Schokkend verhaal van oud-speler City en NAC: Ik heb gedacht aan zelfmoord

Schokkend verhaal van oud-speler City en NAC: "Ik heb gedacht aan zelfmoord"

Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 13:52vr 16-11-2018 om 13:52

Een schokkend verhaal van Divine Naah, oud-speler van Manchester City. De Ghanese middenvelder speelde anderhalf jaar op huurbasis bij NAC Breda en was in die periode diep ongelukkig.

Naah verliet op jonge leeftijd Afrika om zijn droom na te jagen. Manchester City pikte hem op, waarna een zwerftocht door Europa begon. De Engelse grootmacht verhuurde hem aan Stromsgodset, NAC, Nordsjaelland en Örebro, waarna hij afgelopen zomer transfervij bij het bescheiden Tubize uit België tekende. Het heeft hem veel gedaan.

"Al mijn teamgenoten droomden ervan om in het Etihad Stadium van Manchester City te spelen. Ik heb er ook zeker geen spijt van", vertelt Naah aan Mediapart. Van zijn 18e tot zijn 22ste had de middenvelder het echter zéér moeilijk, omdat hij constant werd verhuurd. Onder meer NAC was anderhalf jaar (2015-2016) zijn club. Naah ging er bijna aan onderdoor.

"Ik heb gedacht aan zelfmoord. Er waren momenten dat ik een kogel door mijn hoofd wilde schieten", onthult Naah. "Net als je gewend was aan een bepaalde plek, moest je weer vertrekken. Over sommige huurperiodes had ik zelf niets te zeggen. Het was simpel: als jij niet zou vertrekken, bleef je in Manchester en speelde je nooit."

Plaats een reactie

Roeptoeter +12450
vrijdag 16 november 2018 om 13:57
Breda doet dat met je. Helemaal als ze daar ook nog eens carnaval vieren.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 14:06
Flauwe opmerking voor iemand die suïcidaal was, Droeftoeter...
Vind ik leuk
SPRKY020 +974
vrijdag 16 november 2018 om 14:09
Tja je zult altijd zulke idioten blijven hebben hier. Ikzelf kan me wel voorstellen dat je er dood ongelukkig van wordt als je keer op keer noodgedwongen moet verhuizen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 14:14
Als je je gaat hechten en daarna weer moet onthechten, dat doet veel met een mensen en geen enkele speler vraagt om vijf à zes clubs in vijf jaar...
Vind ik leuk
Benotti +16
vrijdag 16 november 2018 om 14:24
Doodongelukkig is dan idd wel
passend op dit verhaal😂
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 14:34
Blij dat je het zelf grappig vindt...
Vind ik leuk
SPRKY020 +974
zaterdag 17 november 2018 om 01:58
dit was niet zo bedoeld tbh..
Vind ik leuk
Benotti +16
vrijdag 16 november 2018 om 14:25
Doodongelukkig is dan wel passend ja😂
Vind ik leuk
Guntherr +1613
vrijdag 16 november 2018 om 14:26
Roeptoeter slaat zijn vrouw
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 16:31
Geit. Voor dit soort figuren bestaan geen menselijke levenspartners
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 16:30
Zulke gasten moet je gewoon negeren. Die zeggen maar wat om de aandacht die ze in het echte leven missen hier te compenseren. Ik zeg altijd maar zo: hoe meer je ze negeert, hoe sneller ze weg gaan
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 14:11
Sneu én gemakkelijk.
Vind ik leuk
Guntherr +1613
vrijdag 16 november 2018 om 14:26
Ja, je raakt inderdaad snel gewend in Breda zoals die het daar zegt, goed opgevallen knul, nu terug je mand in bijna weekend.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4615
vrijdag 16 november 2018 om 14:47
Grapjas ben je toch.
Je komt iedere keer zo leuk uit de hoek.

Het wordt tijd dat je terug die hoek in gaat en daar een poosje blijft.
Kan je meteen het stukkie nog ene keer lezen en zien dat het kwam door iedere keer verhuurd worden. Niet door Breda.
Maar dat weet jij ook wel alleen kan je daar natuurlijk niet ontzettende gevat over gaan lopen doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 14:49]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 18:26
Of sinterklaöske
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3699
vrijdag 16 november 2018 om 14:02
Gelukkig dacht hij beter Naah
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 14:11
Naah regen komt zonneschijn
Vind ik leuk
#Keizerout +42500
vrijdag 16 november 2018 om 14:16
Leuk. Kids kapotmaken voor geld. Go City
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:10
Zo is het ! Verschrikkelijk !
Geld, geld,geld
Vind ik leuk
#Keizerout +42500
vrijdag 16 november 2018 om 15:16
Ja en ook voor bedragen die ze niet nodig hebben. City kan prima zonder zo'n jongen.
Vind ik leuk
Wurmpie +304
vrijdag 16 november 2018 om 14:37
Nah
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 14:42
Beetje overdreven... Je verdiende bij city waarschijnlijk een goed salaris. Normaal hard werkend mens zou graag willen ruilen voor een voetbal carrière.
Vind ik leuk
Caniggia +1152
vrijdag 16 november 2018 om 14:44
Ja en wat is er nieuw aan dit verhaal? Blijf in je land en laat daar zien dat je kan voetballen dan komt de erkenning vanzelf. Jij wilde toch zo graag naar het buitenland en dan klagen dat je als een nomade rond trekt van club naar club.
Kijk dan eerst eens wat er tegenover staat aan salaris.Dat je niks te zeggen had lag aan het contract wat je maar wat graag ondertekende want je tekende bij het grote Manchester City.Ja dat je dan denkt dat je daar in de basis zal komen das wel heel stom natuurlijk,er kunnen er maar 11 in de basis he slimmerik.Wat zijn er toch domme mensen op de aardbol.
Vind ik leuk
Baijiu +1576
vrijdag 16 november 2018 om 14:53
Je was me net voor. Ik druk het iets anders uit maar inderdaad: kom op zeg
Vind ik leuk
Thobar +4534
vrijdag 16 november 2018 om 15:03
Probleem voor zulke jongens is dat het moeilijk is iemand over te krijgen van zijn familie die hem kan steunen. (Zie bv het verhaal van Ryan Thomas gisteren). Hij zal best wel een (half)broer, (half)zus, neef, nicht hebben die dat wil doen alleen houden de strenge immigratieregels dat bij Afrikaanse jongens veelal tegen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:03]
Vind ik leuk
Baijiu +1576
vrijdag 16 november 2018 om 14:50
Tuurlijk: we weten niet alle details, maar zelfmoordneigingen hebben getuigt in deze niet van veel mentale weerbaarheid en realiteitszin, al helemaal als je kijkt waar ie vandaan komt. Je krijgt goed betaalt, mag werken als voetballer en je doet ervaring op en ontwikkelt jezelf op zoveel gebieden. Dat je het graag anders had gezien en in city 1 had gespeeld kan ik best begrijpen, maar zelfmoordneigingen omdat je veel verhuist en voor veel verschillende clubs speelt gaat wel heel ver, zeker als je bedenkt dat zo veel mensen met zo veel zwaardere zorgen/problemen rondlopen. Hoewel hun pijn jouw pijn niet is en andersom, maakt af en toe denken van “het had erger je kunt” je wel positiever en veerkrachtiger
Vind ik leuk
Basschot +2228
vrijdag 16 november 2018 om 14:52
Maar beter een verbod op deze manier van mensen handel
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:13
Dat weet je als je bij uitzendbureau Chelsea of Man.City zit
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
vrijdag 16 november 2018 om 15:21
Treurig verhaal maar zo’n jongen krijgt dankzij City een flink salaris en tekent met zijn volle verstand een contract. Dus ik vind het enigszins een beetje een raar verhaal
Vind ik leuk
Farmer +13426
vrijdag 16 november 2018 om 15:36
Weer een goed voorbeeld wáárom er gewoon spelersplafonds moeten worden ingevoerd; Dit soort talenten worden door grote clubs 'alvast maar opgekocht', de spelertjes zelf drómen om in het eerste uit te komen, waar er in een netwerk van beleidslagen al lang is besloten dat deze knaap een paar jaartjes als huurvoer zal dienen.

Veel van deze jonge spelers, vooral uit bv het toch altijd nog minder ontwikkelde Afrika, kunnen hier maar slecht mee omgaan, Ipv een stukje begeleiding van topniveau, worden ze vooral als 'weer een 13-in-een-dozijn-voetballer' zo maar uitgestald, en vergeten.

Is dit dan een extremer geval, of... 1 van de weinigen die zijn mond durft open te trekken?
Vind ik leuk
Caniggia +1152
vrijdag 16 november 2018 om 19:42
Deze is eindelijk wakker geworden alleen een paar jaar te laat.
Vind ik leuk
Smithsonian +41475
vrijdag 16 november 2018 om 15:42
Heel veel van deze jongens gaan er heen voor de centen, neem ze eens kwalijk...
Vind ik leuk
Caniggia +1152
vrijdag 16 november 2018 om 19:45
Ik neem ze niets kwalijk als ze er snel rijk willen worden. Maar ga dan niet zielig lopen doen dat je bijna zelfmoord had gepleegd.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1938
vrijdag 16 november 2018 om 15:50
T gaat hem over de verhuur periodes waar hij niets over te zeggen had.
Half jaar hier en weer terug. Dan naar breda en terug.
Dan naar noorwegen en terug.
Mensen worden een speelbal,daarom moet je als speler zulke clubs links laten liggen.city..psg.
Zelfde als v marwijk en v bommel bij saudi...verschrikkelijk dat je daar naartoe gaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws