'23 miljoen voor Memphis is een boost. Dat is het maximale dat we kunnen doen'

    '23 miljoen voor Memphis is een boost. Dat is het maximale dat we kunnen doen'

    donderdag 11 oktober 2018 om 13:21

    Olympique Lyon kiest er bewust voor om geen peperdure spelers aan te trekken. Dat gaat tegen de principes van de club in, zegt voorzitter Jean-Michel Aulas tegen het Franse Le Progres.

    Het spelersbudget van Lyon is bijna drie keer kleiner dan dat van Paris Saint-Germain, dat al jaren een abonnement heeft op het Franse landskampioenschap. Lyon moet het jaarlijks doen met een budget van 289 miljoen euro. "Het budget van PSG ligt rond de 800 miljoen", zegt Aulas.

    "We maken stappen, maar het gat met PSG wordt groter en groter. We moeten dat zien te dichten. De UEFA streeft er ook naar om dat te doen. Wij proberen het zo efficiënt mogelijk en economisch rendabel te doen. Dat geldt niet voor PSG, dat jaarlijks 300 miljoen aan staatsinkomsten krijgt."

    Lyon is financieel kerngezond, maar geeft geen monsterbedragen uit aan spelers. "Dat kunnen we niet. 23 miljoen voor Memphis is een boost. Twintig miljoen voor Dembélé is het maximale dat we kunnen doen. Als we daar voorbij aan zouden gaan zou dat een risico zijn voor de club. Ik ben er zeker van dat de fans niet het Lyon willen zien van voor ik kwam, toen ze nog in de Ligue 2 speelden en zich moesten verantwoorden bij de rechtbank."

    Plaats een reactie

    Koenbres +599
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:25
    Blijf dit een mooie club vinden. Veel jonge Franse gasten waarvan veel uit de jeugd. Hoop dat ze blijven groeien
    Vind ik leuk
    repeP +1277
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:25
    Hoezo krijgt PSG €300,- miljoen staatsteun? Kan iemand mij dat uitleggen?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:27
    Misschien doelt-ie op oliestaatsinkomsten... ;-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:28
    Dat is dat je dan 300 miljoen van de staat ontvangt. Iets met belastingkorting? Subsidie op jeugdopvang? ‘t Is maar een gok hoor!
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:13
    Arab money flow
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:13]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:26
    "het Lyon willen zien van voor ik kwam, toen ze nog in de Ligue 2 speelden en zich moesten verantwoorden bij de rechtbank."

    Beetje jammer dat je dan dit moet toevoegen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:37
    Blijft een Fransman.
    Vind ik leuk
    Olfie +4297
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:42
    Gewoon een verklaring waarom ze de risico's niet nemen. Vind het niet zo gek.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:27
    Jean-Michel, hij begrijpt het gelukkig wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:31
    Kan je nagaan dat Ajax 2 seizoen terug prima weerstand kon bieden aan een club met 3x zo'n grote begroting. Geld zegt natuurlijk niet alles, zeker niet als 4/5 clubs alle topspelers opkopen. Alles wat eronder hangt verschilt niet zo vreselijk veel van elkaar.
    Vind ik leuk
    Castromann +6924
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:36
    Yep en psv die lyon op hun toppen van hun kunnen versloegen in de kwartfinale CL 2004/05.
    # Gaan we ooit nog een nederlandse ploeg in de halve finale cl zien/ en bijna in de finale.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:38
    En dan is er sprake van schande wanneer het PSV niet lukt tegen clubs die wel meer dan 6x ons begroting hebben.

    😂
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:06
    Ik weet trouwens niet hoe die man bij 289 miljoen komt. Even googlen leert dat Lyon's begroting ook 'slechts' 115 miljoen is, dus wat dat betreft financieel een gelijke positie inneemt met PSV/Ajax.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:10
    Voor zover ik heb begrepen hanteren ze bij PSV een begroting van 73 mil voor 2018/19, en verwachten ze 77 mil aan inkomsten.

    Dit alles natuurlijk exclusief CL.

    115mil is dan ook niet bepaald "vergeliijkbaar"...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:16]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:08
    Ik meende met CL dat de begroting zeker met een miljoen of 20 zou stijgen, dus dan zou het 100 om 115 zijn normaal gesproken. 115 om 73 is inderdaad een aardig verschil.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:52
    Verschil is er zeker, ED ranglijst zegt anders 😋

    Geen idee hoe dat precies zit met de CL en premies....
    Vind ik leuk
    ay42 +809
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:31
    Met Marseille is Lyon toch een van de mooiste clubs in Frankrijk.

    Het enige wat ze kunnen doen tegen het kapitaal geweld van PSG is slim investeren in jonge spelers die en van toegevoegde waarde zijn, en door verkoop waarde hebben. Dat doet Lyon goed op dit moment
    Vind ik leuk
    zwollie +7519
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:33
    23 miljoen is nog teveel voor depay.
    Vind ik leuk
    Leskas +2
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:36
    Heb ze anders vorig jaar wel meerdere malen op belangrijke momenten erin gelegd zodat ze champions League spelen, dus dat zit wel snor denk ik
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:36]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:38
    Hoezo, hij is de laatste tijd toch aardig op dreef?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1914
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:41
    In Frankrijk is wat mij betreft Monaco het beste bezig door jonge talenten wereldwijd te contracteren en straks voor veel geld te verkopen
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1940
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:51
    Monaco mag alleen wel wat beter zorgen dat er een wat meer gevestigde en ervaren basis staat waar de jonge gastjes zich nog aan kunnen vasthouden. In alle linies kunnen ze op dit moment wat versterking gebruiken.
    Vind ik leuk
    Extightass +1608
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:30
    Glik, falcao, Chadli, jovetic zijn toch echt wel ervaren hoor
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1940
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:10
    Dat is een beetje mijn punt. Daar raak ik niet echt meer opgewonden van. Na al die vette transfers had er beter ingekocht kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1414
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:17
    Mooie club, goede filosofie en leuk voetbal. Geef mij maar Lyon.
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:27
    gezond beleid!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4802
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:41
    Hier speelt gezond verstand een hoofdrol door niet meer uit te geven dan dat het verantwoord is.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1940
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:46
    Best triest om te lezen hoe de voorzitter van Lyon nu praat alsof hij NAC Breda runt. Zo'n grote en mooie club, maar een titel winnen is bijna onmogelijk geworden. Die spelen nu voor plek 2,3,4 en moeten hopen op een bekertje. Zo erg heeft PSG die hele Ligue 1 dus naar de knoppen geholpen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:50
    Ja samen met de FIFA en UEFA,,, die kregen handenvol geld om niet te controleren waar dat geld vandaag kwam en heenging..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:49
    Lyon een budget van maar.... 289 Miljoen Euro... ja dat is ook niets vergeleken bij topclubs zoals PSV, Ajax en Feijenoord...
    Vind ik leuk
    Strijp +11972
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:30
    300 Miljoen per jaar aan staatsinkomsten voor PSG? Waar is dat op gebaseerd?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws