Ten Hag over 'finest hour: 'Op die manier wilde ik mijn dank tonen aan de fans'

    Ten Hag over 'finest hour: 'Op die manier wilde ik mijn dank tonen aan de fans'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 19:35di 13-11-2018 om 19:35

    Erik ten Hag ziet dat het enthousiasme rond Ajax toeneemt. De trainer hoopt dat zijn elftal kan profiteren van de steeds betere wisselwerking met de fans.

    "Dat zie je bijvoorbeeld in de bekerwedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Toen was het stadion vol, dat is schitterend", zegt Ten Hag tegen Ajax TV. "De beleving die op dit moment rondom Ajax heerst moeten we vasthouden, maar vooral ook uitbouwen. De wisselwerking tussen de ploeg en de fans moeten we verder versterken. Want dat kan zeker een factor zijn tijdens een succesvolle reeks."

    Ten Hag zorgde na afloop van het Champions League-duel bij Benfica voor een opvallend moment. De trainer bedankte de meegereisde aanhang en werd luidkeels toegezongen. "Op die manier wilde ik mijn dank tonen aan het publiek, dat in groten getale naar Lissabon was gekomen. Wij hopen dat we dit seizoen tot een succesvol einde kunnen brengen. Dat is nog een lange weg, maar in december kunnen we wel een aantal grote stappen zetten."

    "Bijvoorbeeld overwintering in de Champions League, dan moeten wij erg goed zijn, maar daar hebben we de steun van het publiek ook heel erg bij nodig", vervolgt Ten Hag, die verder met Ajax nog actief is in de beker en met PSV strijdt om de landstitel. "Wij willen op drie podia actief blijven in het nieuwe jaar, dus er komt iets op ons af."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Is Ten Hag de juiste trainer voor Ajax?

    (7829 stemmen)

    Plaats een reactie

    Koekie1970 +2294
    dinsdag 13 november 2018 om 19:51
    Erik je verdiende het; maar nu niet verslappen en ons de titel brengen. Dan hoor je straks echt bij de topcoaches.
    Vind ik leuk
    Pimman +6316
    dinsdag 13 november 2018 om 19:55
    De Champions League winnen zou het mooiste zíjn..dán ben je de béste van Europa en dáárdoor logischerwijs óók van Nederland ;)
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +1207
    dinsdag 13 november 2018 om 20:06
    De CL winnen is een leuke gedachte maar totaal niet realistisch natuurlijk.

    Laat hem eerst maar eens de titel winnen. Dan zien we wel verder volgend jaar.
    Vind ik leuk
    abraksas +1602
    dinsdag 13 november 2018 om 20:37
    Voor Griekenland was het ook totaal onrealistisch om het EK te winnen en toch hebben ze dat gewoon geflikt in 2004.
    Ik zie Ajax de CL ook niet winnen hoor, daar niet van. Maar je weet maar nooit, alles is mogelijk.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +1207
    dinsdag 13 november 2018 om 20:55
    Je ziet Ajax ook de CL niet winnen en daarna zeg je dat alles mogelijk is? Beetje tegenstrijdig m.i.

    Ajax komt zoveel kwaliteit tekort ten opzichte van een MC, Juventus en een PSG bijvoorbeeld.

    Nogmaals, onmogelijk hoe graag ik het ook zou willen.



    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    dinsdag 13 november 2018 om 23:21
    Je weet niet hoe ze loten.
    Daarbij komt kijken naar de wedstrijd tegen Bayern uit 1-1 dus alles is mogelijk
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 13 november 2018 om 23:44
    Kijk, niemand zegt dat de kans groot is, maar je moet het ook niet uitsluiten. En wat betreft kealiteit moeten we onszelf ook niet onderschatten. We hebben een van de beste linksbacks van Europa, een van de beste centrales van Europa, een van de beste middenvelders van Europa, een van de beste keepers van Europa en daar omheen lopen ook geen slechte spelers rond.
    Vind ik leuk
    base +2401
    woensdag 14 november 2018 om 00:00
    Ben het tot de keeper met je eens maar Onana hoort in mijn ogen totaal niet bij de breedte keepers van Europa.
    Vind ik leuk
    abraksas +1602
    woensdag 14 november 2018 om 13:25
    Wat is daar zo tegenstrijdig aan dan? Ik verwacht het gewoon totaal niet maar ik kan het ook niet 100% uitsluiten. Is toch niet zo moeilijk?
    Net als waarschijnlijk niemand vooraf Griekenland het EK had zien winnen en toch gebeurde het. Je kunt iets nog zo onwaarschijnlijk vinden, in het voetbal kun je niks voor 100% uitsluiten.
    En natuurlijk zijn clubs als PSG, Juve en ManCity veel en veel sterker dan Ajax maar sinds wanneer is kwaliteitsverschil een garantie? Maar zet toch gewoon al je geld op de tegenstanders van Ajax, zeker wanneer ze een PSG, Juve of ManCity loten als je er zo van overtuigt bent dat het verschil in kwaliteit het onmogelijk maakt voor Ajax om te stunten. Nu je daar over nadenkt kom je er waarschijnlijk achter dat het toch niet zo helemaal onmogelijk is, niet? Of heb ik je op een idee gebracht en ren je nu naar het wedkantoor?
    Nogmaals, ik verwacht echt niet dat Ajax de CL gaat winnen en afhankelijk van de loting zullen ze waarschijnlijk ook niet veel verder dan de groepsfase komen maar onmogelijk is het gewoon niet.
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 13 november 2018 om 23:41
    Dat was het ook niet in 95, toen zou een Nederlandse club ook "nooit meer een europa cup I/Champions League winnen". Gaat allemaal om geloof.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +322
    woensdag 14 november 2018 om 07:14
    Overwinteren en in de tweede poulefase nog punten pakkendan ben ik ook al dik tevreden. Dan kunnen ze volgend seizoen weer versterken en verdere stappen zetten. De titel in NL boeit me niet zo hoogstens een makkelijker emtree voor de CL en minder kinderlijk gezeur bij de Brabanders. De CL nu al winnen is niet reêel en , indien ongedacht toch, zou ook leiden tot een uittocht van spelers. Ten Hag naar Real en zo: veel te vroeg.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 07:48]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:09
    Ik denk dat ze gewoon alle twee met frenk mee gaat en misschien ook de beker
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +1207
    dinsdag 13 november 2018 om 20:08
    Voor verslapping moeten de spelers zelf waken. De trainer kan alleen maar handvaten aanreiken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:15]
    Vind ik leuk
    James655 +912
    dinsdag 13 november 2018 om 21:07
    Zo is het.
    Vind ik leuk
    fier&koen +867
    dinsdag 13 november 2018 om 19:54
    Leven van een Ajax trainer 2x verliezen en hij moet oprotten. En toch denk ik dat hij het gaat redden. Kampioen en 1/4 finale CL.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:03
    Als we nu 2 keer winnen en 1e worden en met een beetje geluk ik in de loting kan dat zeker!
    Vind ik leuk
    fier&koen +867
    dinsdag 13 november 2018 om 20:04
    Precies daar hoop ik wel op. Het kan ik voel het 😅.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:29
    Geluk met de loting hebben jullie al Roda uit. Als ik dit lees hier denk je bijna dat hij een wereld trainer is,winnen van ga Eagles,fortuna,VVV, graafschap Excelsior etc. Ik denk dat ze in buitenland wel knikkende knieën hebben. Oooh ja wat geluk met de loting in cl hadden ze al met de poule. Of je eerste of 2de wordt maakt niet zoveel uit in de meeste poules is er niet zo'n groot verschil tussen 1 en 2 . In de poule van ajax wel je hebt Bayern München en dan de rest. Leuk voor ajax en Nederland dat ze Bayern in een slechte fase tegenkomen maar is toch een wereld van verschil tussen die 2
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:45
    Het zit diep he?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 06:17
    Wat zit diep? Vreemde opmerking
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 13 november 2018 om 23:45
    Dat gaan we 12 december zien, hoe groot dat verschil is.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 06:20
    We kunnen ook kijken wat Bayern de laatste 5 jaar gepresteerd heeft en ajax. Europees en in eigen land,dan is het wel duidelijk wie veruit de betere is. En er zijn hier mensen die ajax nog nooit een cl hebben zien winnen ,maar wel Bayern dus wie is nu de betere???
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    woensdag 14 november 2018 om 09:22
    Oh gek, ik dacht dat we het over dit seizoen hadden. Dit seizoen staat de teller op een gelijkspel en de volgende ontmoeting is 12 december. Dan kunnen we zien hoe groot het verschil is op dit moment, wat jouw woorden waren.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    base +2401
    woensdag 14 november 2018 om 00:03
    Was het van Borussia ook geluk omdat ze Bayern in een slechte fase treffen ?
    Als je de ranglijst van clubs erbij pakt klopt je verhaaltje van geluk ook totaal niet maar toch fijn even je frustraties kunnen uiten.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 06:16
    Haha Borussia is inderdaad niet beter dan ajax haha wel grappig als je dat denkt. Bayern was de eerste helft veel beter en Borussia de 2de helft . Op basis van de 2de helft dik verdiende overwinning voor Borussia, misschien gezien de hele wedstrijd een gelijkspel. Maar leuk dat ajax fans denken dat ze ook maar in de buurt van Borussia kunnen komen
    Vind ik leuk
    base +2401
    woensdag 14 november 2018 om 08:12
    Best moeilijk lezen ik snap el dat je daar moeite mee hebt.
    Ik vergelijk nergens AJAX met Borussia maar vind het el grappig dat gefrustreerde mensjes als jij het gelijk en slechte fase noemen maar ja waar moet je anders verwachtte van mensen die verwacht hadden nu ook CL te spelen dankzij hun wonder rus.😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:03
    Blij dat je begrijpend lezen aanhaalt want dat moet je nog leren. Je vergelijkt wel degelijk ajax met Borussia, want je zegt had Borussia ook geluk om Bayern in een slechte fase te treffen. Ajax wel degelijk het geluk dat Bayern in mindere doen is,Borussia is gewoon een topclub en kan altijd van Bayern winnen. Ik heb nooit verwacht dat ze cl gingen spelen ik ben blij als ze eindelijk eens alle puin geruimd hebben. Het raakt me verder ook niet ik ben voetballiefhebber en ja geboren en getogen in Kerkrade logisch dat ik voor Roda ben. Ik heb alleen geen misplaatste gedachtes dat ajax zich kan meten met de Europese top,dat doen ze al 20 jaar niet meer in tegenstelling tot Bayern.
    En ik denk dat jij eerder gefrustreerd bent dat Feyenoord de eerste Nederlandse club was die een Europese beker won en ook de laatste Europese beker voor Nederland
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    karnisse +302
    dinsdag 13 november 2018 om 20:16
    Met de beker erbij :3
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:16
    Dat is nou het leuke van Amsterdammers, eerst afbranden tot aan de knieën en wanneer je wat presteert wordt je voor de rest van je leven in de armen gesloten(Blind, zyech, Zlatan, etc)
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    woensdag 14 november 2018 om 00:20
    Het zijn ook net mensen, haha!;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 19:54
    Dat was inderdaad erg goed gevuld tegen de GAE zo'n 45.000 in het stadion, dan sneren ze wel eens dat de Arena niet altijd vol zit, overal zag je tijdens de bekerwedstrijden veel lege plekken in de stadions en Ajax trok het meeste van iedereen, zelfs onze Rotterdamse vrienden die altijd zeggen in een volle kuip te spelen hadden veel minder supporters in het stadion zitten tegen eredivisie club ADO!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    dinsdag 13 november 2018 om 20:05
    Genoteerd ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:07
    xD
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    dinsdag 13 november 2018 om 19:56
    En alle aanwezige zingende Ajacieden hadden de volgende dag een schorre stem.
    Vind ik leuk
    fier&koen +867
    dinsdag 13 november 2018 om 20:03
    Hahaha 😂 die vind ik leuk.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    dinsdag 13 november 2018 om 20:12
    Soms kan het best gezellig zijn hier op VP. We moesten dat met zijn allen maar eens vaker doen 😉
    Vind ik leuk
    Pimman +6316
    dinsdag 13 november 2018 om 20:41
    FCG1971..Zelfs dat hou jij bij? ;)
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    dinsdag 13 november 2018 om 20:45
    Huh?
    Vind ik leuk
    Pimman +6316
    dinsdag 13 november 2018 om 20:50
    Dat alle aanwezigen een schorre stem hadden..dat moet toch door iemand gecheckt zijn dus dacht meteen aan jou ;)
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    dinsdag 13 november 2018 om 20:49
    We houden net wel ff gezellig hè pimman 😂
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:50]
    Vind ik leuk
    fier&koen +867
    dinsdag 13 november 2018 om 21:35
    Daar had ie je ff 🤣.
    Heerlijk die droge humor
    Vind ik leuk
    Pimman +6316
    dinsdag 13 november 2018 om 23:18
    Hahaa!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 19:57
    Ga zo door Ten Hag, erbovenop zitten, hou ze scherp. Op naar de schaal en mooie wedstrijden in de CL
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 19:58
    Ten hag moet gewoon terugkomen naar utreg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:00
    Hij is er gek, dan gaat ie sportief en financieel tig stappen achteruit, die zit wel goed bij de mooiste club Ajax Amsterdam!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:22
    Ohhhh ligt hij nu wel goed bij jullie, kan snel verkeren hé.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11467
    dinsdag 13 november 2018 om 19:59
    Klopt Erik! Was èèn van de ruim 40.000 aanwezigen tijdens Ajax Go Ahead Eagles. Een heerlijk sfeertje in de Johan Cruijff ArenA, ook in vak 412. De positiviteit heerst alom rondom de club. Hopelijk kunnen de fans op die manier bijdragen aan het succes dat we dit seizoen met elkaar willen bereiken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:01
    Het was zeker gezellig en je merkt ook steeds meer en meer dat de supporters minder aan het mopperen zijn. Ajax is zeer goed bezig.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11467
    dinsdag 13 november 2018 om 20:04
    Absoluut! Wat mij ook opviel is dat grote delen van het stadion op een gegeven moment ook meededen met de sfeeracties en gezangen van de F-Side.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:06
    Dat moet ook, als iedereen meedoet met die sfeeracties en mee gaan zingen dan is het stadion een onneembare vesting en is Ajax niet snel te verslaan, je merkt dat meteen hoe de spelers beter gaan spelen, het geeft de spelers een enorme kick.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4015
    dinsdag 13 november 2018 om 19:59
    Wat een fansite is dit toch....Ajax TV als bron...allemachtig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:04
    Ajax Showtime / Ajax Showtime Twitter en Voetbalprimeur / Voetbalprimeur Twitter, het is van het zelfde bedrijf, tevens ook het bedrijf wat eigenaar is van Voetbal International xD
    Vind ik leuk
    appeltje +1678
    dinsdag 13 november 2018 om 20:20
    Als je geen nieuws van de clubs zelf wil krijgen, wat wil je dan? Van die journalisten die alleen maar op zoek naar naar sensatie voor die ene clickbait titel?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    dinsdag 13 november 2018 om 22:06
    Vandaar dat je hier ook zoveel aanwezig bent natuurlijk, een echte fan dus..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 19:59
    Erik doet het gewoon goed tot nu toe. Nu de lijn doortrekken en inderdaad na de winterstop meedoen op drie fronten. Zal een flinke uitdaging zijn, maar wel één die nodig is om onze talenten nog meer te prikkelen (om in de woorden van De Ligt te blijven).
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:01
    hij doet het goed bij ajax, ik moet ook zeggen dat het elftal er zeer fit en mentaal sterk uitziet en dat is ook zijn verdienste. daarnaast geloof ik ook dat hij eindelijk een echt team tot zijn beschikking heeft wat echt wil en ook in de breedte zeer sterk is. dit kan een mooi jaar worden maar zoals het nu in europa gaat kan hij volgend jaar weer aan een nieuw elftal gaan bouwen
    Vind ik leuk
    stratumseind +174729
    dinsdag 13 november 2018 om 20:11
    Is het dan zo speciaal en apart dat een trainer toegezongen wordt dan?
    Vind ik leuk
    Super +9
    dinsdag 13 november 2018 om 20:20
    Je weet toch, wij zijn een stuk kritischer. En als je ziet wat ten Hag over zich heen krijgt van sommige kenners of de Telegraaf. Kan hij dat vast wel waarderen.

    Dacht dat je zoiets wel zou snappen...

    Maar goed, trollen, dat is natuurlijk je doel op de Ajax topics.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:21]
    Vind ik leuk
    stratumseind +174729
    woensdag 14 november 2018 om 09:21
    och jee toch

    Maak je tegenwoordig elke dag een nieuw account aan?
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5267
    woensdag 14 november 2018 om 14:19
    Blufke heeft weer nieuwe account die is gisteren ouderwets opdreef. Zat mij ook van alles uit te maken 😄



    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/852191/van-drongelen-stiekem-ben-ik-een-beetje-trots-op-frenkie-de-jong-en-bergwijn-.html

    Met een nieuwe user
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:26]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5267
    dinsdag 13 november 2018 om 21:01
    Wel als je op AJAXprimeur zit, maat.
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    dinsdag 13 november 2018 om 21:06
    Daar kiezen jullie zelf voor om Ajaxprimeur te zitten, het is niet verplicht, klaag dan ook niet steeds :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:59
    En toch blijven ze iedere keer zelf naar deze website gaan, zelf op Ajax artikelen klikken en op andere artikelen beginnen over Ajax.

    Toch mooi dat Ajax voor zoveel mensen invulling kan geven aan hun leven :)
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    dinsdag 13 november 2018 om 23:11
    Stratumseind ik mis deel twee van je zin, wanneer die verloren heeft van het warme PSV.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1789
    dinsdag 13 november 2018 om 20:31
    Eerst verguisd, nu bijna heilig. Moet niet gekker worden.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    dinsdag 13 november 2018 om 23:10
    Niet bij mij, het blijft een tuinkabouter van een tuincentrum uit het oosten van het land!!!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19978
    dinsdag 13 november 2018 om 20:37
    Mooi man, genieten!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:40
    Dik en dik verdiend !
    En toch klinkt het niet : Erik ten Hag, Erik, Erik, Erik ten Hag 🤔
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9512
    dinsdag 13 november 2018 om 20:46
    Tja patertje het is geen goed huwelijk tussen jullie
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10650
    dinsdag 13 november 2018 om 20:59
    Nee, uiteraard niet.
    Het is een leraar 5e klas basis school die aan een universiteit moet doceren.
    De beperkte ervaring van ten Hag past totaal niet bij de Internationale ambities van Ajax, dit nog afgezien van de persoon ten Hag die geheel niet past bij alles wat Ajax is.
    Het is niet anders, ontslaan is niet verstandig op dit moment.
    Vind ik leuk
    Mari +10268
    dinsdag 13 november 2018 om 21:20
    De jaloezie steekt al zijn kop op.
    Men zal van alles proberen om succes te voorkomen.
    Als het niet op het veld kan dan maar via d media.
    Bijvoorbeeld door allerlei onzinnige dingen te gaan roepen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:31
    Als je wint heb je vrienden
    Rijen dik
    Echte vrienden
    Als je wint
    Nooit meer eenzaam
    Zolang je wint....
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    dinsdag 13 november 2018 om 23:09
    Wanneer Marcel Keizer kampioen van Portugal word dan moet Ajax hem direct los weken en hem aanstellen om het proces te versnellen!!
    Vind ik leuk
    Bas49 +22
    woensdag 14 november 2018 om 00:06
    Voorlopig ben ik heel tevreden met het optreden van ten Hag. Hij doet het op alle fronten goed. En hij bewijst dat vel zgn. analisten eigenlijk zielige sukkels zijn die vaak hun eigen mislukkingen proberen te overschreeuwen. Maar zonder de positieve inzet van de selectie zou hij ook niet zover zijn als nu. Ik prijs hem omdat hij heel goed snapt wat de waarde is van enthousiaste supporters. Ik prijs de selectie omdat ze prima aanvoelen dat de goede richting is ingeslagen. Ik heb alle vertrouwen in een mooie afloop van dit seizoen. En ook in de positieve uitstraling op de hele Eredivisie. Er worden echt goede stappen gezet !!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    woensdag 14 november 2018 om 07:13
    Liedje van John de Bever erbij en zingen uit volle borst.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 01:20
    De illuminati is watching you
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws