'Strenge Abramovich stelt twee duidelijke regels op voor Chelsea-manager Sarri'

    'Strenge Abramovich stelt twee duidelijke regels op voor Chelsea-manager Sarri'

    Gepubliceerd: donderdag 19 juli 2018 om 17:32do 19-07-2018 om 17:32

    Maurizio Sarri zal zich flink moeten aanpassen nu hij de nieuwe manager van Chelsea is. Bij SSC Napoli droeg de Italiaan regelmatig sportkleding tijdens wedstrijden. Dat is bij Chelsea verboden.

    Dat meldt The Sun. Chelsea-eigenaar Roman Abramovich heeft Sarri de opdracht gegeven om voortaan een pak te dragen op wedstrijddagen. Ook is het niet toegestaan om tijdens de rust te roken, iets wat hij bij Napoli wél regelmatig deed. Sterker nog, Sarri mag in het hele stadion geen sigaret opsteken.

    Bij Napoli waren ze soepeler. De club bouwde zelfs een rookcabine voor de 59-jarige Sarri. Dat mag in Londen dus niet meer. Abramovich heeft Sarri de opdracht gegeven om trouw te blijven aan de Britse stijl en sportkleding en roken horen daar volgens de club niet bij.

    Sarri heeft van Chelsea ook een rijinstructeur toegewezen gekregen, zodat hij snel kan leren links te rijden. De Londenaren vinden het belangrijk dat de nieuwe manager zo snel mogelijk acclimatiseert in Engeland. Sarri werd vorige week aangesteld als Chelsea-manager. Hij volgt de ontslagen Antonio Conte op.

    Poll

    Gaat Sarri slagen?

    (1353 stemmen)

    Plaats een reactie

    snorrepof +1250
    donderdag 19 juli 2018 om 17:35
    Coach moet pak dragen in plaats van trainingspak en hij moet links leren rijden (goh). De nieuwswaarde is weer eens GIGANTISCH.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2569
    donderdag 19 juli 2018 om 17:35
    Oh ik dacht hij moet minimaal elk jaar kampioen worden.
    Vind ik leuk
    snorrepof +1250
    donderdag 19 juli 2018 om 17:36
    Eerst de belangrijke zaken op orde hebben.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    donderdag 19 juli 2018 om 17:37
    HAHAHAH een Rus die Engelse stijl predicteerd :) ;)

    Is wel een omschakeling dan voor hem geen trainingsbroek met t-shirt en niet roken tegen de nerves in de rust.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1610
    donderdag 19 juli 2018 om 17:38
    Opa zou eigenlijk zo eigenwijs moeten zijn om gewoon zijn trainingspak aan te trekken
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    donderdag 19 juli 2018 om 17:38
    Britse stijl? Dan moet je ook merendeel Britse spelers in huis halen. Zijn trouwens meerdere Britse trainers (geweest) die in een trainingspak langs de lijn stonden (staan). Dus dat lijkt mij gewoon bullshit.

    Roken ben ik mee eens.
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1193
    donderdag 19 juli 2018 om 17:39
    Dat worden nicotinepleisters 😜
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    donderdag 19 juli 2018 om 17:43
    Of een rol ducktape.
    Vind ik leuk
    ElStylisto +421
    donderdag 19 juli 2018 om 17:47
    Dat zou internationaal moeten gelden. Het trainersvak is een beroep. Het straalt ook professionaliteit uit zo een maatpak.
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1193
    donderdag 19 juli 2018 om 19:08
    Ga jij het vertellen aan Klöpp?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:49
    zo vreselijk Hanna en Gerrie Tokkie als een trainer in trainingspak langs de lijn staat...dat zie je alleen nog bij pauper clubs
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:51
    Ik denk dat je al 40% van je autoriteit kwijt bent als je nota bene in de rust van een belangrijke wedstrijd in een hoekje staat te paffen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    donderdag 19 juli 2018 om 18:04
    Roken heeft niks met autoriteit te maken. Dat het niet goed staat en bij het voetbal niet hoort ja kan ik inkomen maar zie echt niet wat dat met autoriteit te maken heeft.
    Dus een van Gaal met sigaret heeft minder autoriteit als zonder ?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:10
    Autoriteit bij de spelers waar je dag in dag uit hoge eisen aan stelt.. Ik denk dat spelers je een stuk minder serieus nemen als je zoals Sarri in de rust van een belangrijke Europese uitwedstrijd een rookruimte - die ze destijds in Leipzig speciaal voor hem hebben gebouwd toen hij met Napoli op bezoek kwam - induikt en niet even tot na de wedstrijd kunt wachten, terwijl je je voor de wedstrijd ook al scheel hebt gerookt. Het komt op mij i.i.g. nogal slap en amateuristisch over.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    donderdag 19 juli 2018 om 18:13

    Weet ik niet hoor als hij zijn bespreking gedaan heeft en 5 minuten snel een sigaretje rookt in het hok zie ik het probleem niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:18
    Of het echt een probleem is, weet ik niet, maar ben er wel van overtuigd dat dergelijk gedrag negatief op je afstraalt en ten koste gaat van je autoriteit als eindverantwoordelijke voor een groep topsporters.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    donderdag 19 juli 2018 om 18:21
    Ik zie niet wat het roken van je sigaretje aan je autoriteit weghaalt, als je daar open en eerlijk over bent naar de spelers. Gaat de trainer stiekum om het hoekje staan ja dat werkt niet maar gewoon open en eerlijk geeft dat geen probleem.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:47
    Ik denk dat het moment daarvoor bepalend is, als je zoals gezegd zelfs in de rust van een belangrijke wedstrijd ook nog de rookruimte in moet duiken (een uur later is de wedstrijd gewoon afgelopen en heb je weer alle tijd en vrijheid), denk ik dat dat wel het geval is, een ander zal misschien denken dat het allemaal niets uitmaakt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:49]
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    donderdag 19 juli 2018 om 18:51
    Dat is het ook het roken na alles is besproken is niet een probleem, gaan roken terwijl niet alles besproken is wel daar zit denk ik het punt.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:08
    Dat is natuurlijk uiterst subjectief en de ene keer zal een speler ervaren dat alles is besproken en de andere keer niet, feit is wel dat je door een rookhok in te duiken ongeveer de helft van de tijd vergooit die je in de rust in de kleedkamer kunt doorbrengen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 21:11]
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:17
    Dat is het ook maar daar zijn ook assistenten voor later dat het niet optimaal is zeker, alleen het autoriteit vind ik niet direct aangetast worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 20:41
    Je hebt gelijk.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34600
    donderdag 19 juli 2018 om 18:24
    Ach hij krijgt zat centen.
    Vind ik leuk
    Pijpsmurf +193
    donderdag 19 juli 2018 om 18:34
    Chelsea ontslaat hem toch binnen twee jaar
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1333