Charge op De Jong levert geen schorsing op: 'Beoordeeld door de VAR'

    Charge op De Jong levert geen schorsing op: 'Beoordeeld door de VAR'

    maandag 20 augustus 2018 om 18:28

    Peter van Ooijen zal niet geschorst worden voor zijn harde overtreding op Frenkie de Jong tijdens de wedstrijd tussen VVV-Venlo en Ajax. Volgens een woordvoerder van de KNVB heeft zowel arbiter Kevin Blom als videoscheidsrechter Jochem Kamphuis het incident waargenomen.

    Hierdoor kan de zaak niet voorgelegd worden aan de aanklager betaald voetbal. "De VAR heeft de situatie beoordeeld, maar was niet overtuigd van een rode kaart en greep daarom niet in", laat men vanuit Zeist weten aan Ajax Life.

    De manier waarop Van Ooijen zijn noppen in de enkel van De Jong plantte, zorgde zaterdagavond voor veel opschudding bij voetballiefhebbers. De KNVB heeft hier begrip voor. "De speler van VVV-Venlo had inderdaad een rode kaart moeten krijgen voor ernstig gemeen spel."

    FC Utrecht-middenvelder Joris van Overeem kreeg een dag later tegen PEC Zwolle, na een vergelijkbare overtreding, wél een rode kaart van de VAR. Tijdens de eerste speelronde was Excelsior-spelmaker Luigi Bruins de klos. "Wij begrijpen dat er wordt gewezen op een vergelijkbare overtreding in een andere wedstrijd waar de rode kaart na een VAR-ingreep wel wordt gegeven. De conclusie hoort te zijn dat daar wel de juiste beslissing is genomen", stelt de woordvoerder.

    Poll

    De VAR: een succes of een flop?

    (4881 stemmen)

    Plaats een reactie

    Lucatonio +1516
    maandag 20 augustus 2018 om 18:31
    De VAR was niet overtuigd.. wat een grap!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    maandag 20 augustus 2018 om 18:35
    Na 2x kijken van dit 4 seconden durende filmpje krijg ik zélf last van mijn enkel.. en de VAR twijfelt?!
    Vind ik leuk
    Itsese +5012
    maandag 20 augustus 2018 om 19:27
    Ach je moet helemaal niet zeiken over de VAR joh. Heeft je de wedstrijd gewonnen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    maandag 20 augustus 2018 om 19:38
    Dat ze 2x goed zaten wil niet zeggen dat ze er de 3x naast mogen zitten.
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    maandag 20 augustus 2018 om 20:28
    Jij hebt toch zoiets van 'Hmm, tja, maar moet je op déze manier winnen dan?"?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:27
    Klopt, je hebt liever dat het gewoon niet gedaan word of dat het dan ten minste gelijk gezien is door de scheidsrechter van dienst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:27
    ja zeker als je aanvalt dan win je zo als ajax!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:17
    Nee Ajax heef de wedstrijd gewonnen om dat Ajax 80% in de aan val was!!!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3128
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:54
    nee ajax heeft gewonnen dankzij de VAR
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6794
    maandag 20 augustus 2018 om 18:48
    De VAR en de scheids hebben drie situaties beoordeeld. 1. Geen goal 2. Penalty 3. Geen rood. Wat moeten we serieus nemen en wat niet?!
    Vind ik leuk
    mesterspsv +551
    maandag 20 augustus 2018 om 18:55
    De hele KNVB is een flop😉
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    maandag 20 augustus 2018 om 20:32
    Al jaren... dat we dat inmiddels al voor lief aannemen is misschien zorgelijker...

    De onverschilligheid van de Nederlanders begint zo naderhand cultuur te worden: Te gewend om maar weggecijferd te worden tegen elk (commercieel)belang dat maar níet-Nederlander is....

    Geld met bakken hier weggeschept, en overal heengepompt, behalve... naar de Nederlanders, die er zoveel belasting voor betalen..

    Hetzelfde kun je zeggen van onze Eredivisie toch? Die kaarten worden elk jaar, gemiddeld, weer duurder, maar het niveau gaat al járen, elk seizoen weer, omLAAG....

    Voor mindere kwaliteit, zou ook een lagere prijs moeten staan, toch?

    Helaas....Bij de KNVB verdienen ze ook allemaal vorstelijk, dus die vlieger gaat niet meer op in deze corrupte maatschappij.

    Het is niet veel meer verwijderd van een compleet commercieel dictatuur, waar de politiek en zgn autoriteiten nog maar zuiver als een schoothondje voor de erebaantjes gaan: Het snelle-jongens alternatief, van 'de Corporate Ladder' beklimmen.
    Gewoon de boel verneuken verklooien, en verraden, dan krijg je vanzelf ergens een mooi erebaantje.. En de KNVB is geen uitzondering daarin :P
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 20:32]
    Vind ik leuk
    mesterspsv +551
    maandag 20 augustus 2018 om 22:39
    Niks aan toe te voegen 😉
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    maandag 20 augustus 2018 om 19:35
    Alle drie want de wedstrijdleiding heeft beslist.
    Vind ik leuk
    mesterspsv +551
    maandag 20 augustus 2018 om 18:54
    Een goedmakertje.. VVV heeft al genoeg moeten lijden
    Vind ik leuk
    Lucatonio +1516
    maandag 20 augustus 2018 om 18:55
    Graag geen bavaria meer voor deze meneer!
    Vind ik leuk
    mesterspsv +551
    maandag 20 augustus 2018 om 20:23
    Haha héél graag zelfs..doe maar een Jupiler 😉
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    maandag 20 augustus 2018 om 19:40
    Zij kiezen er zelf voor om op zo'n veld te moeten spelen..
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:21
    Dat is niet erg, blom gaf ons de penalty dat is veel mooier.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25251
    maandag 20 augustus 2018 om 19:34
    Het systeem is zo krom. Waarom doen ze toch altijd zo moeilijk of het waargenomen is of niet. Er kan toch nog een soort van overrulende raad zijn. Er kan ook een kaart gesopeneerd worden...!! Dan is het toch ook beoordeeld ? Nou, dan kun je ook iemand schorsen die geen kaart heeft gehad. Heel Nederland wordt misselijk bij een schandalige tackle. de Jong had alles kunnen breken....en wat zegt de KNVB :" Hier laten we het bij "....BAH BAH BAH
    Vind ik leuk
    Hupfean +4108
    maandag 20 augustus 2018 om 20:37
    Dan kan je de Var net zo goed opdoeken. Donker rode kaart. Niets meer, en niets minder.
    Vind ik leuk
    Gerro +6714
    maandag 20 augustus 2018 om 22:51
    Die nieuwe namen van Kevin en Jochem na deze beoordeling zijn nu Kevin Dom en Jochem Ramphuis.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:31
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 18:33]
    Vind ik leuk
    Topdrie +2834
    maandag 20 augustus 2018 om 18:32
    De meest terechte beslissing in die wedstrijd kwam er dus niet... Lekker bezig KNVB
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:32
    Dit is gewoon rood. Heel simpel, de KNVB moet één lijn trekken in dit soort overtredingen. Joris van Overeem deed exact hetzelfde zoals werd aangegeven en die is er ook gewoon afgestuurd.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8060
    maandag 20 augustus 2018 om 18:32
    Belachelijk!
    Vind ik leuk
    Foden +4691
    maandag 20 augustus 2018 om 18:32
    Omdat VVV een topclub is wordt dit natuurlijk weggewuifd hè... oh wacht
    Vind ik leuk
    HanV +4375
    maandag 20 augustus 2018 om 18:48
    Misschien vonden ze vier VAR-beslissingen in een wedstrijd tegen VVV iets te veel worden.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3812
    maandag 20 augustus 2018 om 18:51
    waarom?al waren het er 5!
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    maandag 20 augustus 2018 om 18:33
    Kijk, zo krijg je dus gezeik, gewoon de VAR doorvoeren zonder het goed te testen en er echt goed over na te denken zodat er zoveel mogelijk onrust komt over de VAR waardoor je het weer zonder moeite jaren in de ijskast kunt zetten terwijl je ondertussen corrupt blijft, zoals de bonden allemaal zijn, als je immers bij de FIFA aangesloten bent dan wordt je besmet door de cultuur.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 18:39
    Exact hoe het is. Typisch Nederlands om zich voor het karretje van de internationale voetbalbond te laten spannen.... en er iets voor terugkrijgen ho maar....
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    maandag 20 augustus 2018 om 18:41
    De FIFA heeft natuurlijk het voortouw genomen door het zonder te testen op het WK in te voeren en Duitsland heeft er vorig jaar proef mee gedraaid, maar verder zijn we inderdaad vaak het testkonijn, kunstgras kunnen we misschien ook wel als voorbeeld noemen, niemand mot het en wij zitten er mee opgescheept!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 18:45
    En er zijn er velen die dat allemaal slikken voor zoete koek.... alsof het allemaal heel normaal is.... ondertussen hebben ze helemaal niet in de gaten dat het spelletje de nek om wordt gedraaid.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    maandag 20 augustus 2018 om 18:46
    Helaas geldt dat in bredere zin voor veel mensen in onze samenleving. Iedereen voelt aan zijn anus en waarom die zo pijn doet, maar blijft wel vrolijk voorover gebukt staan....

    Deze wereld is ziek, dood en dood ziek!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 18:49
    En gewoon geloven wat Mark Rutte roept.... hahahahha!

    Wat een bende makke schapen... compleet afgestompt volk!
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    maandag 20 augustus 2018 om 22:57
    Alles ís al naar de kloten idd.

    De Zorg(wordt onbetaalbaarder en onbetaalbaarder)
    Scholing(studiefinanciering->staatslening, oftewel de jeugd met de paplepel indoctrineren dat ze SCHULD hebben...)
    Pensioenen: 'verdampt"?(Geld is dr wel. gewoon weggesluisd.. Denk aan die zgn Panama-papers"-constructies bv),

    Een EU die als commercieel dictator bepaald welke belangen behartigd moeten worden, waardoor het hele 'democratische model'(in hoeverre dat al niet doorweekt was van corruptie), nog verder gedeklasseerd tot een totalitaire geld-staat, waar straks alleen het grote bedrijfsleven nog iets te zeggen heeft.

    En iedereen weet het, iedereen ziet het,...

    En iedereen gaat morgen braaf weer naar zijn werk, want ze zijn veels te bang voor....

    Ja wat eigenlijk :P
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:28
    Bang om iets op het spel te zetten.

    Bang om iets tekort te komen.

    Bang om uit de toon te vallen.

    En voor dat alles leveren ze hun vrijheid, naaien ze in ruil voor een paar centen hun medemens en kijken ze de andere kant op.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19624
    maandag 20 augustus 2018 om 18:33
    Gek besluit.
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +514
    maandag 20 augustus 2018 om 18:33
    Hoe kan dit nu. Ajax zou volgens velen hier altijd voordeel hebben van de VAR.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:34
    Laat gaan joh, niet de moeite waard..
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    maandag 20 augustus 2018 om 18:40
    Denk dat we na dit weekeinde niet mogen klagen over de VAR. Verder heeft Ajax geen enkel nadeel aan dit besluit, want een mogelijke schorsing had pas na de wedstrijd plaats gevonden.

    Volgens mij stonden we ook al 0-1 voor toen die overtreding werd gemaakt en zelfs al was het erna dan zijn we niet benadeeld dat hij geen rood kreeg.
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    maandag 20 augustus 2018 om 19:38
    Nee want ik heb de overtreding nog gezien en de 0-1 niet.
    Klein foutje Foebele en dat voor een Ajax supporter😊
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    maandag 20 augustus 2018 om 19:43
    Dan nog zijn we niet benadeeld, want ook tegen 11 man hebben we 0-1 gewonnen.

    Mag toch duidelijk zijn dat het gewoon realistisch is om te stellen dat we als Ajax zijnde niet mogen klagen over de VAR dit weekeinde.
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    maandag 20 augustus 2018 om 19:47
    Klopt , maar er zullen ook wel momenten komen dat de beslissingen in je nadeel uitvallen.
    En VVV is ook niet echt benadeeld. Oké de afgekeurde goal was discutabel , maar dat was het ook geweest als hij hem wel goedgekeurd had.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3128
    maandag 20 augustus 2018 om 19:56
    andersom had hij hem natuurlijk nooit afgekeurd.
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:21
    Dat zullen we nooit weten.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3128
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:25
    oh jawel hoor ajax gaat op deze manier de volgende keer gewoon de goal mee krijgen let maar op
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5213
    maandag 20 augustus 2018 om 18:33
    Je kon een rode kaart geven op basis van de beelden. In mijn opinie was hij echter te laat en was er geen opzet in het spel.

    Het doelpunt van VVV was veel erger. De speler wordt eerst in het gezicht geslagen en houdt daarna licht vast. Een aanfluiting
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8060
    maandag 20 augustus 2018 om 18:41
    Zet je VVV-brilletje af.
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +514
    maandag 20 augustus 2018 om 18:41
    Als je zulke overtredingen maakt ben je altijd te laat.
    Dus absoluut geen excuus..
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 19:16]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:58
    Als iedereen die iets doet zonder opzet niet bestraft zou worden zou het een mooie wereld worden man
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5213
    maandag 20 augustus 2018 om 22:15
    Je gaat nu toch geen vergelijkingen trekken tussen iemand zonder opzet raken of zonder opzet omver rijden etcetc
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    maandag 20 augustus 2018 om 23:01
    half stripje xanax in de strot en een fles wodka dr achteraan voor de ontoerekingsvatbaarheid en... 'je hebt een vrijkaartje' zeg maar :P
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:34
    Het is gewoon simpel Blom nooit meer een wedstrijd geven.
    Vind ik leuk
    Enden +4117
    maandag 20 augustus 2018 om 18:34
    VAR is een succes. Betekent niet dat de VAR alles oplost. Alle fouten die eruit worden gehaald zijn toch meegenomen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 18:41
    De VAR is een succes..... en daarom is er zoveel discussie over....

    Ga lekker breien of zo.
    Vind ik leuk
    Enden +4117
    maandag 20 augustus 2018 om 18:46
    Iets wat nieuw is, is altijd veel discussie over.
    Wanneer ergens veel discussie over is betekent het niet dat iets goed of slecht is......maar ik ga lekker ff breien.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 18:48
    "Iets wat nieuw is, is altijd veel discussie over."

    EN dan noem jij het voor het gemak maar een groot succes....
    Vind ik leuk
    Enden +4117
    maandag 20 augustus 2018 om 19:00
    Nee natuurlijk niet. Dat was mijn reactie op jouw punt.

    Het is een succes omdat er nu al meerdere situaties zijn geweest die het spel eerlijker hebben gemaakt.

    Dit zullen er alleen maar meer worden.

    Je krijgt nu niet meer dat dingen door de scheidsrechter niet gezien worden. De discussie is er nu over de kwaliteit van de daarop volgende beslissing van de scheidsrechter en daar kan je de VAR niets in verwijten
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 19:03
    Het spel eerlijker gemaakt..... hier zit 'm de kneep.

    Ik kan het niet meer oneens met je zijn. Het is de nekslag voor het spelletje.... en het Nederlands voetbal bovendien. Het feit dat je het een succes noemt geeft al aan dat je het niet ziet.

    En dat mag natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Enden +4117
    maandag 20 augustus 2018 om 19:20
    Het feit dat je het geen succes noemt geeft al aan dat je het niet ziet.

    En dat mag natuurlijk.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40856
    maandag 20 augustus 2018 om 19:52
    De nekslag voor het spelletje haha. Wat een waanzin.
    Zoals al werd gesteld; iedere fout die men eruit haalt is een vooruitgang.

    Het WK werd er eerlijker door. Evenals de eredivisie nu.
    Sommige mensen hebben liever dat het clubje waar ze een hekel aan hebben oneerlijk punten verliest.

    Waanzin.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 19:54
    Waanzin nog wel Arie...

    Ga jij maar lekker tevreden zitten zijn met dit systeem.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:34
    Was totaal niets aan de hand
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:45
    Als deze overtreding gemaakt was op Lucy of Lozano hadden ze nu nog liggen rollebollen.....en heel hard op het gras slaan en verongelijkt naar de scheids kijken. Daarna nog een minuut of 10 zeuren en klagen om een kaart voor de tegenstander....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    maandag 20 augustus 2018 om 18:34
    Zeg het vanaf het begin. Nooit aan moeten beginnen en nu "Afschaffen"
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 18:35]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 18:41
    Achterlijke KNVB.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8060
    maandag 20 augustus 2018 om 18:41
    Zie hier de conservatieve Nederlander.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 18:47
    Jij vindt het helemaal geweldig?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    maandag 20 augustus 2018 om 18:50
    Verbind mij nergens aan. Ik ben mezelf en heb een eigen mening. Ik vind het systeem manipuleerbaar en zit vol met onzin.

    Heb je me gemist tut? Ben zo weer weg, ben lekker op vakantie dus geen tijd voor onzin!
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    maandag 20 augustus 2018 om 23:05
    Sport moet gewoon sport blijven.
    De voornaamste druk die er is om deze VAR nu in te moeten voeren is louter commercieel:
    Er gaat TE veel geld in die wereld om, om bepaalde uitslagen(CL wedstrijden bv, vooral de KO-fase), te 'laten bepalen door menselijke fouten'.

    Dat is de dun-rode draad, die velen niet lezen.

    Het is en blijft een spelletje, een spel wat mensen spelen, en mensen maken fouten. Dat hoort bij het spel.

    Nogmaals: het gaat puur dat de juiste partij, de ENORME bakken geld krijgt, ipv 'discussies over omgekochte scheidsrechters'..

    De bron van het probleem is dat er gewoon TE veel geld in omgaat.
    Nivelleer dat weer, en je bent nergens een VAR of 5 en 6e offical meer voor nodig, en voetbal wordt weer gewoon vóetbal.

    Of afgekort in Cheatcode-taal:
    /give Item_Weapon_BFG9000
    /give ammo
    /mik aim-cursor op VAR
    /leftclick(éven vasthouden om op te laden.. 3-4 tellen en loslaten!)
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 23:08]
    Vind ik leuk
    Snapje? +7191
    maandag 20 augustus 2018 om 18:35
    Achterlijke beslissing dan!!
    Vind ik leuk
    Pvm9 +829
    maandag 20 augustus 2018 om 18:35
    Zonder var was het nog erger geweest. De mensen die dit systeem moeten hanteren moeten hier ook aan wennen. Niets gaat in een keer perfect.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 18:43
    Er staat gelukkig ook helemaal niks op het spel....

    Laat ze lekker in een lagere competitie gaan oefenen.

    Het is gewoon hobbyisme en schadelijk voor het verloop van de competitie. De willekeur is nu al aangetoond.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +829
    maandag 20 augustus 2018 om 20:38
    Die willekeur is er net zo goed zonder de var, waarschijnlijk in nog grotere vorm.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 20:50
    Zeker weten doe je het niet... en dat geldt evenzeer voor diegenen die dit systeem onvoorbereid en overhaast hebben ingevoerd. En dat is nou precies wat er mis is.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 20 augustus 2018 om 19:12
    Tuurlijk moeten ze wennen maar dit soort overtredingen zijn wel overduidelijk vind ik.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +829
    maandag 20 augustus 2018 om 20:38
    Eens, dit was rood.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:36
    Heel leuk allemaal die VAR, maar als ze dit geen rood vinden nadat ze het zelf opnieuw hebben bekeken, heeft de VAR dan nog wel zin. Mensen die op vakantie in Frankrijk op hun balkonnetje in de verte aan het turen waren, konden zien dat dit rood was.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    maandag 20 augustus 2018 om 18:36
    Het maakt niet de beste indruk dit weekend, laten we het houden op wennen maar het is wel belachelijk dat Van Overeem wel rood kreeg en Van Ooijen niet. Waar naar mijn mening die van Van Ooijen meer bewust lijkt te zijn dan bij Van Overeem.
    Vind ik leuk
    HanV +4375
    maandag 20 augustus 2018 om 19:22
    Dat zie ik dan weer totaal anders. Van Overeem gaat in op een stilstaande speler die niet eens de bal heeft. Bij van Ooijen kun je in ieder geval nog zeggen dat de bal bij die speler was. Maar als er een ontsnapt dan moeten degenen die wel gepakt worden niet klagen, het is juist jammer dat er een ontsnapt, niet dat de rest betrapt wordt.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:29
    Dat zeker als je gepakt wordt heb je ook zeker geen recht op klagen maar het is niet jammer maar een schande dat er nog 1 onstsnapt zeker met de een verklaring dat de VAR er naar gekeken heeft en het beoordeeld heeft.
    Vind ik leuk
    derksen +8854
    maandag 20 augustus 2018 om 18:38
    Als voetbal supporter moet ik bekennen dat ik het schandalig e overtreding vond en het einde had kunnen betekenen van het grootste talent ter wereld
    Ben zo blij dat ik niet in frenki zijn plaats stond want ik had al zijn tanden en ogen uit zijn rot kop geslagen wat een gore overtreding was dat nou toch!
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    maandag 20 augustus 2018 om 19:41
    Heb ik nog een overtreding in een andere wedstrijd gemist?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 18:38
    Dit is de volgende miskleun die bewijst dat die hele VAR een aanfluiting is.
    Vind ik leuk
    Enden +4117
    maandag 20 augustus 2018 om 19:24
    De VAR ziet het en was dus goed. De mensen die hem bedienen namen misschien een foute beslissing. Dat maakt het systeem nog niet slecht.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    maandag 20 augustus 2018 om 19:32
    Hawkeye en doellijntechnologie volstaan.

    De VAR is totaal overbodig, verwarrend, willekeurig en werkt een oneerlijk verloop van de competitie in de hand. Bovendien is de KNVB helemaal niet goed voorbereid.
    Vind ik leuk
    Enden +4117
    maandag 20 augustus 2018 om 19:36
    verwarrend, willekeurig zijn de beslissingen van de scheidsrechters.
    Het is eerlijk dat de scheidsrechter nu zaken die hij niet (goed) heeft gezien kan beoordelen.

    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    maandag 20 augustus 2018 om 19:42
    Maar dan komen van de 10 scheidsrechters er nog 7 verschillende interpretaties uit.😂
    Vind ik leuk
    Enden +4117
    maandag 20 augustus 2018 om 19:45
    Klopt, maar het gaat om dingen die een scheidsrechter in eerste instantie niet gezien had.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    maandag 20 augustus 2018 om 19:53
    Maar daar staan ze dan wel achter en is beter als de dooddoener "dat had ik niet gezien" Die ze voorheen even mompelde en weer doorgingen alsof er niets gebeurd was.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    maandag 20 augustus 2018 om 19:50
    Er kijken nu meer mensen naar en dus is er juist minder willekeur.
    Alsof er voor de VAR niet werd nagebabbeld en gediscussieerd over beslissingen van de scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    Enden +4117
    maandag 20 augustus 2018 om 19:51
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3182
    maandag 20 augustus 2018 om 18:38
    Ik had hem nog niet gezien, was er wel benieuwd naar. Maar damns , diep en diep rood dit , hier kan je een carrière mee beëindigen. Het zal vast niet zijn intentie zijn geweest maar hier had hij even beter moeten nadenken. Raar dat er nu dan alsnog niet geschorst kan worden. Elke nieuwe invoering van technologie gaat met kinderfouten gepaart, maar dat het op deze manier niet voor 100 % zal gaan werken is wel duidelijk. Misschien toch meer richting het hockey model gaan denken.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    maandag 20 augustus 2018 om 18:38
    En dan is de VAR Pro Ajax volgens sommige jankballen hiero 😂
    Vind ik leuk
    Itsese +5012
    maandag 20 augustus 2018 om 19:50
    Ajax krijgt maar 2 hulp momenten per wedstrijd, anders zou het natuurlijk wel iets te overduidelijk zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:50
    Stel je toch niet zo ontzettend aan ventje....niet gewoon maar populistisch dingen roepen, daar is alleen Wilders goed in! Het afgekeurde doelpunt is een discussiepunt maar hij trekt aan zijn shirt, ja of nee? De penalty voor de overtreding op Huntelaar lijkt vrij duidelijk, het is alleen treurig dat Blom dit zelf niet heeft gezien!! De overtreding op Frenkie hoeven we het helemaal niet over te hebben, als je hier geen sanctie voor oplegd ben je als technische voetballer vogelvrij verklaard!! Ik wil wel eens zien hoe Lucy de Jong en mevrouw Lozano op zo'n overtreding reageren...
    Vind ik leuk
    Robby G +1285
    maandag 20 augustus 2018 om 18:44
    Ajax had zn Var momenten verbruikt, maar lijkt me duidelijk rood.
    Vind ik leuk
    Broekie +508
    maandag 20 augustus 2018 om 18:45
    VAR nu al FAILLIET wat een aanfluiting . Nijhuis kon het zo mooi vertellen tijdens WK in alle tv programma's . Zaterdag was hij de VAR bij ADO maar bakte hij er niets van inclusief de scheidsrechter(schoonzoon F. de BOER). Bruins van Excelsior is voor 2 wedstrijden geschorst dan moet Peter van Ooijen 6 wedstrijden krijgen! Zo moeilijk is het toch niet zeg ik als de beste stuurlui ....
    Vind ik leuk
    Nbl +527
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:19
    Beste stuurlui? Jij bent ook al zo n zwakzinnigen Pipo .gaat over f de jong niet over de VAR .met je domme gelul . Is gewoon rood dat ziet een slechtziende nog wel .
    Vind ik leuk
    Broekie +508
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:24
    Doe ff normaal . Pak je pilletje vandaag.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1543
    maandag 20 augustus 2018 om 18:47
    Dit gaat nergens over. Dus, een bordeaux rode kaart wordt weggewoven?
    Oplossing simpel: ieder team mag zelf aantal keer (2/3) per wedstrijd VAR inzetten.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8947
    maandag 20 augustus 2018 om 18:48
    Dit bedoelde ik gisteren dus; we zijn er geen zak mee opgeschoten. Kost alleen weer een bak geld en laat dat nu ook gebruikt kunnen worden om het ku(ns)tgras te vervangen door echt gras.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:57
    Wat een bullshit is dit. Frenkie z'n been lag bijna doormidden
    Vind ik leuk
    Simonsopa +417
    maandag 20 augustus 2018 om 18:58
    VAR is geen flop, maar de opleiding van de mensen die er naar kijken.
    Een ieder heeft zijn eigen interpretatie van zaken.
    Door dit gebrek aan eensluidendheid in deze beoordelingen kon het zlefs gebeuren dat SPARTA degradeerde,
    Een speler van VVV krijgt de kans om te proberen een tegenstander het ziekenhuis in te schoppen en Blom kan ongestraft door gaan als een blinde over het veld te lopen, want zijn onvolkomenheden kan hij weer afschuiven op de VAR mensen,
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3519
    maandag 20 augustus 2018 om 18:59
    Zoals ik gister hier ook al voorspelde. In principe is nu iedere 'rode kaart' situatie al beoordeeld door de VAR.
    Vind ik leuk
    HanV +4375
    maandag 20 augustus 2018 om 19:30
    Dat is toch juist beter, dan is het in ieder geval een beslissing van de scheidsrechter, VAR of normaal. Niet van een mannetje dat een dag later kijkt in de media kijkt over welke beslissingen ophef is geweest. Direct beoordelen en niet een dag later, de benadeelde partij heeft er dan wel profijt van, alhoewel bij geen van de 5 rode kaarten dit seizoen heeft de andere partij er ook maar een puntje meer door gehaald.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171723
    maandag 20 augustus 2018 om 19:00
    Was ook niks aan de hand
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +514
    maandag 20 augustus 2018 om 19:14
    Laat dinsdag tegen Bate dan maar een paar momentjes komen dan.
    Volgens jou is er toch niets aan de hand.
    Maar dan zul je wel moord en brand schreeuwen, troll.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171723
    maandag 20 augustus 2018 om 20:33
    Och jee er heeft er weer 1 een pronleem
    Vind ik leuk
    Floaz +944
    maandag 20 augustus 2018 om 19:03
    Wtf wat een losers
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1336
    maandag 20 augustus 2018 om 19:09
    Wordt die VAR ook gesponsord door Specsavers?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:12
    Dus nu krijg je nooit geen straffen meer, op basis van wedstrijdbeelden. Want de VAR ziet alles.
    Vind ik leuk
    R94 +2018
    maandag 20 augustus 2018 om 19:13
    Zelfs als ze 30 keer de herhalingen kunnen bekijken kunnen ze er nog niks van, amateurs
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 20 augustus 2018 om 19:15
    Ik mag aannemen dat de scheidsrechter die achter de VAR zat voorlopig niet meer te zien is in de eredivisie. Als je dit beoordeelt hebt doormiddel van videobeelden en het niks vind kom op joh. Verder duidelijke regels, als een overtreding als deze rood is dan is dat overal niet bij de ene wedstrijd wel (van Overeem) en de andere niet (van Ooijen).
    Vind ik leuk
    Rikkie1993 +895
    maandag 20 augustus 2018 om 19:15
    Reageert de KNVB er eigenlijk ook nog oo dat er overtreding op luuk de jong begaan werd en er niet werd ingegrepen terwijl er in het voordeel van ajax wel wordt ingegrepen.... of moet ajax altijd afgeschilderd worden als slachtoffer
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1477
    maandag 20 augustus 2018 om 19:16
    Zullen ze de goal van VVV dan ook maar meteen goedkeuren?
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 19:16]
    Vind ik leuk
    Counterattack +11603
    maandag 20 augustus 2018 om 19:19
    Fideel dat KNVB erop terugkomt.
    Beoordeeld is beoordeeld.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:25
    De VAR gaat gewoon 3 kerr on de fout.
    Doelpunt van VVV was terecht of strafschop VVV en rood wegens het in het gezicht slaan.
    Strafschop tegen VVV was een lachertje, hunyelaar springt zelf naar voren waardoor het veel erger lijkt dus schwalbe en geel

    Overtreden van Ooyen is minimaal geel maar kan ook rood zijn.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    maandag 20 augustus 2018 om 19:25
    De VAR afschieten is zinloos, het systeem moet gewoon gefinetuned worden. Het is raar dat hier geen rood gegeven is en bij Overheem wel. Die verschillen moeten er uit...
    Vind ik leuk
    City boy +384
    maandag 20 augustus 2018 om 19:29
    Hahaha die foto :)
    Vind ik leuk
    Arvin +4299
    maandag 20 augustus 2018 om 19:30
    Wat een foto 😂
    Vind ik leuk
    4everfcu +3128
    maandag 20 augustus 2018 om 19:32
    oh dan krijgt v.overeem er 5 let maar op.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    maandag 20 augustus 2018 om 19:37
    Ik zou ze allemaal schorsen. Ze heben telang stand gehouden tegen ons aller Ajax
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1951
    maandag 20 augustus 2018 om 19:41
    tja, de knvb heeft natuurlijk geen zin dat ze alle keuzes van de VAR en scheids die verkeerd waren moeten terugdraaien, dan moet VVV ook nog een penalty krijgen voor die duw in de laatste minuut...

    en dan zouden ze dat doelpunt van VVV ook meteen moeten goedkeuren, 2-1 voor VVV.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 19:42]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:44
    Er zijn nog te veel fouten in dit systeem
    Er moet gewoon meer duidelijkheid komen wil dit systeem een echte aanvulling worden op het voetbal
    Vind ik leuk
    JoeyC +2529
    maandag 20 augustus 2018 om 19:45
    Onbegrijpelijk dat het niet bestraft is tijdens de wedstrijd, maar wel begrijpelijk dat het nu niet meer kan. De situatie is immers al (foutief) beoordeeld. Het zou meteen het einde van de VAR betekenen wanneer Van Ooijen alsnog vervolgd zou worden op basis van dezelfde beelden.
    Hetzelfde geldt voor de slaande beweging van Ziyech.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:50
    Als je met deze beelden niet overtuigd bent,stop dan gelijk maar met de VAR,ze kunnen het beter een FARS noemen
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1583
    maandag 20 augustus 2018 om 20:05
    Een smerige overtreding, gewoon rood natuurlijk, geen enkel excuus mogelijk. Beoordeeld? Allemaal gelul, gewoon rood!!
    Vind ik leuk
    ajaxjj3187 +1094
    maandag 20 augustus 2018 om 20:11
    De var is een succes maar dit slaat echt helemaal nergens op. Als dit geen rood was is heel weinig nog rood. Bij iedere rode kaart aanvechten, dit filmpje laten zien en schorsing moet haast worden opgeheven!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:11
    Werkelijk belachelijk dat je dit niet bestraft!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    BariAFCA +261
    maandag 20 augustus 2018 om 20:46
    Alles leuk en aardig maar dat en de scheids en de VAR dit gemist hebben is waanzin. Hoe overduidelijk donkerrood kan een smerige overtreding zoals deze zijn?! Werkelijk waar bespottelijk.
    Vind ik leuk
    Muscles +828
    maandag 20 augustus 2018 om 20:55
    Var is niet het probleem maar scheidsrechter en de mens achter VAR zoals Nijhuis die altijd wil scoren, voor Nijhuis uiteraard......in het veld staan ook nog eens twee grensrechters met ogen........VAR is goed en maakt voetbal op termijn eerlijker. Eerste wedstrijden niet perfect maar toch voldoende effect
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:15
    Wat moet er dan gebeuren wil het wel als een overtreding beoordeeld worden?!?! Een gebroken been of iets dergelijks. Dit was een overtreding in de categorie smerig!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9619
    maandag 20 augustus 2018 om 21:19
    De VAR zat op dat moment net ff te kakken. Man man man, als je dit toch niet ziet.
    Vind ik leuk
    De fries +866
    maandag 20 augustus 2018 om 21:20
    Het is totaal onbelangrijk of je voor psv of Ajax bent ; dit is echt een schandalige overtreding !! De KNVB maakt zich belachelijk als dit niet zwaar bestraft wordt! Bureaucratische geneuzel...
    Vind ik leuk
    FACT +2392
    maandag 20 augustus 2018 om 21:22
    Terecht, want VVV is in die wedstrijd al genoeg benadeeld...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:52
    Oh ja joh? Net zo veel als AZ vorig seizoen?
    Vind ik leuk
    FACT +2392
    maandag 20 augustus 2018 om 22:55
    We leven tegenwoordig in het heden mét de VAR.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:05
    Dus vorig jaar waren beslissingen discutabel en vaak zelfs onjuist en nu nog steeds? De KNVB bepaalt wie er kampioen wordt en wie de beker wint, dat wist je nog niet? Ajax wint dit seizoen minimaal 1 prijs, let op! Ze hebben PSV als openingswedstrijd een oefenpotje gegeven zodat het niet gelijk bij ronde 1 al opvalt....
    Vind ik leuk
    ajaxdev +482
    maandag 20 augustus 2018 om 21:34
    Blom was niet sterk aan het fluiten. Ziet niet dat er aan shirtjes wordt getrokken, mist de aanslag op de jong en ziet niet dat huntelaar onder de graszoden wordt gebeukt. Daar heb je geen VAR voor nodig maar gewoon een scheids die zijn ogen open heeft. Die VAR is prima maar als scheids moet je wel scherp zijn. En dat die lapzwansen van de knvb zich weer achter regeltjes verschuilen is dieptriest. Lijkt me sprake van ernstige vorm van rechtsongelijkheid. De een gaat vrijuit en de ander krijgt rood.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 21:37]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:51
    Laten we nu eens beginnen met een competente scheids achter die VAR te zetten ..... dit kun je toch niet serieus nemen??
    Vind ik leuk
    Knowitall +238
    maandag 20 augustus 2018 om 22:35
    Was gewoon rood. Niet goed gezien, het enige wat de var goed had was de pingel voor Ajax. Voor de rest was het slechte reclame voor var en blom.
    Vind ik leuk
    Nbl +527
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:07
    Is gewoon donker rood dit .wat een mafkees heeft geluk dat hij zijn been niet breekt
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:22
    Belachelijk dat die overtreding niet is gezien en ieder in de herhaling zag dat het een donker rode kaart was , gelukkig heeft de Jong hier niets aan over gehouden maar Blom en de VAR gaan heel erg in de fout en alsnog had de KNVB moeten ongrijpen en de tuchtcommissie een onderzoek moeten starten!
    Vind ik leuk
    El Lobo +2056
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:24
    De VAR had hier rood voor moeten geven en de goal van VVV moeten laten tellen.

    Dan was deze discussie niet nodig geweest.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:30
    de speler van rodajc die gescoord had en zijn tegen stander om trok had gelijk rood moeten hebben dan had je alle trameland niet gehad!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:21
    Kost Ajax zeker 3 doelpunten als hij gelijk rood hat gezien met nog 15 munten te spelen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:28
    AJAX had als de jong zijn been had gebroken de KNVB aan sprake lijk moeten stellen en naar de rechter moeten stappen voor de speler van Roda jc!
    Vind ik leuk
    mchollie +3436
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:33
    Dus Ajax live kan de knvb ter verantwoording roepen? Het wordt steeds gekker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:35
    VAR is een succes nu worden de daders van gemeen spel gestraft door de beelden en word de club die het meest aan valt eindelijk beloont en de ploeg die 80 tot 90% voor hun doel verdedigen gestraft voor verdedigen!
    Vind ik leuk
    xaja32 +187
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:05
    per seizoen word ajax minimaal 7 penaltys onthouden
    die gaan we dit seizoen wel krijgen dus de var is top
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:11
    Hier zitten ze gewoon twee keer mis. Van Overeem brak zijn actie eigenlijk al af toen hij zag dat ie te laat was en zijn reactie naar het slachtoffer leek me oprecht.
    Frenkie werd echt bewust, met opzet en smerig belaagd door een gefrustreerde VVV'er Van Ooijen. Onbegrijpelijk dat de openbare aanklager hier zijn mond over moet houden en dat de VAR dit in de herhaling niet constateerde.
    Aan de andere kant: als ik me de samenvatting weer eens goed voor de geest probeer te halen, dan oogde het vrij onschuldig van een afstandje doordat de bal al weg was. Maar als De Jong dan kermend naar de grond gaat moet je toch ook als VAR wel een lichtje opgaan. Zouden ze het na de afgekeurde goal niet hebben aangedurfd ook nog een keer rood te geven op basis van de VAR waarneming?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:57
    Nu begin ik wel een beetje te twijfelen aan de VAR. Als dit beoordeeld is en geen overtreding was, dan is er denk ik hee wat mis met het beoordeingsvermogen.
    Vind ik leuk
    yuuup +9568
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35
    Hoe kan dat nou? De KNVB helpt Ajax toch altijd?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws