Ten Hag: 'De eerste helft was heel slecht, in de tweede rechtten we de rug'

Ten Hag: 'De eerste helft was heel slecht, in de tweede rechtten we de rug'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 21:27za 09-02-2019 om 21:27

Erik ten Hag zag zaterdag een onherkenbaar Ajax op bezoek bij Heracles Almelo. De trainer had zijn ploeg nog gewaarschuwd dat de thuisploeg wel eens fel druk kon zetten, maar de Amsterdammers wisten zich daar niet onderuit te spelen.

"Het is onbegrijpelijk hoe we uit de startblokken kwamen", zegt Ten Hag tegen FOX Sports. "Heracles was heel scherp. We lieten ons het kaas van de brood eten. Eigenlijk spelen ze ons in de kaart door zo hoog druk te zetten. Normaal hebben wij het vermogen om daar onderuit te spelen, met Donny van de Beek continu als vrije man, maar we hebben hem niet bereikt."

"De eerste helft was heel slecht", vat Ten Hag samen. "In de tweede helft hebben we de rug gerecht, hebben we ook kansen afgedwongen, maar we hebben het niet kunnen keren", aldus de coach. "Als de tegenstander zo veel risico neemt mag je ervan uitgaan dat onze ploeg daar goed mee omgaat, maar ondanks onze technische vaardigheden hebben we ons laten vangen."

PSV kan de voorsprong op Ajax zondag tot acht punten vergroten. Van een gelopen race wil Ten Hag desondanks niet weten. "Er zijn nog heel veel wedstrijden te spelen. Maar het gaat me nu meer om de manier waarop we ons presenteren. We zijn diep teleurgesteld."

Ten Hag steekt de hand ook in eigen boezem. "Ik ben verantwoordelijk dat de ploeg zo aan de start komt. Ik denk dat ik de ploeg goed heb voorbereid, maar we liepen achter de feiten aan."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Is de titelrace nu gelopen in de Eredivisie?

(13179 stemmen)

Plaats een reactie

2cents +60193
zaterdag 9 februari 2019 om 21:29
Vlak voordat ze naar buiten gingen heeft Ten Hag nog even aangegeven dat Heracles op deze manier zou kunnen beginnen.

Dit zie je toch al de hele week aankomen en moet toch hét speerpunt van je voorbereiding zijn, met oefenen en aandragen van beste oplossingen? En dus niet nog even meedelen vlak voordat ze de wedstrijd ingaan.

Hij heeft het over inlezen als voorbereiding voor de spelers op Heracles. Maar daar ben je toch verdomme trainer voor om dat je spelers mee te geven?

Hij komt in deze gewoon heel slecht over.

Natuurlijk ligt het ook aan de spelers en dat zij falen. Maar zoals Ten Hag het uitlegt ligt het dus ook aan de voorbereiding.

En dan nog due wissels. Hij wil Schöne eruit om Kristensen hoger te kunnen laten spelen, maar wordt daarmee direct gedwongen ook Labyad in te brengen voor de spelhervattingen. Net alsof een ander geen corner kan trappen en net alsof na het vertrek van Schöne Ziyech niet alle vrije trappen opeist.

Daarbij is Mazraoui een mooi experiment geweest dat goed uitpakte voor de beker tegen Heerenveen, maar hij is er de speler niet naar dat nu even te laten zien midden in de wedstrijd met deze intensiteit.

Haal dan gewoon Van De Beek een linie terug naar de plek van Schöne en zet Labyad erbij. Of beter nog Neres. Ten Hag laat eigenlijk nooit een wedstrijd keren.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:31
Hier is over nagedacht beste mensen. K zeg 2cents of Piet Paulusma als nieuwe ajaxcoach.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 21:32]
Vind ik leuk
74ratje +540
zaterdag 9 februari 2019 om 21:39
Doe maar niet. Stel dat ze kampioen worden. Heb jij dan op je geweten.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:46
Das waar... bij nader inzien: Overmars hou vooral dat vertrouwen vast in ten Hag. Hij zit nog in een proces namelijk en t wordt alleen nog maar beter vanaf nu!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:00
Proces compleet naar de klote is nog niet afgerond.
Vind ik leuk
SimonSays +6887
zaterdag 9 februari 2019 om 23:09
Het proces ain't over 'till it's over.
Vind ik leuk
Senn +8116
zaterdag 9 februari 2019 om 21:46
Wat heeft ajax gemaakt?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:48
Zoals ze t op de straat zeggen: Dikke Stacks!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:15
iemand enig idee?
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
zaterdag 9 februari 2019 om 21:31
2Cents, Als zijn verhaal.net zolang was als de jouwe...ja...dan luistert niemand meer
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 21:34]
Vind ik leuk
John Garp +4064
zaterdag 9 februari 2019 om 22:00
Niet met jouw concentratievermogen, klopt.
Vind ik leuk
Werner1913 +10362
zaterdag 9 februari 2019 om 22:09
Gelukkig waren de Ajacieden geconcentreerder vandaag...
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zaterdag 9 februari 2019 om 23:40
oepssssss we kunnen spreken van een linkse directe op de kaak van johnny
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
zaterdag 9 februari 2019 om 21:31
Mooi betoog, volledig mee eens.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
zaterdag 9 februari 2019 om 21:31
Tijd voor het Solksjaer effect bij Ajax.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2267
zaterdag 9 februari 2019 om 21:50
Ten Hag? Zit die nog steeds bij Ajax?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:46
Kan nooit. Moet een vergissing zijn.
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zaterdag 9 februari 2019 om 23:41
een contract voor het leven geven die man
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 21:34
Tsja, is het Ten Hag? Of is het, zoals ik vaak bij kutprestaties van Feyenoord hoor, de kwaliteit van de selectie? Of iets van beide?

Tuurlijk zal Ten Hag ook verkeerde dingen doen. Maar blijkbaar is je selectie mentaal ook niet sterk genoeg om te presteren? Gaat een andere trainer dat wel in deze selectie stoppen?

Ik vraag het me af. Overigens wel met je eens dat Ten Hag nooit een wedstrijd doet keren met een wissel. Maar dat doen er heel weinig. Alleen Van Bommel het zien doen dit jaar.
Vind ik leuk
Futre +4434
zaterdag 9 februari 2019 om 21:48
Ik denk dat de selectie niet zo goed is als veel Ajacieden beweren. Teveel momentvoetballers die niet houden van het zwaardere bikkelwerk. Helaas moet ieder team ter wereld af en toe bikkelen voor de punten.

Verder lult Ten Hag uit zijn nek. Hij verwacht een Heracles dat hoog druk zet maar houdt Neres met zijn snelheid en diepte uit de basis. Wie ga je dan de diepte in lanceren, meneer Ten Hag?

Tot slot vind ik jou een aardige gozer. 🙋🏻‍♂️
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 21:54
Jouw analyses zijn vaak piekfijn. Zo ook deze.

Misschien had Ten Hag qua diepgang meer verwacht van Tadic. En V.d. Beek. Maar eensch, Ziyech en Huntelaar lopen de 100 meter ook niet in 11 seconden. Laat staan dat ze de bereidheid hebben. Dolberg en Neres was met dat argument in het achterhoofd een logischere keuze geweest. Maar dat zien wij, paupers en amateurs achter een toetsenbord als we zijn, waarschijnlijk weer verkeerd.

Wat vind jij trouwens van Aron Winter? Denk jij dat hij wat toevoegt aan de technische staf?

Vind ik leuk
Kletsmajoor +1635
zaterdag 9 februari 2019 om 22:28
Piekfijn?

Niemand op deze site weet wat een iemand toevoegt
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 22:32
Ja, piekfijn:

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/piekfijn

Ik zei ook "vaak piekfijn". Dus ik stel vast dat ik niet alles piekfijn vind (domweg omdat je niet alles leest).

Kusje.
Vind ik leuk
Futre +4434
zaterdag 9 februari 2019 om 23:10
Thanks. Ik heb weinig zicht op wat Aron Winter doet bij Ajax. Qua karakter lijkt het me niet iemand die golven maakt binnen een organisatie. Hij, Ten Hag en Schreuder ogen als dezelfde soort types. Er loopt niet echt een karakter tussen, heb ik het idee.

Jij?
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 23:16
Richard Witschge schijnt er bij te lopen (zonder bal). Maar inderdaad, het ljiken me niet de types die als grote mannen met de koppen tegen elkaar een discussie hebben en daar uit komen.

Schreuder schijnt bij veel voetbalkenners hoog te zitten. Maar die zal, zeker na al dit gezeik, de vlucht naar Duitsland nemen. Leipzig is een toffe stad.

Verder zou ik niet weten wie het nu veel beter moet gaan doen bij Ajax dan Ten Hag. Zo extreem slecht gaat het nu ook weer niet. Iets met sentiment...
Vind ik leuk
Futre +4434
zaterdag 9 februari 2019 om 23:32
Bij Ajax is het vaak een herhaling van zetten; zodra de spelers gaan geloven dat ze fantastisch zijn, gaat het mis.

Daarnaast staat de selectie mentaal ook niet helemaal waterpas. Een te jonge aanvoerder, een bankzitter van Southampton die nu God mag spelen, een Argentijns international die de rotzooi mag opruimen van een trage Deen, een jongen met maximaal 30 wedstrijden op niveau in zijn lijf blijkt 75 miljoen waard en een coach die niet lekker in het pulletje valt. Niks aan de hand zodra het makkelijk gaat maar komt er druk op dan stort de hele zooi in elkaar.

Dat gezegd hebbende moet ik nog maar zien of PSV morgen van Utrecht wint.

Crazy times...
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 23:37
't Is een tikkeltje fragiel inderdaad. Frenkie de Jong speelt dit seizoen feitelijk voor het eerst als middenvelder. Toch knap, die 75 miljoen.

Verder ben ik 't met je eens. Al vraag ik me wel af welke trainer, buiten Ton Ojers (want dat bekt zo lekker), daar wel in het pulletje valt. De Boer werd op een gegeven moment, na vier titels, ook wel uitgekakt.

Tsja, ik moet het morgen nog zien met PSV. Het boeit me eigenlijk niet. Al zou het wel wat wezen als nota bene Kramer morgen even in de laatste minuut in buitenspel positie de winnende erin schiet.

Crazy times indeed...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:41
Dan wordt de goal afgevart.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 23:44
Dan moet de VAR wel scherp zijn ;-)

"Afgevart" is trouwens wel een nieuw werkwoord. Mooi.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 23:45]
Vind ik leuk
Dorzon +4631
zondag 10 februari 2019 om 00:14
Niet zo slecht, 4 wedstrijden gespeeld maar 1 gewonnen
Vind ik leuk
Kuip +9748
zaterdag 9 februari 2019 om 22:03
Frenkie de Jong heeft na zijn geweldige wedstrijd tegen Frankrijk in oktober geen goede wedstrijd meer gespeeld. Schone en Van De Beek zijn geen geweldenaren. Ajax heeft al een tijdje een matig middenveld. Er zijn geen goede alternatieven. Voorin is het probleem de spitspositie. Dan weer Dolberg, dan weer Huntelaar. En beiden bakken er niks van. De achterhoede is op zich prima, maar oogt op dit moment ook onzeker. Tadic en Ziyech zijn beiden hopeloos uit vorm.
Spelend als vanavond krijgt Ajax met 0-6 een pak slaag tegen Madrid.
Maar ja, zoals wel vaker in het voetbal, kan het woensdag ook een magische avond worden.
Deze trainer is kennelijk niet in staat deze kwetsbare ploeg zelfvertrouwen te geven.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:45
De achterhoede is het slechtste van allemaal. De achterhoede bestaat op dit moment uit De Ligt, die is uit vorm en moet alles alleen doen. Daarnaast heb je stoorzender (voor eigen ploeg) Blind en twee verkapte buitenspelers. Frenkie zakt vaak terug maar kan helemaal niet verdedigen, Schone is zo traag als stront door een trechter en uwe hoogheden Ziyech en Tadic staan voorin nog te dromen van een mooie actie. Vd Beek loopt wel veel, maar waar weet niemand.

Samenvatting: Troep
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 23:46]
Vind ik leuk
1313 +6672
zaterdag 9 februari 2019 om 21:35
Nja qua wisselbeleid was dit absoluut een drama.. kan gewoon niet, je haalt diepgang eruit en brengt dat niet terug..

Maar eerlijk is eerlijk, iedereen bij Ajax riep inclusief de spelers, we willen weggaan met prijzen. Ik verwacht daarbij dan ook een bepaalde mentaliteit en strijd! Als ik zulke dingen roep ga ik er ook voor, maar die mentaliteit was ver te zoeken vandaag. Zoiets kun je ook niet alleen de trainer de schuld van geven, aangezien de spelers dit zelf ook roepen!

Dit mag en kan gewoon niet gebeuren, TH heeft het wel over de 1ste helft, maar de 2de helft heb ik 1 echte uitgespeelde kans gezien (Huntelaar). Voor de rest wordt je gewoon afgetroefd op het middenveld door duelkracht. Doodzonde, en totaal onnodig, doen ze dit woensdag ben je nergens. Maar dan staan ze er wel, dan leveren ze wel die strijd wat verwacht wordt. Let maar op.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:36
Zijn nederlandse trainers niet zo goed in volgens mij...
Advocaat.....

De Boer, Cocu, Ten Hag, Van Bommel, Gio. Moeten ze bij de opleiding meer aandacht in steken.
Vind ik leuk
1313 +6672
zaterdag 9 februari 2019 om 21:40
Nja dat is wel duidelijk ja. Ook wordt er meer dan voetbal gevraagd bij sommige wedstrijden. Dat is toch ook al jaren duidelijk? Ze leren er gewoon niet van. Nu is het Heracles, daarvoor Utrecht, Vitesse, het is elk seizoen wel 1 ploeg. Blijf het vreemd vinden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 21:43]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:45
Als t al vanaf minuut 20 niet loopt probeer je een zwak punt te repareren. Heb je controle nodig? Dan breng je een defensieve middenvelder in de ploeg. K heb de wedstrijd niet gezien dus ik weet niet wat Ajax verkeerd deed. Maar als coach is t je taak om een wedstrijd te kantelen wanneer dat kan en nodig is.

K bedoel t is na 20 minuten tegen Heracles. Als je tegen Real volhard dan is dat niet zo erg.
Vind ik leuk
1313 +6672
zaterdag 9 februari 2019 om 21:54
Mwa, je verliest gewoon bijna elk duel op het middenveld, daardoor kom je niet aan voetballen toe! Niemand ging de duels aan ook voorin niet, hij had er wel meer kunnen wisselen, alleen heeft hij niet de juiste gewisseld. Tja. Terecht verloren heel simpel. Nu blijf je achter de feiten aan lopen..
Vind ik leuk
Wim59 +578
zaterdag 9 februari 2019 om 22:01
Allemaal bang voor kunstgras(blessures)
Vind ik leuk
1313 +6672
zaterdag 9 februari 2019 om 22:21
Inderdaad, in mijn ogen (Diva's) dus. Kan er niks anders van maken helaas. Baal hier enorm van.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:36
Amen. Mooi gesproken.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:38
Het pleurt helemaal in elkaar met al die ego s.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:38
Snap je emotie maar het ligt toch aan het mentale vlakte bij ajax. Op dit moment zit het niet goed in hun koppies. Het enige wat ze kunnen doen is tegen real madrid resultaat boeken ook al is dat super lastig.
Ik zou schöne er juist niet uit halen maar donny van de beek. Hij is gewoon te onzichtbaar en ik heb liever iemand als neres of ziyech daar staan. Het is in iedergeval zwaar klote als je nu ajax supporter hebt maar laten we de moet erin houden. Laat de reactie maar gaan iedereen is op dit moment tegen ajax. Het komt wel weer goed en laten we hopen aanstaande woensdag.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zaterdag 9 februari 2019 om 21:43
Ten Hag past niet bij Ajax.
Ten Hag heeft niet voldoende ervaring voor Ajax.
Overmars kon dat allemaal weten.
De inderhaast gekochte ervaren spelers hebben de macht overgenomen, ( Overmars probeerde het gebrek aan ervaring bij ten Hag te compenseren ) maar falen en maken er een chaos van.
Overmars, ten Hag en spelers zakken volkomen door het ijs.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 21:44]
Vind ik leuk
Spiegel +10898
zaterdag 9 februari 2019 om 21:47
2cents, vind jij het niet te schrijnend voor woorden dat in zon wedstrijd, Tadic gewoon mag blijven staan terwijl Donny in ieder geval nog probeert. Het lukte niet, maar hij gaf tenminste alles.

Mazraoui mag hopen dat Veltman niet terug komt op zijn oude niveau, want dan staat Veltman gewoon op rechts, en zit hij gewoon bankje.

Ik heb het idee dat Ten Hag (Bommel normaa ook hoor) gewoon voor de wedstrijd al bepaalde wissels in zijn hoofd heeft.

1. Donny eruit voor Neres/Labyad
2. Schöne eruit voor Mazraoui/Kristensen
3. Hunter voor Dolberg.

Bommel hetzelfde:
Pereiro voor Guti
Malen voor Bergwijn of Lozano
Sadilek voor Rosario
Vind ik leuk
Wazedde? +114
zaterdag 9 februari 2019 om 21:54
Maar is het niet normaal dat je een bepaald patroon wil houden?
Dat één speler minder goed speelt wil niet zeggen dat het systeem niet werkt.
Kijk naar PSV vorig weekend toen Malen werd vervangen door Gakpo.
Vind ik leuk
2cents +60193
zaterdag 9 februari 2019 om 22:22
Met die Van De Beek wissel heb ik het echt helemaal gehad. Klaar mee. Gaat nergens meer over.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:53
ik had onana voor lamprou gewisseld
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1635
zaterdag 9 februari 2019 om 22:22
Hou toch op man.. overschat een trainer niet zo. Spelers hebben gefaald en te makkelijk om ten hag als zondebok neer te zetten
Vind ik leuk
2cents +60193
zaterdag 9 februari 2019 om 22:25
Je hebt gelijk, Ten Hag heeft totaal geen invloed op deze groep...
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1635
zaterdag 9 februari 2019 om 22:51
Een groep van elf miljonairs met talent moet geen invloed nodig hebben
Vind ik leuk
2cents +60193
zaterdag 9 februari 2019 om 23:03
Toch blijkt steeds weer dat een coach het verschil kan maken. Ten Hag nu al een tijdje niet meer.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1635
zaterdag 9 februari 2019 om 23:45
Diezelfde coach maakte voor de winter ook een ‘verschil’ bleek
Vind ik leuk
2cents +60193
zondag 10 februari 2019 om 00:13
Daarmee spreek je je theorie tegen over het gebrek aan invloed van de coach...

Ik wil Ten Hag best credits geven voor het Ajax van de eerste seizoenshelft. Dat verdient hij ook. Alleen dan mag je nu ook wijzen op zijn gebrek aan sturing die hij deze gasten blijkt te geven.

Nogmaals, je kunt je al een week voorbereiden op een fel en hoog storend Heracles. Dat je dan begint met je sterke punt te accentueren, de opbouw van achteruit, om hier onderuit te spelen snap ik. Dat is Ajax.

Maar na 10 minuten was dat al zo vaak misgegaan dat je dan die gasten een tweede optie had mee moeten geven: de lange bal. Aangezien Ajax vaak scoort vanuit een balverovering is het helemaal niet erg als die lange bal in eerste instantie bij de tegenstander terecht komt. Dat geeft namelijk mogelijkheid tot diezelfde balveroveringen.

Maar nu bleef Ajax volharden in het strijdplan dat Ten Hag zelfs achteraf nog verdedigt: de opbouw van achteruit. Met aks gevolg, steeds gevaarlijk balverlies té dicht bij de eigen goal.

En natuur valt de 1-0 dan uit de fout van Onana, maar dat had ook kunnen gebeuren uit een fout van De Jong (zoals die penalty) of bijvoorbeeld Mazraoui in de tweede helft.
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
zaterdag 9 februari 2019 om 23:31
Allereerst een compliment, sportief dat je zelfs na deze afgang jezelf hier nog durft te tonen. Dat zullen we b.v. een morris of Iggy niet zien doen.

Maar je hebt het helaas wel alleen over deze wedstrijd. Zit het niet veel dieper deze mega afstraffingen na de winterstop? Ik roep het al tijden, maar het gaat niet goed in Amsterdam. Het beleid is puur en alleen gericht op het verdienen van geld en dat gaat bij Ajax ten koste van prijzen. Bayern, Juve, Barca/Real, Paris zij kunnen het allemaal wel. Met veel meer geld dan de rest troeven ze de rest jaarlijks af, waarom kan Ajax dat niet?
Vind ik leuk
2cents +60193
zaterdag 9 februari 2019 om 23:43
Geld verdienen? Dat gaat niet samen met meer dan 43 miljoen afslaan voor Neres. Of AS Roma de deur wijzen terwijl Ziyech zelf al akkoord was.

Net zo min gaat het samen met dure PL spelers halen die je nooit meer voor dat geld van de fans kunt doen.

Dat lijkt me het tegenovergestelde van geld verdienen.
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
zondag 10 februari 2019 om 13:09
Nee geld uitgeven en prijzen pakken. Bij elke andere club gaat dat hand in hand behalve bij Ajax.
Vind ik leuk
2cents +60193
zondag 10 februari 2019 om 13:17
Lekker makkelijk. Zo weer over een andere boeg. Typisch weer.
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
zondag 10 februari 2019 om 14:55
Nee juist lastig de vinger op de zere plek te leggen. Waar gaat het mis? Al vier en wellicht straks zelfs vijf jaren zonder prijs. De enige prijs die ze pakken is dat ze de meeste transfer in-en uitgaven hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:55
Spelers laten de wedstrijd ook niet keren, Ziyech onzichtbaar. Natuurlijk was de 1-0 fout van Nouri, maar die goal was toch gevallen, 2e helft bijna opnieuw met terugspeelbal blind.
Vind ik leuk
2cents +60193
zondag 10 februari 2019 om 00:15
Onana denk ik?

Die 1-0 hing inderdaad in de lucht en was ook dik verdiend. Nu was het Onana, maar de mannen voor hem hadden ook de ene na de andere foute pass. Zoals ook bij die penalty.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:18
Klopt Onana. Jouw avatar deed me aan Nouri denken, maar dat is verleden tijd. Sorry, fout van me. Verder sluit ik me aan bij jouw reactie. Penalty ging fout doordat Onana er dichtbij zat.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:30
Varela gaat zn debuut maken tegen madrid denk ik!
Vind ik leuk
Bizzy +23321
zaterdag 9 februari 2019 om 21:42
Vrees het ook.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
zaterdag 9 februari 2019 om 21:30
2e helft ook Erik!!!!
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zaterdag 9 februari 2019 om 21:30
Wees een vent en rot op.
Vind ik leuk
Ikkuh +1343
zaterdag 9 februari 2019 om 21:31
Wat onbegrijpelijk is, is dat je Labyad brent, die kan er namelijk echt helemaal niets van, mijn dank daarvoor 😁😁
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 22:25]
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 21:35
Kwam gelukkig wel transfervrij binne...Oh wacht.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:32
Ik denk dat ik een andere 2e helft gezien heb.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:32
Ten Hag moet nog jaren lang trainer van Ajax blijven......#
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:33
Minimaal tot vanavond 12.00 uur
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
zaterdag 9 februari 2019 om 21:34
Idd, en Van Geel nog jarenlang TD. Dan pakt psv echt een hele boel schalen ;)
Vind ik leuk
Pimman +9708
zaterdag 9 februari 2019 om 21:35
Hans, ik hoorde in de wandelgangen dat van Geel hem wil halen. Is het niets voor jullie?😁..tjongejonge wat een zaadpartij van Ajax overigens klasse van Heracles. Ik houd míjn hart vast voor woensdag Real thuis en eind vd maand Feyenoord uit. Gaan die beiden verloren én verspeeld Ajax het kampioenschap kan Erik zijn koffers pakken ben ik bang voor..dus dan is hij gratis bij ons op te halen. Groeten van een zieke Ajaxfan😷😌😉
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 21:41]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:39
dar?????
Vind ik leuk
Pimman +9708
zaterdag 9 februari 2019 om 21:42
Ik was nog niet klaar ;)
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 21:42
En dan worden de pijlen op de volgende gericht: Flappie.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:45
Pim, van Geel haalt alles wat slecht is dus het zou mij niets verbazen als hij Ten Hag ook haalt. Maar je cluppie heeft vanavond het kampioenschap verspeelt, en eind van de maand krijgen ze weer lekker op hun klote. Jou verdriet is mijn vreugd maar aan de andere kant weet ik hoeveel pijn het doet, maar ik wens je oprecht en gemeend veel sterkte hiermee.
Vind ik leuk
Pimman +9708
zaterdag 9 februari 2019 om 21:53
Hans dank je haha herkenbaar! Kampioenschap lijkt mij nu ook voorbij alleen als Utrecht morgen wint heb je nog kleine kans. Real lijkt mij sowieso onmogelijk en uit tegen jullie voor de beker wat jij zegt zal ook bijna onmogelijk worden. Ik ben bang het vijfde jaar wéér geen prijzen..dan heb jij tóch nog minder te klagen dan ik hahaa!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
zaterdag 9 februari 2019 om 22:06
Groeten terug, ben er niet ziek van maar dat komt omdat je dit voelde aankomen helaas! Ben benieuwd woensdag in de Arena als alle vlaggetjes weer heen en weer gaan! Je weet nooit, maar vanavond was vreselijk en deed echt pijn om naar te kijken!
Vind ik leuk
Pimman +9708
zaterdag 9 februari 2019 om 22:19
Thanks..nou ik vind het toch wel triest om tegen een uit vorm zijnde Heracles zó onderuit te gaan én verdiend. Zonder bezieling en passie gaat Ajax geen wedstrijd winnen ..kortom een mentaliteitsprobleem! Ik houd mijn hart vast voor woensdag maar ja wie weet valt het mee zijn weer wedstrijden op zich.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 21:35
Ik denk dat de Feyenoorders even stil moeten zijn ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:39
Hoezo , we staan voor na een fantastische 1e helft..............
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 21:40
:-)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:36
Na een week Feyenoord afzeiken op mijn werk, denk ik dat ik weer een wat rustiger weekje ga krijgen. Pffff was er wel aan toe.
Vind ik leuk
035 +7226
zaterdag 9 februari 2019 om 21:38
Lekker relevant VIP. Jij zeikt jouw Feyenoord met regelmaat af dus ik zou me maar wat matigen als ik jkou was. Jij bent echt geen echte supporter.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 21:39]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:32
1e helft slecht.?? De hele wedstrijd was kut.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:38
Precies.
Vind ik leuk
DeNelis +160
zaterdag 9 februari 2019 om 21:33
Oprotten Ten Hag! De rug gerecht? Ook de tweede helft was een schande! Elke week heb je van die belachelijke wissels die niemand begrijpt. Wanneer kantelt een wedstrijd door jouw ingreep?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:33
Heerlijk (voor ons) die filosofie van het “moeten opbouwen” en alles voetballend oplossen. Dat kun je Ten Hag aanrekenen maar daar is hij wel voor aangesteld
Vind ik leuk
voetbalkneus +2323
zaterdag 9 februari 2019 om 21:35
Als, ja als, Feyenoord gewoon van Excelsior had gewonnen, en PSV wint van Ajax dan had de 2e plaats er gewoon makkelijk in gezeten..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:30
Als Feyenoord alles had gewonnen hadden ze bovenaan gestaan en in Europa de top gehaald.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2323
zondag 10 februari 2019 om 15:02
Tegen Excelsior hadden ze gewoon moeten winnen, dat is meer de strekking.. jij maakt er een onzinnig iets van.. wil er alleen mee zeggen, dat de competitie nog alle kanten op kan/ kon..
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:35
Je kunt je rug wel rechten, maar als er geen ruggengraat in zit dan wordt het niets.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:36
dus de 2e helft was wel goed alleen kristenson haalde een voldoende de rest was bar en bar slecht en gewoon neres niet brengen ik zou zeggen dag ten hag
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:36
Ten Hag je bent zelf net zo fout je weet ze niet te motiveren en je wissels slaan ook echt nergens op.
Vind ik leuk
Johnny020 +136
zaterdag 9 februari 2019 om 21:36
Donder toch op ten Hag!! Heel de wedstrijd was gewoon beschamend. Ben trots om een Ajacied te zijn maar voor dit team schaam ik me diep. Heel diep. Hoop niet dat een van deze jongens bij Ajax nog kampieon wordt. Verdienen geen van allen! Schande!!!
Vind ik leuk
J. Staatsen +6868
zaterdag 9 februari 2019 om 21:36
Prima 2e helft inderdaad
.
Vind ik leuk
psv#nr1 +1174
zaterdag 9 februari 2019 om 21:37

Staan de supporters al bij de Arena op de bus te wachten?
Vind ik leuk
dijkie87 +1312
zaterdag 9 februari 2019 om 21:50
breng ze maar meteen door naar schiphol gelijk verkopen al die mooiweervoetballers
Vind ik leuk
AFP +2000
zaterdag 9 februari 2019 om 21:37
Ten Hag was zowel in de eerste als in de tweede helft slecht.
Weg met die man. Hoe kun je Neres nou op de bank zetten ?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 21:40]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:37
De rug rechtten........

Zal wel last van een hernia hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:38
Weer een seizoen met geen enkele prijs! Schaam me kapot. Praatjes makers bij ons Ajax .
Vind ik leuk
psv#nr1 +1174
zaterdag 9 februari 2019 om 22:15
als dat maar goed gaat
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
zaterdag 9 februari 2019 om 21:38
Onherkenbaar???? Volgens mij spelen ze al weken zo. Ten Hag is Blind!!
Vind ik leuk
psv#nr1 +1174
zaterdag 9 februari 2019 om 22:16
Blind ook
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:38
Wat was dat voor een lulverhaal over de tweede helft Erik? 😂
Vind ik leuk
Vamos7 +10210
zaterdag 9 februari 2019 om 21:39
Laag in de concentratie? Ploeg was zeker niet gefocust. Proces is in volle gang.
Vind ik leuk
JoeyC +3760
zaterdag 9 februari 2019 om 21:40
Haha, die zal niet lang meer coach van Ajax zijn. Leipzig kan Schreuder binnenkort gratis oppikken. Scheelt die club weer een miljoen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:41
slappe hap.
Vind ik leuk
Godin1 +1261
zaterdag 9 februari 2019 om 21:43
Laat Real Madrid Ajax nu maar lekker onderschatten.
Vind ik leuk
Blindsy +17401
zaterdag 9 februari 2019 om 21:43
Dat heb ik dan toch gemist, dat rechten van de rug...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:49
Alleen het rechten van de pik! Kijken wie de grootste lullo is...
Vind ik leuk
Blindsy +17401
zaterdag 9 februari 2019 om 21:50
Dat wordt n lastige keuze..
Vind ik leuk
Pimman +9708
zaterdag 9 februari 2019 om 21:56
Ik heb álles gemist..zó slecht! ;)
Vind ik leuk
Gid010 +710
zaterdag 9 februari 2019 om 21:45
hmmm In 2e helft recht je de rug, maar in resultaat zie je er niets van terug???
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:45
Zijn beste keuze was.de ingespeelde rechterkant met mazaroui (behalve tegen fey) in te wisselen voor de briljante Kristinsen of hoe de goede kerel ook heet. Is n echte ten hag voetballer net als.labyad perse gehaald moest.worden. ten hag had m nl als.enigste dagelijks gezien. Resultaat. Seizoen over en na de komende oorwassing tegen real is t over met ten hag net als.mey ajax na de.leegloop in de.zomer. willen ze.t.voor.de.komende 10 jaar verkloten dan zou ik luois of mou vragen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:47
Ten Hag de schuld geven is wel heel makkelijk. Met dit team, al sta je met 11 man achterstevoren...moet je dit soort potten winnen.
Vind ik leuk
Vamos7 +10210
zaterdag 9 februari 2019 om 21:49
Na Lamprou is Ten Hag de gebeten hond...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:47
Word volgende week een heet avondje NAC in de Arena.
Vind ik leuk
Jef Stam +39
zaterdag 9 februari 2019 om 21:47
Gewoon oprotten nog voor woensdag.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:48
Dit is toch godverdomme echt slecht....

Weg kampioenschap 😩
Vind ik leuk
MojoRisin +14672
zaterdag 9 februari 2019 om 21:48
Rechtten we de rug ? Nee, Heracles zat er fysiek behoorlijk doorheen, dus er kwam wat meer ruimte..
Er werd nog steeds slecht gevoetbald..
Vind ik leuk
rober2704 +818
zaterdag 9 februari 2019 om 21:48
Ten Hag zegt dat ie z'n ploeg goed heeft voorbereid. Laat ik daaraan nou niet twijfelen want ik ga er zonder meer vanuit dat ie dat ook echt probeerd. Alleen ik denk niet dat zijn drive en goede intenties worden opgepakt door z'n spelersgroep.Met alle respect voor deze man maar hij heeft niet status en de persoonlijkheid om de spelers in deze belangrijke fase van het seizoen optimaal te prikkelen en met het mes tussen de tanden het veld in te sturen. Daar is ie gewoon te veel nobody voor. Ik heb een teringhekel aan Van Bommel maar helaas beschikt hij wel over die eigenschappen en reputatie.
Vind ik leuk
dijkie87 +1312
zaterdag 9 februari 2019 om 21:49
flikker toch op onbenul
Vind ik leuk
Pancev +968
zaterdag 9 februari 2019 om 21:49
Feyenoord ruikt bloed. Die tweede plaats ligt voor het oprapen. En dat gat met PSV zal richting dubbele cijfers gaan. En ondertussen in Amsterdam: lekker beginnen met toeleven naar Real. Staan er nog leuke sfeeracties gepland?
Vind ik leuk
Tfoe +3896
zaterdag 9 februari 2019 om 21:51
Ten Hag je bent een kneus met Labyad in de ploeg brengen en Neres op de bank laten.
Dat is nergens op gebaseerd!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:52
Flikker toch op vent. 🤔
Vind ik leuk
Slatan +4
zaterdag 9 februari 2019 om 21:53
Als Ajax straks de champions league wint maalt niemand meer om de eredivisie. Gewoon puur pech, Ajax heeft zn bloedvorm net zo snel weer terug en real zat toch in een dip..
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zaterdag 9 februari 2019 om 21:53
Gelukkig hebben ze in de tweede helft wel de rug gerecht en maar liefst 2 halve kansen afgedwongen.... daar kan je in het proces verder op door borduren ...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:56
als je na de winterstop zoveel punten verliest dan verdien je niet eens kampioen te worden laat staan dat je iets te zoeken hebt in europa. ben ajaxied in hart en nieren maar schaam me kapot als supporter. ze zijn meer met dr zelf bezig met top transfer aan het einde van het seizoen dan dat ze een kampioenschap binnen willen halen. voor de club als hun zelf. iedereen eruit wn nieuw bouwen die wel voor ajax Amsterdam willen gaan en spelen en niet 1 a 2 jaar voetballen en denken dat ze messi zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:57
Watskebeurt met Neres?????????
Wilde die de plantjes van Paulus de Boskabouter water geven??? 🤔
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:02
Hahahahahahaah Erik ten Lach
Vind ik leuk
Mirkoff! +586
zaterdag 9 februari 2019 om 23:52
Die is leuk.
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zaterdag 9 februari 2019 om 22:02
Wij Zijn Ajax Wij Zijn Nummer Twee
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:03
Ten Hag is een meesterbrein. Als ze dit bij Real zien dann sturen ze de C-garnituur. ;) . Wil niet zeggen dat Ajax dan wint, al zul je zien dat ze woensdag wel willen en kunnen voetballen.
Vind ik leuk
Ik zlatan +312
zaterdag 9 februari 2019 om 22:06
‘Het kaas van de brood eten’😂😂😂
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
zaterdag 9 februari 2019 om 22:08
De jacht is dus geopend.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:11
Ten hag is echt wel lief!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:16
De tweede helft de rug gerecht? Met wanhopig spel één kans creëeren, geen lijn te ontdekken en achter open huis! Is dat de rug rechten? Zozo
Vind ik leuk
Enden +4602
zaterdag 9 februari 2019 om 22:19
Tweede helft rechtten we de rug. Die hebben we dan ook knap gelijk gespeeld. Met daarin de beste kans voor Heracles
Vind ik leuk
wattenstaafje +23723
zaterdag 9 februari 2019 om 22:24
Als dat is wat je wilt zien...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:24
Ik schaam me kapot .De grootste club van Nederland en weer geen prijzen. Geef Psv een groot compliment. Ze blijven het maar goed doen.Daar kunnen we allemaal jaloers op worden.ik in ieder geval wel.
Vind ik leuk
Jopi1982 +834
zaterdag 9 februari 2019 om 22:46
Net als feyenoord, in de 2e helft keurig afgemaakt!
Vind ik leuk
fr1963 +4063
zaterdag 9 februari 2019 om 22:59
Ik voel weer een " helemaal niets in....." aankomen.. 😂
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 23:00]
Vind ik leuk
j-roen11 +2002
zaterdag 9 februari 2019 om 23:25
Begrijp dat jullie je amuseren en als het zo door gaat met ajax worden we nog echt concurrenten ook.
Vind ik leuk
fr1963 +4063
zaterdag 9 februari 2019 om 23:30
Ja, wij met een lege portemonnee en jullie met 200 miljoen op de bank. Ik krijg steeds meer respect voor MvG en Gio!
Vind ik leuk
j-roen11 +2002
zaterdag 9 februari 2019 om 23:45
Je moet je respect voor je eigen club denk ik niet laten afhangen van het disfunctioneren van een andere club 😉... jullie hebben in ieder geval nog een leuk thuispotje voor de boeg 😉
Vind ik leuk
Dorzon +4631
zaterdag 9 februari 2019 om 23:06
It aint over ttttttttil its over
Vind ik leuk
Mjblinker +871
zaterdag 9 februari 2019 om 23:10
Fey stond ook het hele jaar bovenaan en maar gemekker in a’dam dat fey als een kaartenhuis ineen zou storten; realiteit is dat ajax niet goed genoeg is om kampioen te worden, prutsers zijn het!
Vind ik leuk
AFCAPJ +85
zondag 10 februari 2019 om 00:28
Wie heeft het hier over Feyenoord of PSV? Ajax moet eerst zn eigen wedstrijden zien te winnen
Vind ik leuk
Mari +11958
zaterdag 9 februari 2019 om 23:12
Ik geef zelden de coach de schuld, behalve bij Frezer, maar ten Hag maakt foute keuzes.
Hij heeft de standaard lerarenfout gemaakt door vriendjes te worden met de spelers.
Hierdoor durft/kan hij geen impopulaire maatregelen nemen.
Bommel heeft hier schijt aan
Vind ik leuk
legasy +197
zaterdag 9 februari 2019 om 23:18
Onana is echt een kut keeper
Vind ik leuk
j-roen11 +2002
zaterdag 9 februari 2019 om 23:23
Als nu nog steeds iemand durft te roepen dat we de beste zijn en met madrid meeballen weet ik het ook niet meer. Probeer altijd tegengewicht aan dat geblaat te bieden, maar ik ben er klaar mee. Hoop ook echt dat we niet per ongeluk van madrid winnen want dat verbloemt weer alles fijn. Man man ....
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:38
Utreg gaat morgen stunten...
Let maar op
Vind ik leuk
AFCAPJ +85
zondag 10 februari 2019 om 00:26
Wat een slechte avond dit! En wat een kneus is die Ten Hag! Zn wissels slaan nergens op! Daarnaast moet hy Ziyech of eruit halen; of terug op het middenveld zetten! Die gast is trouwens alleen met zichzelf bezig!
Vind ik leuk
DeNeutrale +187
zondag 10 februari 2019 om 01:37
Ten Hag heeft nog geen enkele wedstrijd in de CL verloren.



Vind ik leuk
san the man +1118
zondag 10 februari 2019 om 03:21
Mooie rug
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 03:22
Als je labyad eerder brengt als neres spoor je niet. Psv gefeliciteerd
Vind ik leuk
Ray01 +129
zondag 10 februari 2019 om 04:01
PSV moet morgen winnen omdat het op papier een lastiger programma heeft dan Ajax.. Dus spannend kan het nog zeker worden..
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
zondag 10 februari 2019 om 08:11
In de 2e helft rechten we de rug????? Waar haal je die onzin vandaan????

2e helft was niet veel beter, zelfs de invallers waren niet gemotiveerd. Wat doet Winter trouwens op de bank, is dat ook nog een reserve??
Vind ik leuk
Linke loe +310
zondag 10 februari 2019 om 10:52
De 2de helft hebben ze de rug gerecht!!! Die man is echt niet goed !!!!
Vind ik leuk
hoebie60 +200
zondag 10 februari 2019 om 11:07
Geeft zelf aan niet geschikt tezijn voor ajax, de 1 ste helft was slecht, lijkt me dat je dan ingrijpt en wisseld
Vind ik leuk
bully302 +128
zondag 10 februari 2019 om 12:04
Lekker je spullen pakken ten hag.
Je heb het niet in de vingers en je tactiek is net als het vertoonde spel.DROEVIG
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws