De Jong over kloof met PSV en Ajax: 'Wij hadden óók 100 miljoen'
De Jong (rechts) met Martin van Geel

De Jong over kloof met PSV en Ajax: 'Wij hadden óók 100 miljoen'

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 07:29wo 16-01-2019 om 07:29

Het gat met PSV en Ajax is zéker niet onoverbrugbaar voor Feyenoord. Dat zegt algemeen directeur Jan de Jong in gesprek met De Telegraaf. Hij spreekt van een 'tijdelijke' kloof. 

Zodra Feyenoord over een nieuw stadion beschikt, kan het sportief weer de concurrentie aangaan met de rivalen uit Eindhoven en Amsterdam, meent De Jong. De financiële gat is nu nog te overzien. 

"Feyenoord komt van een situatie met min 43 miljoen euro eigen vermogen naar een financieel heel gezonde situatie en vijf prijzen in de laatste drie jaar. Vorig jaar hadden wij ook een begroting van 100 miljoen euro dankzij de Champions League. Dat bedrag gaat PSV dit seizoen ook halen en dat komt door deelname aan diezelfde Champions League."

Mochten de Feyenoorders meerdere jaren op rij Europees voetbal mislopen, dán ontstaat er een serieus probleem. "Het is een kwestie van bijblijven en mede met de pareltjes uit de eigen jeugdopleiding creatief zijn om straks weer toe te slaan. Als je vijf jaar achtereen geen Europees voetbal zou hebben, kom je op een grote achterstand."

Plaats een reactie

woensdag 16 januari 2019 om 07:33
Dat zeiden ze bij Arsenal ook.

Edit: Voor de jongere lezers: Arsenal was ooit de top in de PL. Vervolgens bouwden ze een nieuw stadion om de omzet te vergroten. De rest is bekend.

Nu zijn ze bij Feyenoord wel erg optimistisch wat dat nieuwe stadion betreft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 08:15]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6394
woensdag 16 januari 2019 om 07:35
Idd die (als ze niet oppassen) gaan structureel buiten de top 4 vallen, dus geen CL dat hakt er toch in jaar in jaar uit! Denk dat Wenger dit ook niet meer zag zitten.
Vind ik leuk
Mosquito +20381
woensdag 16 januari 2019 om 08:14
Arsenal heeft poen zat hoor.
Vind ik leuk
Stewie89 +620
woensdag 16 januari 2019 om 08:49
Poen zat, maar een groot gebrek aan echte successen.
Vind ik leuk
ricsta +631
woensdag 16 januari 2019 om 08:47
Dat denk ik ook dat ze op termijn weg kunnen vallen uit de top. Het probleem van Feyenoord is denk ik dat er 3 eredivisie uit de stad komen, talenten van Sparta die bijv. Naar PSV gaan had Feyenoord anders kunnen hebben. Waar Ajax in het verleden alle profclubs in amsterdam opslokte en daarmee DE club in Amsterdam is.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 08:47]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3114
woensdag 16 januari 2019 om 14:02
Die laatste zin is natuurlijk een portie geschiedvervalsing waar een paard de hik van krijgt.
Vind ik leuk
fedor2501 +5857
woensdag 16 januari 2019 om 08:28
Als je de situatie van Arsenal en Feyenoord vergelijkt dan snap je er niet veel van.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 08:33
Vertel.
Vind ik leuk
3Bier +12935
woensdag 16 januari 2019 om 10:15
Arsenal is momenteel samen met Bayern en Ajax 1 van de gezondste clubs van Europa.
Dat kan van Feyenoord niet gezegd worden.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 10:21
Ik bedoel het ook niet zo hoor. Meer dat een nieuw stadion niet zaligmakend is.

Overigens is Feyenoord volgens mij weer aardig gezond.
Vind ik leuk
voebtalie +1368
woensdag 16 januari 2019 om 12:02
Zodra ze het nieuwe stadion bouwen niet meer. Men vergeet vaak dat het stadion echt heel erg veel geld kost. Geld dat Feyenoord moet lenen...
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:12
Dat klopt. En heel veel meer inkomsten is ook maar afwachten.
Vind ik leuk
Gizmo +3782
woensdag 16 januari 2019 om 23:24
Het Stadion word niet van Feyenoord, maar van een stichting of zoiets.
Feyenoord is huurder.

Dus geen risico’s voor Feyenoord.
(En veiligheidshalve gewoon de 1e 10 jaar ff de Kuip niet afbreken .. dan kun je zo terug)
Vind ik leuk
voebtalie +1368
woensdag 16 januari 2019 om 23:34
Ik ken de exacte details niet maar wat ik begrijp is dat Feyenoord investeerders moet zoeken om het te kunnen bouwen. Die zullen op hun beurt natuurlijk eisen stellen aan Feyenoord zodat ze zeker de huur voor komende 30 jaar krijgen. Investeerders willen namelijk aan Feyenoord verdienen zonder al te veel risico.. anders zouden het wel hele domme investeerders zijn.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6394
woensdag 16 januari 2019 om 08:52
De clubs moet je niet vergelijken maar puur het feit dat er structureel geen CL gehaald word!
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
woensdag 16 januari 2019 om 09:29
De situatie wel: beide nieuw stadion in de hoop extra omzet te behalen, beide niet in staat om de echte grote talenten te behouden, beide niet in staat om echt grote talenten te kopen en structureel niet meedoen om het kampioenschap op een incidentje na. Prima vergelijking lijkt me.
Vind ik leuk
popiejopie +2928
woensdag 16 januari 2019 om 09:40
Klopt maar wat je er vergeet bij te vermelden is de rol van de eigenaar van Arsenal. Die is een stuk minder ambitieus dan de Oliemagnaten en zelfs als de Amerikaan van United.

Ik denk dat uiteindelijk ook in Nederland de eigenaren (of in ons geval aandeelhouders) steeds beslissender gaan zijn. Hopelijk wordt daardoor onze competitie ook een stuk aantrekkelijker om naar te kijken.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 10:20
Het beleid is natuurlijk allesbepalend maar vooral op dat vlak moet Feyenoord stappen maken. Met de Kuip moet je toch in Nederland in de top kunnen spelen?
Natuurlijk kan het moderner en kan er meer uitgehaald worden als de faciliteiten beter zijn.
Nu lijkt het of je ff aanhaakt met een nieuw stadion. Daar geloof ik niet in, daar komt veel meer bij kijken.
Vind ik leuk
popiejopie +2928
woensdag 16 januari 2019 om 11:02
Klopt! Daarom moet Van Geel ook beseffen dat het mooi is geweest. Hij heeft er voor gezorgd dat Feyenoord weer gezond is waarvoor hij nog net geen standbeeld verdiend maar om Feyenoord die stap verder te brengen is hij niet in staat. Daar heeft hij niet de juiste connecties en ervaring in.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:08
Daar heeft het alle schijn van. Hij heeft veel voor Feyenoord gedaan maar het lijkt tijd voor een andere richting.
Vind ik leuk
Drobtine +2555
woensdag 16 januari 2019 om 11:33
De kuip kan bijna 20 duizend supporters meer hebben dan het Philips Stadion, wat gaat er dan mis in Rotterdam zijn de seizoenskaarten daar zo goedkoop? Denk het niet
Vind ik leuk
voebtalie +1368
woensdag 16 januari 2019 om 12:06
Dat weet iedereen toch. Bij psv drinken de supporters veel meer bier waardoor de inkomsten hoger zijn. De Feyenoord supporters gebruiken meer drugs en die kopen ze buiten de kuip.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:09
Geen idee!
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 19:10
Leesvoer:

https://www.stadslog.nl/gastbijdrage/feyenoordcity-rekent-zich-rijk
Vind ik leuk
Twanno17 +107
woensdag 16 januari 2019 om 10:59
Ligt gewoon aan de matige aankopen dat ze niet bovenin meedraaien.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:07
Dat is zeker een grote oorzaak.
Vind ik leuk
Tsubamba +2563
woensdag 16 januari 2019 om 14:48
En omdat ze niet genoeg geld hebben en niet aantrekkelijk genoeg zijn voor goede spelers die ze weer bovenin kunnen laten meedraaien, wat indirect dus weer ligt aan de sportieve prestatie's of iniedergeval het uitblijven daarvan.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 11:17
Toch denk ik dat zo'n Aubameyang het niveau van de Eredivisie wel aan zou kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:06
Mwah, je weet het niet. Maar die kans is redelijk aanwezig. ;-)
Vind ik leuk
Twanno17 +107
woensdag 16 januari 2019 om 13:39
Heb het met name over de verdedigende aankopen... Liverpool koopt van Dijk, Arsenal haalt Lichtsteiner... Dan ga je nooit op het niveau van City en Liverpool komen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6394
woensdag 16 januari 2019 om 07:33
Ben bang dat de kloof onoverbrugbaar is geworden!
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
woensdag 16 januari 2019 om 08:16
Dit is een exceptioneel seizoen. 2 clubs rond de 100 punten is niet de standaard. Een paar jaar geleden was 85 punten voldoende om kampioen te worden. Dan is het vanaf dan europees aanhaken, met betere spelers is groepsfase echt wel haalbaar
Vind ik leuk
3Bier +12935
woensdag 16 januari 2019 om 10:18
Feyenoord zou kunnen profiteren volgend seizoen als PSV en Ajax zijn kaalgeplukt en weer opnieuw moeten beginnen.
Vind ik leuk
Markieee +1107
woensdag 16 januari 2019 om 10:44
Hoe willen ze profiteren, ze hebben geen kwaliteit en geen geld.
Vind ik leuk
3Bier +12935
woensdag 16 januari 2019 om 10:52
Geen idee eigenlijk.
Vind ik leuk
Markieee +1107
woensdag 16 januari 2019 om 11:43
😂😂😂
Vind ik leuk
voebtalie +1368
woensdag 16 januari 2019 om 12:07
Hahahaha you made my day :)
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
woensdag 16 januari 2019 om 10:52
Precies dat. Op het juiste moment je selectie bij elkaar houden, dan pak je prijzen. Dan heb je minder kwaliteit maar kan je wel langzaam stappen vooruit maken.
Vind ik leuk
3Bier +12935
woensdag 16 januari 2019 om 10:57
Probleem blijft natuurlijk wel de matige selectie.
Jorgensen zal weg gaan. Vilhena ook en Van Persie stopt.
Dan moet je als Feyenoorder toch bidden dat Berghuis blijft en dat Larsson zijn opgaande weg blijft hervatten.
Clasie, Toornstra, vd Heijden, Botteghin, Nieuwkoop, Malacia is allemaal niet geweldig.
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
woensdag 16 januari 2019 om 11:00
Als je nico, st. Juste en tonny verkoopt heb je iig budget. Dan is het belangrijk om enkele betere spelers terug te halen.
Vind ik leuk
3Bier +12935
woensdag 16 januari 2019 om 11:06
Dat klopt maar het probleem is dat Feyenoord dan niet alleen vervangers moet halen voor die posities maar dat er ook voor de andere posities versterkingen nodig zijn. Want welke spelers van de huidige selectie zijn nou echt goed genoeg om voor het kampioenschap te strijden? Berghuis en misschien Haps als die 100% fit is. Bijlow en Kokcu hebben groeipotentie. Larsson lijkt eindelijk los te komen maar de rest is pure selectie vulling.
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
woensdag 16 januari 2019 om 11:17
Je hoeft niet enkel toppers te hebben. Bottegin is een bruikbare verdediger, van Beek had zo veel potentie voor zijn blessure, zet 1 goede verdediger neer ipv st Juste en je gaat er niet op achteruit. Haal een stabiele kracht op het middenveld ipv tonny, dan kan een kökcü rustig doorgroeien. Stunt met een spits, dat geeft larsson en berghuis ruimte. Haps is goed, malacia een goede back up.
Vind ik leuk
3Bier +12935
woensdag 16 januari 2019 om 11:23
Het blijft karig. Jongens die Feyenoord direct beter maken zoals Doan en Odegaard zijn te duur. In de categorie daaronder zou je Pierie en Venema kunnen halen maar blijft de vraag hoe die zich ontwikkelen.
Hopen dat van Geel wat creatiever zal zijn met zijn aankopen komend seizoen.
Vind ik leuk
Benniewies +4576
woensdag 16 januari 2019 om 12:01
Ze moeten gewoon weer goedkoop in buitenland gaan scouten. Ze hebben wel vaker goede spelers uit buitenland gehaald. En had je gewoon vaste kern Hollandse jongens met ervaring.
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
woensdag 16 januari 2019 om 12:05
Venema is ook alweer overhyped. Doan zou zo'n gerichte goede aankoop kunnen zijn, maar die zie ik niet komen.
Vind ik leuk
voebtalie +1368
woensdag 16 januari 2019 om 12:10
Je blijft dan een matig elftal hebben ivm psv en Ajax. Als die verkopen dan kopen ze meteen vergelijkbare spelers terug.
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
woensdag 16 januari 2019 om 12:12
Je kan vergelijkbare spelers niet kopen, deze spelers vertrekken omdat ze nl ontgroeit zijn. Daarnaast heb je dan een volledig nieuwe kern, dat is ook puntverlies totdat het een team is
Vind ik leuk
hollister +347
woensdag 16 januari 2019 om 23:08
Sorry, maar jij bent te optimistisch... De achterstand die ze nu hebben op PSV en vooral Ajax gaan ze de komende jaren niet inlopen, zeker niet op structurele basis.... puur omdat vooral Ajax kan vissen in een hele andere vijver... dus ook al vertrekken jongens als De Ligt en De Jong.. dan staan daar gewoon weer een paar andere klasbakken... misschien iets minder dan De Ligt en De Jong, maar altijd beter dan wat nu bij Feyenoord rondloopt.. En dat bedoel ik niet denigrerend... Een aantal jaren geleden kocht Ajax dan vaak jonge taleneten van 18 a 19 jaar .. sinds vorig jaar zie je dat ze nu zijn overgestapt op spelers van midden 20 die ook veel meer kosten dan die maximale 7/8 miljoen die men 2 jaar geleden max wilde uitgeven.. door de financiele situatie kan men mij nu "gewoon" spelers van 13 tot 18 miljoen kopen.. dat zijn wel andere type spelers dan dat Feyenoord kan kopen.
dat verschil wordt de komende jaren alleen maar groter... komende zomer gaat er gewoon meer dan 300 miljoen binnen komen bij Ajax.. met daarnaast nog bijna 200 miljoen aan reserves... sorry maar ik denk dat jullie te optimistisch zijn dat Feyenoord volgend jaar gewoon weer kan meedoen om de titel en de andere prijzen
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
donderdag 17 januari 2019 om 08:49
Voorlopig heeft ajax al jaren een selectie met een waarde hoger dan die van psv en feyenoord maar winnen ze niks.
Vind ik leuk
hollister +347
donderdag 17 januari 2019 om 11:25
Ik probeer je net uit te leggen dat de filosofiewijziging binnen Ajax pas vanaf vorig jaar (aankoop Neres en later Nico) en dit jaar Tadic en Blind verandert is... Als jij het verschil momenteel op allerlei gebied niet wil zien: Financieel, qua jeugdbeleid, voetbal piramide, commercieel, accommodatie, merchandising, scouting enz, dan moet jij lekker dat blijven denken... ik vrees dan alleen voor jou nog heel veel teleurstellingen zoals ik las op FR12 dat ook dit jaar al die irreële verwachtingen in november al weer de kop werden ingedrukt.... succes dan maar de komende jaren.
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
donderdag 17 januari 2019 om 11:55
Ik verwacht niet dat feyenoord kampioen wordt, maar in een normaal jaar haalt de top 2 niet zo veel punten.

Aansluiten zal in stapjes moeten gaan. Jeugdcomplex en trainingscomplex vernieuwen was een mooie start, daarna zal je een selectie moeten bouwen die groepsfase el haalt. Dan komt het nieuwe stadion en kan je doorbouwen.

Natuurlijk loop je ook dan op bepaalde vlakken achter, maar dan ben je al een heel stuk dichterbij. Ajax kan enkel nog doorgroeien door een keer een prijs te pakken, psv door europees mee te spelen. Feyenoord is zo ver nog niet
Vind ik leuk
hollister +347
donderdag 17 januari 2019 om 14:16
wat maakt die aantal punten nou uit? Als Ajax kampioen wordt met bv 80 punten zal je geen enkele Ajacied horen klagen hoor... Kijk eens wat verder dan alleen die punten... tot vorig jaar had den Ajax en PSV moeite om wedstrijden vroegtijdig te beslissen en met grote cijfers te winnen .. dat is nu wel anders.. daarnaast is speltechnisch bij beide clubs het heel wat beter dan bij Feyenoord.. dat kan jij zelfs niet ontkennen... Het gat tussen Feyenoord en de top 2 is veel groter dan dat tussen Feyenoord en de groep daarachter als AZ , Utrecht en Vitesse.. Uiteindelijk vrees ik dat zelfs dit seizoen ook weer minimaal 20 verschil wordt tussen de kampioen en Feyenoord, maar ook al zou dat niet.. het wordt gewoon door alle financiele (grote) verschillen steeds lastiger om aan te sluiten en zeker kampioen te worden voor Feyenoord
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
donderdag 17 januari 2019 om 17:24
Als je met 80 punten kampioen wordt klaagt niemand, maar met 95 2e wel. Feyenoord zal de top niet zijn maar pakt wel de prijzen, als ajax dit jaar weer niks pakt is het er oorlog. Ik begrijp dat jullie heel veel geld hebben maar ergens zijn jullie ook een sportvereniging. Natuurlijk kan ajax in potentie prijzen pakken, het lukt alleen steeds net niet. Als de top tussen de 80 en 90 punten haalt kan je kampioen of 3e worden. Dat bekijk ik inderdaad in punten.

Het gat tussen psv en feyenoord kan dit seizoen misschien wel 20 punten worden maar hoe graag je feyenoord naar beneden wil praten, er zal nog jaren een groot gat tussen feyenoord en az of utrecht blijven.

Natuurlijk begrijp ik dat ajax en psv veel verder zijn alleen de verschillen zijn niet verder uit te beelden dan wedstrijden makkelijk winnen als er geen prijzen gewonnen worden. Natuurlijk hoop ik dat de weg die feyenoord nu inslaat mooier voetbal zal opleveren. Volgend seizoen zullen ajax en psv weer moeten opbouwen, dan kunnen ze flink spenden maar een team neerzetten is niet altijd makkelijk.
Vind ik leuk
hollister +347
donderdag 17 januari 2019 om 17:38
Tja.. jij vindt dat ik feyenoord naar beneden haal.. ik noem het realisme... jij staart je blind op die 5 prijzen , waarvan alleen een kampioenschap echt een prijs is en toen ook nog alles dat jaar op zijn plek viel.. en nee JC schaal zien wij niet als prijzen.. beker is prima en dat kan ik me nog voorstellen.. en idd.. wees er trost op.. wij hadden ze afgelopen jaren niet... maar als wij dit jaar geen kampioen worden met 90 plus punten en we zouden misschien een ronde verder komen of de beker pakken dan nog hebben we een prima seizoen hoor.. en dat vinden bijna alle supporters
Vind ik leuk
Gutierres14 +1356
woensdag 16 januari 2019 om 07:34
“Vorig jaar hadden wij ook een begroting van 100 miljoen euro dankzij de Champions League” beetje jammer dat je er geen kut mee gedaan hebt behalve allemaal miskopen en, ok, een nieuw complex . Er staat nagenoeg geen waarde op het veld. Nie best ...
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 09:46]
Vind ik leuk
derksen +9011
woensdag 16 januari 2019 om 07:41
Dat nieuwe complex is alleen gedaan om de vriendjes een plezier te doen die zogenaamde vriendjes hebben namelijk bijna allemaal bouw bedrijfjes en die mochten het allemaal bouwen o en niet zeiken over vrienden diensten want andere bouw bedrijven mochten niet eens inschrijven zo erg is het in Rotterdam allemaal onderlinge mafia praktijken ,en helaas gaat me club nooit meer slag inhalen met ajax tenzij een olie sjeik Feyenoord koopt
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 08:01
Zet je er een komma in, staat die nog verkeerd ook. .
Vind ik leuk
Jozef +42700
woensdag 16 januari 2019 om 08:03
derksen mag dat van mij
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 08:20
Van mij ook hoor maar leest zo ruk.
Vind ik leuk
DeanJayden +11292
woensdag 16 januari 2019 om 08:38
Die jongen is gewoon boos, beter zet hij er een punt achter en word Ajacied
Vind ik leuk
fr1963 +4063
woensdag 16 januari 2019 om 10:58
Dat laatste is onmogelijk...zelfs zonder t.
Vind ik leuk
fr1963 +4063
woensdag 16 januari 2019 om 10:57
En jij besluit met 2 punten?
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 11:23
Er staat er eentje in het wit tussen 🤨
Vind ik leuk
fr1963 +4063
woensdag 16 januari 2019 om 13:30
2 aan het eind....
Vind ik leuk
Laliga +2665
woensdag 16 januari 2019 om 07:35
Dat is inderdaad wat er gaande is meneer de jong , psv en ajax gaan voorlopig de cl in zoals het er uit ziet. Psv heeft misschien ook geen liggende gelden maar die gaan met verkoop weer veel geld genereren waarmee ze de selectie op niveau houden. Ajax heeft zat en feyenoord? Die kunnen niet investeren en selectie is niet veel waard.... wakker worden meneer de jong!! Stadion is een eerste stap maar er is meer voor nodig ben ik bang
Vind ik leuk
1313 +6672
woensdag 16 januari 2019 om 07:36
En weer het stadion verhaal.... dat duurt nog jaren voordat het er is. Dan zijn Ajax en Psv al mijlenver uitgelopen als het zo door blijft gaan. Snap dat hij het voor de achterban naar buiten moet brengen om rust te creëren, maar erg realistisch vind ik dit niet.
Vind ik leuk
DeanJayden +11292
woensdag 16 januari 2019 om 08:39
Die paar kaartjes en een nieuwe badkuip gaan het niet doen
Vind ik leuk
1313 +6672
woensdag 16 januari 2019 om 08:51
Indd dat denk ik ook niet nee. Maar ze weten het zelf ook niet meer hoe nog aan te haken denk ik.😅
Vind ik leuk
Voetbal@com +2578
woensdag 16 januari 2019 om 07:37

Foto:

Hoi Martin...ping...hoi Jan ping...

Heb je er zin in vandaag Martin...ping...

Nee jij...ping..

Nee ook niet ping...

Hoop dat het snel 17.00 uur is...ping....

Ik ook...ping..

Fijne avond alvast Martin...ping..

Jij ook Jan..ping..
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 07:38]
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
woensdag 16 januari 2019 om 07:51
Ze eten wel veel uit de magnetron zeg................
Vind ik leuk
Donnygo +4161
woensdag 16 januari 2019 om 08:57
Vroeger was het volgens mij stop met de Telegram. Zal dit dan de moderne versie zijn?
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 07:45
De kloof is na dit seizoen 300 miljoen...
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 07:46
Komt dat nieuwe stadion nu wel of niet ? Zijn al jaaaren ideeën en plannen maar nog niets concreets ( voor de schermen dan ).
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 07:46
Jammer dat van Bronckhorst niet op de foto staat, want dan zou ik deze foto uitprinten en er de titel bij schrijven dat deze 3 mensen wel de aller slechtste zijn die mijn Feyenoord te samen ooit in dienst hebben gehad. Bedankt heren!
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
woensdag 16 januari 2019 om 07:52
Kan wel zijn maar vijf prijzen in drie jaar?
Niet slecht gedaan hoor.........
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 07:56
Schei toch uit over die 3 prijzen in 5 jaar, want alleen het kampioenschap was een echte prijs. Deze 3 hebben er ook voor gezorgd dat we ajax en psv nooit meer inhalen. Is dat volgens jou ook een prijs dan?
Vind ik leuk
Rabarber +2277
woensdag 16 januari 2019 om 08:52
Hehe eindelijk eens een Feyenoorder die het licht ziet en niet stoer doet over 5 prijzen in 4 jaar. 4 ervan zijn prijzen die PEC Zwolle ook kan winnen.
Vind ik leuk
fedor2501 +5857
woensdag 16 januari 2019 om 08:56
Helaas is dit geen Feyenoorder.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 08:56
Dank je Rabarber, maar het wordt mij niet door iedereen in dank afgenomen dat ik wel het licht zie.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
woensdag 16 januari 2019 om 09:20
Niet zo denigrerend over Feyenoord doen, want met alle respect kan PEC eens in de zoveel tijd één van die prijzen pakken maar niet in zo'n korte periode.
En een Johan Cruijf schaal zie ik ze niet zo snel pakken.
En nee.....ik ben geen Feyenoorder.
Ook geen PSV'er
En geen Ajacied.
Dus kan redelijk objectief zijn
Vind ik leuk
ficusje +2677
woensdag 16 januari 2019 om 08:58
Ajax wint de laatste 5 jaar geen prijzen,maar europees is toch nodig om je financeel sterker te maken.gaat binnenkort toch zijn vruchten afwerpen.ben bang dat het in de ed alleen ajax de prijzen gaat pakken.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 09:00
Weet je ficusje, als Feyenoord geen prijs pakt dan interesseert het mij geen ene moer wie dan wel een prijs pakt in Nederland.
Vind ik leuk
ficusje +2677
woensdag 16 januari 2019 om 09:08
Je heb helemaal gelijk,je bent er al op vooruit aan het lopen.
Vind ik leuk
Itsese +5979
woensdag 16 januari 2019 om 09:47
Dat was Dirky, niet de 3 mensen waar hij het over heeft.
Vind ik leuk
fedor2501 +5857
woensdag 16 januari 2019 om 08:30
Je bemt echt de grootste sukkel die er is.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29145
woensdag 16 januari 2019 om 07:50
Ik zie Feyenoord niet zomaar aanhaken aan PSV en Ajax. Ook moet er duidelijkheid komen over een nieuw stadion of niet. Pas dan kan je beleid gaan voeren. Nu teveel onduidelijkheid.
Vind ik leuk
B. Alrond +1860
woensdag 16 januari 2019 om 07:53
"Zodra Feyenoord over een nieuw stadion beschikt, kan het sportief weer de concurrentie aangaan met de rivalen uit Eindhoven en Amsterdam"

Dus dan gaan ze ineens de sterren van de hemel spelen en loopt het geld binnen als water? Beetje frappante uitspraak m.i.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 07:58
In 18 jaar 1 prijs en het kampioenschap en dan beginnen over dat het niet structureel is. Als Ajax de Ligt en de Jong verkoopt en de Champions League erbij lopen ze al dik 200 miljoen uit...dat is niet in te halen en kan zelfs Psv niet bijbenen
Vind ik leuk
Me! +151
woensdag 16 januari 2019 om 07:59
Wow! Die heeft een bord voor z'n kop..
Een nieuw stadion kost een smak met geld, en aan deze selectie heeft ie ook niets. In Europa vliegen ze er met deze selectie in de eerste ronde uit.. Waar moet dat geld vandaan gaan komen?!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3114
woensdag 16 januari 2019 om 08:04
De Jong is een enorme proleet.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 09:04
Had je wat anders verwacht van iemand die bij de linkse staats NPO heeft gewerkt?
Vind ik leuk
wattenstaafje +23727
woensdag 16 januari 2019 om 08:06
Ik weet niet wat ie gebruikt, maar ik denk dat er een markt voor is.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 08:08
De Jong moet niet naar andere clubs kijken, maar een eigen beleid voeren. Wat andere mensen doen, daar heb je niks aan.
Grote bedrijven gaan toch ook niet een half uur, over hun concurrent praten?

Mensen zonder enig idee ... doen aan copy /paste en spieken tijdens een proefwerk
Vind ik leuk
Iggy +4377
woensdag 16 januari 2019 om 08:10
De financiële gat?
Vind ik leuk
Importbrabo +1976
woensdag 16 januari 2019 om 08:12
Groter stadion en dan kunnen we mee met de top.

Vraag eens voorzichtig in Enschede hoe ze daar over denken.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 08:16
Binnen nu en 5 jaar spreken we over een top van Ajax, en dan als tweede en derde psv en Feyenoord. Ajax is de enige club die wel jaarlijks Europees voetbal gaat halen en verstandig met het geld omgaat.
Vind ik leuk
Harrie82 +4149
woensdag 16 januari 2019 om 08:19
Indien PSV en Ajax 5 jaar op rij CL halen en hun spelers hogere transfer waardes blijven houden, zal Feyenoord het niet meer inhalen.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 13:13
Rekenen is moeilijk, alleen aan revenues gaat er meer geld komen dan ajax en psv hebben. Stadion 65000 plaatsen, grootste van het land, levert meer evenementen op, finales, verder een minimaal gegarandeerde jaarlijkse transfer/salaris budget van 17 plus 25m
Vind ik leuk
Harrie82 +4149
woensdag 16 januari 2019 om 15:42
Stadion is niet van feyenoord zelf. Dus inkomsten uit evenementen gaat niet naar hen. Mogelijk alleen van de wedstrijden.
En daarbij zit het er echt niet elke week vol.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 15:43]
Vind ik leuk
BenikBen +109
woensdag 16 januari 2019 om 08:20
Deze man is dus ONGESCHIKT! .
Vind ik leuk
2cents +60200
woensdag 16 januari 2019 om 08:21
De Jong is alvast kampioen bagataliseren.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1031
woensdag 16 januari 2019 om 08:38
Had al mijn twijfels, verschil is maar 150 milj en hij zal zeer zeker dat niet inhalen , Ajax is van een andere order en is top en dat zullen ze in Rotterdam nooit worden !
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 13:10
Blabla arrogantie, feiten... 4 jaar 0 prijzen, ik herhaal 0 prijzen. Maar blijf zielig arrogant doen
Vind ik leuk
Oud Fluks +1031
woensdag 16 januari 2019 om 13:26
Laat me niet lachen waarheid is hard want nu komen er wel prijzen!
Vind ik leuk
rinirat +3306
woensdag 16 januari 2019 om 08:40
De man is echt een beetje dom, is hij wel de juiste man op de juiste plek?
Vind ik leuk
Korm +39652
woensdag 16 januari 2019 om 08:56
Hahahaha er is vast wel iemand die hem gaat maken ;)
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 08:50
Mocht dat stadion er al ooit komen, dan is het niet ondenkbeeldig dat Ajax al een half miljard aan vermogen heeft, als het zo doorgaat.....
Vind ik leuk
Muscles +1472
woensdag 16 januari 2019 om 08:52
Die laatste zin.....:dat gaat nu juist gebeuren. Derde plaats wordt nog een hele toer
Vind ik leuk
Korm +39652
woensdag 16 januari 2019 om 08:55
Dan moet je wel aan gaan haken de Jong, Voor nu doet Feyenoord nog voor spek en bonen mee en dat is erg jammer om te zien. Vorige jaar verscheen nog een artikel in de VI dat Feyenoord PSV voorbij was.. nu al loopt feyenoord ver achter en zonder de CL (en de nummer 2 haalt het wel) wordt het gat al onoverbrugbaar. Je zal je TD moeten vervangen want er moeten nu andere spelers gehaald worden
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 09:02
Hij moet toch hoop blijven uitspreken maar de komende 10 jaar blijf het zo of wordt het alleen maar groter het gat met Ajax en PSV in mindere maten.
Vind ik leuk
Donnygo +4161
woensdag 16 januari 2019 om 09:05
Het stadion is over 4 jaar klaar?

4x wordt je 3x (zoals het nu lijkt)
Europees voetbal is en zal dan EL zijn waar je concurrenten beide of 1 CL speelt verlies je daar op 1 van hun als minimaal 30 mln op.

Daarnaast heeft de huidige selectie niet de spelers die opbrengsten zullen hebben als de concurrenten en verlies je daar ook zo'n 30/40 mln op.


Simpel gezegd kijk je dus tegen 8x 30 mln minder inkomsten dan de concurrenten totaal dus 240 mln en dat is niet groot en word opgelost met 25 mln vanuit het stadion?

Nee De Jong op dit moment loop je als Feyenoord achter en kun je alleen maar hopen dat het gat niet sneller oploopt dan wat ik al schreef.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 13:08
Jij werkt op de kermis zeker met je voorspellende gaven puber.
Vind ik leuk
Donnygo +4161
woensdag 16 januari 2019 om 13:12
Jij zit in het gesticht zielig klein kleutertje?
Vind ik leuk
Garinsha +5053
woensdag 16 januari 2019 om 09:09
Met nadruk op "Hadden"
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1192
woensdag 16 januari 2019 om 09:21
Tja, hij zegt het al "wij hadden...."
De rest is geschiedenis.
Vind ik leuk
Patje41 +1086
woensdag 16 januari 2019 om 09:37
Haha schuld misschien
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 09:45
Als hij beweert dat PSV nu in dezelfde positieve financiele situatie zit dan doet Feyenoord nu toch iets niet goed. En door die geweldige samenwerking met Dordrecht (waar voor die jongens geen enkele emotionele binding mee is) zijn die pareltjes lang niet zo gemotiveerd als een Jong Feyenoord die ook in die geweldige Kuip zouden kunnen spelen.
Vind ik leuk
Itsese +5979
woensdag 16 januari 2019 om 09:56
Met zo'n kerel aan de top, gaat het ook gewoon heel erg lastig worden inderdaad...
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 10:01
Hadden en nu is Feyenoord door die twee pipo's de Jong en v Geel compleet blut door hun lachwekkende beleid.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13380
woensdag 16 januari 2019 om 10:02
De Jong moet ook beseffen dat het stadion pas klaar is over 4 jaar.....
Dus wat doe je in die 4 jaar dan ? dat verschil wordt alleen maar groter.
Heb je dan dat stadion dan zal je wel moeten presteren....dat doet een stadion niet, daar heb je goede spelers voor nodig........die Feyenoord niet kan kopen maar PSV en Ajax wel.
Pareltjes uit de jeugd zou ik niet op rekenen, worden snel weggekocht.
Vind ik leuk
Harry.f +406
woensdag 16 januari 2019 om 10:03
Zo dus cashen met de jeugd maar geen aansprekende opleiding met de kkd. Eerst volledig investeren in de jeugd en daarna zien of we mee kunnen doen voor de prijzen. Daarna zien of je het aankan een stadion met zo een prijs. Dit is de enige verstandige criteria maar het dikbetaalde bestuur gaat gokken met de club van de massa! Met respect voor Dordrecht dit is een blamage naar uw talenten die hun vertrouwen verliezen in de club. Het mag dus niet veel kosten , maar er word wel gerekend op de opbrengst van deze jongens. schande!
Vind ik leuk
rpaulp50 +13380
woensdag 16 januari 2019 om 20:41
Tot dat het stadion er staat, 3 jaar maar liefst, lopen PSV en Ajax alleen maar verder uit.
Dan zit je uiteindelijk als sub top club wel in een hele grote dure behuizing.......
Vind ik leuk
Harry.f +406
woensdag 16 januari 2019 om 10:10
Klein verschil; Ajax heeft pure winst gedraaid 100 miljoen. En de Jong vergelijkt de omzet van feyenoord ook 100 miljoen, dit is helaas een uiterst domme opmerking , sinds de nieuwjaar toespraak van gisteren is mijn geloof in de club totaal verdwenen. En een vergelijking van pure netto winst bij Ajax te vergelijken met een 1 malige omzet in 18 jaar....deze kwats is van de voorzitter van onze club.
Vind ik leuk
Harry.f +406
woensdag 16 januari 2019 om 10:12
Dan beter terug naar Jorien van de Herik die het toch veel beter deed, alhoewel hij zichzelf rijkelijk doneerde met zijn 12 procent leningen aan feyenoord.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 10:21
Dan mag je dus duimen voor Ajax hoe verder ze komen in CL hoe hoger in de ranking des te beter voor de Nederlandse ploegen.
Rechtstreekse plaatsing en minder voorrondes spelen.
Vind ik leuk
F-Troop +208
woensdag 16 januari 2019 om 10:32
...maar wat als het wél werkt...
Vind ik leuk
fr1963 +4063
woensdag 16 januari 2019 om 11:04
Begint met juiste mensen met vakkennis. Echte talenten worden door Feyenoord zelden ontdekt. Die lopen elders en komen dan bij psv en ajax terecht. Scouting is niet goed. Verkeerde spelers gescout door niet kundige mensen.
Daar begint het allemaal. Dat is je potentiële kapitaalgroei, zo blijkt uit de transferbedragen van de spelers van psv en ajax. Bezem er goed doorheen. MvG heeft zijn werk gedaan maar moet niet de man zijn die lekker in Zuid Amerika naar spelers gaat zoeken! Of via Studio Sport de leuke subtoppertjes bekijkt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 11:05]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 11:21
begroting 43 miljoen dat is neres al waard haha
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 13:06
Get a life trol, begroting was vorig seizoen 100m, is nu 65m maar ga lekker door me papegaaien
Vind ik leuk
DeNeutrale +187
woensdag 16 januari 2019 om 12:00
Zo lullen de Ajacieden toch ook als Arsenal en Feyenoord. Heel veel geld, dan blijf je aan de top. Met Arsenal en PSG is gebleken dat geld niet zaligmakend is, want daar blijven de Europese successen al lange tijd uit. Nationaal voert PSG wel de boventoon.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:03
Leuk en aardig, maar PSV en Ajax zijn nu ontzettend hard aan het cashen
Vind ik leuk
Benniewies +4576
woensdag 16 januari 2019 om 12:04
Ons AZ heeft nog een beter budget dan Feyenoord
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:12
De Jong en Van Geel kunnen zo t kabinet in. Liegen, bedriegen en t mooier voor doen dan t is.
Vind ik leuk
hollister +347
woensdag 16 januari 2019 om 12:22
Als je zo de huidige situatie en je achterstand op Ajax relativeert dan is dat alleen maar mooi voor ons... die huidige achterstand van Feyenoord namelijk is idd een momentopname alleen zal diezelfde achterstand de komende 5 jaar eerder groter dan kleiner worden... te beginnen met komende zomer .... Ik zie Feyenoord namelijk de komende 5 jaar geen grote inkomsten halen uit transfers en CL inkomsten, daar waar bij ons meerdere honderden miljoenen onze kant opkomen... dat gaat zich uiteindelijk ook vertalen naar de kwaliteit op het veld... zo moeilijk is dat toch niet? Zelfs de afstand van PSV naar Ajax kan de komende 5 jaar definitief onoverbrugbaar worden.. Indien Ajax de komende 5 jaar minimaal 3 x CL haalt en PSV in diezelfde periode niet, dan is ook met PSV de afstand onoverbrugbaar geworden... want dan praten we waarschijnlijk over het 10 voudige wat Ajax te besteden heeft aan reserves op de bank... Ook dit zal zich uiteindelijk gaan vertalen op het veld. We shall see
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 13:02
Vertel eens teveel bier hoe je erbij komt dat fey geen gezonde club is? Tenzij je trolt. Man zegt net dat men 100m begroting had vorig jaar, er zijn geen schulden, en nee aandelen gekocht door derden zijn geen schulden. Er is voor bijna 30m uit gegeven aan trainings faciliteiten.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 13:05
Nog eentje die 5 jaar in de toekomst kan kijken. Weer een trol, geen leven hebben sucks, of je kunt eerlijk zijn en toegeven dat niemand weet wat er volgend seizoen gaat gebeuren.
Vind ik leuk
reinmark +37
woensdag 16 januari 2019 om 13:28
Feyenoord is al sinds 1970 geen topclub. Dat vind ik ook als Ajacied jammer maar om bij te sluiten is dat echt heel lastig. Gaat is al jaren te groot.
Vind ik leuk
Cookee +12212
woensdag 16 januari 2019 om 18:11
Wanneer gaat de man snappen dat al zijn stoere uitspraken,
ooit een keer in zijn kont gaan bijten als hij dat niet waarmaakt.
Hij zit niet bij de NPO?
Vind ik leuk
RGB +909
woensdag 16 januari 2019 om 20:48
Reality check voor meneer De Jong, pareltjes uit eigen jeugd worden tegenwoordig massaal weggelokt door Engelse clubs.
Vind ik leuk
fer65 +287
woensdag 16 januari 2019 om 21:54
Kijk zo mag ik het horen wel een beetje laat ,maar liever laat dan nooit en laat dat goed doordringen meneer van Geel ,al hoewel ik het idee hebt dat het jouw weinig intresseerd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws