Van Hanegem over NOS-'wijsneuzen': 'Nu babbelen ze gewoon weer vrolijk mee'

    Van Hanegem over NOS-'wijsneuzen': 'Nu babbelen ze gewoon weer vrolijk mee'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 06:49ma 19-11-2018 om 06:49

    Willem van Hanegem moet lachen om de 'wijsneuzen' van de NOS. De Kromme zag nog niet zo lang geleden verontrustende documentaires over het Nederlands elftal bij de publiek omroep, die nu opeens lyrisch is over Oranje.

    'Die terugkeer van Oranje is toch nog sneller gegaan dan al die wijsneuzen recent dachten, toch?', schrijft Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad over de 'angstaanjagende documentaires' van de NOS. 'Over het feit dat wij niet beter meer waren dan Letland of Oostenrijk. Dat we de boot hadden gemist. Nu winnen we van Duitsland en Frankrijk en babbelen ze gewoon weer vrolijk mee met deze internationals.'

    Van Hanegem noemt de potjes 30 Seconds en tafeltennisvoetbal als voorbeeld. 'Dat zorgde voor teamgeest en daar win je wedstrijden mee. Nou, die spelletjes speelden die gasten ook toen ze van Bulgarije verloren, hoor. Als het zo simpel was...'

    Volgens De Kromme ontstaat de teamgeest door de betere resultaten van Oranje en door de hoop op een mooie nabije toekomst. 'In die periode is Koeman ingestapt bij Feyenoord en nu bij Oranje weer. En hij bouwt dat wel prima uit natuurlijk, dat kan hij goed. Die gasten zeggen opeens niet meer massaal af, voelen dat ze bij iets aansluiten dat straks iets moois kan opleveren.'

    De stijgende lijn van het Nederlands elftal zal echter ooit een keer onderbroken worden, waarschuwt de iconische oud-middenvelder. 'Er is geen ploeg in de wereld die dat gevoel eeuwig kan vasthouden als de resultaten tegenvallen. Bordspelletjes of niet. Laat je niets wijsmaken.'

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Marco S +5814
    maandag 19 november 2018 om 06:52
    Wijze woorden van de kromme.. voorbeeld van iemand op leeftijd die altijd positief is..
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    maandag 19 november 2018 om 07:03
    Toch blij met de Kromme, een icoon met verstand.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1237
    maandag 19 november 2018 om 07:14
    Willem van Hanegem mag dan wel niet altijd positief zijn maar hij is weinig op onjuistheden te betrappen. Zoals ook vandaag weer
    Vind ik leuk
    semi1946 +206
    maandag 19 november 2018 om 11:27
    Worden vanavond met beide beentjes op de grond gezet ,Willem heeft volkomen gelijk ...
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:32
    Wat hij hier doet is een open deur intrappen. Is weinig wijs aan.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1237
    maandag 19 november 2018 om 07:55
    Zo’n open deur is dit niet aangezien 90 procent van de journalisten doet alsof we Duitsland vanavond wel even gaan vernederen en vervolgens in rechte lijn naar t EK gaan. We slaan weer is door in dit land en Willem stipt dit naar mijn mening terecht aan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:16
    Daar heb je helemaal gelijk mee. Van Hanegem laat zich niet meeslepen door de gemiddelde jubelstemming.terecht, ook al ligt die Statler & Waldorf-houding in zijn aard 😏. Dat neemt niet weg dat de analyses hout snijden die Pieter Zwart maakt van het vaderlandse voetbal. Waarschijnlijk zijn die twee het erover eens dat één zwaluw ook in het voetbal nog lang geen zomer maakt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:17]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:16
    Hoezo? Het is nu toch makkelijk oordelen? Dit kan iedereen gezegd hebben.
    En daarnaast zegt hij niks over vanavond en het eventueel vernederen van Duitsland ook keurt hij het niet af (in dit stuk tekst) dus snap niet waarom je er dat bij haalt.
    Wat stipt hij dan precies aan? Aangezien waar jij het over hebt niet terugkomt in het stuk.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1237
    maandag 19 november 2018 om 15:47
    Gister bij de tafel van kees
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:00
    Dus jou punt is: "gister bij de tafel van Kees"?

    Heh?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 08:44
    Ja, maar voorlopig lopen, om met Van Hanegem te spreken, al die wijsneuzen in polonaise die open deur voorbij.

    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    maandag 19 november 2018 om 07:41
    NOS geeft gewoon weer ware er gebeurd. Ze zijn hopelijk neutraal en zoeken naar oorzaken. Dus ik zie deze opmerking van de kromme als een beetje zuur alsof de NOS die al decennia oranje verslaggeving levert met goede kwaliteit nu opeens niet blij mag zijn. Gun iedereen zijn ding Willem !!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 08:30
    Nou, de NOS levert in dit geval dus geen kwaliteit.
    Een jaar geleden ging ons voetbal volgens hun briljante analytisch werk nog in een rechte lijn naar beneden en nu zijn we ineens toch weer heel goed.
    Dus in hun zoektocht naar oorzaken zijn ze niet echt geslaagd.
    Vind ik leuk
    The Eagle +115
    maandag 19 november 2018 om 09:18
    De nos verkondigt gewoon wat 90% toen ook dacht. Maar het is nog nooit zo donker geweest, of het wordt altijd wel weer licht ( vertaling uit het gronings liedje van ede staal )
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 09:20
    Ja, maar achter de massa aanlopen vind ik een beetje een magere invulling van het vak journalist.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +702
    maandag 19 november 2018 om 12:07
    Als iemand 1 jaar geleden had beweerd dat wij zo zouden spelen als tegen Frankrijk dat was die persoon voor gek verklaard. Het is goed geweest dat de NOS met een item kwam zoals ze dat hebben gedaan. Niemand kon voorzien dat een aantal zeer jonge spelers zich op deze wijze zouden ontwikkelen. Het is de KNVB geweest die de boel naar de maan hebben geholpen en zeker niet een pessimistische NOS. Als men in het begin had gekozen voor Koeman dan hadden wij misschien het EK en WK ook niet gehaald. We hadden met z'n allen alleen niet zo "in de put" gezeten. Het selectiebeleid en de eigengereidheid van Hiddink en Blind waren er mede de oorzaak van dat we zo diep konden zinken. Koeman brengt rust en vertrouwen, hij gaat zo anders met de spelers om. Daar zit naast de persoonlijke groei van sommige spelers wat mij betreft het grote verschil in, deze "wederopstanding" is voor een groot deel toe te schrijven aan hem! De Nos en de meeste mensen hebben hun mening en gedachtes gehad op basis van wat ze hebben waargenomen. Daarin moet iedereen vooral eerlijk zijn. Het was goed dat de NOS reflecteerde wat er op dat moment aan de hand was!

    Ik ben van mening dat ze daarin niet doorsloegen.!
    Vind ik leuk
    3Bier +10723
    maandag 19 november 2018 om 10:46
    Nog geen jaar geleden wisten we ons niet te kwalificeren voor het WK 2018. Waren PSV en Ajax in de voorronde EL uitgeschakeld en wisten de overige clubs nauwelijks punten te pakken in Europa. En hadden we een kampioen die niet wilde of kon voetballen en in veel wedstrijden nauwelijks beter waren dan de tegenstander.

    Nu hebben we voor het eerst sinds jaren 2 clubs in de CL, waarin er 1 club grote kans heeft om te overwinteren. Het Nederlands elftal wint van Duitsland en Frankrijk en speelt goed voetbal. Breken er met De Jong, De Ligt, Bergwijn en Dumfries nieuwe talenten door en spelen de nrs 1 en 2 van de competitie goed voetbal, ieder op zijn eigen manier.

    De NOS doet verslag van wat er gaande is, zij zijn geen opiniemakers. Een jaar geleden was alles ook gewoon kut, in alle opzichten. Het zag er ook niet naar uit dat dit zomaar omgedraaid zou kunnen worden.
    En nu ziet het er veel beter uit allemaal. En daar doet de NOS verslag van. Ik zie niet in wat hier nou kwaliteitsloos aan is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 10:52
    De NOS zijn geen opiniemakers. Vertel je dat ook even aan de NOS?

    Het kwaliteitsloze zit hem in dat je schrijft wat de massa graag wil horen. Dat je compleet meegaat in het alles is kut en alles is geweldig. Terwijl niet alles kut was en nu niet alles geweldig.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    maandag 19 november 2018 om 13:51
    De NOS neutraal, leuke grap op de maandagmiddag
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 06:56
    Dus de media probeert weer onzin te verkopen?

    Nee, he. Alweer.
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    maandag 19 november 2018 om 07:00
    Aan het negativisme deed hij zelf ook mee..
    Vind ik leuk
    Emnu +4846
    maandag 19 november 2018 om 07:07
    En nog steeds.

    Hij zegt nergens blij te zijn met het spel oid maar zeikt alleen maar wat journalisten af.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:12
    Is niet helemaal juist. Gisteren bij ‘de tafel van Kees’ gaf hij aan dat ze goed hadden gespeeld. Hij had ook genoten.
    Dit is gewoon ergernis van hem. Hij roept al jaren dat het begint boj de basis, en dat is voetbal.
    Vind ik leuk
    Emnu +4846
    maandag 19 november 2018 om 07:15
    Dat hebbik dan gemist, ik baseerde me opmdit artikel.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:16
    Dat dacht ik al, vandaar.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:08
    Maar in tegenstelling tot de rest gaat Willem nu niet meteen de polonaise lopen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 08:30
    Hij lijkt me sowieso geen polonaise type.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 07:29
    Nee. Hij is realist, kritisch, geeft een eerlijke mening, ook over Ons Aller Feyenoord. Dat doet soms pijn, en dat wordt dan niet gewaardeerd.
    Jammer dan. De waarheid mag gezegd worden. Willem spaart niemand.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:59
    Helemaal mee eens.
    Willem is recht voor zijn raap!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 08:08
    Ik denk dat mbt de soms banale reacties tav Willem, de Feyenoord-haat de boventoon voert.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:12
    Laat lekker gaan die haters.
    Willem is de eerlijkste van allemaal.
    Al ben je de koning, hij zegt je gewoon waar het op staat.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 08:49
    En zo leg ut.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:04
    Ja willem zo gaat dat in de voetballerij, als je wint heb je vrienden. Kijk naar ten hag de meeste supporters wilden hem niet. Nu is hij de koning, zo snel kan het gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:20
    Ja en nee. Nog steeds heb ik bedenkingen bij Ten Hag maar de resultaten zijn gewoon uitstekend.

    Je hebt wel gelijk dat het grootste gros zo denkt. Komt ook door de pers, er is weinig nuance. Daar hebben we mensen als Willem voor nodig.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:06
    Het Azijnorakel heeft gesproken.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1237
    maandag 19 november 2018 om 07:15
    Beetje respect pannenkoek. Heeft gewoon gelijk. Dit is slechts een deel uit zn column. Zegt niks verkeerd over t Nederlands elftal zelf
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:16
    Heeft ie iets gewonnen dan?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:20
    Dacht jij van niet dan?
    Vind ik leuk
    satesaus +948
    maandag 19 november 2018 om 07:22
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:25
    Dit topic gaat over Oranje. Nogmaels... heeft ie ooit wat gewonnen dan? Nee. Nu ophoepelen gaarne.
    Vind ik leuk
    satesaus +948
    maandag 19 november 2018 om 07:27
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:30
    Zeg iets... of zing het gewoon.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:03
    Nog genoten gisteren tegen Den Bosch?😅😅😂😂
    Verklaart jouw humeurtje wel.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:42
    Wat heb jij gewonnen dan?
    Vind ik leuk
    Mooseair +100
    maandag 19 november 2018 om 07:44
    Graankorreltje, kom je net kijken of ben je net uit de luiers. Een beetje respect voor de kromme. Hij heeft gewoon gelijk hier. NL elftal speelt eindelijk weer goed na jaren van een lange afgang. Iedereen liep toen te zeiken dat het gebeurt was en nu zitten ze weer in de lift en de meesten denken meteen weer dat we wereldkampioen worden. Het kan zomaar zijn dat we vanavond een flink pak smeer krijgen van die duitsers. Die laten zich echt niet twee keer vernederen door ons. Aan de andere kant, ze spelen nergens meer om. Dus ik ben benieuwd. Even een tip voor jou, graankorreltje. Eerst denken, dan plaatsen en dan pas doen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:49
    Ah, daar hebben we nog zo'n Bertje Tweedekans!
    Vind ik leuk
    Mooseair +100
    maandag 19 november 2018 om 15:33
    Aaah gozzie wat zei je was je bij de eendjes geweest? wat zeiden de eendjes? Je meent het, zeiden ze kwak? ja dat doen eendjes. Hoe laat wordt je opgehaald op de dag besteding? Alles wat je zegt moet je ook echt met een korreltje nemen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:43
    Alle eendjes zwemmen in het water.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 07:38
    De waarheid smaakt soms als azijn.

    Tussen de bijdehand-analyses van ene Aad, of de gekleurde supporterspraat van Peppi, Kokki en Sjaak, kortom tussen de clowns en de pratende poppen, is er Willem. Die niemand naar de mond praat, niet mee-host met de meute, maar met zijn eerlijke, nuchtere kijk op zaken, het altijd bij het rechte eind heeft.
    En dat doet soms pijn. Smaakt soms zuur.

    Fijn dat je er nog bent, Willem. Maar blijf jij maar haten, hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:40
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 07:50
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:56
    Ja joh
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 08:33
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:34
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 08:36
    jij hebt echt geen graantje fatsoen
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 09:16
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 11:10]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 10:43
    Ik heb geen idee. Misschien wel 0-5 of 3-0. Niks van dit Oranje had ik durven voorspellen en ergens ben ik bang dat het straks ineens weer voorbij is.

    Ik weet niet wie er wanneer heeft gezaaid. Ik ben alleen bang dat het pessimisme omslaat in optimisme en er uiteindelijk niks gebeurd terwijl het Nederlands voetbal niet ineens 100x zo goed is als vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 17:34
    Ik hou er ernstig rekening mee dat de 5-6 nieuwe spelers, echt iets willen laten zien. Daarnaast is de Veltins ArenA echt een lekker intimiderend stadion (indien vol)... Winnen van den Duutser zou natuurlijk top zijn, maar ik zou met een 1-1 al tevreden zijn. En het is ook genoeg... :-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 18:24
    Ik durf over dit team niks te zeggen :p
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 18:25
    Ik spreek slechts mijn wens uit... ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 18:27
    Nou ja, vijf zes nieuwe spelers kan ook verkeerd uitpakken.
    Hopelijk doen ze 11 wissels
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 18:30
    Ik ga er van uit dat wanneer er spelers hun debuut maken, of eindelijk eens in de basis mogen starten, in een thuiswedstrijd voor Die Mannschaft.. in een uitverkocht Schalke stadion? De kans groot is dat die gasten gaan knallen. Hopelijk blijven we net zo rustig en beheerst als thuis tegen de Fransen... zou het voor volk en vaderland geweldig vinden als we als 1e eindigen.

    Is het lek dan boven? Zijn we dan ineens kanshebber voor titels? Nee, nog lange niet. Maar het is een lekker begin. Jetzt geht's loss!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 18:32
    Ja, maar qua automatismen lever je in. Zie PSV - RKC :p

    Nouja over een paar uur geht's los
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 19:28
    Ik heb ook liever 1-2. 😉 Fijne wedstrijd!
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 19:28]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    maandag 19 november 2018 om 19:50
    Jij ook
    Vind ik leuk
    Toppert +1793
    maandag 19 november 2018 om 07:16
    De docus van de nos staan los van de wijsneuzen van de NOS. Die wijsneuzen snappen bijzonder weinig van Koeman en hoe die docus aan zijn werkwijze gerelateerd zijn. Ajax en Bosz en Ten Hag zijn de grondleggers van dit oranje. Ze spelen modern voetbal met enkele exceptionele talenten die heel veel honger hebben. De laatste die dat begrijpt is de grootste wijsneus van allemaal: Van Hanegem.
    Vind ik leuk
    satesaus +948
    maandag 19 november 2018 om 07:25
    Dit lezende snap je er bar weinig van. Zelfs niet van hetgeen de Kromme zegt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:36
    Ik snap niet dat je je zo druk maakt. Willem won als eerste de Wereldcup! Zo goed?
    Vind ik leuk
    Andre As +3077
    maandag 19 november 2018 om 07:16
    Nederland speelde goed. Maar meer dan verkapte oefenpotjes is de Nations League toch ech niet. Commercieel speeltje uit de UEFA-koker.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2007
    maandag 19 november 2018 om 07:35
    👍🏻™️ geest WVH held 👍🏻
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:36
    Hij heeft wel punt, ben het niet vaak met hem eens maar nu wel. Eerst kunnen ze er niks en nu zijn ze de beste.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22047
    maandag 19 november 2018 om 07:44
    Zo is dat Willem.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:52
    Staat Marc overmars daar nu op de foto aan de kromme een vraag te stellen?😀
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:57
    Sjakie, Willem, Rene en Willy, mooi man.
    Supporters tot hun laatste levensadem, geweldig. Alle vier veel bereikt en meegemaakt op voetbalgebied en nu kritisch op iedereen en alles. Nooit saai met deze vier heerschappen...
    Vind ik leuk
    peinke +2119
    maandag 19 november 2018 om 08:09
    Ach, die Van Hanegem neemt niemand meer serieus. Gisteren nog uitgebreid op TV bij Fox. Daar komt geen zinnig woord meer uit en is zo'n man die niet begrijpt waarom De Jong in de basis staat en niet Vilhena. Dat verpakt hij dan nog aardig, maar oh, wat een zuurpruim. Alle euforie rondom het NL elftal is nu ook wel weer wat overdreven, maar iets enthousiaster zou geen kwaad kunnen. Daarom deze man maar in het rijtje Van de Kerkhof's en Swart. Als er behoefte is aan bejaardengezeik, dan maar van stal halen.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    maandag 19 november 2018 om 08:13
    De kromme ten top. Heeft weer helemaal gelijk dit keer!
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    maandag 19 november 2018 om 08:28
    Weinig mee mis met wat de Kromme zei. Daarom, terug naar de ED: al dat geleuter over Ajax en psv superieuriteit, alles gaat in golfgbewegingen. Een paar mindere investeringen, en je bent weer terug bij af. Tenovergestelde geldt ook.Zelfs met Bayern gaat het wat minder.
    Vind ik leuk
    Toppert +1793
    maandag 19 november 2018 om 10:07
    Dat alles in golfbewegingen gaat dat klopt, maar daar is wel iets voor nodig. Van Hanegem denkt zeker dat het vanzelf gaat zoals het NL elftal nu speelt. Die zelfde Kromme probeert zijn gelijk te halen door te wijzen naar de val van Duitsland. Zo dom, dan wil je het gewoon niet zien. Dat Duitsland nu minder gaat heeft niets te maken met de basis die ze daar hebben neergelegd en die basis zorgt er voor dat ze straks weer een super sterke mannschaft hebben. Clubs als Ajax, AZ en Willem2 werken al jaren aan een andere basis bij hun voetbaltalenten. PSV en Groningen volgen sinds enige tijd ook. Trainers als Ten Hag, Bosz, Bommel en Buijs stappen in de voetsporen van Guardiola en dat geeft hoop voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    maandag 19 november 2018 om 12:59
    En Guardiola? -> Ome Johan
    Vind ik leuk
    Toppert +1793
    maandag 19 november 2018 om 16:15
    Ha, dat klopt, maar wel een moderne doorontwikkeling: Hollandse school 2.0
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1471
    maandag 19 november 2018 om 08:41
    Win je nu wel of geen ek ticket als je die nations league wint? Of alleen een fiks geldbedrag. En als je een ticket wint speel je dus de kwalificatie voor de kat zijn...
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    myrthewit +1658
    maandag 19 november 2018 om 09:09
    Sterke colum van van Hanegem. De sfeer is gewoon altijd goed in een winnend team. Een paar slechte wedstrijden kan de sfeer gelijk weer om laten slaan. Ik denk wel dat een nieuwe trainer, wie dan ook, bij Oranje weer het gevoel van een nieuw begin geeft.
    Willem heeft ook gelijk over het hoge aantal afmeldingen onder de vorige bondscoaches.
    Inderdaad staan de documentairemakers nu voor joker. Iedereen kon toch zien dat we gewoon een slechte generatie voetballers hadden? Het feit alleen al dat Strootman als de beste werd gezien en dat in werkelijkheid Blind jr de beste was van die generatie zegt al genoeg.
    Daarbij denk ik ook nog dat we nu een groep spelers hebben die niet op jonge leeftijd voor het geld gezwicht zijn en en dus niet naar het buitenland zijn vertrokken. Deze jongens bewijzen dat de eredivisie een prima leerschool is. Van deze jongens zal Oranje veel plezier beleven. Laat het een voorbeeld zijn voor alle jongens die denken dat de Chelseas en Manchester Citys een goede carrierezet zijn. Bijvoorbeeld Fosu Mensah zal Oranje niet meer halen......
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    maandag 19 november 2018 om 09:59
    Daarom hou ik van deze gast ,echt zo correct en er gaan er heel veel mee met die wijzneuzen .
    Als NL zeg s 2 potjes verliest dan ballen ze ook niets van on het Oranje teneu.
    Stelletje wijzneusjes voor de nietsnut.
    Danke aan de KROMME ,my MAN .
    Vind ik leuk
    Wijsneus +15
    maandag 19 november 2018 om 10:25
    Chapeau voor Willem er zitten te veel meepraters bij die er ook nog eens geen benul van hebben
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 10:26]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:28
    Helemaal mee eens en het lijkt wel alsof Nederland eventjes Europees en Wereldkampioen gaat worden. Nou ik wil het nog wel zien. Die Nations League is totaal geen maatstaf voor waar Oranje staat. Zo verloor België gisteren met 5-2 van Zwitserland; notabene een van de sterkste landen in Europa. Laten wij maar eerst ervoor zorgen dat deze lijn doorgetrokken wordt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:30
    Hoe Willem hier naar kijkt heeft natuurlijk niets te maken met zn waardering voor het vertoonde spel. Hij heeft natuurlijk genoten van deze pot. Willem is altijd voor goed voetbal, 100% inzet en teamdiscipline. Zo stond hij er zelf ook in , als speler bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    maandag 19 november 2018 om 12:03
    Frankrijk heeft het Nederlands elftal niet onder druk proberen te zetten.
    "wij zijn wereldkampioen Frankrijk; zij zijn maar Nederland. DE afwezigen op het WK".
    Tegen Duitsland wordt het een fors stuk zwaarder.
    Nu ben ik benieuwd waar Nederland staat.,
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +101
    maandag 19 november 2018 om 13:14
    Willem heeft volkomen gelijk. Oranje wint 2 potjes en men denkt dat het lek boven is. Oranje wint van de nummer 1 van het WK 2018. Kroatië, de nummer twee van het WK, is gedegradeerd. België de nummer drie van het EN, wordt met 5 - 2 verslagen door de Zwitsers. Kijken wat Oranje vanavond presteert.
    Vind ik leuk
    pico323 +6504
    maandag 19 november 2018 om 15:02
    de man heeft gelijk, nu is alles weer in jubelstemming. De duitsers zijn vanavond tot op het bot gemotiveerd. Let maar op, nederland krijgt het erg moeilijk. het is nog lang geen zomer.
    Vind ik leuk
    kees ee +638
    maandag 19 november 2018 om 21:00
    . . tenen- "krommend" die lui van de amsterdamse nps !!??
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 13:57
    meneer van Hanegem heb altijd gelijk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws