Heracles wint 'VAR-wedstrijd' ruim en duwt FC Groningen naar laatste plaats

    Heracles wint 'VAR-wedstrijd' ruim en duwt FC Groningen naar laatste plaats

    zondag 21 oktober 2018 om 16:22

    Heracles Almelo heeft een ruime zege geboekt op FC Groningen. Door de 4-1 zijn de Groningers de nieuwe hekkensluiters van de Eredivisie. 

    Al na twee minuten spelen kreeg Heracles-spits Adrian Dalmau een grote kans, maar op aangeven van Bradley Kuwas stiftte de Spanjaard naast. Tien minuten later redde Janis Blaswich zeer knap op een inzet van Mimoun Mahi. Na een kwartier spelen was het alsnog raak: met een fraaie actie en dito schot bracht Mahi Groningen op voorsprong.

    Van die voorsprong kon Groningen slechts tien minuten genieten. Halverwege de eerste helft kon Dalmau vrij inkoppen. Na 35 minuten spelen kreeg de thuisploeg een penalty, maar op advies van de VAR besloot arbiter Martin van den Kerkhof dat Dalmau toch niet werd vast gehouden. Slechts een paar minuten later gebeurde aan de overkant hetzelfde: toen werd een penalty van FC Groningen teruggedraaid, omdat Mahi hands had gemaakt.

    Direct na rust kwam Heracles op voorsprong. Sergio Padt had een voorzet niet klemvast en wederom kon Dalmau profiteren. In de fase die volgde bleven echt grote kansen uit, tot Ritsu Doan na 74 minuten gevaarlijk werd. De Japanner raakte echter de paal. Ruim tien minuten voor tijd besliste Kuwas het duel: hij liep een voorzet binnen en liet zo de 3-1 aantekenen. In de blessuretijd maakte Kuwas er ook nog 4-1 van.

    Door de zege staat Heracles na negen wedstrijden op een knappe vierde plek. FC Groningen is de nieuwe hekkensluiter met vier punten uit negen duels.

    Plaats een reactie

    Reinier86 +1513
    zondag 21 oktober 2018 om 16:25
    Dat wordt een jaartje KeukenKampioen voor Groningen.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:42
    Feyenoord is ook nog lang niet veilig hoor
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6225
    zondag 21 oktober 2018 om 18:24
    geen enkele club is nog veiling en kan nog degraderen zelfs Ajax en ook zelfs PSV
    Vind ik leuk
    Metal +2636
    zondag 21 oktober 2018 om 16:57
    Pfff wat een drama.
    Buys belooft aanvallend voetbal met veel pressie. Gaat vervolgens laf met 5 verdedigers spelen.
    Hoe kun je met 5 verdedigers spelen en 4 tegengoals incasseren?
    Gooi er dan een verdediger uit en een middenvelder bij...want de slag op het middenveld verlies je telkens weer en daardoor sta je continu met de rug tegen de muur.
    Ga godver gewoon simpel voetballen. Laat ze de kloten van het lijf rennen ipv dit slappe gedoe.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +273
    zondag 21 oktober 2018 om 20:09
    Ben bang dat het meerdere jaren KKD wordt. Zie ons bij degradatie niet snel weer terug komen.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3445
    zondag 21 oktober 2018 om 21:54
    Totaal niet negatief naar Groningen toe ofzo, maar ik denk dat FC Groningen het op dit moment nog moeilijk heeft met middenmoot KKD clubs... Laat ze daar niet zo makkelijk denken als wij deden..
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1939
    zondag 21 oktober 2018 om 16:26
    Heracles blijft het super doen
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3162
    zondag 21 oktober 2018 om 16:26
    Normaal gesproken is Padt een 'steunpilaar' in het elftal, maar wat was hij bar slecht vandaag!
    Vind ik leuk
    Argentario +490
    zondag 21 oktober 2018 om 16:41
    Dat was die ook ... een steunpilaar !
    Je kon hem nauwelijks herkennen tussen de palen van t doel, Groningen was r met een dummy in t doel nog beter vanaf gekomen
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1069
    zondag 21 oktober 2018 om 16:29
    Doe maar ff een jaartje 1ste divisie komend seizoen ff weer helemaal opnieuw beginnen al het oude zeer eruit en een nieuwe frisse wind in de Euroborg.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:30
    Zou wat zijn als ze 3rde gaan staan na de klassieker.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3130
    zondag 21 oktober 2018 om 16:33
    Heracles volgende week gedeeld 3e, met evenveel punten als ajax. Knap hoor......van ajax dan natuurlijk.
    Vind ik leuk
    lol123 +357
    zondag 21 oktober 2018 om 16:35
    Fantastische seizoen voor Heracles!
    Vind ik leuk
    Argentario +490
    zondag 21 oktober 2018 om 16:43
    Heracles staat 5punten voor op nr 5 vvv waar ze een deze weken tegen moeten en maar liefst 7pnt op de nr 6
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5564
    zondag 21 oktober 2018 om 16:44
    Waarom speelde Osman niet? Die heeft toch enkele goede wedstrijden gespeeld dit seizoen
    Vind ik leuk
    Heralm +101
    zondag 21 oktober 2018 om 16:49
    Osman heeft bij Syrië gespeeld. Waarschijnlijk wou wormuth hem rust geven.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:51
    Een rasechte blunder van de keeper. Dit is verdiende overwinning van Almelo, gefeliciteerd daarvoor. Enige lichtpunten vond ik Mahi en Doan, maar Padt had zijn slechtste wedstrijd van dit seizoen gekeept. Prima spel van Heracles en gewoon verdiend gewonnen, Cassiera heb ik ook weinig gezien. Hoop dat er toch een extra aankoop bij Groningen komt die hun uit het dal kan halen. Normaal heeft Padt geen moeite met dat soort ballen, maar dit keer was het gewoon knudde. Var had ook een groot aandeel, maar de strafschop voor Almelo was terecht afgekeurd en gezien het feit dat Mahi de handsbal maakte is ook prima gezien door de Var. Dus in dit geval eerste overtreding geldt.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +273
    zondag 21 oktober 2018 om 20:30
    Eindelijk VAR momenten die uiteindelijk goed beoordeeld werden.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:53
    Man man man !! Wat een wedstrijd
    Heracles was niet in goede doen vandaag maar heeft toch het tij kunnen keren gelukkig en 3 punten verdient in eigen huis kunnen behouden .
    Vind ik leuk
    Bocajuun +517
    zondag 21 oktober 2018 om 17:51
    Wat een keeper
    Vind ik leuk
    Bocajuun +517
    zondag 21 oktober 2018 om 17:59
    4e plaats en al 5 punten los van plek 5! En van die kakkerlakken kunnen ze ook wel winnen
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 18:33
    Compliment aan de tukkers. Toch knap met zo'n budget.
    Vind ik leuk
    Drazzbull +76
    maandag 22 oktober 2018 om 08:04
    Almeloërs*
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:57
    Oke
    Vind ik leuk
    Cantona +1050
    zondag 21 oktober 2018 om 18:49
    9 wedstrijden en 9 verschillende opstellingen.
    Een slecht draaiend elftal wordt daar niet beter van.
    Ik zeg niet dat het alleen aan de trainer ligt maar hij heeft er wel een heel groot aandeel in.
    Ik zie niet gebeuren dat deze man de boel nog op de rails krijgt bij Groningen en denk dat het nu wel tijd wordt voor iets anders.
    Gewogen en te licht bevonden.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    zondag 21 oktober 2018 om 21:20
    Knap hoe Heracles zich handhaaft boven in.

    Mocht Feyenoord niet winnen in de Arena dan kan Heracles zo maar over Feyenoord heen gaan in de stand. Want zie Heracles wel in staat van PEC Zwolle uit te winnen, evenals ik ze wel in staat zie nadien van Vitesse thuis te winnen en van NAC uit.

    Mocht dit scenario bewaarheid worden moet Feyenoord dat maar ongedaan maken in de uitwedstrijd tegen Heracles op 11 november.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:52
    Vitesse thuis is voor de beker..

    Heracles speelt nu uit tegen Zwolle en NAC.. Daarna Feyenoord thuis.
    Zal toch mooi zijn als we 4 punten mee kunnen nemem in aanloop naar de 'kraker' voor plek 3! :)
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    maandag 22 oktober 2018 om 15:06
    Aha! Dank voor je verbetering!

    Als Feyenoorder hoop ik natuurlijk dat het niet zo ver zal komen dat Feyenoord ook in achtervolging op Heracles zal moeten gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws