Brama blij verrast: Het leek wel alsof Ronaldo in de Veste was aangekomen

    Brama blij verrast: "Het leek wel alsof Ronaldo in de Veste was aangekomen"

    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:45

    FC Twente begon vrijdagavond sterk aan het seizoen in de Keuken Kampioen Divisie. De ploeg won in een vrijwel volle Grolsch Veste met 2-1 van Sparta. Wout Brama was onder de indruk van de sfeer.

    "Het was heel leuk. We zijn goed ontvangen als ploeg", laat de teruggekeerde middenvelder weten aan TC Tubantia. "Het spel was wat onrustig en ging op en neer. Een aantal goede fases, maar ook een aantal mindere. Een gelijkspel was terecht geweest, maar wij zijn de gelukkige", aldus Brama, die veelvuldig werd toegezongen.

    Dat het 'Obladi Oblada, Woutje Brama' regelmatig klonk deed de routinier goed. "Het is leuk als je gewaardeerd wordt door het publiek. Het leek wel alsof Cristiano Ronaldo in de Veste was aangekomen. Dat is heel leuk. De zege is een bevrijding voor alle Twente-supporters. De mensen zijn in groten getale gekomen en dat is fantastisch. Iedereen ging helemaal los na alle ellende die de club heeft meegemaakt."

    Brama zag dat Twente weinig last meer had van de degradatie. "We spelen met heel veel jongens die hier vorig jaar nog niet waren. Dat is een nadeel omdat je laat bij elkaar bent en nog niet echt automatismes hebt, maar tegelijkertijd heb je niet de ellende van de laatste jaren meegemaakt. Er is weinig bagage van vorig jaar."

    Plaats een reactie

    Dezeun +5053
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:55
    Obladi oblada strafschop
    Vind ik leuk
    AVDV +717
    zaterdag 18 augustus 2018 om 02:54
    Rijmt niet echt hè
    Vind ik leuk
    bennings +312
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:04
    Dat sloeg natuurlijk nergens op ,jammer voor Sparta dat de VAR en niet was ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:55
    Laten we nou maar een punt zetten achter het sjoemelverleden en FC Twente zien als iedere andere club. Dan zie ik een club met een prachtig sportief verleden, met prima supporters.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11744
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:57
    Hondstrouwe supporters inderdaad. Prima club Twente, het financiele gesjoemel hebben ze uiteindelijk voor geboet. Ik verwelkom ze van harte terug in de Ere.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10072
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:03
    Moeten ze eerst in de competitie afdwingen, maar als ze dat doen hebben ze mijn zegen!

    Mensen die bij elke speler die ze binnen halen lopen te zeiken...

    Twente heeft nog steeds veel supporters en sponsoren en goede regelingen over de afbetalingen, een sluitende begroting, dus ze zijn goed bezig.

    Ze hebben keurig een regeling over hun schulden. Wij gaan toch ook op vakantie van ons vakantie geld, ook al is onze hypotheek wellicht nog niet volledig afgelost?

    Als Twente zo doorgaat, mogen ze van mij doen wat ze willen. Vind alleen wel dat ze voor het geld dat ze uit hebben gegeven betere spelers dan bijv. Een Holscher hadden kunnen halen, maar dat is hun goed recht natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Post +203
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:10
    Spiegel dat laatste niet helemaal met je eens holscher hoorde vanavond wat mij betreft tot een van de uitblinkers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:09
    Uitblinker is een groot woord maar hij heeft het goed gedaan.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10072
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:46
    Één zwaluw...

    Zelfs Luc Castagnos is wel eens man of the match geweest...
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +70
    zaterdag 18 augustus 2018 om 04:17
    Goede regelingen?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5559
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:45
    Leuk te lezen jullie reacties thanks
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:09
    Twente hoort ook gewoon in de ED, vitesse is een club die meer criminele zaken heeft uitgehaald dan twente dus waar gaat het over.
    Vind ik leuk
    Itsese +5114
    zaterdag 18 augustus 2018 om 02:35
    Twente hoort natuurlijk in de eredivisie, dat weet iedereen. Wat als scenario bestaat niet, dus het is wat je zegt, het enigste wat Twente kan doen, is beker winnen en alle wedstrijden winnen, en de seizoenskaarten verkoop is zelfs gestegen.. ongelovelijk hoe de fans daar zo achter Twente staan. Absoluut Eredivisie waardig, dit zien we bij Ajax, PSV of Feyenoord niet hoor, daar loopt iedereen gelijk te zeiken na 1 slechte wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +70
    zaterdag 18 augustus 2018 om 04:16
    Ongelooflijk
    En ze horen niet in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +70
    zaterdag 18 augustus 2018 om 04:14
    Je bent niet wijs
    Vind ik leuk
    Moonrock +894
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:27
    Laten we dan ook met zijn allen ophouden met het belachelijk maken van elkaar hier.
    Vind ik leuk
    Koenbres +813
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:37
    Mee eens, met de degradatie hebben ze de straf nou wel gehad
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +70
    zaterdag 18 augustus 2018 om 04:15
    Vind je?
    Vind ik leuk
    Koenbres +813
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:40
    Ja, of nouja de club misschien niet maar de supporters die er niks aan kunnen doen verdienen wel wat lof, een vol stadion in de jupiler league prima gedaan door Twente.
    Vind ik leuk
    AVDV +717
    zaterdag 18 augustus 2018 om 02:55
    Gaat niet gebeuren, zie reacties op PSV topics over gemeentehulp etc.
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +70
    zaterdag 18 augustus 2018 om 04:13
    Ach ja over 2 jaar zien we wel verder
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:36
    Ben het helemaal met je eens.
    Vind ik leuk
    Spartan +6859
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:57
    Allemaal Corky’s in de Grolsch Veste.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18916
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:05
    Wel corky's met 3 punten;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:00
    Die 'havenslaven' krijgen een leeg vrachtschip mee naar huis!
    Vind ik leuk
    Spartan +6859
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:18
    En 55 miljoen schuld ;)
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1139
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:22
    En een stadion in eigen bezit.
    Vind ik leuk
    Padason +943
    zaterdag 18 augustus 2018 om 04:00
    Die op lossen schroeven staat...
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18916
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:06
    Ik niet hoor, sta meer dan dat in de plus;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:59
    Twente speelde tot mijn verbazing goed...
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:10
    Vond je? Ik vond het nog erg slordig en was het nog geen team, er moeten echt nog automatismes ingebouwd worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:00
    Ondanks alles hoop ik dat ze snel weer terug komen in de eredivisie blijft een mooie club
    Vind ik leuk
    Kuip +8067
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:05
    Er moet nog wel want gebeuren bij Twente. Het enthousiasme is er, maar qua voetbal valt het niet mee. Hopelijk is Assaidi snel weer present. Die donkere Duitser die scoorde kon er niet veel van. Maar zo’n overwinning geeft vertrouwen en niet alle tegenstanders zijn zo sterk als Sparta.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3182
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:15
    Wel mooi om te lezen dat er toch genoeg echte voeltballiefhebbers zijn die FcT liefst gewoon zien terugkeren op hoogste niveau waar het ook gewoon thuishoort.
    Twente gebash mag nu wel een keer klaar zijn, doet bij een echte supporter al meer dan pijn genoeg als voortbestaan van je club aan zijde draadje hangt ( zelf ervaren met DSB) . Twente heeft op de blaren gezeten en tijd om de weg omhoog weer in te zetten , en daar is vanavond een goede start van geweest.
    Vind ik leuk
    Fussball +161
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:23
    Twente viert tegenwoordig een gestolen overwinning in eigen huis op Sparta alsof ze kampioen geworden zijn. Aandoenlijk.
    Maar goed, eerlijk is eerlijk, ze hebben een trouwe achterban. Dat kunnen niet veel clubs zeggen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:52
    Dat doen we zeker. Staan een aantal heerlijke spelers op het veld. En na zon rampseizoen zo beginnen is gewoon echt lekker
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1247
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:33
    Wat een rot club!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:57
    Je bent zelf een rotclub
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1247
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:02
    Ik ben een rotclub zins waarneer ben ik een club?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:06
    Het is voor jou vast een hele uitdaging om het te begrijpen.

    Ga je nu maar afvragen waarom mensen mijn reactie op jouw opmerking leuk vinden.....
    Vind ik leuk
    Slayerized +1351
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:19
    Aristoteles?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:49
    Regel komt rechtstreeks uit een Griekse tragedie.
    Vind ik leuk
    Pijpsmurf +194
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:48
    Wees dan blij dat ze in de KKD spelen, azijnzeiker
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:27
    ik kan niks anders zeggen het zat te zijn dat jij een mooie club als ajax zo negatief opzet naar anderr ploegen. Je bent het nuet waard om de naam ajsx te noemen.
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1247
    zaterdag 18 augustus 2018 om 22:41
    Leer eerst Ajax goed te spellen stumpert!
    Vind ik leuk
    Steven77 +221
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:02
    Bonte verzameling van onbekende (matige?) buitenlandse voetballers. Vandaag was 1e helft redelijk en 2e helft matig met veel geluk aan t eind vd wedstrijd.

    Ik geloof niet dat ze promoveren. Schat ondanks de nederlaag Sparta toch hoger in.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:04
    1 wedstrijd.... die groep is net bij elkaar. Geef het wat tijd. En de eerste drie punten hebben ze maar mooi even binnen geharkt, nota bene tegen 1 van de favorieten.
    Vind ik leuk
    nacbreda1 +557
    zaterdag 18 augustus 2018 om 06:48
    Twente speelde sterk de eerste helft. De penalty was natuurlijk schandalig. Sparta was sterker de gehele 2de helft en had op zijn minst een gelijkspel verdiend.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1522
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:44
    Top Twente moet terug en ben blij dat jullie dat Sparta hebben verslagen!!!!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3143
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:06
    ik zou nog ff over de knvb klagen als ik twente was 2 punten cadeau gekregen van uit zeist
    Vind ik leuk
    Slayerized +1351
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:20
    Ben jij nou de enige die niet door had dat de scheidsrechter Gudde en Smit waren? Goed vermomd, maar een scheids van 3,60 lang valt wel op.

    Ik herkende meteen het loopje van Smit. Hij is namelijk mijn vrouw.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:59
    Dit keer had Twente de scheids mee.
    Vorig seizoen 9 van de 10 keer tegen.
    Denk maar aan PSV - Twente of Ajax - Twente waar juist Twente zulk soort penalties tegen kreeg of bv Twente - ADO waar Twente een loep zuivere penalty werd onthouden.
    Dus de KNVB probeert het op zo' n manier goed te maken.
    Maar by the way, over vorig seizoen hield jij je mond stijf dicht over het onrecht van foutieve scheidsrechters bij wedstrijden van Twente.
    Raar. Gewoon haat?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:31
    Mooi Woutje, dit hebben we gemist, een aanvoerder met ervaring die voorop gaat in de strijd en een organiseert binnen het veld. Peet Bijen helpt om Veldwijk te neutraliseren en schoffelt als een 20 jarige. Nu meer naar elkaar groeien als team, automatismen inbouwen. Dit wordt een seizoen van strijd en passie. De supporters zijn er. Ook weer met een schone lei. Op naar een mooie spannende competitie, gisteravond was al een mooi begin.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:32
    Een zwaarbevochten overwinning, Twente de 1ste helft beter, Sparta de 2de helft beter.
    Aan het eind kwamen we goed weg.
    Neutraal bekeken had Sparta een punt verdiend.

    Maar oh wat een heerlijke 3 punten voor ruim 27.000 fanatieke fans.
    Heerlijke avond en nacht gehad :))

    COTE.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:30
    Wel lucky winst toch?
    Die scheids is een rare eend, een VAR had Sparta kunnen helpen.
    Begrijp nooit waarom scheidsen een grote club willen bevoordelen, met al die miljoenen moet Twente dit toch ook op eigen kracht kunnen.
    Sparta had meer verdiend.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:56
    Eens de penalty vond ik heel erg makkelijk gegeven, en Sparta had zeker een punt verdiend obv de 2de helft.

    En ach vorig seizoen kregen we deze penalties tegen en nu valt het een keer onze kant op.

    Al met al heb ik een topavond gehad in onze bijna uitverkochte Veste, spanning tot het eind en 3 punten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:16
    Zei ik toch al, je zal je zeker niet minder vermaken dan in de ED?
    En nu was dit nog Sparta, en een volle bak is dan leuk, je zult ook RKC uit moeten, met alle respect want die startten ook goed.

    Dat je onderin de ED heel makkelijk een scheids tegen hebt, daar zal elke degradant je gelijk in geven, dat is gewoon een feit. Als iemand valt... penal... iemand hands... penal.
    Ik durfde nauwelijks adem te halen, bang dat Cambuur een penal tegenkreeg... ja je wordt wantrouwend dan hè? :)
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:20
    Klopt helemaal.
    Cambuur toch nog mooi een punt uit het vuur kunnen spelen in Nijmegen.
    Goed voor jullie en voor ons;)

    Hoop en ga er vanuit dat jullie met Hake (gun het hem) zeker de nacompetitie gaan halen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:31
    Cambuur heeft een punt gestolen. 88 minuten geen deuk in een pak boter. Hake wisselde pas in de 78e, deed hij dat bij jullie ook altijd zo laat? Er verbeterde niks en dan toch 2-2.

    Ik vind Hake een topkerel, maar moet nog zien of hij dit op de rails krijgt, voor mijn gevoel is bij de 1e 10 komen het max.
    Tenzij onze spitsen eindelijk uit de ziekenboeg komen.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:24
    Hake hield bij ons ook erg lang vast aan zijn 1ste 11.
    Soms ietwat te lang, wissels vaak vanaf minuut 70.

    Verder een nuchtere kerel, geen poespas.

    En dit soort "gestolen" punten kunnen aan het eind je redding zijn, lol.
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:46
    Als mens vind ik René een topper. Dat nuchtere past hier wel. Maar hij zit met een jonge wankele selectie.

    Ja, je hebt een punt maar ik zie dit cambuur niet meedoen. Treurigstemmende constatering.

    Hoe zal René ontvangen worden bij Jullie, goed toch wel he? Moet wel een raar potje voor hem zijn in de Veste. ;)
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:29
    Hake wordt bij ons zeker positief ontvangen.
    Ondanks alle moeilijkheden nooit een wanklank van hem en altijd loyaal.


    Na zijn ontslag de 1ste thuiswedstrijd erna werd er ook massaal "Hake Bedankt" gezongen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:58
    Mooi man, daar houd ik van die dingen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws