één topclub belangstelling heeft voor Cillessen. Er zijn genoeg goede keepers op de markt. Daar heb je geen bankzitter van Barca voor nodig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:44
    Net zei je dat er alleen in NL topclubs aan cillessen gelinkt worden. Dat klopt dus niet.
    Nu kom je sterk terug dat ik het van jou aan moet nemen. Klinkt een beetje vooringenomen.

    Heb jij iets tegen onze Oranje keeper?
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1635
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:22
    Ik ben niet vooringenomen en heb ook niets tegen Cillessen, maar als praktisch alleen de Ned. pers gewag maakt van belangstelling van topclubs, dan vraag ìk me af of die topclubs er wel zijn. Wordt volgens mij voornamelijk opgeblazen door Tel., VP ed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:02
    Hopelijk heb je wel gelezen wat ik eerder als reactie postte. Dat koste mij werkelijk 10 seconden met Google. Dus stop met die onzin.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15944
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:58
    Waarom eerder iets van jou aannemen dan media en bronnen met insider informatie? Dat lijkt me toch een beetje vreemd.
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1635
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:30
    Liverpool heeft gisteren een statement doen uitgaan waarin men verklaart dat Cilessen niet in de balangstelling staat en nog nooit op hun radar is verschenen. De rest volgt vanzelf. Discussie gesloten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:36
    Jij hebt echt moeite met lezen hè? Of hoor je alleen jezelf toeteren?

    Nog één keer, jij zegt dat alleen de Nederlandse pers hem linkt aan buitenlandse topclubs. Dat is niet waar zoals ik al eerder aangaf. Berichten van buitenlandse pers wat dit betreft zijn via Google makkelijk te vinden. Dus die zijn er!

    Dan kun je er nu een andere draai aangeven maar dan ben je of heel dom of heel eigenwijs.
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:11
    Zou jij als Chelsea een wisselkeeper halen? Ik niet.
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1635
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:14
    Nou, ik ook niet. Er zijn wel betere doelmannen te vinden.
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:31
    Mee eens. Ook Maarten Stekelenburg was een tijd wisselkeeper, die was na die tijd ook van slag en keept volgens mij sindsdien niet meer. Dat zal Cilissen ook krijgen, die zal eerst een heel kleine club moeten pakken om naam te maken.
    Meen dat Cambuur er nog eentje zoekt. :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 17:32]
    Vind ik leuk
    Sil95 +11437
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:55
    Barcelona wil toch koste wat kost Frenkie de Jong binnenhalen? Prima. Stuur Yerry Mina en André Gomes dan maar deze kant op..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:01
    Yerry Mina zou kunnen. André gomes mogen ze houden.
    Vind ik leuk
    2cents +57853
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:55
    En dat allemaal om top target Frenkie de Jong te kunnen halen? 😉
    Vind ik leuk
    Kevinm +1885
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:57
    Begrijpelijk, alleen vraag ik me echt af waarom Denis Suarez niet op dit lijstje staat. Hij bewijst keer op keer dat hij het niveau niet aankan. Heeft teveel tijd nodigt, krijgt ballen niet bij medespelers en irriteert z'n betere ploeggenoten door z'n onkunde.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:15
    Denis kan het niveau niet aan? Je moet meer naar Barça kijken voordat je zulke onzin roept. 'Keer op keer', was het maar zo een feest dat dje zoveel mocht spelen. Hij krijgt juist amper kansen, terwijl die elke wedstrijd waarbij die invalt gewoon goed invalt
    Vind ik leuk
    Kevinm +1885
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:26
    Als hij invalt speelt hij waardeloos. Hij verpest kansen, raakt intens veel ballen kwijt en loopt zichzelf constant vast. Begin van afgelopen seizoen stond hij een keer in de basis en raakte hij 13 van de eerste 16 balcontacten kwijt. Hoezo is het onzin dat ik roep dat hij het niveau niet aankan? Barcelona heeft spelers als Thiago en/of Verratti nodig om het verlies van Iniesta en Paulinho op te vangen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:09
    Ik ga de discussie niet eens aan, want diy bewijst dat jij er niet naar kijkt. Hij heeft eeeeen slecjte wedstrijd gespeeld en dat was tegen Celta. Barca had door hem bijvoorbeeld gewonnen van Deportivo omdat die gelijk dreiging met zich meebracht. Elke bal was naar voren gericht en raakte totaaaaal geen ballen kwijt en creëerde juist kansen. Of de eerste wedstrijd tegen celta scoorde die ook fantastisch waardoor barca won. Veel succes met het oordelen van spelers op basis van een wedstrijd. Daar kom je ver mee in het leven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    Kevinm +1885
    woensdag 18 juli 2018 om 10:14
    Ik kijk iedere wedstrijd van Barcelona. Ga jij Denis Suarez volgende keer als hij meedoet nou maar is goed in de gaten houden en laat dan nog even hoe je het vond gaan. Hij is doordat hij bij Barcelona vandaan komt een lievelingetje van het publiek geworden, maar hij heeft werkelijk nog níks laten zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 14:32
    Hij komt niet echt van Barca vandaan en ik zal hem ook niet eigen jeugd noemen. Dat jij iedere wedstrijd kijkt, betwijfel ik. Je hebt misschien toevallig die ene slechte wedstrijd gezien en gelijk oordeel je zijn hele carriere erop. Netals de mensen die Bravo zijn hele carriere oordelen op basis van een seizoen. Terwijl hij bij ons fantastisch was.

    Denis heeft vaak laten zien dat die het kan en het is een spelertje die zijn acties durft te doen en riskante passen durft te geven. We zullen in de US tour wel zien hoe goed die het gaag doen
    Vind ik leuk
    Kevinm +1885
    woensdag 18 juli 2018 om 14:55
    Bravo was inderdaad top bij Barcelona, ik vond het jammer dat ze voor Ter Stegen kozen, ondanks dat de meeste logische (en uiteindelijke de juiste) beslissing was. Maar ik kan je garanderen dat ik iedere wedstrijd van Barca kijk en ik kan je ook garanderen dat Denis Suarez altijd slecht speelt. Als hij zo goed was als jij denkt, zou hij dan niet inmiddels eens een basisplaats afgedwongen hebben? En waarom is Barcelona dan op zoek naar een vervanger voor Iniesta, als hij dat toch aan zou kunnen?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 21:16
    Waarom is Gomes al zo lang bij Barca en speelt die redelijk veek wedstrijden? Beleid stelt al jaren niks meer voor en dat weet je ook wel. Eerlijke kans bestaat niet bij Barca. Misschien vind je hem daarom geen goede speler, omdat die weknig tjjd krijgt. Maar is Mina dan ook een slechte speler? Of Lenglet die uiteindelijk toch op de bank gaat belanden

    We zullen jet in de US Tour zien, want hij kan het zeker wel en heeft het ook laten zien
    Vind ik leuk
    Kevinm +1885
    donderdag 19 juli 2018 om 09:01
    Waarschijnlijk omdat ze Gomes voor een miljoen of 50 (incl. bonussen) gekocht hebben. Dan is het voor de hoge heren moeilijk om hun verlies te nemen en hem nu alweer door te verkopen. Maar wat mij betreft kunnen ze Gomes en D. Suarez verkopen (en Rafinha, Vermaelen, Digne, Vidal en Alcacer).
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:27
    Idd, zoals je zegt. Gomes is voor een hele hoge bedrag gehaald en Denis juist voor een hele lage.

    Vermaelen wegdoen? Dat is de perfecte wissel voor ons. Toen Umtiti geblesseerd was, liet die wederom zien dat die het niveau echt makkelijk nog aankan. Hij moet zeker blijven, een prachtverdediger
    Vind ik leuk
    Kevinm +1885
    donderdag 19 juli 2018 om 13:58
    Vermaelen is een goed alternatief, alleen heb je nu ook Mina en Lenglet op de bank zitten. Lijkt me voor Vermaelen beter als hij ergens anders heengaat, waar hij af en toe nog aan spelen toekomt. Had mooi voor Ajax geweest, alleen die zullen nu ze Blind binnen hebben geen interesse meer hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:41
    Juist Mina moet ergens heen waar die aan spelen toekomt. Dat is het mooie van Vermaelen, hij heeft zoveel ervaring en hoeft niet perse in de basis te staan. Terwijl hij het juist makkelijk aankan. Ik snap je logica niet. Een speler van 23 die zich nog zoveel moet ontwikkelen, moet niet weg. Maar een speler van 32 die zich niet meer hoeft te ontwikkelen en al richting het einde van zijn carriere gaat, moet wel naar een plek gaan waar die basis kan staan?

    Mina gaat 100% weg. Ook de beste keuze voor hem. Daarom vind ik het ook jammer dat ze Lenglet hebben gehaald. Hij heeft zoveel potentie, maar denk je echt dat die basis gaat spelen? Umtiti is beter en Pique wordt nooit eruit gehaald. Ookal speelt die met een been, ze blijven hem opstellen
    Vind ik leuk
    Downvalley +248
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:11
    Bericht voor Barcelona:
    Jullie hoeven deze spelers niet te verkopen om extra geld binnen te krijgen om de Jong te kunnen halen.
    Want Marc heeft duidelijk gezegd dat het antwoord Nee is!!!
    Tenzij jullie andere opties hebben.
    Trouwens jullie denken altijd de beste spelers aan te kunnen trekken, maar zie waar jullie nu alweer vanaf willen.
    Frenkie denk alsjeblieft goed na......... want deze spelers werden ook met veel trots en geld gehaald, maar hebben bijna alleen de bank warm gehouden.
    Dat wil jij toch niet?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 11:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:18
    Wanneer Frenkie echt naar barcalona wilt gaan en wij een mooie ruil deal krijgen of een goede deal moet je hem gewoon laten gaan.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1264
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:17
    Tuurlijk, de spelers die bij Ajax aangeboden worden voor de ruil, zijn de spelers die overbodig zijn... Was ook te verwachten maar dan al helemaal niet doen. Zijn spelers waar ze niets in zien, dan moet je daar als Ajax zijnde ook niet aan beginnen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:19
    Yerry Mina + Munir + 30/35 miljoen gewoon laten gaan joh.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1264
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:24
    2 spelers waarvan je niet weet of ze het goed gaan doen (Bojan voorbeeld, misschien niet terecht maar goed). Zeg dan 50 miljoen + huur van deze spelers met optie tot koop
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:37
    Bij Frenkie weet je dat ook niet. Heeft ook niet heel veel gespeeld. :p
    Vind ik leuk
    Nielsk +1264
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:38
    Barca wil Frenkie koste wat het kost, andersom wil Ajax die spelers niet koste wat het kost
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:43
    Ik wordt ook niet warm van Mina & Munir. Ook niet van Frenkie. Mij intresseerd het niet veel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:27
    Allemaal G-spelers
    Vind ik leuk
    Gary Oak +222
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:31
    Dit lijkt mij een prima schoonmaak. Geen van deze spelers zou spelen bij een andere topclub. En bij een club als Barca wil je de paar besten van de wereld die bijna overal in de basis zouden staan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:43
    Begin meteen met het maken van geld ... Google biedt banen waarvoor mensen online vannuit hun huis kunnen werken en ik heb $ 26371 verdiend in mijn eerste maand na deze baan. Ik was geschokt toen mijn buurman me vertelde dat ze gemiddeld $ 30k was, maar ik zie hoe het werkt nu. Ik voel zoveel vrijheid nu ik mijn eigen baas ben. Dit is wat ik doe


    ➤➤➤➤ ➤➤➤ ➤➤ w­w­w.W­e­b­J­o­b­8.C­o­m
    Vind ik leuk
    Degraaf +17896
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:54
    Als ze nu die Yerry Mina + 50 milj voor de Jong geven, valt er te praten ;-)
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1560
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:09
    Mina wil naar Ajax en dezelfde route als Sanchez maken
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws