Waterreus: 'Een uitstekende keeper, maar natuurlijk nog geen PSV 1-materiaal'

Waterreus: 'Een uitstekende keeper, maar natuurlijk nog geen PSV 1-materiaal'

Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 08:18ma 08-10-2018 om 08:18

Jeroen Zoet blijft ondanks zijn zwakke optreden tegen Internazionale een topkeeper en voorbeeldprof. Dat stelt Ronald Waterreus, die in de bres springt voor de PSV-doelman.

Waterreus vindt Zoet 'een vent met ballen'. 'Zoet staat er altijd. Op het veld én voor de camera's, ook wanneer hij door het ijs is gezakt. Een voorbeeld is hij daarmee voor al die weglopers die alleen hun succesverhaal willen vertellen. (...) De voorbeeldprof Zoet moeten we niet affikken na een offday. We moeten hem koesteren', schrijft de oud-keeper in De Limburger.

Volgend seizoen krijgt Zoet - mits hij blijft - concurrentie van Lars Unnerstall. 'Een uitstekende keeper voor VVV. Maar natuurlijk (nog) geen PSV 1-materiaal, hoe verdienstelijk hij afgelopen zaterdag ook speelde in het Philips Stadion. Want met alle respect: een handjevol wedstrijden voor Schalke op je naam hebben is echt wat anders dan vast selectielid zijn van het Nederlands elftal. En al voor het zesde seizoen op rij de onbetwiste eerste PSV-doelman.

Waterreus besluit: 'Misschien is het best goed, hoor, dat Zoet in Unnerstall straks een keeper achter zich krijgt die de druk wat opvoert. Best mogelijk dat het voor Jeroen nu net wat té comfortabel voelt in Eindhoven, waar hij altijd plek-zeker is. Maar laten we alsjeblieft een beetje redelijk zijn. Het feit dat PSV überhaupt Champions League speelt, is voor een groot deel te danken aan het uitstekende jaar dat Zoet beleefde.'

Poll

Wie is de betere keeper?

(1395 stemmen)

Plaats een reactie

Utca069 +63
maandag 8 oktober 2018 om 08:22
Ken er helemaal niks van
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 08:23
Zegt de ene Net Niet keeper over de ander haha
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
maandag 8 oktober 2018 om 08:52
Waterkneus is een misselijk mislukte keeper ja, maar Zoet is echt wel 2 niveaus beter dan hem. Zoet is in potentie een prima subtop keeper. Geen wereldtop. Maar die grove fouten moeten er wel uit ja.
Vind ik leuk
Korm +39585
maandag 8 oktober 2018 om 09:03
Na je eerste woord haak ik al af, lager dan kinderachtig, niveauloos dus..
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
maandag 8 oktober 2018 om 16:35
Dan lees je het toch niet, jankerd.
Vind ik leuk
Pimman +9597
maandag 8 oktober 2018 om 08:25
Waterreus vindt Zoet een man met ballen..tja iedere gezonde man heeft er 2. Hij zal Zoet niet afvallen dat snap ik...maar die 2 ballen tegen Inter had hij wel móeten hebben. Dán was het een man met ballen geweest zoals Waterreus bedoelde.
Vind ik leuk
Korm +39585
maandag 8 oktober 2018 om 09:04
Kan je iemand afrekenen op een slechte wedstrijd?
Als dat zo is dan kan Cillessen, Onana of wie dan ook er ook helemaal geen bal van.
Vind ik leuk
floormunges +1565
maandag 8 oktober 2018 om 19:44
Cillessen kan je ook niet afrekenen op slechte wedstrijden speelt bijna nooit
Vind ik leuk
Korm +39585
dinsdag 9 oktober 2018 om 00:07
In zijn laatste jaar ajax wel,
Waarin hij een dip had en zijn plek bij oranje verloor
Vind ik leuk
Storm015 +278
maandag 8 oktober 2018 om 08:30
Ik denk niet dat Mark van Bommel zit te wachten op adviezen van Ronald Zwamneus over zijn keepers. Wat je ziet is wat je hebt en Zoetjes verziekt de Europese toer van PSV en dat is pijnlijk en kost veel geld. Successen uit het verleden tellen niet meer in het heden en als er iemand is die dat zou moeten weten is het Ronald Zwamneus
Vind ik leuk
zwollie +9056
maandag 8 oktober 2018 om 08:40
Wie zit er wel te wachten op adviezen van Waterkneus.
Vind ik leuk
Storm015 +278
dinsdag 9 oktober 2018 om 09:40
Pier van Hooidonk, zelfde type, achteraf commentaren!!🖕
Vind ik leuk
Castromann +8522
maandag 8 oktober 2018 om 12:27
Je vergeet 1 ding .... als de scheidsrechter zijn werk deed...dan was de 1-1 nvt.
En was het 2-0 of rood voir de keeper van inter.
Dan win je die pot...en hoor je niemand er over.
2e goal van inter was idd een fout.
Bad timing...shit happens.
Zie je bij wereldtoppers ook wel eens buffon courtois neuer.
Zaterdag pakte zoet weer n goede bal bij 0-0 ....wat een zekere goal had geweest.
Dat doet hij al div keren dit seizoen en vorig seizoen...maar dat is niet interressant genoeg.... voor types als Spaan.
Vind ik leuk
Storm015 +278
dinsdag 9 oktober 2018 om 09:39
En toch kost Zoetjes PSV dadelijk een hoop geld als blijkt dat het Europese avontuur afgelopen is.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 08:31
Zoet is een prima ED keeper, maar komt voor een volgende stap veel en veel te kort en ik vind Unnerstal persoonlijk beter dan Zoet.
Vind ik leuk
Korm +39585
maandag 8 oktober 2018 om 09:05
Ach dat valt ook allemaal mee, keept doorgaans gewoon goed, ja ook in de voorgaande CL edities
Vind ik leuk
rinirat +3290
maandag 8 oktober 2018 om 08:34
Zoet is een hele matige keeper... onder druk erg zwak
Vind ik leuk
Wijndalum +603
maandag 8 oktober 2018 om 08:34
Als VVV’er durf ik met recht te zeggen dat we met Lars goud in handen hebben. Het is heel makkelijk, ik heb hem nog nooit zien blunderen, in tegenstelling tot Zoet. En volgens mij heeft een doelman van VVV meer te doen dan een PSV-doelman.
Vind ik leuk
Pimman +9597
maandag 8 oktober 2018 om 08:45
Zoet blundert bij VVV misschien óók niet. De druk bij een topclub in de Champions League is natuurlijk véél anders. De tijd zal het leren..
Vind ik leuk
Rodajc +18173
maandag 8 oktober 2018 om 09:54
Dat gold voor van Leer bij ons ook, maar bij een topclub komen er toch ook andere factoren kijken.
Vind ik leuk
Vvgimmurt +514
maandag 8 oktober 2018 om 13:08
Klopt maar als je kwaliteit en mentaliteit tegen over zet is unnerstall veel verder dan van leer.
Vind ik leuk
Shelbourne +5879
maandag 8 oktober 2018 om 08:39
Zoet is een een prima club doelman voor PSV, kan soms geweldige saves uit zijn handschoenen schudden. Helaas heeft hij net te veel ketsers om voor een hoger niveau in aanmerking te komen.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 08:39
Zoet is een prima keeper voor PSV. Naar de Europese top gaat niet gebeuren, en als 2e keeper zou ik dat ook niet doen. Lekker bij PSV blijven!
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
maandag 8 oktober 2018 om 08:47
Kan 5 punten meer hebben
Ken 5 punten achter staan
😂
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
maandag 8 oktober 2018 om 08:54
Hahaha geweldig !
Je ken ook onana hebben 😂
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 08:53
Begrijp ik nu goed dat Waterreus eigenlijk zegt dat geen enkele keeper met relatief weinig ervaring in aanmerking komt voor een positie bij PSV1? Dus een jonge de Gea om een voorbeeld te noemen is te min voor PSV? Deze vent tikt niet.
Vind ik leuk
Korm +39585
maandag 8 oktober 2018 om 09:01
Zoet is een prima keeper. Mensen die Padt en Bizot (die was slecht dit weekend!) beter vinden snappen werkelijk niks van voetbal maar hebben waarschijnlijk een grotere haat naar PSV toe. Cillessen eerst onze eerste doelman voor Oranje met daarachter Zoet andere komen gewoon niet in de buurt.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
maandag 8 oktober 2018 om 09:03
Het is gewoon een hele degelijke keeper. Staat er iedere wedstrijd, en neemt ten alle tijde zijn verantwoordelijkheid. Cilissen die houdt liever het bankje warm en dat is natuurlijk ook een keuze, zo kan hij nooit wat fout doen, kan hij wel telkens met excuses komen en hij keept niet eens.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:10
Ten eerste is het Cillissen en ten tweede, Jasper hoeft niet eens zoveel te keepen om te laten zien dat die veel beter is dan Zoet. Elke bondscoach kiest steeds weer voor Cillissen dat zegt genoeg.
Vind ik leuk
robertus +2209
maandag 8 oktober 2018 om 09:42
*Cillessen!!

Wel goed corrigeren!
Vind ik leuk
plein19 +2885
maandag 8 oktober 2018 om 09:04
Ben geen fan van Zoet of Waterreus. Maar deze kolom is terecht. Keurig zoals Zoet voor de camera kwam en netjes antwoord gaf
Vind ik leuk
Smithsonian +41536
maandag 8 oktober 2018 om 10:09
Psv is wel zoet zijn plafond.
Vind ik leuk
El Cazador +8683
maandag 8 oktober 2018 om 10:25
Bij lange na geen niveau a la Jan van Beveren en al helemaal niet voor het NL elftal!!!
Vind ik leuk
Broekie +621
maandag 8 oktober 2018 om 10:29
Volgens mij heeft PSV pas 3 doelpunten tegen in de competitie en heb ik Zoet nog niet op fouten kunnen betrappen. Wordt weer groter gemaakt dan de werkelijkheid. Inderdaad een zwak optreden tegen Inter maar dat kan gebeuren. Zoet is voor de eredivisie een topkeeper. Ik zie hem niet doorgroeien naar de absolute top. Waterreus heeft wel 2 petten op aangezien hij sponsor is met zijn keepershandschoenen.
Vind ik leuk
Hulsink +560
maandag 8 oktober 2018 om 10:52
Ik denk dat Waterreus zeker recht van spreken heeft!
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:42
Welke keeper heeft nog nooit een blunder gemaakt?Juist geen een!
Zoet is een topkeeper die wel vaak keept.
Voor het Nederlands elftal is zoet wat mij betreft de betere als ik moet kiezen tussen Zoet en sillesen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws