Bayern blijft foutloos: Schalke 04 in Gelsenkirchen volledig weggespeeld

    Bayern blijft foutloos: Schalke 04 in Gelsenkirchen volledig weggespeeld

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 20:24za 22-09-2018 om 20:24

    Bayern München heeft een uitstekend weekend beleefd in de Bundesliga. Waar concurrenten als Borussia Dortmund punten verspeelden, won Der Rekordmeister zaterdagavond met 0-2 bij Schalke 04.

    Arjen Robben was in de Champions League tegen Benfica midweeks nog basisspeler, maar begon nu op de bank. De Nederlander zag Bayern al na acht minuten op voorsprong komen. James Rodriguez kopte binnen uit een hoekschop. De Duitse kampioen was heer en meester in Gelsenkirchen, maar Robert Lewandowski en James verzuimden de score verder op te voeren. Ook David Alaba was dichtbij. Een snoeiharde vrije trap raakte de lat.

    In de tweede helft ging Bayern rustig door met kansen missen tegen Schalke, dat volledig werd weggespeeld. James Rodriguez hoefde de bal alleen nog maar in het lege doel te tikken, maar schoot naast. De Colombiaan stond uiteindelijk alsnog aan de basis van de beslissende treffer. Hij kreeg een strafschop, nadat hij naar de grond was gewerkt. Lewandowski benutte het buitenkansje: 2-0. Schalke mocht blij zijn dat het daar bij bleef, aangezien Alaba opnieuw de lat raakte.

    Bayern is na vier duels nog foutloos in de Bundesliga. Hertha BSC is op twee punten de naaste belager. Concurrent Dortmund kwam eerder op de dag niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen Hoffenheim en heeft al vier punten minder. Voor Schalke nemen de zorgen toe. De club staat nog met lege handen en is gedeeld hekkensluiter.

    Plaats een reactie

    stratumseind +173849
    zaterdag 22 september 2018 om 20:37
    Misschien voor de verandering een keer leuk voor ze om de titel in de wacht te slepen tijdens het oktoberfest......
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1471
    zaterdag 22 september 2018 om 20:38
    Die tikken we scheel dat Bayern kunnen er niks van!
    Vind ik leuk
    FR_VakW +44
    zaterdag 22 september 2018 om 20:45
    Bayern is echt ziekelijk goed. Wat heb ik genoten in de CL afgelopen week. Wij jagen de bal over de zijlijn als we in de buurt van onze 16 meter onder druk komen te staan. Bayern niet, die houden gewoon lekker het balbezit en spelen op hun eigen achterlijn even een mannetje uit om de aanval te beginnen. Ik heb echt genoten van de aanvallen en razendsnelle omschakelingen die clubs als Real, Barca, Bayern en Liverpool tot in de kleinste details perfectioneerd hebben. Die goal van Lewandovski, die 2e van Bayern met de bal achter het standbeen van Robben, die goal van Bale na het passje van Modric, de acties van invaller Sane, de doelpunten van Lyon, Messi natuurlijk het is echt schitterend voetbal tegenwoordig al was het Barca tijdperk ook geweldig. Nederland ligt toch nog behoorlijk achter.
    Vind ik leuk
    JWK +474
    zaterdag 22 september 2018 om 21:01
    Ja man, vooral die Frank Ribbery!
    Wat een geweldige voetballer is dat, hoe snel die aan de overkant is met de bal niet normaal.
    Vind ik leuk
    FR_VakW +44
    zaterdag 22 september 2018 om 21:05
    Die is ook echt gruwelijk ja net als Robben hoor. Vind ze individueel misschien niet zo hoogstaand als een Messi of Ronaldo. Maar voor het systeem van Bayern zijn ze gewoon perfect.
    Vind ik leuk
    Reyhan +358
    zondag 23 september 2018 om 15:19
    Goeie teksten! En dan snap ik dus helemaal niet dat er mensen serieus denken dat Ajax kans heeft tegen Bayern. Ja voordat de wedstrijd begint misschien.. Maar ik volg Bayern al jaren en ben ervan overtuigd dat Ajax geen aanspraak zal maken op een overwinning tegen dit Bayern.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33841
    zaterdag 22 september 2018 om 20:52
    Wat een verrassing. Saaie competitie.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +438
    zaterdag 22 september 2018 om 21:03
    Terwijl het tot 10 jaar geleden nog een hele spannende competitie was. Toen ook regelmatig Bayern kampioen, maar ook Borussia Dortmund, 1 FC Kaisernlautern, Werder Bremen of VfB Stuttgart. Ik volg het nu ook haast niet meer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:22
    Schalke hekkensluiter van de Bundesliga😂
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1025
    zaterdag 22 september 2018 om 21:29
    Spannend. De Bundesliga., nog erger dan in Spanje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:49
    Ja daar heb je er nog 3
    Vind ik leuk
    orion73 +1517
    zondag 23 september 2018 om 09:59
    Niet echt een prestatie. Schalke is van het niveau Fortuna hier. Stelt echt geen zak voor.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws