'De Ligt is misschien wel de beste verdediger ter wereld inmiddels, een topspeler'

'De Ligt is misschien wel de beste verdediger ter wereld inmiddels, een topspeler'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 16:45wo 12-12-2018 om 16:45

Matthijs de Ligt is een topspeler, die zich kan meten met de allerbeste verdedigers ter wereld. Dat stelt Zian Flemming van PEC Zwolle in gesprek met Voetbal Inside.

De Ligt was zaterdagavond de directe tegenstander van Flemming in de competitiewedstrijd tussen PEC Zwolle en Ajax (1-4). "Ik ken hem goed, want ik heb lang met hem gevoetbald in de jeugd", vertelt Flemming, die afgelopen zomer Jong Ajax inruilde voor PEC.

"Hoe ik me voorbereid op de beste verdediger van Nederland? Nou, misschien wel de beste van de wereld inmiddels. Het is een topspeler", aldus Flemming. "Dat is alleen maar leuk. Dat het ook nog een bekende is, is best wel speciaal."

De twintigjarige aanvaller, die aan de basis stond van de enige PEC-goal zaterdagavond, speelde jarenlang in de jeugdopleiding van Ajax. "Ik heb altijd met die jongens gespeeld. Nu ik naar een andere club ben gegaan, kom je ze weleens tegen. Dat is extra leuk."

Poll

Hoort De Ligt bij de beste verdedigers ter wereld?

(8076 stemmen)

Plaats een reactie

El Cazador +8081
woensdag 12 december 2018 om 16:49
Dat zeg ik...… Matthijs de Ligt
Vind ik leuk
Nigelinho +131
woensdag 12 december 2018 om 17:29
Overdrijven is ook een vak. Komt wel als enige in de buurt van onze Frenkie
Vind ik leuk
Itsese +5653
woensdag 12 december 2018 om 17:55
Mwah.. Overdrijven is ook een vak, ik ken betere middenvelders dan Frenkie, en betere verdedigers dan Matthijs. Gelukkig maar.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:56]
Vind ik leuk
Ale +5228
woensdag 12 december 2018 om 18:00
Noem er eens een paar..
Vind ik leuk
035 +6669
woensdag 12 december 2018 om 18:11
En dan........... wordt het wat stiller. :-)
Vind ik leuk
Itsese +5653
woensdag 12 december 2018 om 18:18
Qua middenveld, vindt ik toch, Silva, Modric, Kevin , Kante, Pogba, Fabregas, Veratti, Koke, Matuidi, Fernandinho, Panic, Casemiro, Thiago, Isco en Kroos een stap hoger, daar zal Frenkie zich echt nog voor moet bewijzen, wat hij nog niet heeft gedaan op hoog niveau? Wou je ook nog verdedigers voor de Ligt of?
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:21]
Vind ik leuk
LuckyLuksch +11988
woensdag 12 december 2018 om 18:23
Beetje leeftijdsverschil vind je niet! Appels met peren vergelijken
Vind ik leuk
Itsese +5653
woensdag 12 december 2018 om 18:25
Daar gaat het ook over toch? Frenkie met de beste middenvelders ter wereld vergelijken:P het gaat tenslotte om de beste van de wereld, volgens mij horen beide daar nog niet bij. Hoort Mathijs of Frenkie, bij de beste van de wereld? Née. Absoluut niet. Kunnen ze uitgroeien tot een wereldtopper? Ja absoluut!
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:29]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 20:42
Van de ligt vind ik die absoluut niet wat overdreven. Is al anderhalf seizoen lang bijna niet op een foutje te betrappen. Erg volwassen en gediceerd en dat ook
Tegen de betere goden van
Deze wereld, een lewandowski, griezmann, lukaku. Zal iets meer wedstrijdjes moeten pakken nog op topniveau, maar geef het een jaartje.
Vind ik leuk
Julio-dvd +2437
woensdag 12 december 2018 om 21:16
Hele volwassen sliding ook, afgelopen weekend
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 21:25
Zegt wel genoeg dat je dan die sliding als punt moet nemen. Dan zijn je argumenten wel dun gezaaid.
Vind ik leuk
Julio-dvd +2437
woensdag 12 december 2018 om 21:43
Heel goed ook hoe hij net Lewandowski laat lopen en scoren. Tweede megafout in vier dagen.

Speelt elke week tegen spelers die nog niet voor de derde divisie in Engeland, Spanje of Italië in aanmerking zouden komen. In Nederland is hij een van de beste verdedigers maar in de toplanden lopen er tientallen rond die veel beter zijn. Maar ja, gewoon even reeel doen in plaats van met die roze Amsterdamse bril elke Ajax-speler ophemelen is erg lastig
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 21:45]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 22:35
Hahaha droeftoeter. En al die tientallen keren dat hij griezmann, lewa, giroud te snel af was dan? Doe je anti ajax bril af, je maakt jezelf belachelijk.
Vind ik leuk
Julio-dvd +2437
woensdag 12 december 2018 om 22:38
Tientallen keren hahaha. Davids had ooit een mooie uitspraak tegen Hiddink. Die gaat voor jou ook op...
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 22:38]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 23:02
Of voor jezelf? Aankomen met belachelijke voorbeelden, het 0,2 seconde te laat stappen voor buitenspel verwarren met het laten lopen van een speler? Paas mij die naam van je dealer, hij heeft hele goede shit blijkbaar
Vind ik leuk
Julio-dvd +2437
woensdag 12 december 2018 om 23:31
De ligt geeft net zelf toe dat ie zn man helemaal kwijt was. Blijf vooral lekker uit je nek kletsen
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 07:07
Hebben ze nou nog internet zo laat daar in die inrichting? Ga slapen man. Gekkie
Vind ik leuk
Wim Horst +152
woensdag 12 december 2018 om 19:05
en het aantal jaren dat die genoemde spelers op top niveau spelen, als je kijkt in wat voor periode Frenkie zich in de kijker heeft gespeeld dan kun je er wel een lijst langs leggen maar is Frenkie niet minder dan die genoemde spelers
Vind ik leuk
Ale +5228
woensdag 12 december 2018 om 18:55
Pogba? Fabregas? Serieus? Of noem je maar gewoon wat middenvelders op.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:45
Hoe kan je die 2 nou met elkaar vergelijken...? Daarnaast kan de ligt best wel eens de beste verdediger van de wereld worden maar die op dit moment hebben we gister aan het werk gezien van Dijk
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24831
woensdag 12 december 2018 om 16:49
De beste van het universum en omstreken bedoeld ie
Vind ik leuk
Hansdeg +1391
woensdag 12 december 2018 om 16:51
Die Flemming zit toch in een inrichting. Best een goeie speler maar de beste van de wereld.
Vind ik leuk
Julio-dvd +2437
woensdag 12 december 2018 om 21:21
Haha laat die Amsterdammers lekker, die denken dat alles bij hun het beste van de wereld is. Stond daar een keer in een zaak met dakterras te borrelen en die waren net verkozen tot beste dakterras van Amsterdam, duurde twee seconde en toen beweerde iedereen dat het het beste dakterras van nederland was, een halve minuut later was het het beste dakterras van europa en voordat de minuut voorbij was, was het het beste dakterras van de wereld.
Piste bijna in m’n broek van de lach. En dat menen ze dan nog ook he! Bloedserieus geloven ze in hun eigen onzin. Weet niet wat er daar in het water zit maar het moet iets heel chemisch zijn 🤪
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
woensdag 12 december 2018 om 16:51
En Nelom is misschien wel de beste linkervleugelverdediger van de wereld.

Zonder dollen, de Ligt is nu al een fantastische centrale verdediger inderdaad, maar er lopen echt wel meer klasbakken rond als ik de CL wedstrijden zit te bekijken.
Vind ik leuk
Castromann +8293
woensdag 12 december 2018 om 17:28
De ligt is idd een fantastische verdediger.
Maar wanneer is hij nu echt getest dit seizoen?
In de eredivisie en KNVB beker niet.
In de CL ook niet echt....
Misschien vanavond tegen bayern?
In ned elftal wel tegen duitsland en Frankrijk.
Daar was hij een paar keer uitstekend.
Maar ook n paar keer erg onzeker en kwetsbaar.
Tegen duitsland stond hij n paar keer compleet fout opgesteld .
Dat wordt gecamoufleerd door positieve uitslag.
Maar duitsland had ook 2x met 3-0 a 3-1 kunnen winnen . Dan worden die fouten wel uitgelicht.
Maar hij is nog jong en zal ook daarin groeien.
Vind ik leuk
alaaf +1912
woensdag 12 december 2018 om 18:04
In het buitenland komen zijn zwakke punten veel beter naar voren
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:14
Maar hij is wel 100 keer beter dan Sainzbury .
Ik snap echt niet waarom PSV die heeft gekocht , dat is echt middenmoot ED niveau .
Geef dan je geld uit aan iemand die wel een beetje niveau heeft , of stel een jeugdspeler op als Schwaab er niet bij is .
Vind ik leuk
Werner1913 +9424
woensdag 12 december 2018 om 18:32
Iedereen is 100x beter dan Sainsbury, maar daar gaat het hier toch niet om? Een of andere spits van Zwolle die beweert dat De Ligt de beste ter wereld is. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. De Ligt kan uitgroeien tot de beste ter wereld, maar laat hij zich eerst wekelijks bewijzen tegen de topspitsen van deze wereld. En daar reken ik Luuk de Jong en de spits van AEK niet onder nee...
Vind ik leuk
alaaf +1912
woensdag 12 december 2018 om 22:48
Wober is nog slechter
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 23:04
Nee dies echt niet slechter .
Die heeft uit in Munchen Lewandowski uit de wedstrijd gespeeld .
Sainzbury heeft nog moeite met de spits van RKC heeft iedereen kunnen zien .
Vind ik leuk
alaaf +1912
donderdag 13 december 2018 om 14:22
Dat antwoord zegt genoeg over jouw beperkte voetbalkennis
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 16:44
Jouw antwoord zegt dat jij geen echte PSV-er bent , en de wedstrijd PSV-RKC niet hebt gezien .
Vind ik leuk
alaaf +1912
donderdag 13 december 2018 om 16:47
Zeker gezien en dus snap jij het niet
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 16:59
Als jij die Sainzbury een goede verdediger vind , die beter is als Wober maak je jezelf echt belachelijk .
Dan ben je voor mij gewoon een PSV trol die hier alleen maar komt om te provoceren .

Ik had verwacht dat PSV wel met iets beters op de proppen zou komen , als met een verdediger die zelfs bij Grasshoppers niet eens een basisplaats heeft
Vind ik leuk
alaaf +1912
donderdag 13 december 2018 om 18:12
Sainsbury is overduidelijk beter dan die wober. Maar dat zul jij nooit snappen
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 18:14
Tuurlijk knulletje .
Nu je Sainsbury pyama aan , en lekker slapen .

Alaaf !!!
Vind ik leuk
alaaf +1912
donderdag 13 december 2018 om 18:15
Haha, hierdoor geef je helemaal jouw niveau aan 🤣
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 18:18
Ik ga niet met een kind in discussie , en in al jouw reactie's hier ben jij aan het provoceren tegen alles wat Ajax is .
En voordat je begint te huilen ; ik ben geen Ajacied .
Ik ben een objectieve kijker , en ik zie dat Sainsbury gewoon een slechte verdediger is .

Alaaf !!!
Vind ik leuk
alaaf +1912
donderdag 13 december 2018 om 18:29
Met jou reacties geef je aan dat je geen kijk hebt op het spelletje, dus hou er mee op aub
Vind ik leuk
Lucien1978 +6072
woensdag 12 december 2018 om 16:52
De beste verdediger van de wereld??

Nou nou wij Nederlanders kunnen wel behoorlijk overdrijven.

De Ligt is goed maar totaal nog niet te vergelijken met jongens als Ramos , Pique, v Dijk Godin etcetc.
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 16:56
Vergeet onze vrienden uit Italië niet. Daar lopen wat meer verdedigers van kaliber.
Vind ik leuk
Vakkie D +3963
woensdag 12 december 2018 om 17:28
De vrij bijvoorbeeld 😉
Vind ik leuk
Lucien1978 +6072
woensdag 12 december 2018 om 19:27
Ik vergeet bijv ook nog ene Chiellini idd
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:15
Wel beter dan Pique nu, durf ik nu wel te zeggen hoor
Vind ik leuk
Jozef +40863
woensdag 12 december 2018 om 17:21
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:24]
Vind ik leuk
Post Malone +2018
woensdag 12 december 2018 om 17:43
Totaal niet? Heb jij een boom voor je ogen of zo? Hij is nog minder, maar veel scheelt het niet.

Ook niet gek met zijn 19 jaar.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6072
woensdag 12 december 2018 om 19:31
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt.

Ik schrijf precies hetzelfde als je antwoord 😂😂.

Je kunt alleen een verdediger als de Ligt totaal niet vergelijken met bovenstaande spelers. Bovenstaande spelers hebben het allemaal waargemaakt jaar in jaar uit in topcompetities.

De Ligt is goed maar heeft nog niet bewezen dat hij een topverdediger is in een topcompetitie
Vind ik leuk
MR - +166
woensdag 12 december 2018 om 19:50
Dat wil niet zeggen dat hij het niet kan, en als het niet weet, dan kan je ook niet zeggen dat hij het niet kan
Vind ik leuk
Lucien1978 +6072
woensdag 12 december 2018 om 20:37
Precies en dus kun je nog niet vergelijken.
Vind ik leuk
MR - +166
woensdag 12 december 2018 om 21:09
Je opmerking klonk alsaf de verdedigers qua kwaliteit niet vergelijkbaar zijn, alsof De Ligt kwalitatief veel minder goed zou zijn, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. (Maar dat zei je ook niet, sterker nog, waarschijnlijk bedoelde je dit ook niet)
Vind ik leuk
Lucien1978 +6072
woensdag 12 december 2018 om 23:07
Dat bedoelde ik idd ook niet.

Alleen dat het moeilijk te vergelijken is. Een speler die goed is en net komt kijken moet het eerst altijd nog bewijzen op langere termijn in een grotere competitie.

De andere hebben dit natuurlijk al ruimschoots gedaan
Vind ik leuk
Post Malone +2018
woensdag 12 december 2018 om 23:55
Hier moet ik je gelijk geven, dit heb ik anders gelezen. Excuus.
Vind ik leuk
Ale +5228
woensdag 12 december 2018 om 18:01
Van Dijk en pique is hij al voorbij hoor.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:20
Als Nederlander heb je altijd een streepje voor ... bij de Nederlanders 🤗
Vind ik leuk
klick +1033
woensdag 12 december 2018 om 16:53
Zian wie? wat voor vergelijkingsmateriaal heeft hij! hahaha
Vind ik leuk
Vakkie D +3963
woensdag 12 december 2018 om 17:28
De cv van het 2e van willem 2
Vind ik leuk
Nbl +702
woensdag 12 december 2018 om 16:53
Zijn wel vaak dezelfde die reageren als eerste valt mij op op deze site hebben die een alert op hun telefoon ofzo wel grappig ff off topic valt me gewoon op komen zeker aandacht tekort thuis ? Maar de ligt is gewoon top
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:41
De komma's zijn zeker niet in de aanbieding bij de Aldi.
Vind ik leuk
Nbl +702
woensdag 12 december 2018 om 17:43
Weet jij waarschijnlijk beter als mij hoor t wel
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:47
Als ik..
Vind ik leuk
Nbl +702
woensdag 12 december 2018 om 17:48
Kom er nooit dus weet nie
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:49
Weet jij waarschijnlijk beter dan ik.
Vind ik leuk
Nbl +702
woensdag 12 december 2018 om 17:48
Met een korreltje graan nemen dan maar en door .
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:53
Geintje.
Vind ik leuk
Nbl +702
woensdag 12 december 2018 om 17:55
Grappig 🤣
Vind ik leuk
Skeptic +455
woensdag 12 december 2018 om 16:53
Hahahahahahahahahahahaha, nou als iemand het kan weten is hij het wel hé!
Vind ik leuk
voorstopper +1086
woensdag 12 december 2018 om 16:55
Laten we niet overdrijven.
Vind ik leuk
Snoun +302
woensdag 12 december 2018 om 16:55
En Flemming heeft natuurlijk tegen vele topverdedigers gespeeld. Dat is ook de reden dat ie nu bij (met alle respect) PEC speelt
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:56
Wat bijzonder nu weer! Ik dacht dat het van Dijk was die 'misschien wel de beste verdediger ter wereld is'

Waarschijnlijk moet 'misschien wel de beste verdediger ter wereld', net als 'misschien wel de beste middenvelder ter wereld' verkocht worden.
Vind ik leuk
Leeds United +1472
woensdag 12 december 2018 om 17:06
Grappig dat er met twee maten gemeten wordt. Kokcu, 'misschien wel het beste talent ter wereld'
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:07]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:58
Van nog meer veren gaat hij echt niet beter spelen.
Vind ik leuk
michelhx +4030
woensdag 12 december 2018 om 16:58
En juist tegen Zwolle was hij niet zo top. Had een rode kaart moeten krijgen en verloor bij het doelpunt vrij eenvoudig het kopduel. Wellicht wat concentratieproblemen omdat het geen CL was?
Vind ik leuk
BT410 +256
woensdag 12 december 2018 om 17:02
Op basis van de Eredivisie...... natuurlijk.... weer heel overdreven, kut Hollanders!
Vind ik leuk
Jozef +40863
woensdag 12 december 2018 om 17:25
Je bent jaloers, hè?
Vind ik leuk
Blueman +955
woensdag 12 december 2018 om 17:05
In de Nederlandse competitie is hij inderdaad de beste. Ik ben heel benieuwd hoe hij zich staande houdt in een van de grote competities.
Vind ik leuk
Futjebal +2473
woensdag 12 december 2018 om 17:12
Het is schandalig dat hij een hele wedstrijd tegen de Ligt heeft kunnen spelen want de Ligt had er na 5 minuten al,met rood, vanaf gemoeten. Helaas was de VAR in slaap gevallen
Vind ik leuk
whiskey33 +508
woensdag 12 december 2018 om 17:30
en de week ervoor ziet VAR buitenspel goal “toevallig” niet van vd Beek. Ze moeten kampioen worden van de knvb
Vind ik leuk
Ari as +368
woensdag 12 december 2018 om 17:14
Die Flemming heeft alleen verstand van James Bond.
Vind ik leuk
HansVites +5637
woensdag 12 december 2018 om 17:15
Van Dijk is gewoon beter wat een gelul weer op deze Ajax site.
Vind ik leuk
Mari +10667
woensdag 12 december 2018 om 17:22
Hopelijk vermaak je je op "deze Ajax site"
Vind ik leuk
Koenbres +1594
woensdag 12 december 2018 om 17:20
De Ligt is een geweldig talent en nu al een topverdediger maar de beste van de wereld hahaha wat kunnen we weer lekker overdrijveb
Vind ik leuk
Jozef +40863
woensdag 12 december 2018 om 17:32
Hij wordt in ieder geval een van de duurste verdedigers ter wereld. Dat is omdat de complete wereldtop zijn geld beu is.

Logisch.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:25
De beste verdediger ter wereld die met een simpele schaar wordt verschalkt door -jawel- Mike van Duinen. Zou hij een vriend van De Ligt zijn, deze Flemming?
Vind ik leuk
Jozef +40863
woensdag 12 december 2018 om 17:37
Dus eigenlijk kan ie straks voor hooguit 1 miljoen naar PEC of zo, natuurlijk.
Vind ik leuk
torinofc +622
woensdag 12 december 2018 om 17:44
iig wel 1 van de traagste verdedigers
Vind ik leuk
Friend +255
woensdag 12 december 2018 om 17:46
Daar moet minsten een jaar of drie de hoogste Engelse divisie overheen , dan spreken we weer , maar de potentie heeft hij !
Vind ik leuk
semi1946 +249
woensdag 12 december 2018 om 17:49
Whahaha wat weer een gehyp , stop eens met dat kinderlijk gedoe ,
Vind ik leuk
Maauwert +913
woensdag 12 december 2018 om 18:01
Ok als Zian het zegt. Wie is de volgende ? De kantinejuffrouw van FC KØT ?
Vind ik leuk
alaaf +1912
woensdag 12 december 2018 om 18:01
Overdrijven is ook een vak! Heeft nog geen prijs gewonnen. Van Dijk is een stuk beter!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:22
Nee nog niet maar hij komt er aan
Vind ik leuk
Yass +138
woensdag 12 december 2018 om 18:57
Ramos voetbalt niet meer of zo? Overdrijven is ook een vak
Vind ik leuk
Blac-ca +486
woensdag 12 december 2018 om 19:04
Hahahahabbabavaah
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
woensdag 12 december 2018 om 19:07
Ian Fleming heeft zeker een klap van de molen gehad. De Ligt misschien wel de beste verdediger?? ! Hij, en hij alleen, was er debet aan dat PEC op 1 - 2 kwam, doordat hij volgens Henk Spaan als een mietje het kopduel verloor.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 19:17
Pfffff wordt zo overschat. Leuk voor ajax of everton. Dat is zijn top.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 19:26
Eerlijkheid gebied te zeggen .
De Ligt wordt een wereld topper.
Vind ik leuk
Jahroon +249
woensdag 12 december 2018 om 19:48
Tuurlijk...we blijven De Ligt gewoon hypen. Het neemt steeds gekkere vormen aan...
Vind ik leuk
Twardt +391
woensdag 12 december 2018 om 21:53
daarvoor vind ik hem nog te ligt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws