Twente-smaakmaker vergeleken met Tadic: 'Dan gaat hij nog meer assists leveren'

Twente-smaakmaker vergeleken met Tadic: 'Dan gaat hij nog meer assists leveren'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 17:36vr 08-02-2019 om 17:36

Technisch directeur Ted van Leeuwen van FC Twente is enthousiast over Aitor Cantalapiedra, maar meent tegelijkertijd dat er nog veel rek is. De 22-jarige Spanjaard is dit seizoen de smaakmaker bij de Tukkers.

Cantalapiedra was in 22 competitieduels goed voor zeven goals en zeven assists. Daarnaast dribbelt geen speler in de Eerste Divisie zo vaak en succesvol als de rechtsbuiten. "Tadic werd bij Groningen de koning van de assist genoemd, en dat had hij voor een groot gedeelte te danken aan de spits: Tim Matavz. Ik ben er van overtuigd dat Aitor in een betere ploeg, met betere spelers nog meer assists gaat leveren. Zijn traptechniek is echt geweldig", zegt Van Leeuwen tegen TC Tubantia.

Volgens Van Leeuwen moet Cantalapiedra nog wel stappen maken. "Op de trainingen is hij soms nog een beetje lui. Daar hebben artistieke talenten wel vaker last van." Toch zal de vleugelaanvaller uiteindelijk op een hoger podium belanden, verwacht Van Leeuwen. "Het is in deze periode een typische Twente-speler: we poetsen hem op, en verkopen hem later door."

"In mijn ogen is hij heel geschikt voor de Bundesliga. En dan niet aan de rechterkant, maar op links op de Aussenbahn. Hij kan gehele linkerflank bestrijken", besluit de directeur.

Plaats een reactie

raoul88 +853
vrijdag 8 februari 2019 om 17:49
Leuk hoor...reclame maken!!
Vind ik leuk
Broodje Aad +1136
vrijdag 8 februari 2019 om 17:51
Bij Twente zijn ze experts met cente
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 17:52]
Vind ik leuk
Vakkie D +4442
vrijdag 8 februari 2019 om 17:59
Verduisteren bedoel je? De schaduw boekhouding was zo complex dat er nog 2 bestuurder zijn gevallen door de indrukwekkende hoeveelheid lijken in de kast
Vind ik leuk
TheRock11 +1253
vrijdag 8 februari 2019 om 18:50
Ken de feiten. Er was geen schaduwboekhouding. Alleen een flinke stapel verkeerde keuzes volgend uit de hoogmoedswaanzin die Munsterman en Van der Laan in hun greep kreeg na het behalen van het kampioenschap.
Vind ik leuk
Vakkie D +4442
vrijdag 8 februari 2019 om 19:09
Spelers kopen met geld dat je gaat verdienen met de verkoop van een speler die nog niet verkocht is krijg je in een reguliere boekhouding niet rond. Maar of ze dat met een schaduwboekhouding of andere frauduleuze handeltjes recht hebben gelogen in de jaarcijfers voor de knvb weet ik indd niet precies
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 20:04
Ik vind het jammer dat velen in het verleden blijven hangen, Twente is gestraft en via de achterdeur afgegaan. Voor dat gesjoemel was Twente altijd een roemruchte club waar je rekening mee hield. Men is nu weer aan het opbouwen en persoonlijk (ik ben dan ook 52 jaar) zou ik ze graag weer in de Eredivisie zien. We adoreren clubs als Real, PSG en Juventus (die overigens ook een keer teruggezet zijn) maar die hebben de handigste boekhouders en zullen (kan ik niet bewijzen) ook wel eens iets "betalen". Denk je dat Ajax alleen door aandelen zo rijk is geworden? 3 spelers voor (Sanchez, Frenkie en Milik) 150 miljoen verkocht. Ik snap v. Leeuwen wel, waarom zou hij niet zo mogen denken.? Wij willen Lozano en Bergwijn ook voor de hoofdprijs verkopen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 20:05]
Vind ik leuk
Vakkie D +4442
vrijdag 8 februari 2019 om 20:43
Mijn warme gevoelens voor twente zijn veranderd omdat ze de competities voor seizoenen veranderd hebben. Met het absurde salarissen en voorwaarden aan bijvoorbeeld fer en zyech hebben ze bijvoorbeeld feyenoord flink naar beneden getrapt toen ze alle beetjes nodig hadden.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 21:22
Dat bestuur zit er niet meer, van de selectie van toen is alleen Wout Brama (terug) er nog, soms moet je ook verder hè. PSG heeft het nog erger verknald door 220 en 180 miljoen voor 2 spelers te betalen. Nu moeten wij voor een leuke speler ook veel meer betalen. AZ verkocht 2 spelers voor ruim 30 miljoen dus ook bij de binnenlandse subtop zullen bijv. Ajax en Psv dik moeten betalen maar we moeten door.
Vind ik leuk
Vakkie D +4442
vrijdag 8 februari 2019 om 22:36
We hoeven indd niet naar het verleden te blijven kijken, maar twente is voor mij gewoon passé. Clubs gingen failliet, twente bleef door de gemeente overeind en durven dan de verplichte degradatie door de jaren lange leugens nog aan te vechten ook. Twente heeft meer staatssteun ontvangen als Feyenoord en Ajax samen, daar betalen we allemaal voor. Begin dit jaar wéér een bescheiden bedrag van een paar miljoen, maar de schapenkoppen gingen ten onder door het ontbreken van 100.000 euro.

Ontneem ze aub het stemrecht voor de komende 10 jaar, anders kunnen ze de nl clubs nog meer dwars zitten. Laat ze ook al die miljoenen maar terug betalen, inclusief rente.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6721
zaterdag 9 februari 2019 om 00:34
Staatsteun voetbalclubs.

top-10:
1. Vitesse | 74.891.500 euro
2. ADO Den Haag | 73.168.000 euro
3. PSV | 49.652.500 euro
4. SC Heerenveen | 40.151.000 euro
5. FC Groningen | 39.638.500 euro
6. NAC Breda | 39.293.500 euro
7. AZ Alkmaar | 37.658.500 euro
8. Ajax | 35.403.000 euro
9. Roda JC | 32.160.000 euro
10. FC Utrecht | 27.849.500 euro

RTL

Fc Twente staat met 25,4 miljoen nog niet eens in de top 10.

Snel je mond spoelen vakkie !
Vind ik leuk
Vakkie D +4442
zaterdag 9 februari 2019 om 21:43
Kan je me ook de positie en het bedrag van de volgende kkd ploeg noemen? De bedragen van nac twente ado en roda zijn natuurlijk schrikbarend.
Vind ik leuk
Ikkedus +267
vrijdag 8 februari 2019 om 17:50
Tja, leuk bericht voor de marktwaarde.
En datis t doel
Vind ik leuk
ReneAjax +8524
vrijdag 8 februari 2019 om 19:43
Wordt niets waard.
Die naam is te lang, niemand onthoudt dat en is niet uit te spreken.
Misschien moeten ze hem Frenkie gaan noemen.
Dat bekt wat lekkerder.
Vind ik leuk
S - SIDE +109
vrijdag 8 februari 2019 om 17:54
ze draaien door daar bij twente F.C.

bodemloze put daar meer niet
Vind ik leuk
lemon9 +957
vrijdag 8 februari 2019 om 19:06
pfffffffffffff stumper s side zonder jaarkaart
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 20:39
Knippen en plakken daar ben jij goed op elke topic het zelfde van je dombo
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 17:56
Tja en tadic is zoooo geweldig😂😂😂
Vind ik leuk
El Cazador +8600
vrijdag 8 februari 2019 om 18:07
Tedje van Leeuwen promoot zijn club en spelers goed, dat betekent vaak kassa
Vind ik leuk
Il Gordo +16901
vrijdag 8 februari 2019 om 18:18
De Aussenbahn, heerlijk.

Tsja, prima opgepikt door Tedje. Hoop dat het Twente wat oplevert (geld of promotie). De club hoort in de eredivisie.
Vind ik leuk
ReneAjax +8524
vrijdag 8 februari 2019 om 19:46
Zal wel eerder De Abfahrt worden, denk ik.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 20:41
Zorg maar dat jullie niet de verkeerde abfahrt nemen
Vind ik leuk
Il Gordo +16901
vrijdag 8 februari 2019 om 23:27
Of de Ausfahrt ;)
Vind ik leuk
ReneAjax +8524
zaterdag 9 februari 2019 om 02:21
Mag allebei geloof ik.

Eine Anschlussstelle als Anbindung an das hochrangige Straßennetz verbessert die Verkehrsinfrastruktur eines Gebiets und ist somit ein wichtiger Standortfaktor für die Wirtschaft. Sie besteht aus einer Auffahrt (Autobahnauffahrt), auch Einfahrt (Autobahneinfahrt) genannt, und einer Ausfahrt (Autobahnausfahrt), auch Abfahrt (Autobahnabfahrt) genannt
Vind ik leuk
Arizona91 +10
vrijdag 8 februari 2019 om 18:27
1 van de weinige eigen spelers zie ik. Hiermee direct de schulden afbetalen neem ik aan? Ohnee wacht...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 19:46]
Vind ik leuk
Hesses +1161
vrijdag 8 februari 2019 om 18:30
Nee....is gekocht/transfervrij overgenomen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 18:30
Hij is vooral de reden dat Twente bovenaan staat. Fantastische speler.

Wanneer Pusic weer in de media om aandacht vraagt, zou hij deze speler eens moeten aanhalen ipv de negatieve aspecten die hij steeds nasr voren haalt
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 18:37]
Vind ik leuk
Jan ref +1145