De Boer adviseert Ten Hag: 'Tadic kan daar woensdag voor zorgen'

De Boer adviseert Ten Hag: 'Tadic kan daar woensdag voor zorgen'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 15:34di 12-02-2019 om 15:34

Ajax-trainer Erik ten Hag doet er verstandig aan om tegen Real Madrid te kiezen voor Dusan Tadic als nummer 9. Dat zegt Ronald de Boer in gesprek met RTL Nieuws. 

Dit seizoen koos Ten Hag in Europese wedstrijden vaker voor Tadic op 9. "Ik hou van diepgang in het spel. Tadić is een jongen die daar voor kan zorgen in de punt en hij is ook heel sterk met de bal aan zijn voeten", aldus De Boer.

Ook David Neres kan hem bekoren. De Braziliaan zit echter steeds vaker op de bank. "Neres zie ik het liefst als rechtsbuiten, maar daar hebben we Ziyech al staan, die het daar ook uitstekend doet. Bij Neres is het altijd nog de vraag of hij speelt, maar als hij speelt staat hij sowieso aan de linkerkant."

De Boer acht Ajax woensdagavond zeker niet kansloos tegen het grote Real. "Ajax kan heel goed de bal terugveroveren, waardoor de tegenstander niet lekker aan de bal komt. Ze moeten morgen hun eigen spel gaan spelen en uitgaan van hun eigen kracht."

Poll

Moet Ten Hag woensdag kiezen voor Tadic in de spits?

(1597 stemmen)

Plaats een reactie

MojoRisin +16304
dinsdag 12 februari 2019 om 15:39
Je kan van alles adviseren, Ten Hag luistert toch naar niemand helaas..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 15:40]
Vind ik leuk
Olfie +5792
dinsdag 12 februari 2019 om 15:41
Toch hoop ik dat Ten Hag zijn eigen zet herhaalt.
Vind ik leuk
erikv78 +756
dinsdag 12 februari 2019 om 15:50
Ik geloof er vrij weinig van dat het zijn eigen "zet" was.
Tadic in de spits in Europa is hem gewoon ingefluisterd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:33
Je kan Tadic wel op 9 plaatsen maar je blijft tocht afhankelijk van de andere spelers.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:41
volledig eens! alleen op die manier maakt ajax een (goede) kans. Denk dat ajax ons gaat verrassen, doorgaan betwijfel ik maar één overwinning/gelijkspel zit er dik in!
Vind ik leuk
Filosoof +672
dinsdag 12 februari 2019 om 15:42
Ik zou in de vorm van dolberg en huntelaar sws voor tadic in de spits gaan.
Vind ik leuk
Nr14always +5630
dinsdag 12 februari 2019 om 15:43
De wijzen kwamen uit het oosten, dat geldt niet voor die kale.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 15:43]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:45
Is een vrij oude uitspraak wat je gebruikt
Ik kom zelf uit het oosten en de meeste wijzen lijken hier al lang geleden weg te zijn gegaan hoor ;)
Vind ik leuk
Mario 1 +2849
dinsdag 12 februari 2019 om 15:59
Hohoho , nog niet allemaal hoor😀😀
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:16
Haha sorry uitzondering daargelaten dan :)
Vind ik leuk
zwollie +9951
dinsdag 12 februari 2019 om 15:51
Gelukkig hebben wij Japie Stam nu
Vind ik leuk
Mario 1 +2849
dinsdag 12 februari 2019 om 16:03
En de rommel en de resten komen uit het.............
Vind ik leuk
Nr14always +5630
dinsdag 12 februari 2019 om 16:04
Brabant
Vind ik leuk
Mario 1 +2849
dinsdag 12 februari 2019 om 16:14
Milieu
Vind ik leuk
Roeptoeter +19439
dinsdag 12 februari 2019 om 15:43
Haha, Tadic en diepgang?
Vind ik leuk
davidben +7164
dinsdag 12 februari 2019 om 15:48
Hij bedoelt dat wanneer tadic zich laat zakken ruimte ontstaat voor Neres en opkomende middenvelders. Het is allemaal geen hogere wiskunde.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:17
Als hij dat bedoelde uit hij zich wel héél beroerd.
Vind ik leuk
davidben +7164
dinsdag 12 februari 2019 om 17:32
Je hoeft echt niet hebben gevoetbald om dit te snappen. Daarnaast heeft Tadic eerder in de spits gestaan, en toen hebben we allemaal kunnen zien wat er gebeurde. Denk aan Bayern uit en zijn assist.
Veel mensen snappen het spelletje denk ik gewoon niet, terwijl dit echt zo simpel te bedenken is.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
dinsdag 12 februari 2019 om 15:43
Goed nieuws! Tagliafico & Frenkie zijn morgen toch inzetbaar.

Neres morgen ook opstellen!
Vind ik leuk
Filosoof +672
dinsdag 12 februari 2019 om 15:49
Tagliafico is goed dat die meedoet. Frenkie zou ik lekker op de bank laten. Niet met ajax bezig dus geen meerwaarde. En de centen zijn al binnen van deze opgehemelde speler.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 00:37
Idd. Gaan we hard nodig hebben. Met name Tagliafico. Neres precies, hoort m.i. altijd te spelen. Hij heeeft dat stukje extra, die surplus aan klasse.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 00:38]
Vind ik leuk
Spacejam +408
dinsdag 12 februari 2019 om 15:46
Is te hopen dat Tadic niet langer ongesteld is dan.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19439
dinsdag 12 februari 2019 om 15:46
Gewoon Dolberg in de spits, Neres ernaast. Ziyech en/of Tadic vanuit het middenveld.
Lange bal op Dolberg, doorknippen op Neres of kaatsen met Tadic/Ziyech die dan Neres diep sturen.

Tadic kan wel van nut zijn in de spits maar kom dan niet met diepgang aanzetten.
Flut analyse.
Vind ik leuk
Filosoof +672
dinsdag 12 februari 2019 om 15:51
Mmh, ik denk niet dat dolberg balvast genoeg is tegen de mannen van real. Ik zou voor tadic gaan.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5708
dinsdag 12 februari 2019 om 15:46
Prima hoor, al die goed bedoelde adviezen. Zijn net zo serieus te nemen als alle haters.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:48
Tegen Real moet je niet als Barca spelen. Als Real een systeem heel goed kent dan is het dat systeem.
Beste is om alles via de flanken te doen.
Met een lange kloppende Huntelaar. En voortzet gevende flankspelers. Geen egoïstische naar binnen trekkende ego's.
Vind ik leuk
erikv78 +756
dinsdag 12 februari 2019 om 15:53
Dat word Matthijs de Ligt in de spits!
Vind ik leuk
Filosoof +672
dinsdag 12 februari 2019 om 15:48
Het enige probleem wat ajax heeft op dit moment is dat de meeste spelers hun koppie niet bij ajax hebben. T beste zou zijn, al is dat kapitaal vernietiging . Gewoon 7 spelers wisselen voor nieuwe frisse mannetjes die wel zin hebben om voor ajax te spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:50
Ik weet nog dat ik op 6-2, of in het engels op 2-6 ook al zei dat ajax weinig kans heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:58
Wij maken tenminste kans in de CL...
Vind ik leuk
Summit +942
dinsdag 12 februari 2019 om 16:05
Tis iets! Toch? 🤔
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:18
Wij Zijn Ajax Wij Zijn Dagelijks Beroerd
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:40
Weer waanideeën? Neem je pilletjes eens optijd.
Vind ik leuk
Mario 1 +2849
dinsdag 12 februari 2019 om 15:51
Ajax moet zijn eigen spel spelen , je gaat tegen Real toch niet alles omgooien?
Neres heeft geen wedstrijd ritme , en dan tegen Real?
Vind ik leuk
Filosoof +672
dinsdag 12 februari 2019 om 15:53
Romantische gedachten. Maar op het hoge niveau is aanpassen aan de tegenstander een prima optie. Speler zoals tegen Bayern gaat je tegen Madrid in vorm opbreken. Bayern was niet scherp met de kansen maar kon in 10 minuten tijd 3 100% kansen om zeep helpen. Dit lijkt me niet de bedoeling. In deze ronde van de champions leaque zal er anders om worden gegaan met die kansen.
Vind ik leuk
Dorzon +4832
dinsdag 12 februari 2019 om 15:55
laten we het hopen dat ze het goed doen, maar het spel na de winterstop geeft weinig hoop op een goede afloop.
Vind ik leuk
tikkietoe +6491
dinsdag 12 februari 2019 om 15:58
Als Ajax maar eens de 0 achterin houd, zou ik al lang tevreden zijn.
De adviezen van Ronald lijken me goed, maar wat Ten Hag voorin zet moet hij toch zelf weten.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 12 februari 2019 om 16:12
Succes heeft vele vaders. Nadat zo ongeveer de hele sportpers al zei dat je met Tadic in de spits moet opereren, iets dat Ten Hag hem uit eigener beweging al eerder liet doen, komt De Boer met een magnifiek idee: Tadic zou toch op de 9-positie moeten spelen. Kwestie van spuit elf.
Vind ik leuk
pos +10045
dinsdag 12 februari 2019 om 16:13
Leuk allemaal maar eigenlijk hoopt ook Ronald de Boer gewoon morgen op een pak sneeuw.
Vind ik leuk
Fans RMCF +64
dinsdag 12 februari 2019 om 16:18
Maakt niet zo heel veel uit wat voor opstelling je verzint, de individuele kwaliteit van Real is 10 klasses beter, Ajax zal moeten spelen op de manier waar hun krachten het beste naar boven komen. En het belangrijkste is dat de verdediging geen onnodige fouten maakt, want anders ben je met de omschakeling van de vikingen zo aan de beurt, en dat zijn dan allemaal uitgoals die je tegen krijgt. Diepgang en het spel bepalen zit er denk ik niet in voor Ajax.
Vind ik leuk
oostkust +768
dinsdag 12 februari 2019 om 16:30
allemaal prima, maar welke verdedigers moet je opstellen naast de Ligt en Tagliafico. Dat zal beslissend zijn
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:31]
Vind ik leuk
sjakieeee +23
dinsdag 12 februari 2019 om 16:31
ja tadic!!!!!
aub geen dolberg!!!!!!!
Vind ik leuk
hoebie60 +223
dinsdag 12 februari 2019 om 16:36
zet die maar op de bank. is na de winter wat lui. of oververmoeid
Vind ik leuk
Mari +13687
dinsdag 12 februari 2019 om 16:37
Wie er ook moge spelen, Zyech moet op rechts staan. Hij verdedigt ook goed mee, tegen Marcello
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:46
Krijgen in het laatste kwartier een briefje op het veld dat de Ligt mee moet naar voren. Zoiets als toen met Virgel van Dijk in Nederlands elftal te forseren 😉
Vind ik leuk
Nar +1245
dinsdag 12 februari 2019 om 17:02
Ik vind dat je Tadic op de bank moet zetten en moet laten boeten voor zijn wanprestatie van Zaterdag...
Vind ik leuk
hydrowear +49
dinsdag 12 februari 2019 om 17:04
Heel Barcelona hoopt dat Fenkie speelt, en dat Ajax Real een
oorwassing geeft, maar ik betweifel het of dit zal gebeuren.
Real gooit het tempo vanaf het begin heel hoog op, zodat Ajax
met 8 of 9 man moeten verdedigen, en dat met een blunder
keeper in doel. Daarom denk ik dat het 0-3 of 0-4 zal worden
Vind ik leuk
Cookee +13062
dinsdag 12 februari 2019 om 20:08
Ten Hag heeft die optie ooit zelf bedacht.
En nu vertelt R.de Boer wat hij moet doen,
wat hij al vaker gedaan heeft, grappig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws