Gigantische dreun voor Heracles en aanvoerder: einde seizoen door zware blessure

    Gigantische dreun voor Heracles en aanvoerder: einde seizoen door zware blessure

    dinsdag 18 september 2018 om 16:19

    Robin Pröpper komt dit seizoen zo goed als zeker niet meer in actie voor Heracles Almelo. De aanvoerder van de huidige nummer vier van de Eredivisie-ranglijst blijkt afgelopen weekend de voorste kruisband in zijn linkerknie te hebben gescheurd. 

    Heracles meldt dat nieuws dinsdag via de officiële kanalen. Pröpper liep zijn blessure zondag op tijdens het uitduel met sc Heerenveen. De ploeg van trainer Frank Wormuth won met 5-3 in Friesland. Pröpper is zo goed als zeker niet meer inzetbaar dit seizoen.

    "Eigenlijk voelde ik meteen wel dat het mis was", vertelt de verdediger op de website van de club. "Maar je houdt altijd nog een klein beetje hoop. Gisteravond is er in het ZGT ziekenhuis een scan gemaakt en daar werd mijn gevoel helaas bevestigd: voorste kruisband gescheurd."

    "Dat is natuurlijk een klap, maar ik ga keihard revalideren om weer goed en fit terug te komen. Binnenkort volgt een operatie en vanaf dat moment gaat de blik weer op de toekomst."

    Plaats een reactie

    dinsdag 18 september 2018 om 16:21
    beterschap en sterkte
    Vind ik leuk
    Henkings +523
    dinsdag 18 september 2018 om 16:22
    Klote. Sympathieke speler en club. Dit gun je niemand
    Vind ik leuk
    Hulsink +486
    dinsdag 18 september 2018 om 16:34
    Ja en blessure opgelopen op een Natuur Grasveld!
    Vind ik leuk
    El Lobo +1999
    dinsdag 18 september 2018 om 16:23
    Sterkte Robin
    Vind ik leuk
    Jesmaj +357
    dinsdag 18 september 2018 om 16:23
    Wéér die kruisbanden. Opvallend vaak.. Kan helaas uit ervaring spreken dat het een rot blessure is, ook na de revalidatie.
    Sterkte voor hem.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:24]
    Vind ik leuk
    Deck010 +7322
    dinsdag 18 september 2018 om 16:35
    Misschien toch dat kut kunstgras?
    Vind ik leuk
    Pec010 +2085
    dinsdag 18 september 2018 om 16:54
    In Heerenveen opgelopen, deze vlieger gaat niet op.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7322
    dinsdag 18 september 2018 om 16:58
    Weet dat nog niet zo zeker.
    Zie discussie hieronder.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5632
    dinsdag 18 september 2018 om 16:30
    Uitermate sneu zoiets.
    Vind ik leuk
    ELD070 +729
    dinsdag 18 september 2018 om 16:33
    Pff, wat sneu. Ik wens hem veel sterkte met het herstel.
    Wilde al boos typen: Zie je wel dat kunstgras is nergens goed voor! Maar is dus uit bij Heerenveen geweest op natuurgras.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7322
    dinsdag 18 september 2018 om 16:37
    Maar de schade kan al zijn aangericht op dat klote kunstgras.
    Ze trainen erop en spelen hun thuiswedstrijden op die rommel, tijd genoeg om je knie en enkels te verkloten.
    Vind ik leuk
    ELD070 +729
    dinsdag 18 september 2018 om 16:39
    Ja dat zou natuurlijk kunnen. Denk dat de orthopedie-lobby achter al die kunstgrasvelden zit!
    Vind ik leuk
    Jp02 +141
    dinsdag 18 september 2018 om 16:55
    Wat een onzin.. je ziet dat zijn been blijft staan en een tik krijgt heeft helemaal niks met het kunstgras te maken. Al ben ik wel voor natuurgras.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7322
    dinsdag 18 september 2018 om 16:57
    Is niet per definitie onzin hoor jp.
    Al je gewrichten krijgen een andere belasting door het spelen op kunstgras. Verandering van ondergrond kan dan funest zijn voor verzwakte gewrichten.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +369
    dinsdag 18 september 2018 om 18:23
    Ach lul maar raak voor een kaak kerel. Het is op natuurgras gebeurd, ook de blessure van de spits van AZ! Dit had op kunstgras moeten gebeuren, dan komen de kunstgras trollen weer uit hun holen en lees je allerlei onzin. Nu deze opmerking weer "zijn knie is verkloot door het kunstgras' Man laat je nakijken! Ondanks dat Heracles al jaren (13 jaar) op kunstgras speelt heeft de club relatief weinig blessures gehad de afgelopen jaren, kijk de cijfers er maar op na. Geen probleem om tegen kunstgras te zijn, maar kom dan wel met feiten!! Die lees ik niet, gebral in de ruimte en elkaar papagaaien.

    Robin sterkte kerel en ik wens je een voorspoedig herstel, tot volgend seizoen!
    Vind ik leuk
    Deck010 +7322
    dinsdag 18 september 2018 om 19:50
    Ik wens Robin ook veel sterkte met zijn herstel. Jij ook succes met jouw chronische zure reacties.
    Ben je nou daadwerkelijk op je pik getrapt als er iemand iets zegt over dat pleuris kunstgras. Lekker je kop in het zand blijven steken en vooral niet luisteren naar profs die er bijna allemaal niet op willen spelen.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +369
    dinsdag 18 september 2018 om 21:10
    Nee maar wel om zo’n stomme opmerking! Niets tegen kunstgras haters maar geen gelul verkopen als een speler op natuurgras een ernstige blessure krijgt en kunstgras daar wel eens debet aan kan zijn. Dat suggereer je toch! Als dat zo is kom dan met feiten! Feit is dat de Heracles spelers niet aantoonbaar vaker geblesseerd zijn dan vakbroeders die altijd op natuurgras spelen’
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 21:14]
    Vind ik leuk
    HanV +4288
    dinsdag 18 september 2018 om 21:03
    En Thomas, Vlijter en Ebuehi ook allemaal op gras. Gewoon pech en jammer voor die spelers.
    Vind ik leuk
    HanV +4288
    dinsdag 18 september 2018 om 20:57
    Onzin, in het wedstrijdverslag stond dat hij de blessure opliep bij een overtreding in Heerenveen waarbij een strafschop is gegeven.
    Vind ik leuk
    Leading87 +56
    woensdag 19 september 2018 om 08:55
    Sterkte Robin! Deze blessure komt niet door welke ondergrond dan ook. Robin heeft dit al vaker gehad, dacht ik, dus zit ook stukje aanleg bij.

    Discussie over kunstgras wordt tegenwoordig overal bijgehaald. Gisteren en collega in Doetinchem die zich nu al indekt voor vrijdag: "Jullie spelen op kunstgras hè, dan win je wel!"

    Kom op zeg! Je werk is om de bal naar de zelfde kleur te schieten en dan in zo'n net tussen 3 palen. Of dat nu op natuurgras, kunstgras, laminaat, tapijt of beton moet, maakt toch niet uit! 😉
    Vind ik leuk
    FSCeara +8778
    dinsdag 18 september 2018 om 17:04
    Sterkte !
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 17:22
    Oei heel veel sterkte en een voorspoedig herstel Robin
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 17:48
    Zeer matige speler zou wel goed in de groep liggen. Maar vervangen in het veld lijkt me geen te grote opgave.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 18:01
    Joh... vervelend voor hem. Beterschap!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    dinsdag 18 september 2018 om 19:02
    Sterkte man. Was goed bezig de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9081
    dinsdag 18 september 2018 om 19:49
    Beterschap Robin!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 00:37
    Sterkte man. Zo’n beetje de enige graafschap speler die zich goed is blijven ontwikkelen de afgelopen seizoenen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws