Real lijdt in Baskenland eerste puntenverlies en ziet Barcelona weglopen

Real lijdt in Baskenland eerste puntenverlies en ziet Barcelona weglopen

Gepubliceerd: zaterdag 15 september 2018 om 22:52za 15-09-2018 om 22:52

Real Madrid heeft zaterdagavond twee punten laten liggen in de Primera Division. Op bezoek bij Athletic Bilbao kwam de ploeg van trainer Julen Lopetegui niet verder dan een remise: 1-1. 

Voor eigen publiek begon Athletic goed aan de wedstrijd. Real werd onder druk gezet. Na ruim een halfuur werd het 1-0. Oscar de Marcos en Markel Susaeta zetten een goede aanval op en uiteindelijk tikte Iker Muniain de bal binnen, achter Thibaut Courtois. 

Na de pauze ging Real vanzelfsprekend op jacht naar de gelijkmaker. Lopetegui bracht Dani Ceballos en Isco in het veld en laatstgenoemde was héél snel na zijn entree succesvol. Na een pass van Gareth Bale schoot de international raak. In de absolute slotfase waren beide teams nog dichtbij de winnende treffer. 

De remise in Baskenland levert De Koninklijke het eerste puntenverlies van het seizoen op. Aartsrivaal FC Barcelona is nog wél foutloos. Die ploeg won zaterdag met 2-1 bij Real Sociedad en staat na vier speelrondes op twaalf punten. Nummer twee Real heeft er tien.  

Poll

Wie wordt kampioen?

(484 stemmen)

Plaats een reactie

Vamos7 +10957
zaterdag 15 september 2018 om 22:55
Weer loop je achter de feiten aan pfff. Weer loop je achter Barca aan. C.L had je tenminste Ronaldo die je naar C.L heen loodste. Ben niet kapot van de voorhoede als ik eerlijk mag zijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 22:56]
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 23:52
Real is matig, zeker als je ziet wat ze hebben staan mag daar wel wat meer uitkomen.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 12:50]
Vind ik leuk
MaxFR010 +1488
zaterdag 15 september 2018 om 22:56
Daarom word Barca (weer) kampioen.
Vind ik leuk
power +7706
zaterdag 15 september 2018 om 22:56
Eerste gelijkspel van Real dit seizoen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 22:59]
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 15 september 2018 om 22:57
Wat een heerlijk voetbal gevecht was dit in de heksenketel in Bilbao . Legio kaarten vuur van de tribune en op het veld in een moordend tempo . Dit soort potjes zie je in Nederland nooit
Vind ik leuk
zondag 16 september 2018 om 07:54
Alleen vrij spijtig dat het in een gelijkspel eindigt.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zondag 16 september 2018 om 10:30
Als je voorkeur hebt wel ja
Vind ik leuk
Come on Utreg +29697
zaterdag 15 september 2018 om 22:59
Barca loopt nu al weg. Zo vroeg in het seizoen alweer de druk bij Real.
Vind ik leuk
Laliga +2745
zondag 16 september 2018 om 02:16
8ste kampioenschap van barca in 11 jaar tijd is toch wel bijzonder mocht het zo gaan. Tuurlijk heeft real ongekend succes in de cl de afgelopen seizoenen gehad , zo houden ze elkaar mooi in evenwicht.
Vind ik leuk
Spiegel +11097
zondag 16 september 2018 om 02:31
Eerste puntenverlies en Barcelona loopt meteen weg?

2 verliespunten meer is toch nog wel recht te trekken?
Vind ik leuk
pdavie +645
zondag 16 september 2018 om 08:46
Er is nog niets aan de hand man! Tuurlijk mooi als de concurrent punten laat liggen, maar kom op zeg. Seizoen is nog erg lang.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws