Twente-smaakmaker vergeleken met Tadic: 'Dan gaat hij nog meer assists leveren'

Twente-smaakmaker vergeleken met Tadic: 'Dan gaat hij nog meer assists leveren'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 17:36vr 08-02-2019 om 17:36

Technisch directeur Ted van Leeuwen van FC Twente is enthousiast over Aitor Cantalapiedra, maar meent tegelijkertijd dat er nog veel rek is. De 22-jarige Spanjaard is dit seizoen de smaakmaker bij de Tukkers.

Cantalapiedra was in 22 competitieduels goed voor zeven goals en zeven assists. Daarnaast dribbelt geen speler in de Eerste Divisie zo vaak en succesvol als de rechtsbuiten. "Tadic werd bij Groningen de koning van de assist genoemd, en dat had hij voor een groot gedeelte te danken aan de spits: Tim Matavz. Ik ben er van overtuigd dat Aitor in een betere ploeg, met betere spelers nog meer assists gaat leveren. Zijn traptechniek is echt geweldig", zegt Van Leeuwen tegen TC Tubantia.

Volgens Van Leeuwen moet Cantalapiedra nog wel stappen maken. "Op de trainingen is hij soms nog een beetje lui. Daar hebben artistieke talenten wel vaker last van." Toch zal de vleugelaanvaller uiteindelijk op een hoger podium belanden, verwacht Van Leeuwen. "Het is in deze periode een typische Twente-speler: we poetsen hem op, en verkopen hem later door."

"In mijn ogen is hij heel geschikt voor de Bundesliga. En dan niet aan de rechterkant, maar op links op de Aussenbahn. Hij kan gehele linkerflank bestrijken", besluit de directeur.

Plaats een reactie

raoul88 +973
vrijdag 8 februari 2019 om 17:49
Leuk hoor...reclame maken!!
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
vrijdag 8 februari 2019 om 17:51
Bij Twente zijn ze experts met cente
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 17:52]
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
vrijdag 8 februari 2019 om 17:59
Verduisteren bedoel je? De schaduw boekhouding was zo complex dat er nog 2 bestuurder zijn gevallen door de indrukwekkende hoeveelheid lijken in de kast
Vind ik leuk
Ikkedus +273
vrijdag 8 februari 2019 om 17:50
Tja, leuk bericht voor de marktwaarde.
En datis t doel
Vind ik leuk
ReneAjax +10756
vrijdag 8 februari 2019 om 19:43
Wordt niets waard.
Die naam is te lang, niemand onthoudt dat en is niet uit te spreken.
Misschien moeten ze hem Frenkie gaan noemen.
Dat bekt wat lekkerder.
Vind ik leuk
S - SIDE +288
vrijdag 8 februari 2019 om 17:54
ze draaien door daar bij twente F.C.

bodemloze put daar meer niet
Vind ik leuk
lemon9 +1033
vrijdag 8 februari 2019 om 19:06
pfffffffffffff stumper s side zonder jaarkaart
Vind ik leuk
Jan ref +2028
vrijdag 8 februari 2019 om 20:39
Knippen en plakken daar ben jij goed op elke topic het zelfde van je dombo
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 17:56
Tja en tadic is zoooo geweldig😂😂😂
Vind ik leuk
El Cazador +9344
vrijdag 8 februari 2019 om 18:07
Tedje van Leeuwen promoot zijn club en spelers goed, dat betekent vaak kassa
Vind ik leuk
Il Gordo +20915
vrijdag 8 februari 2019 om 18:18
De Aussenbahn, heerlijk.

Tsja, prima opgepikt door Tedje. Hoop dat het Twente wat oplevert (geld of promotie). De club hoort in de eredivisie.
Vind ik leuk
ReneAjax +10756
vrijdag 8 februari 2019 om 19:46
Zal wel eerder De Abfahrt worden, denk ik.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
vrijdag 8 februari 2019 om 20:41
Zorg maar dat jullie niet de verkeerde abfahrt nemen
Vind ik leuk
Il Gordo +20915
vrijdag 8 februari 2019 om 23:27
Of de Ausfahrt ;)
Vind ik leuk
ReneAjax +10756
zaterdag 9 februari 2019 om 02:21
Mag allebei geloof ik.

Eine Anschlussstelle als Anbindung an das hochrangige Straßennetz verbessert die Verkehrsinfrastruktur eines Gebiets und ist somit ein wichtiger Standortfaktor für die Wirtschaft. Sie besteht aus einer Auffahrt (Autobahnauffahrt), auch Einfahrt (Autobahneinfahrt) genannt, und einer Ausfahrt (Autobahnausfahrt), auch Abfahrt (Autobahnabfahrt) genannt
Vind ik leuk
Arizona91 +11
vrijdag 8 februari 2019 om 18:27
1 van de weinige eigen spelers zie ik. Hiermee direct de schulden afbetalen neem ik aan? Ohnee wacht...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 19:46]
Vind ik leuk
Hesses +1256
vrijdag 8 februari 2019 om 18:30
Nee....is gekocht/transfervrij overgenomen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 18:30
Hij is vooral de reden dat Twente bovenaan staat. Fantastische speler.

Wanneer Pusic weer in de media om aandacht vraagt, zou hij deze speler eens moeten aanhalen ipv de negatieve aspecten die hij steeds nasr voren haalt
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 18:37]
Vind ik leuk
Jan ref +2028