Fans van oude Ajax-bekende misdragen zich: grensrechter geveld door bierblikje

Fans van oude Ajax-bekende misdragen zich: grensrechter geveld door bierblikje

Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 09:59vr 10-08-2018 om 09:59

De Europa League-wedstrijd tussen het Oostenrijkse Sturm Graz en het Cypriotische AEK Larnaca heeft donderdagavond liefst twintig minuten stilgelegen. Aanhangers van de thuisploeg misdroegen zich en gooiden een blikje bier naar de Zweedse assistent-scheidsrechter Fredrik Klyver.

Deze ging direct gestrekt naar de grond en liep een hoofdwond op. Nadat de grensrechter op het veld werd verzorgd en een tulband kreeg aangemeten, dirigeerde arbiter Mohammed Al-Hakim de spelers en technische staf naar binnen. Na een onderbreking van veertig minuten werd het slotkwartier uitgespeeld, met de vierde official als vervanger van de onfortuinlijke Klyver. De Cyprioten stonden met 0-2 voor en in die stand kwam geen verandering.

Sportief directeur Günter Kreissl stond na afloop met zijn mond vol tanden. "De dader moet zo zwaar mogelijk bestraft worden. Dit levert onherstelbare imagoschade op voor ons", wordt hij geciteerd door BILD. Volgens de Duitse krant is de dader inmiddels geïdentificeerd op basis van videobeelden en aangehouden door de politie.

Sturm Graz werd in de tweede Champions League-voorronde uitgeschakeld door Ajax. De winnaar van het tweeluik met AEK Larnaca neemt het in de laatste Europa League-voorronde op tegen Feyenoord of AS Trencin.

Plaats een reactie

DrDeef +2351
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:05
Uit competitie halen dan maar. Kan Feyenoord ze ook niet meer treffen in de volgende ronde....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 10:05]
Vind ik leuk
Yuri +3558
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:08
Je bedoelt Trencin
Vind ik leuk
DrDeef +2351
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:08
Je herkent sarcasme nog niet als t je in het gezicht slaat.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 10:09]
Vind ik leuk
Yuri +3558
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:11
Dan was het heeeeul slecht
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30]
Vind ik leuk
Werner1913 +10626
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:36
Nee hoor. Gewoon heeeeul goed lezen...
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:41
Sorry, het was echt slecht ;)
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:35
Feyenoord gaat ze sowieso niet treffen na zo n oorwassing!
Vind ik leuk
DrDeef +2351
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:43
Ah wederom een Sherlock in de categorie no shit!
Vind ik leuk
Farmer +14277
vrijdag 10 augustus 2018 om 16:54
Er is hier soms een heus toernooi aan de gang, de eretitel 'Wereldkampioen Open-Deur-Intrappen' staat NB op het spel!!
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:05
Nou die zien we voorlopig niet meer terug in europa!.
Vind ik leuk
Nummertien +4789
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:28
Zou je denken...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 11:30]
Vind ik leuk
Ginovanni +21598
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:05
Toch de naam Ajax erin gooien (header).
Waar slaat dat op????

Ja, de clicks, bla bla....😉
Vind ik leuk
Senn +8116
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:07
Deze is wel erg slecht ja
Vind ik leuk
Arvin +7471
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:09
Een kort gedicht over VP 😂:

Een mooi stuk of nieuws dat je nog niet weet?
Nee, het is weer clickbait.
Vind ik leuk
Farmer +14277
vrijdag 10 augustus 2018 om 16:55
Het gaat de site toch puur om clicks,
Al is het inhoudelijk niks.

Eens zien of de redactie hier valt te geraken,
als wij een enorme rijmketting maken?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 16:56]
Vind ik leuk
Arvin +7471
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:06
Natuurlijk ook een kwestie van pech en fout raken, maar wat een debielen zeg. Spul gooien naar de grensrechters. Gelijk een seizoen uitsluiten in Europa. Van scheidrechters blijf je af!
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:42
Pech en fout raken? Volgens mij is het de bedoeling dat er überhaupt niks gegooid wordt toch? Beetje rare opmerking.
Vind ik leuk
Arvin +7471
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Ja, voor de grensrechter persoonlijk. Ik geef toch daaronder heel duidelijk mijn mening over dingen gooien op scheidsrechters 😉
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:01
Ja toch kwam het gek over, dacht ff checken haha.
Vind ik leuk
Yuri +3558
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:07
Wel een mooie worp
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30
Was jij erbij dan?
Vind ik leuk
Yuri +3558
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:31
Het is gefilmd
Vind ik leuk
Roy_87_ +1574
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:11
Het zal ook eens niet dat er weer een linkje naar Ajax gelegd wordt.
Net stond er nog Sturm Graz in de kop.

smh
Vind ik leuk
Spekholz +538
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:12
Vriendelijk volkje wel hoor.
Vind ik leuk
Objectief +3521
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:13
Wel lief. Alcohol is nogal duur in Scandinavische landen.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:15
Sinds wanneer ligt Oostenrijk in Scandinavië 🤔
Vind ik leuk
Objectief +3521
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:17
De grensrechter is toch Zweeds. Lezen blijft lastig :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 10:19]
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:18
Aaah oke,dan heb ik je verkeerd begrepen.Mijn excuus 👍
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:16
Want Sturm Graz is een club uit Scandinavië?
Vind ik leuk
Objectief +3521
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:17
De grensrechter is toch Zweeds. Bierblikje wordt toch naar de grensrechter gegooid?
Vind ik leuk
La Luz +586
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:13
Dat is een beste hoofdwond zeg. Zitten daar 25 man op de tribune, dus de dader moet wel te pakken zijn. Oppakken, stadionverbod voor het leven en een hele dikke boete.
Heb het helaas vaker zien gebeuren, dat supporters (volle) blikken bier naar andere mensen hun hoofd slingeren. Buiten het feit dat het volgens mij de bedoeling is wanneer je een blikje bier koopt, je deze op dient te drinken, kun je er iemand ook aardig mee verwonden. Randdebielen zijn het......
Vind ik leuk
Strijp +14118
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:14
Schandalig! Dit levert Sturm ook enorme problemen op, UEFA kennende.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:15
Flinke wond bahbah
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3702
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:18
Schandalig weer drink gewoon lekker je biertje op en geniet van de wedstrijd
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:22
Die scheids zal het wel verdiend hebben.
Vind ik leuk
Finaltouch +192
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:23
Wat een slechte titel om Ajax erin voor te brengen!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:24
@VP wat zijn jullie toch een stelletje kansloze imbecielen om die kop zo wijzigen!!! Echt kotsmisselijk. Wat een debielen.
Vind ik leuk
TopsyKrets +1583
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30
Zelfs in deze titel moet het woordje Ajax, mijn God, hoe triest is het gesteld met VP.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30]
Vind ik leuk
Paul1982 +12070
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:33
Aha, de Ajax-link is weer gemaakt. Maar zou weleens een jaartje geen Europees voetbal kunnen worden voor Sturm Graz. Ajax is ook ooit een jaar uitgesloten geweest na het gooien van een metalen staaf dacht ik.
Vind ik leuk
TopsyKrets +1583
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:37
Dit was wel wat anders dan een metalen staaf.
Vind ik leuk
Paul1982 +12070
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:39
Ja, een gevuld bier blikje. Komt gelukkig helemaal niet hard aan...
Vind ik leuk
TopsyKrets +1583
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:41
Beide kan niet door de beugel uiteraard.
Maar ik heb liever een blikje tegen me hasses dan een metalen staaf.
Vind ik leuk
Paul1982 +12070
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:53
Ik heb liever niets tegen mij hoofd.

Nu is het zelfs de assistent-scheidsrechter die geraakt is, dus de UEFA zal niet te licht straffen denk ik
Vind ik leuk
TopsyKrets +1583
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:16
Eens.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:34
lijkt neymar wel
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:37
Dat je je als dader de volgende dag niet schaamt. Helemaal doorgedraaid en dan een blikje naar het hoofd van een grensrechter werpen die alleen maar zijn plicht doet.
Vind ik leuk
TopsyKrets +1583
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:39
Wat overdrijf je weer zwaar, wanneer een agent in functie onderweg maar een plaats delict jou kind doodrijd zeg je dan ook ach hij deed zn plicht......?

Dat bedoel ik dus met overdrijven.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:02
Ben je dronken ofzo?
Vind ik leuk
TopsyKrets +1583
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:17
Ik drink nooit sochtends/smiddags, jij wel?
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:43
Oh oh oh wat een alcohol misbruik.
Vind ik leuk
R94 +2045
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:50
Aanhangers gooien blikje, was het een blikje van 5 kilo dat ze het met meerdere moesten gooien?
Vind ik leuk
Foebele +53329
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:34
HAHAHAHAHA de term Beul konden ze niet gebruiken dus werd het maar Ajax-bekende.... Doe nou eens normaal met al die trieste titels, jullie achterban bekritiseerd jullie hier al vele jaren om!
Vind ik leuk
Farmer +14277
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:01
Clickbait is 1 ding, maar dit soort titels slaan idd nergens op....
Vind ik leuk
harryheck +1549
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:46
Sterkte voor de grens.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 13:11]
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:15
de "titel bedenker" van vp is wel enorm creatief
Vind ik leuk
Farmer +14277
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:01
Creatief met bedwelmende middelen bedoel je? haha, hoeveel paddestoelen zal ie op hebben gedampt eer hij híer op kwam?
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:05
paddo s alleen kan dit niet veroorzaken....
Vind ik leuk
Bhj +2284
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:29
Wat een slechte titel
Vind ik leuk
michelhx +4585
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:33
Larnaca is dus net zo goed als Ajax. (Scorebordjournalistiek, ik weet het!)
Vind ik leuk
harryheck +1549
vrijdag 10 augustus 2018 om 13:10
Nou blijkt pas echt HOE ZWAK Sturm Graz is. Thuis met 2-0 verliezen van het (Let wel) CYPRIOTISCHE Larnaca.
Vind ik leuk
Jopi1982 +892
vrijdag 10 augustus 2018 om 14:01
Ik word ook weleens geveld door een bierblikje.....heerlijk nog 2 uurtjes!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws