Verheugd Feyenoord bereikt akkoord met 'toekomstige vaste waarde': deal tot 2023

Verheugd Feyenoord bereikt akkoord met 'toekomstige vaste waarde': deal tot 2023

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 13:52wo 12-12-2018 om 13:52

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 13:56wo 12-12-2018 om 13:56

Feyenoord heeft met Wouter Burger een principe-akkoord bereikt over een contract tot medio 2023. Dat meldt de Rotterdamse club woensdagmiddag via de officiële kanalen. 

De zeventienjarige Burger staat bij Feyenoord te boek als één van de grootste talenten van de nieuwe lichting van jeugdcomplex Varkenoord. In augustus maakte de middenvelder zijn officiële debuut in het eerste elftal. Hij maakte minuten in de voorronde van de Europa League, tegen AS Trencin. 

Feyenoord meldt dat Burger 'begin volgend jaar' zijn handtekening zet onder zijn nieuwe contract. De huidige verbintenis van de jeugdinternational loopt medio 2020 af. 

"Ik ging het huidige seizoen in als speler van Jong Feyenoord en kreeg op een gegeven moment te horen dat ik bij de eerste selectie mocht blijven, waardoor ik hier nu elke dag verder kan werken aan mijn ontwikkeling", reageert de tiener.

"Dat het seizoen voor mij tot nu toe zo gelopen is, zie ik als een geweldig begin. Feyenoord heeft mooie plannen met mij en heeft het vertrouwen in mij uitgesproken. Dat geeft een heerlijk gevoel in aanloop naar de volgende stappen die ik moet gaat maken."

Van Geel
Technisch directeur Martin van Geel is enthousiast over het principe-akkoord met Burger. "We zijn blij met het vertrouwen dat speler en club over en weer in elkaar hebben uitgesproken. We zijn er echt van overtuigd dat Wouter met zijn kwaliteit en instelling kan uitgroeien tot een vaste waarde in Feyenoord 1."

Plaats een reactie

woensdag 12 december 2018 om 13:56
HeHe VP, eindelijk een Feyenoord onderwerp!

Maar door o.a. al dat Ajax en Psv geweld ben ik zo " confused " dat ik niet weet wat te schrijven als alleen dit........#
Vind ik leuk
Niels92 +36615
woensdag 12 december 2018 om 13:58
Je hebt de leeftijd ook wel om wat verward te zijn, niets om je druk over te maken, hoort er eenmaal bij wanneer je bejaard aan het worden bent :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 14:01]
Vind ik leuk
jollyrogers +8395
woensdag 12 december 2018 om 14:04
on-topic:
goed gedaan, nu ook nog met Kökcü, Zwart en El Hankouri
Vind ik leuk
Niels92 +36615
woensdag 12 december 2018 om 14:07
Geen idee of ze die spelers lang moeten vastleggen, ik volg het jeugdvoetbal niet echt ( Ajax kijk ik dan wel eens ), maar ik geloof je direct, jij zal het weten als Feyenoorder :)
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
woensdag 12 december 2018 om 14:45
Heel mooi dit nieuws. Geldt als één van de grootste talenten vd opleiding. Wat betreft Kokcyu ben ik het met je eens, maar in vergelijking met met Mo denk ik dat je beter anderen (langer) kan gaan vastleggen: El Bouchataoui, Bannis, Geertruida, Touré, Koorevaar, Hendriks oa.
Vind ik leuk
jollyrogers +8395
woensdag 12 december 2018 om 15:46
Klopt helemaal! Dr lopen best wat pareltjes rond op varkenoord. Hopen dat ze blijven, de kans krijgen en doorbreken. Volgens jaar met jong feyenoord in de 3e divisie!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:08
Volgend jaar gewoon proberen te plaatsen voor Europees voetbal. Dan is er misschien ook doordeweeks wat Feyenoord-nieuws. Zet m op
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2250
woensdag 12 december 2018 om 13:57
Wouter Burger, Wouter Burger
Mist alleen de ham
Wouter Burger, Wouter Burger
Er is niks wat hij niet kan
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:11
Dan zal het wel een cheeseburger zijn.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2250
woensdag 12 december 2018 om 14:11
Ja maar ik kon cheese niet met iets rijmen
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:32
Gelukkig rijmt ham en kan wel, dat scheelt.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2250
woensdag 12 december 2018 om 14:37
Ja he, ben een echte rijmpiet
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:00
Zou wat zijn voor hem scoren in de Kuip tegen Ajax
Vind ik leuk
NvC +8519
woensdag 12 december 2018 om 14:01
Dit geeft de burger weer moed. Feyenoord burgers dan.
Vind ik leuk
Niels92 +36615
woensdag 12 december 2018 om 14:09
Direct in de verkoop doen bij de thuiswedstrijden, een wouter burger speciaal :)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:11
Denk er maar om, mocht hij vaak beginnen te scoren roepen ze al snel Burger King.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4448
woensdag 12 december 2018 om 14:02
Als er 1 was waar ik geen twijfel had dat hij zou betekenen is t Woutertje wel. Wouter = Feyenoord. Nu hopen dat hij t waar gaat maken
Vind ik leuk
Dharmpie +1025
woensdag 12 december 2018 om 14:02
Gelukkig hebben de problemen die er zijn geweest geen negatieve invloed gehad op zijn besluit. Volgens de bladen zou hij willen opstappen .
Hopelijk brengt hij wat de club verwacht, als Feyenoorder is het altijd leuk om een jeugdspeler te zien doorbreken..!
Vind ik leuk
fedor2501 +6392
woensdag 12 december 2018 om 15:32
Je weet dat het incident wat je bedoelt tussen Summerville en Knoester ging?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:36
Wat zeg jij nou weer.
Vind ik leuk
Max Delius +2793
woensdag 12 december 2018 om 14:08
Toekomstige vaste waarde… en, voorspel ik, toekomstig aanvoerder van Feyenoord 1. Erg mooi nieuws. Volgende goede nieuws is, hoop ik, vastleggen van Orkun Kökçü tot 2023.
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
woensdag 12 december 2018 om 14:09
Nou kocku nog.
Vind ik leuk
torinofc +600
woensdag 12 december 2018 om 14:12
Moeten ze snel afscheid gaan nemen van tapia en clasie anders komt deze jongen nooit aan het spelen toe
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:45
Is een meer naar voren geschoven middevelder die op de positie van vilhena uit de voeten kan.
Vind ik leuk
repeP +2199
woensdag 12 december 2018 om 14:43
Vrees dat Burger niet het niveau heeft wat Feyenoord zou moeten ambiëren. Mij heeft hij vooralsnog niet echt overtuigd met zijn spel. Kan allicht aan mij liggen natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:46
Mij heeft hij juist wel overtuigd. Goede techniek en balbehandeling in combinatie met fysieke kracht en overzicht. Ik ben benieuwd!
Vind ik leuk
repeP +2199
woensdag 12 december 2018 om 14:47
Laat me graag positief verrassen door hem, dat wel.
Vind ik leuk
Gersiii +4
woensdag 12 december 2018 om 14:58
Ben het helemaal.met je eens. Kijk bijna wekelijks zijn thuiswedstrijden, maar heeft mij niet overtuigd dat hij Feyenoord naar een beter spel kan brengen. In tegenstelling tot orkan kokcu.
Vind ik leuk
Lady Sam +172
woensdag 12 december 2018 om 14:56
En nou Kökcü ook nog doen..
Vind ik leuk
Stranger +6640
woensdag 12 december 2018 om 18:22
Inderdaad en ook gewoon opstellen ,geen gelul en gezanik meer!
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
woensdag 12 december 2018 om 15:08
Hopelijk wordt het wat met die jongen . Voor nl en voor feyenoord . Ben benieuwd !
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
woensdag 12 december 2018 om 15:11
https://www.facebook.com/279958865754870/videos/378442332573189/

2 man poorten, beuk van die 2de krijgen en lachend opstaan.
Dan ben je uit het juiste hout gesneden.
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
woensdag 12 december 2018 om 16:48
Hehe, dit is lekker. Komt weer een giga lichting aan heb ik het gevoel. Zeker na mijn eerste echt indruk vab Kokcu zondag. Belooft veel.
Vind ik leuk
Stranger +6640
woensdag 12 december 2018 om 18:21
Als ze hem nu ook op gaan stellen ,dan wordt hij alleen maar beter.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 20:08
Als het zo'n groot talent is waarom speel je dan niet in Feyenoord. Als je echt zo goed bent doet leeftijd er niet toe en speel je Vilhena etc.uit Feyenooord.
Vind ik leuk
Lady Sam +172
vrijdag 14 december 2018 om 16:44



Nou kocku nog.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws