Koeman reageert op Mundo Deportivo: 'Niemand weet het met De Ligt en De Jong'

    Koeman reageert op Mundo Deportivo: 'Niemand weet het met De Ligt en De Jong'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 15:32do 15-11-2018 om 15:32

    Ronald Koeman is benieuwd naar de vervolgstap van Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong, maar wil er niet te veel over kwijt. De verdediger (19) en middenvelder (21) van Ajax en het Nederlands elftal worden gevolgd door half Europa.

    El Mundo Deportivo maakt er bijna een sport van: bijna twintig keer sierden Frenkie de Jong en/of Matthijs de Ligt de voorpagina. Donderdag dook de Spaanse sportkrant óók op bij de persconferentie van het Nederlands elftal in Zeist. Uiteraard werd Koeman gevraagd hoe hij aankijkt tegen De Ligt en De Jong. "Ik denk dat jullie die vraag wel begrepen hebben, hè. Maar ik ga me er niet aan branden", zei Koeman, waarmee hij het journaille in de zaal aan het lachen kreeg.

    In het Spaans liet de bondscoach weten: "Niemand weet wat er gaat gebeuren met De Ligt en De Jong. Ik praat niet graag over individuele spelers en hun toekomst, omdat we met Oranje in voorbereiding zijn op een wedstrijd (Frankrijk in de Nations League, red.). Maar het zijn geweldige spelers. De toekomst is van hen. We zullen zien wat er met ze gaat gebeuren."

    Plaats een reactie

    Koekie1970 +2088
    donderdag 15 november 2018 om 15:35
    Nou Ronald... niemand weet het???
    Toch is ff wat vaker met Mino gaan praten denk ik.
    Vind ik leuk
    Toets +391
    donderdag 15 november 2018 om 15:49
    Koeman moet gewoon naar Ajax verwijzen, hij heeft er geen zak mee te maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:13
    Heeft ie gedaan maar ik ga het echt niet zeggen.
    Vind ik leuk
    The Genius +3513
    donderdag 15 november 2018 om 15:36
    gooit er ff mooie Spaanse zinnen uit! knap hoor
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:39
    Had ik hem ook wel toegedicht na een jaar of 10 in Spanje gewoond en gewerkt te hebben.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 15:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:39
    Ik wel hoor. Dit is gewoon opvulling omdat er interlands op de agenda staan.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:39
    "Ik denk dat jullie die vraag wel begrepen hebben, hè. Maar ik ga me er niet aan branden", zei Koeman ...

    Welke vraag?

    Uiteraard werd Koeman gevraagd hoe hij aankijkt tegen De Ligt en De Jong.

    Deze denk ik.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    Toets +391
    donderdag 15 november 2018 om 15:52
    Als bondscoach houd je je afzijdig van dit soort zaken. Lekker naar de betrokken club verwijzen, verder zich bemoeien met zaken waar hij wel verantwoordelijk voor is.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:33
    Een krant zoekt nieuws, nu moeten ze het weer zelf maken.

    Ze verzinnen wel weer wat.
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +464
    donderdag 15 november 2018 om 15:42
    Ow nu komen weer de berichten, van oww weer De Ligt, Frenkie enz..

    Ja, idd! Heel Europa bericht er dagelijks over! Topclubs, top media's, oud top spelers, top spelers, trainers enz ze hebben het er dagelijks over dus ook op VP! We mogen daar trots op zijn! Geweldig voor de toekomst van ons Oranje zulke toppers!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:51
    Heel Europa? Dagelijks? Vind je nu zelf ook niet dat je overdrijft?

    (Tiepvaudje: Media is al meervoud, dus media's is dubbel op.)
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +464
    donderdag 15 november 2018 om 15:58
    Dubbel op zoveel aandacht😉
    Idd heel Europa qua top landen sowieso, tig scouts op de tribune al jaren, van City tot United tot Barca, Real, Juve, Bayern enz overal is er aandacht, interesse, en overal word dat breed uitgemeten in de media.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:12
    "Idd heel Europa qua top landen sowieso"??? Bedoel je de toplanden van Europa?

    "tig scouts op de tribune al jaren"??? Op de tribunes van verschillende clubs en jeugdelftallen bedoel je dan. De Ligt speelt nog geen jaren in de eredivisie en de Jong zelfs nog niet zo heel lang bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +464
    donderdag 15 november 2018 om 16:37
    3de seizoen voor De Ligt, en idd ook in de jeugd, De Ligt heeft al veel aanbiedingen naast zich neergelegd ook toen hij nog op de toekomst speelde

    Heel Europa volgt ze, logisch...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:09
    Ja maar jij zegt heel Europa qua toplanden sowieso. Als je met toplanden Europese toplanden bedoelt, dan spreek je jezelf tegen. Alle Europese toplanden horen namelijk ook bij Europa. Uit jouw woorden blijkt dus dat je zelf ook wel weet dat niet heel Europa deze twee voetballers volgt. Dat er scouts op de tribune zitten, wil niets zeggen. Die scouts zitten er iedere week. Van verschillende clubs. Voor verschillende spelers. Doelgericht of informatief. Hoe weten de media voor welke speler(s) ze daar zitten? Dat weten ze niet. Dat nemen ze aan. Ons laten ze dan geloven dat ze het wel weten. Sommige mensen trappen daar in en sommige mensen niet.

    Net zoals in het verhaal van Voetbalprimeur hierboven. Bijna 20 keer staat er een verhaal over Frenkie de Jong op de voorpagina van El mundo Deportivo. Bijna 20 keer. Hoeveel is dat? 17 keer? 19 keer? Waarom dan niet gewoon het juiste aantal noemen? Of gokken ze maar wat? Niemand die het wil of kan controleren. En in welk tijdsbestek stonden die bijna 20 nieuwsberichten op de voorpagina? Is denk ik wel relevant. Als dat bijna 20 keer in de laatste 3 weken is, is dat best wel een kutkrant. Zeker als je als Spaanse sportliefhebber niet weer een verhaal over bijvoorbeeld het favoriete huisdier van Frenkie de Jong wilt lezen. Ik zou mijn abonnement opzeggen.
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +464
    donderdag 15 november 2018 om 17:25
    Het is maar waar je je druk om maakt, ik zie veel woorden maar niet echt inhoud ik denk niet dat je echt snapt hoe het werkt in het voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:37
    Het gaat mij er niet om hoe het in het voetbal werkt. Het gaat er mij om hoe de media werken en hoe mensen daarop reageren. Hoe klakkeloos mensen berichten aannemen. Hoe makkelijk veel mensen te manipuleren zijn. Dat zelfs een aantal van die mensen de berichten nog aandikt. Dat mensen zelfs aanvullingen op de berichten verzinnen.
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +289
    donderdag 15 november 2018 om 18:32
    Jij bent ziek
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:06
    Damn!!! Dan had ik mijn baas moeten bellen dat ik niet kwam werken. Wat een pech.
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +289
    maandag 19 november 2018 om 23:33
    Honden hebben een baas 😉😂
    Vind ik leuk
    harryheck +1448
    donderdag 15 november 2018 om 15:43
    dus EIGENLIJK reageert Koeman, maar zegt niets, haha
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:46
    20x in El Mundo Deportivo op jaarbasis. 20x op VP op dagbasis.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    donderdag 15 november 2018 om 16:03
    Frenkie en De Ligt gaan lekker naar Barca. Lekker spelen in de blaugrana shirts. 👌🏻
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:24
    Die jongens komen er toch wel uit hoef hij niet over na te denken .
    Hij moet zorgen dat we op het EK staan .
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:42
    Goede talenten voor beiden maar als ik al die 020 supporters mag geloven zijn ze beter dan mbappe om maar eens een jong iemand te noemen... Nee dat is geen jaloezie, zie graag voor het Ned voetbal dat we jonge talenten hebben maar laten we niet doen alsof we de nieuwe Pele en Maradona hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 18:01
    Vergeten dat de ligt en de Jong beide geen aanvallers zijn?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws