Turkse bond grijpt hard in en deelt zware straffen uit: Donk zes duels geschorst

    Turkse bond grijpt hard in en deelt zware straffen uit: Donk zes duels geschorst

    donderdag 8 november 2018 om 19:50

    Ryan Donk is voor maar liefst zes wedstrijden geschorst. De verdediger van Galatasaray was afgelopen vrijdag betrokken bij een vechtpartij na afloop van de stadsderby tegen Fenerbahçe (2-2).

    Donk en zijn teamgenoten zochten na het laatste fluitsignaal de maker van de 2-2, Jailson, op en achtervolgden hem over het veld. Daarbij vielen rake klappen. Scheidsrechter Firat Aydinus deelde desondanks slechts één rode kaart uit aan Galatasaray (Papa Alioune Ndiaye) en twee aan Fenerbahçe (Jailson en Roberto Soldado).

    De Turkse voetbalbond is minder mild. Ndiaye, Jailson en Soldado moeten respectievelijk vijf, acht en zes duels toekijken. Daar liet de TFF het niet bij, want na het zien van de beelden moet Donk zes wedstrijden op de tribune plaatsnemen. Ook ploeggenoot Garry Rodrigues (3), trainer Fatih Terim (7) en diens assistent Hasan Sas (8) zijn geschorst.

    Donk eiste aanvankelijk nog een positieve hoofdrol op door de score te openen. De eenmalig international van Oranje is geregeld basisspeler bij de Turkse topclub. Bij tegenstander Fenerbahçe stond interim-trainer Erwin Koeman voor het eerst aan het roer.

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 19:58
    Duwpartijje 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:15
    Idd bulldog niks aan het handje
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:59
    Of Turks olie worstelen 🤼‍♂️
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:59
    Nog te weinig asociaal gedrag .
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:00
    En zo hoort voetbal ook te zijn. Vechten, schoppen, slaan, etc, etc..........;-)
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1014
    donderdag 8 november 2018 om 21:12
    Die bal is ook gewoon overbodig in het veld.
    Vind ik leuk
    1904088 +192
    donderdag 8 november 2018 om 20:18
    Donk ziet er tegenwoordig ook uit als een kooivechter, wat een beest.
    Vind ik leuk
    Mo +11681
    donderdag 8 november 2018 om 21:41
    Ja dat viel mij ook al op inderdaad. Als je maar lang genoeg in Turkije voetbalt word je vanzelf een vent.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1069
    donderdag 8 november 2018 om 20:50
    Maar goed dat Neymar daar niet voetbalt was hij nog aan het rollen geweest.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:56
    Nemer heeft een nieuwe sponsor. Mascotte....rolt zoveel beter....😎😎😎
    Vind ik leuk
    yoshi38 +20
    vrijdag 9 november 2018 om 08:47
    Hahaha hij was rollend stadion uitgegaan.. zo zie je maar weer hoe een dubbeltje in Turkije rollen kan.
    Vind ik leuk
    huppekees +51
    donderdag 8 november 2018 om 20:51
    Het geweldige voorbeeld, als dat op de tribune gebeurt is het ineens allemaal tuig van de richel... Straffen zijn te mild, je moet gewoon de club tientallen punten in mindering brengen, daar pak je iedereen mee, niet alleen zo'n opgewonden huftertje... Laat iedereen maar voelen als er iemand van de club iets doet wat onfatsoenlijk is...

    Van mij part geven ze bij een rode kaart ook een team een punt in mindering, wordt het nog spannender ook in de competitie..

    Bij vuurwerk in het stadion ook punt aftrek, laat maar voelen..

    Het heeft allemaal helemaal NIETS meer met voetbal te maken...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:23
    Weet je wat het is huppekees de gene met de grootste bek , zitten het snelst onder de tafel .
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1033
    donderdag 8 november 2018 om 21:14
    6 is nog veelste laag!!
    Vind ik leuk
    Smash +3327
    donderdag 8 november 2018 om 21:37
    Wat een primitief gedrag van die spelers. Schorsingen zijn veel te laag.
    Vind ik leuk
    Mo +11681
    donderdag 8 november 2018 om 21:40
    Ja wat wil je dan doen, 30 wedstrijden schorsen? Dit is wel genoeg.
    Vind ik leuk
    Smash +3327
    donderdag 8 november 2018 om 22:56
    Bijvoorbeeld! Dit debiele gedrag moet je niet tolereren.
    Vind ik leuk
    Mo +11681
    vrijdag 9 november 2018 om 22:34
    8 wedstrijd is gewoon zat.
    Vind ik leuk
    Mo +11681
    donderdag 8 november 2018 om 21:39
    Kan hier echt van genieten. Turkse toppers zijn heerlijk. Rode kaarten en aanslag overtredingen gagarandeerd. Die gasten daar zijn echt allemaal gek, de trainers het publiek. Als je daar gaat voetballen slaat dat heethoofd-achtige, wat al die Turken hebben, op je over.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 16:58]
    Vind ik leuk
    Smash +3327
    vrijdag 9 november 2018 om 22:48
    Nou, genieten hoor!
    Vind ik leuk
    Mo +11681
    zaterdag 10 november 2018 om 16:58
    Ja joh lache man!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:02
    Turkije is gewoon een 3e wereldland.
    Vind ik leuk
    Fbsk07 +15
    vrijdag 9 november 2018 om 02:25
    Deze competitie staat wel hoger aangeschreven dan de eredivisie qua uefa coefficienten. Dat vind ik dan best wel knap van een derde wereld land. Het is er inderdaad net Somalie of niet, omdat een paar buitenlandse sporters het eventjes niet met elkaar konden vinden. Dit is inderdaad een belangrijke criteria waarop de verenigde naties onderscheid maakt tussen een 1-2-3e wereld land. Dit weet jij natuurlijk al te goed ondat je zeker de hoogst opgeleide persoon binnen jouw familie bent, je komt namelijk met zulke mooie op feiten gebaseerde one liners... inhoudelijk taal is voor ongeschoolden.
    Vind ik leuk
    Leozao +4190
    vrijdag 9 november 2018 om 07:52
    Kan dus kerst vieren in NL
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1069
    vrijdag 9 november 2018 om 16:18
    Vind dit niet goed te praten hoor; maar ik wil wel toevoegen dat ik Dhr. E. v.d. Sar ooit eens het halve veld over zag hollen naar een speler toe. En dan denk je die gaat een ros uitdelen van heb ik jou daar, maar nee hij ging voor de speler staan en hief zijn wijsvinger met de boodschap foei niet meer doen.
    Dan zie ik liever dit. Toch een teken van tot hier en niet verder.

    Maar nogmaals het hoort niet en de schorsingen zijn danook volkomen terecht.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws