Van Geel wil nieuwe competitie voor Jong-teams: 'Ook voor Ajax en PSV oplossing'

Van Geel wil nieuwe competitie voor Jong-teams: 'Ook voor Ajax en PSV oplossing'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 06:55vr 15-03-2019 om 06:55

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 08:32vr 15-03-2019 om 08:32

Feyenoord-directeur Martin van Geel wil graag weer een aparte beloftencompetitie met een verhoogde leeftijdsgrens opzetten, laat hij weten aan De Telegraaf. De 58-jarige Brabander ziet dit liever dan een Keuken Kampioen Divisie met vier Jong-elftallen.

Van Geel heeft een geheel nieuwe voetbalpiramide voor ogen: teams als Jong Ajax, Jong PSV, Jong FC Utrecht en Jong Vitesse verdwijnen uit de Keuken Kampioen Divisie, de Tweede Divisie en de Derde Divisie en spelen tegen elkaar op maandagavond. "Voor spelers die dicht tegen het eerste elftal aan zitten, moet je maandag als speeldag hebben. Anders spelen ze nooit In zo'n competitie is weerstand voor topspelers en topjeugdspelers gegarandeerd", vertelt de Feyenoord-directeur aan De Telegraaf.

Volgens Van Geel zouden Ajax en PSV ook gebaat zijn bij een aparte beloftencompetitie. "Het is ook voor hen de oplossing. Jongens als Sinkgraven of Veltman, die van lange blessures terugkeren, kunnen nu geen wedstrijden spelen", doelt hij op de leeftijdsrestricties in de Keuken Kampioen Divisie: alleen spelers van 23 jaar of jonger mogen in actie komen voor de Jong-elftallen.

'Driekwart breekt niet door'
De technisch directeur vindt dat spelers uit de huidige Jong-elftallen in de Keuken Kampioen Divisie nauwelijks Eredivisie-waardige spelers voortbrengen. "Driekwart van die selecties komt in de Eerste, Tweede en Derde Divisie terecht. Je moet opleiden voor het eerste elftal." Feyenoord besloot om zijn beloftenteam niet in de voetbalpiramide in te laten stromen, maar laat volgens Van Geel wél jeugdspelers doorstromen. "Bij Feyenoord komen veertien van de 26 spelers in de huidige selectie voort uit de eigen jeugdopleiding."

Poll

Zie jij iets in deze plannen?

(4047 stemmen)

Plaats een reactie

Tommieman +5392
vrijdag 15 maart 2019 om 06:59
Wat een onzin.
En dat ze zoveel eigen jeugd in de selectie hebben is uit pure nood geboren dus lekker trots op zijn van Geeltje 👍
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 07:01]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:06
Weg met van Geel, hij probeert andere clubs mee te nemen in zijn ondergang
Vind ik leuk
fritsie +882
vrijdag 15 maart 2019 om 08:50
Dat is exact wat hij doet. Waarschijnlijk omdat het nog zal duren voordat Jong Feyenoord mee zal kunnen doen in de KKD en Feyenoord het juist de komende jaren met de jeugd zal moeten doen omdat er weinig financiële middelen zijn.

Als hij PSV en Ajax niet meetrekt in zijn ondergang wordt het verschil tussen deze clubs en Feyenoord wel heel snel heel groot!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:36
En ondertussen wel een samenwerking aangaan met FC Dordrecht, zodat Feyenoord jeugd in de KKD kan voetballen, maar AJAX, AZ, Utrecht en PSV moeten daar weg. Hypocriet.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:46
Hij zal iets moeten totdat er een oplossing is gevonden dat jong Feyenoord spelers niet in competitieverband kunnen voetballen .

Daar is helemaal niks hypocriets aan , misschien moet je de betekenis van dat woord maar eens opzoeken .
Het word pas hypocriet als ie die competitie , die hij wil , er door heeft gedrukt , Ajax en PSV uit de KKD heeft gehaald , en Feyenoord nog gewoon samenwerkt met Dordrecht .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:57
Volgens mij begrijp je mij verkeerd, het is hypocriet om te zeggen dat clubs moeten opleiden voor het eerste elftal, maar vervolgens wel jeugdspelers laat ontwikkelen bij FC dordrecht. Feyenoord heeft geen geld voor Jong Feyenoord in de KKD accepteer het. De weerstand in de KKD is hoger dan in een beloftecompetitie, hier worden spelers nu eenmaal beter van en hij vindt het oneerlijk dat Feyenoord dat op minder grote schaal kan doen dan Ajax, Az, PSV en Utrecht.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:00
Oké ik had je inderdaad verkeerd begrepen , sorrie .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:29
Geen probleem, discussies zijn altijd leuk!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:35
Klopt , ik vind het overigens nog niet zo heel veel toevoegen , die jong teams in de KKD .
Dat is volgens mij nergens in Europa zo , en daar breken ook gewoon talenten door .
Ook hebben de grootste Nederlandse voetballers ooit , nooit in de KKD gespeeld
Die zijn opgegoeit in een tijd dat er gewoon een jong competitie was dus ik zie de noodzaak nog steeds niet zo .
Als een speler van Ajax 1 teveel wedstrijden heeft gespeeld of te oud is , kan ie na een blessure ook nergens geen wedstrijdritme opbouwen nu .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:54
De toevoeging ligt niet zo zeer bij het spelen tegen clubs die tegen de Eredivisie aan zitten. Door op dat niveau te spelen worden spelers sneller klaar gestoomd voor de eredivisie. Natuurlijk komen de echte toppers er vanzelf wel, maar ik ben van mening dat ze er eerder klaar voor zijn door de grotere weerstand.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:57
Wat betreft het wedstrijd ritme, is het idd voor dat handje vol spelers zeker balen, maar dat is de harde wereld van het voetbal. Op het moment dat ze het op trainingen kunnen laten zien, moeten ze met invalbeurten hun plek weer terug veroveren
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:20
Spanje heeft het ook.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:34
Ja in de Segunda b dat is het 3e niveau in Spanje , dat is iets anders dan de KKD
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:14
Hoezo niet hypocriet als jij anderen wil meetrekken in je eigen ondergang, het was Feyenoord dat niet wou spelen in de KKD omdat ze het nut er niet van inzagen en bovendien vonden ze het te duur. Inmiddels heeft Feyenoord het licht gezien en zouden een voorkeursbehandeling willen en worden toegelaten tot de KKD waarop de KNVB zei, jullie kunnen aansluiten in de derde divisie maar ook dit weigerde Feyenoord. Nu een samenwerkingsverband met Dort en blijven zeuren dat het oneerlijk is.
Vind ik leuk
Smithsonian +43361
vrijdag 15 maart 2019 om 07:08
Geen onzin, hij heeft deze keer eens gelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:09
Smithsonian is gewoon Martin met een accountje op VP.
Vind ik leuk
Smithsonian +43361
vrijdag 15 maart 2019 om 07:10
De kkd is oneerlijk;) maar ja meningen verschillen.
Vind ik leuk
Korm +39909
vrijdag 15 maart 2019 om 08:09
dat de KKD oneerlijk is ben ik helemaal met je eens!
Vind ik leuk
Futre +4934
vrijdag 15 maart 2019 om 08:40
De KKD is ook zonder de Jong teams oneerlijk.
Vind ik leuk
Korm +39909
vrijdag 15 maart 2019 om 11:58
omdat?
Vind ik leuk
Snapje? +8685
vrijdag 15 maart 2019 om 08:42
Klopt en het is ook oneerlijk dat de ene club miljoenen heeft en de andere niet! Dat is al zo lang voetbal bestaat. Maakt dus geen bal uit, de jeugd selecties in de KKD is goed voor het nederlands voetbal. En begin ajb niet te zeuren dat er verschillende teams voor je neus staan, gebeurd ook als er blessures in een team zijn. Niet lullen maar voetballen!
Vind ik leuk
Bergwag +1109
vrijdag 15 maart 2019 om 09:01
Hier ben ik t dus 100% mee eens! Gebeurt niet vaak dat ik mensen hier tegenkom die op dit punt er hetzelfde instaan. Blessures en rode kaarten heb je inderdaad anders ook. De Ligt deed niet mee tegen psv, werd door niemand als competitievervalsing gezien maar pech. En andersom is t ineens wel competitie vervalsing...
Vind ik leuk
jamesquinn +4100
vrijdag 15 maart 2019 om 09:26
Het slaken van de kreet “competitievervalsing!” is (net als “matchfixing!” en “knjb!” overigens) is niets meer dan een laatste wanhoopsdaad van hen die het op eigen kracht niet kunnen en dan maar gaan vingertje wijzen naar boze, duistere krachten die allemaal tegen hen werken.
Vind ik leuk
Bergwag +1109
vrijdag 15 maart 2019 om 09:51
Hahaha goed omschreven. Het is wel zo maar oh zo vervelend vind ik...
Vind ik leuk
frhoi +1815
vrijdag 15 maart 2019 om 09:26
vind die jeugd teams prima.. maar maak daar gewoon een vaste selectie van. en niet de ene keer een speler erin bij jong ajax / psv die net zoveel kost als de hele begroting van zo kkd club. gewoon vaste teams maken is het beste
Vind ik leuk
Bergwag +1109
vrijdag 15 maart 2019 om 09:54
Dat is toch met die regel van leeftijd 23 toch aardig gedaan? En spelers die goed genoeg zijn voor 't eerste van psv en ajax zullen echt niet regelmatig in jong spelen. Alleen tijdens optrainen na een blessure even. Maar dan zijn ze alsnog niet op hun best.

En overal in de wereld draait t om geld. City was niets, wordt geld in gepompt en nu een topclub. Waarom zou dat in de kkd dan verboden moeten worden?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:14
Eens, en de competities daaronder ook.

Competities voor beloftes en reserves moeten opgewaardeerd worden van hoog tot laag.
En de talenten die een tussenstap nodig hebben kun je verhuren.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:22
Nu al het woord van 2019 !!
"COMPITITIEVERVALSING"

De zin van 2019 " HET IS NIET EERLIJK "

🤮🤮🤮

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:30
*competitie
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:29
Sport is oneerlijk,vooral als je niet wint.
Vind ik leuk
Tommieman +5392
vrijdag 15 maart 2019 om 07:11
Ik denk t ook hahaha
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 07:32
Waarom heeft hij gelijk? Zijn oplossing is de oude situatie van vóór instroming in de piramide. Dat werkte destijds niet en daarom wilden de topclubs de piramide in.

Waarom denkt Van Geel dat het nu wel werkt?
Vind ik leuk
Sassefras +873
vrijdag 15 maart 2019 om 07:35
Wat werkte er eigenlijk destijds niet aan?
Vind ik leuk
WilcoS64 +3995
vrijdag 15 maart 2019 om 07:40
De tegenstand was te zwak, spelers bouwden geen weerstand op, kwamen nooit een speler tegen met het mes tussen de tanden.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 07:41
De teams waren vaak een zootje. Weinig spelers, veelal gedemotiveerde bankzitters van het eerste tegen elkaar en de talentvolle jeugd liep er verloren bij.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
vrijdag 15 maart 2019 om 07:53
Maar de talentjes zoals v/d Vaart, Sneider, van Persie, van der Sar, van Basten, Gullit, Koemannetjes, Rijkaard etc hadden nog nooit in de KKD (of gelikwaardig) gespeelt.
Welke spelers komen er nu uit dan?
Sierhuis, van de Beek, Lang?
Want zelfs De Ligt en De Jong kun je niet zeggen dat zij het in een divisie lager hebben "geleerd".
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 08:02
Geleerd? Hangt er vanaf wat he daarmee bedoelt?

Al het talent is aangeboren. Daarnaast ontwikkelen ze hun hele voetballeven door. Worden ze completer. Krijgen meer inzicht etc.

Ik weet niet of je De Jong vaak hebt zien spelen in de Eerste divisie, maar ook hij heeft zich daarin zeker ontwikkeld. Zijn korte passes waren altijd al van hoog niveau, maar zijn dribbels strandden veelal in balverlies. Dat is zeker verbeterd. Ook zijn fysiek is enorm verbeterd.

Dat was natuurlijk ook wel gebeurd als hij gelijk in het eerste elftal had gespeeld, alleen was hij daar destijds nog niet aan toe. Net als De Ligt, Van de Beek, Mazraoui, Kluivert. Daar komen al die anderen nog bij die nu in de eredivisie spelen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
vrijdag 15 maart 2019 om 09:25
De Jong was al "gearriveerd" in jong Ajax.
De Ligt heeft er nauwlijks gespeelt en is bijkans van A1 naar het eerste van Ajax gegaan.
Hoeveel wedstrijden heeft Kluivert daar gespeelt?
Was ook al vrij snel naar het eerste gesprongen.

Ik heb het erover dat er nu beweert wordt dat nu veel beter is voor de ontwikkeling en kom met andere feiten.
Jong Ajax speelt al etterlijke jaren in de eerste divisie maar, misschien op Dolberg na, is het niet te zien dat de jeugd ook daadwerkelijk visueel beter is dan daarvoor.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 09:35
Dolberg speelde het minst van alle genoemden in Jong. Raar voorbeeld.

De Ligt speelde bijna een half seizoen in Jong, was klaar bij o19 en toe aan grote mannen voetbal. Dat hij ook dat snel ontgroeide ligt inderdaad vooral aan hem.

De Jong was verre van gearriveerd toen hij bij Jong kwam. Spelers als Nouri en Van De beek waren destijds een stuk verder. Onder weerstand maakte De Jong een grote inhaalslag.

Kluivert maakte de stap inderdaad wel snel, vanwege de nood op zijn positie bij het eerste elftal. Maar wel door eerst enorm overtuigend te spelen in de eerste divisie.

Gaat niet alleen om deze generatie. Tete groeide uit tot steevast de beste in Jong alvorens hij Van Rhijn mocht vervangen. Riedewald is ook na zijn stormachtige debuut naar het eerste elftal niveau gegroeid in Jong. Onana mocht blunderen en groeien in Jong. Bazoer speelde ook een jaar in Jong. Gravenberch nu weer. Al boven het niveau van de o19 moet nu tegen mannen. De eerste maanden moeizaam maar nu steevast de betere speler.

Bij Feyenoord moet een Burger het voor de weerstand doen in de o19 competitie. Met 2 vingers in de neus.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
vrijdag 15 maart 2019 om 09:43
Maar bewijst dit dat het beter is dan vroeger?

De Jiong was "al" 18 toen hij in jong Ajax kwam.
Heeft dus de basis (buiten zijn eigen talent) elders gelegt.
De Ligt, Kluivert en Bazoer hebben te kort in Jong Ajax gespeelt om te zeggen dat ze juist daar gegroeid zijn.
Onana vind ik wel een goed voorbeeld maar had dat wat uitgemaakt als hij in een andere competitie (zoals vroeger) gespeelt had?

Natuurlijk zijn die andere spelers die jij opnoemt goed opgeleid.
Maar ik blijf erbij dat het vroeger, toen er "eigen" competities voor de jong of B-clubs waren, het niet slechter ging.

Ps
Ik dacht dat Dolberg juist uit Jong Ajax voortkwam, maar jij zal het beter weten want jij zit er natuurlijk dichter op dan ik.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 09:44]
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 10:03
Dolberg kwam in één keer uit de o19.

Niemand kan ooit bewijzen dat het nu beter gaat of gelijk is of slechter. Buiten de clubs misschien aan de hand van fysieke data.

Er zat een gat tussen o19 en het eerste elftal dat niet van niveau werd opgevuld door de oude Jong competitie. Domweg omdat daar de strijd en motivatie ontbrak bij een groot deel van de elftallen. De maandagavond wedstrijden werden door die groep vervloekt. En nog steeds trouwens bij een club als Feyenoord. Niet voor niets bungelt die club bijna onderaan ondanks hun surplus aan kwaliteit.

Dat mag je niet willen zien, vanwege je focus op dingen als competitievervalsing. Is prima.

Bij Ajax en PSV geeft het nut gehad. Daar is iedereen binnen doe clubs het over eens.

En die zijn niet gek hè. Die leiden al decennia lang spelers op.
Vind ik leuk
Pimman +10391
vrijdag 15 maart 2019 om 09:13
Lucky Kes goedemorgen, iets dergelijks was er toch vroeger? Lees dit eens; De competitie werd opgericht in 1992 als Reserve Teams Eredivisie. De tweede teams van profclubs speelden voor 1992 in het reguliere amateurvoetbal. Vanaf 2001 werd de reservecompetitie vervangen voor de Beloften Eredivisie, waarin strengere leeftijdseisen aan spelers worden gesteld dan voorheen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
vrijdag 15 maart 2019 om 09:27
Yep.
Jij bevestigd nu alleen maar dat ik gelijk heb.
Nu wordt beweert dat doordat de jong teams in de eerste divisie (KKD) beter tot hun recht komen omdat het vroeger dus te weinig weerstand was.
Ik bestrijd dat en jij bevestigd dat het dus niet zo is.
Vind ik leuk
jamesquinn +4100
vrijdag 15 maart 2019 om 09:36
En Abe Lenstra en Faas Wilkes hebben weer nooit in een “Jong” competitie gespeeld. Wat is je punt? Omdat Van Basten en Rijkaard nooit in een KKD competitie hebben gespeeld, is het voor niemand nuttig? Vrij kort door de bocht, vind je niet?

Overigens heeft Gullit wél in de eerste divisie gespeeld. Is dat een argument waarom het wél goed is voor talenten om eerste divisie te spelen? Nee, ook niet. Dat is op dezelfde wijze een anekdotisch argument: een drogreden dus.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
vrijdag 15 maart 2019 om 09:47
Ik zeg niet dat het niet goed is om in de eerste divisie te spelen.
Ik zeg alleen dat het niet bij voorbaat beter is.
Daarom kom ik met voorbeelden om dat omlaag te halen.

Kijk, als er nu ineens spelers staan die al ver vooruit zijn had ik het gelooft.
De Ligt, Kluivert?
Hebben nauwlijks in Jong Ajax gespeelt en waren vrijwel direkt van A! naar het eertse elftal overgeheveld.
Vind ik leuk
jamesquinn +4100
vrijdag 15 maart 2019 om 11:34
Wat wil je nou met die voorbeelden? Tegen elk voorbeeld voor, staat een voorbeeld tegen en ze bewijzen geen van beide iets.

Het gaat om de vraag wat het beste is voor jeugdspelers die tegen het eerste aan schuren: tegen elkaar laten spelen of ervaring op laten doen in de KKD tegen ervaren en fysiek sterkere tegenstanders. Dat je twee spelers (of vijf, voor mijn part) kan noemen die deze stap over hebben geslagen bewijst niets; hooguit dat zij uitzonderlijk goed waren en deze stap over konden slaan.
Vind ik leuk
rexxo +11691
vrijdag 15 maart 2019 om 11:08
Al die spelers die je noemt in de eerste alinea, de uitzonderlijke talenten, waren zo goed dat ze rechtstreeks van de A1 naar het eerste gingen.

Van de Sar hoort niet in dat rijtje die kwam vrij laat van de amateurs van Foreholte
Vind ik leuk
Eimersweide +9291
vrijdag 15 maart 2019 om 07:56
Dat is waar maar er moet wel een oplossing komen voor spelers ouder dan 23. Als die net buiten de boot vallen bij het 1e dan kunnen ze een heel seizoen geen wedstrijden spelen. Een gewoon 2e elftal, zoals heel vroeger, bestaande uit de helft oudere spelers en de helft met de meest getalenteerde jongens van de opleiding zou volgens mij beter zijn. Voor een oudere bankzitter is het volgens mij nog demotiverender om nooit wedstrijden te spelen, dan dat ze in een 2e elftal in elk geval het idee te hebben dat ze kunnen laten zien dat ze in het 1e horen.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 08:06
Die oudere bankzitters zijn de uitzonderingen. Dat is pijnlijk en een slechte bijkomstigheid.

Maar het belangrijke doel is talenten beter maken. Dat gebeurt niet genoeg in een onderlinge competitie.

Voor de ouderen die van een lange blessure terugkomen kun je gemakkelijk een uitzondering maken. Is ook onzin dat andere clubs daar tegen zijn. Doe bijvoorbeeld maximaal 1 speler van boven de 23 en dan ook nog een max aantal wedstrijden per speler.

Ouderen die langer dan dat niet spelen regel je maar oefenpotjes voor. Van dat niveau was die tweede elftal competitie ook.
Vind ik leuk
Eimersweide +9291
vrijdag 15 maart 2019 om 08:14
Maar zou een Schuurs niet beter worden van 10 wedstrijden naast Veltman in het centrum te spelen? Of Kokcu naast Tapia? Ik denk dat een mix ook wel voordelen heeft wat dat betreft. Je hebt toch nooit 11 jonge jongens die in aanmerking komen voor het 1e elftal. Pik daar de 6 grootste kanshebbers uit en laat die aan de hand van de oudere bankzitters nog wat kneepjes bijleren.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 08:18
Dit is precies hoe het vroeger was, vóór instroming in de piramide. Geef eens één reden waarom het nu allemaal wél zou werken?

Schuurs wordt sneller beter van weerstand dan naast Pietje of Jantje staan.

Want met alle respect, als je Veltman duels laat uitvechten met spitsen die in de eredivisie niet aan de bak komen dan heeft hij er 9 van de 10 keer geen kind aan.
Vind ik leuk
Zultkop +6649
vrijdag 15 maart 2019 om 08:49
Spitsen in de KKD zijn dus beter ?
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 08:53
Als je mijn reacties lees, sorry het zijn er veel, dan is Jong Ajax sowieso niet voor iemand als Veltman. Hooguit 3 wedstrijdjes na een lange blessure.

Jong Ajax is voor jonge spelers en niet voor gedemotiveerde oudere wissels van het eerste elftal.
Vind ik leuk
Pimman +10391
vrijdag 15 maart 2019 om 09:16
Misschien is het een idee om max 3 dispensatie spelers op te mogen stellen boven de leeftijdsgrens.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 09:18
Voor mijn part max 1 en dan ook nog max 3 wedstrijden per speler. Liefst nog alleen na langere blessures.

De KKD is niet voor de Veltmannen of Labyads.
Vind ik leuk
Pimman +10391
vrijdag 15 maart 2019 om 09:23
Snap ik vandaar dat ik aangaf max 3. Maar 1 of 2 kan natuurlijk ook, dat is aan de heren van de KNVB.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 09:27
Van Geel brengt dit als oplossing voor de Veltmannen van deze wereld, maar het verkleint de weerstand voor de echte talenten.

Het gaat niet om de Veltmannen het gaat juist om die andere groep. Voor Veltman moet Ajax maar oefenwedstrijden organiseren.

Sterker nog, Veltman had woensdag gewoon kunnen beginnen als rechtsback. Mazraoui kon heel goed een wedstrijdje rust gebruiken.
Vind ik leuk
Eimersweide +9291
vrijdag 15 maart 2019 om 09:26
Ja zoals de situatie nu is, is dat zo inderdaad. De discussie is juist of dat een goede situatie is, of dat je naar een andere vorm moet kijken.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 09:38
Van Geel komt met oude wijn in nieuwe in nieuwe zakken, terwijl PSV en Ajax allang overtuigd zijn van het nut van de KKD. Net Rosario, Bergwijn, Gakpo, Mazraoui, Van De Beek etc etc als goede voorbeelden.
Vind ik leuk
Eimersweide +9291
vrijdag 15 maart 2019 om 10:28
Dat elftal in de KKD van Ajax kan toch ook Veltman en Labyad bevatten? Dan kunnen de Mazraouis etc toch nog steeds in die elftallen ervaring opdoen? Ik begrijp niet waarom zo halstarrig aan die 23 jaar wordt vastgehouden. De helft van Jong Ajax gaat toch nooit het 1e halen en heeft als enige functie de 11 compleet maken.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 10:47
Die 23 komt van de andere clubs, ervaren spelers werken het gevoel van competitievervalsing in de hand. Ajax heeft wel eens 20+ miljoen aan transferuitgaven op het veld gezet in de eerste divisie. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ook al waren sommige van die spelers nog in ontwikkeling of kwamen ze net terug van lang blessureleed.
Vind ik leuk
rexxo +11691
vrijdag 15 maart 2019 om 08:15
Hiermee laat van Geel weer zien wat voor een figuur hij is.

Zeer slecht argumenten uit noodzaak omdat er geen geld is bij Feyenoord

Talent ontwikkeling is de hele basis van het NL voetbal.

Sinkgraven of Veltman???
Vind ik leuk
Tafkaz +4781
vrijdag 15 maart 2019 om 08:43
Valide punt vwb Sinkgraven en Veltman.... mogen geen wedsterijdritme opdoen in de KKD vanwege hun leeftijd.

Ik denk dat het merendeel van de ploegen in de KKD blij zou zijn als de Jong teams zouden verdwijnen.

Ene week speel je tegen jongens die tegen 1e elftal aanzitten bij Ajax of PSV en als je concurrent ertegen speelt, doen die jongens ineens niet mee omdat ze 3 minuten bij t 1e hebben mogen invallen.

Bovendien als spelers van kaliber Veltman en Sinkgraven daadwerkelijk in de competitie voor Jong Teams mee kunnen doen, komt er ook veel meer weerstand in die competitie.

Kan me niet voorstellen dat je minder leert van duels met bijvoorbeeld Veltman, Botteghin, Sainsburry, Ramselaar, Guti, Malen, Maggalan, Labyad, Cerny, Ayoub, Jorgenssen etc, dan met de vaste basisspelers van RKC, Volendam en MVV?
Vind ik leuk
020west +438
vrijdag 15 maart 2019 om 09:50
Mwah. Als je nu al ziet hoe groot het verschil is tussen jong Ajax en jong PSV enerzijds en dan bijv jong Utrecht anderzijds...je krijgt een gigantisch niveauverschil in een Jong competitie. Bovendien is het voor sterke jong teams juist een voordeel tegen kkd teams te spelen aangezien die vaak lekker fysiek spelen en daar van leren
Vind ik leuk
Lekkerjoh +888
vrijdag 15 maart 2019 om 09:17
Daar zijn oefenwedstrijden voor, Ajax heeft al een stuk of vier gespeeld gedurende het seizoen meen ik
Vind ik leuk
020west +438
vrijdag 15 maart 2019 om 07:51
Plus er keek helemaal niemand naar en sponsoren liepen weg
Vind ik leuk
rexxo +11691
vrijdag 15 maart 2019 om 08:09
1000% mee eens, oude drama opzet 2.0

Als het er op aankomt denken clubs voor 99,9% aan eigen belang.
Dit lijkt op een plan uit nood geboren omdat van Geel destijds niet wilde instromen.

Ik heb in die periode zat wedstrijden gezien van de jong elftallen en dat is echt 3 x niks. Jong elftallen ondervingen veel meer weerstand in de KKD. Het was echt heel slecht.

Laat hij het lekker zelf organiseren minus de clubs die nu al meedoen met de KKD.

Dit is zo een super slecht idee van die Martin van Geel, bedacht om zijn eigen falen te verbloemen.
Vind ik leuk
Futre +4934
vrijdag 15 maart 2019 om 08:40
Ezels en stenen...
Vind ik leuk
Fentas +559
vrijdag 15 maart 2019 om 08:06
Is wel onzin. Ze hebben gewoon de boot gemist. Is gewoon een fout geweest. Is al toegegeven. Zijn niet voor niks een samenwerking met Dordrecht aangegaan, zodat de verhuurde spelers meer weerstand krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:29
Ja en was het niet zo dat de talenten als van persie, niet eerst in de jupiler league bij excelsior speelde?
Vind ik leuk
Fentas +559
vrijdag 15 maart 2019 om 08:44
Ja wat wil je hier mee zeggen? Toen speelde de jong teams van Ajax en PSV nog helemaal niet in de eerste divisie, dus was er helemaal geen andere optie.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:49
Ik dacht dat van persie juist daardoor meer weerstand kreeg door niet voor jong feyenoord maar voor Excelsior te spelen. Maar dat is dan verkeerd beeld begrijp nu dat hij daar gespeeld heeft. Vandaar ook de vraagteken erachter.
Vind ik leuk
Sassefras +873
vrijdag 15 maart 2019 om 08:46
Van Persie ging op zijn 13e van Excelsior naar Feyenoord. Heeft daarna niet meer voor Excelsior gespeeld.
Vind ik leuk
rexxo +11691
vrijdag 15 maart 2019 om 08:51
Beste Smith,
Eerlijke vraag, zou van Geel ook met dit plan zijn gekomen als Feyenoord destijds gewoon was ingestroomd in de voetbal pyramide?
Vind ik leuk
Smithsonian +43361
vrijdag 15 maart 2019 om 09:46
Dat weet ik niet, misschien niet misschien wel.
Vind ik leuk
rexxo +11691
vrijdag 15 maart 2019 om 11:22
We weten allemaal dat de KKD een soort van vechtvoetbal is wat sterke jeugdspelers niet gewend zijn. Voorheen als ze internationaal speelden werd er vaak verloren. Het was vaak verschrikkelijk slappe hap, meer weerstand is goed.

Slim gedaan van die 4 clubs om in te stappen, een kwestie van vooruit regeren. Dit voorstel vind ik puur en alleen om zijn falen te camoufleren en bewijst maar weer eens wat een slechte TD hij is.

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn maar dat is niet erg, zolang we maar normaal kunnen discussiëren
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:55
Weet wel zeker van niet.
Vind ik leuk
Studentje +666
vrijdag 15 maart 2019 om 09:45
Die man en de club hebben de boot gemist. Pech gehad! Hadden ze maar eerder moeten melden.
Vind ik leuk
Romo +1395
vrijdag 15 maart 2019 om 09:56
Hij heeft ook gelijk
2e teams in de KKD is pure competievervalsing
En er is niet 1 echte KKD club blij met deze opzet
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:30
Ja dit is echt onzin. Ik snap de weerstand van de andere eerste divisie elftallen en de discussie over Competitievervalsing. Maar die jong spelers worden hier toch echt beter van.
Feyenoord heeft de boot weer eens gemist en probeert dit nu recht te breien. Wat een prutser die ‘brilsmurf’.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 07:31]
Vind ik leuk
Op afstand +1336
vrijdag 15 maart 2019 om 07:41
Zo is het.
van Geel tracht hiermee zijn eigen geblunder recht te zetten, feyenoord heeft op alle fronten gewoon de boot gemist !
Vind ik leuk
Franciscus +187
vrijdag 15 maart 2019 om 11:00
Het is een gedrocht. Van Geel heeft groot gelijk.
Vind ik leuk
fr1963 +4368
vrijdag 15 maart 2019 om 15:43
Ja pure nood, maar wel 3e worden met deze selectie, 5 prijzen in 4 seizoenen en ajax (6-2 hahaha) en psv verslaan...er zit dus nog meer in wat Gio er alleen niet uit krijgt, hopelijk Japie wel....
Vind ik leuk
Tommieman +5392
vrijdag 15 maart 2019 om 17:56
Tuurlijk. Maar Van Geeltje moet niet net doen of het zijn verdienste is. Het is eerder ondanks dan doordat Van Geeltje...
Vind ik leuk
fr1963 +4368
vrijdag 15 maart 2019 om 23:46
Dat is waar....wordt tijd voor een frisse wind die de boel naar boven kan duwen. Blijft te lang hangen, zit geen progressie in. Afstand met nr 4 zou al veel groter moeten zijn en de aansluiting bij de 1e 2 juist kleiner.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 06:59
Hahahah van geel sukkel ! Had je met jong Feyenoord maar in de KKD moeten deelnemen
Vind ik leuk
Wilex +2695
vrijdag 15 maart 2019 om 07:04
Ja die jongens die al vanaf hun 10e wekelijks tegen elkaar spelen laten we dit nu in plaats van tot hun 18e tot hun 23ste doen.
Bij Feyenoord willen ze maar niet zien dat grote talenten in de eerstedivisie een totaal andere weerstand tegen komen dan dat ze tot nu toe altijd gewend waren in de jeugd.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 07:06]
Vind ik leuk
Smithsonian +43361
vrijdag 15 maart 2019 om 07:08
Nee. We willen weer eens dat de kkd eerlijk wordt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:10
Martin ga weg !
Vind ik leuk
Smithsonian +43361
vrijdag 15 maart 2019 om 07:10
Ga jij maar weg, zat ajax topics.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:11
Daarom zit ik nu ook op AjaxPrimeur ! Ga jij maar naar Fr12
Vind ik leuk
Futre +4934
vrijdag 15 maart 2019 om 08:47
Smitty, de KKD zal nooit een eerlijke competitie worden. De clubs kunnen niet degraderen en los van de kampioen is de promotieregeling ook een tombola, gestoeld op momentopnames ipv constante kwaliteit gedurende het seizoen.

De KKD is een kneuzencompetitie voor clubs die niet kunnen en clubs die vooral bezig zijn met het blokkeren van vooruitgang.
Vind ik leuk
Il Gordo +18587
vrijdag 15 maart 2019 om 09:35
Kuch, Telstar.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:56
Als jij wilt dat de kkd weer eerlijk wordt moeten de clubs die daar spelen er voor zorgen dat ze de financiën eens op orde hebben. Het is niet voor niets dat clubs als Ajax, Twente, Utrecht en PSV benaderd zijn toentertijd. Deze zorgden toen ervoor dat FOX besloot er geld in te steken, anders was deze hele competitie ten dode opgeschreven. En natuurlijk ben ik het ermee eens dat het eerlijk moet verlopen, maar dat kan ook met deze clubs erbij.
Vind ik leuk
Tommieman +5392
vrijdag 15 maart 2019 om 07:14
Dit dus. Meeste mensen bij fey geven al toe dat ze gewoon de boot hebben gemist met een jongteam. Maar Van Geeltje wil er even een punt aandraaien.

P.s. jullie weten waarom hij van Geeltje heet toch? Wil alleen maar spelers halen voor een Geeltje... (voor de mensen hier uit het gulden-tijdperk nog) 😉
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:23
En ik maar denken dat je coffeeshop 't geeltje bedoelde in rdam west😁😁
Vind ik leuk
Tommieman +5392
vrijdag 15 maart 2019 om 07:36
Haha nee sorry dat is nieuw voor mij. Lol
Vind ik leuk
Henk020 +301
vrijdag 15 maart 2019 om 07:36
Van Geel jankt omdat hij de boot heeft gemist.
Vind ik leuk
Smithsonian +43361
vrijdag 15 maart 2019 om 07:07
Juist niet, pure competitievervalsing.
Vind ik leuk
Radaje +1522
vrijdag 15 maart 2019 om 07:09
Idd. Ze hebben gewoon de boot gemist. En nu net of doen of Ajax en psv hier beter van worden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:30
Misschien eerst eens onderzoek doen naar het plan va Van Geel. Hij wilt dit al jaren doen. Ook heeft hij in de plannen geschreven over meer media aandacht voor de Jong teams en ook de financiele mogelijkheden. Gelukkig durft Van Geel wel verder te denken dan alleen zijn eigen eiland. Het mag misschien een lul zijn. Maar Van Geel denkt mee met clubs in de eerste divisie en de Eredivisie. Altijd al gedaan.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 07:34
Die eigen competitie op maandagavond was een farce zonder weerstand. Precies de reden waarom Jong teams de piramide in wilden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:08
Over de dag moet te onderhandelen zinn toch? Ik zie juist een voordeel door op maandag te spelen. Dan kunnen spelers in de breedte van team eerst afwachten of hun minuten maken. Zo niet, dan een dag later meedoen met het Jong elftal. Als je bijvoorbeels op vrijdag speelt kan een speler onvoldoende herstelt zijn of een blessure oplopen en mist hij de wedstrijd met het eerste elftal.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 08:13
Die maandag was altijd al de speeldag voor de Jong competitie. Dat maakte niets uit.

Ervarener spelers die fit zijn en niet bij het eerste van de bank komen zijn niet gemotiveerd op de maandag erna. Of welke dag dan ook.

Uitgezonderd misschien de spelers die fit moeten worden na een blessure.

Dan houd je dus een bijeen geraapt zootje van ongemotiveerde ervaring en gemotiveerde jeugd.

Niet voor niets presteert Feyenoord vaak beneden hun stand tegen andere Jong elftallen van mindere clubs.

Spelers als Kramer destijds, of Ayoub nu hebben helemaal geen zin in die wedstrijden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:04
Klopt wat je zegt. Spelers zijn minder gemotiveerd om voor het tweede elftal te spelen. Maar ligt dat aan het elftal of aan de factoren daaromheen? Veel media aandacht en een spannende competitieopzet kan daar toch verandering inbrengen? Houd mij ten goede, spelers spelen liever voor een eerste elftal dan een tweede elftal.
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 15 maart 2019 om 09:15
Een tv camera maakt wat oudere spelers die bij het eerste op bank zitten toch niet gemotiveerd? En het publiek? Denk je dat er veel mensen willen kijken naar Utrecht 2 tegen Heerenveen 2? Feyenoord-Ajax en misschien Ajax-PSV zal nog wat kijkers trekken, maar voor de rest? Totaal niet interessant.

Clubs due strijden om promotie en hopelijk in de toekomst ook tegen degradatie, dat geeft weerstand voor jonge spelers.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 09:17]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:01
Welk onderzoek? Deze competitie heeft al eens plaatsgevonden en was toen niet wat ervan verwacht werd. Ik heb het jarenlang gevolgd, maar die hele competitie sloeg nergens op. Was gewoon een afvalputje en trok qua publiek nog geen handjevol mensen.

Van Geel moet gewoon erkennen dat feijenoord op dat moment de boot gemist heeft en nu achterloopt. Die hele beloftencompetitie waar hij het nu over heeft hoeft van mij nooit meer terug te keren.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:56
ik zei dat je onderzoek moet doen en verwijs niet naar een onderzoek.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:32
Ik zeg nergens dat je verwijst naar een onderzoek, zeg enkel dat een onderzoek nutteloos is. In het verleden heeft het al niet gewerkt en was het niet om aan te gluren. Daarnaast heeft de media er echt geen geld voor over aangezien de beloftencompetitie niet meer is dan een veredeld afvalputje. Van Geel moet gewoon erkennen dat hij de boot gemist heeft en niet zeggen dat anderen er baat bij hebben. Anders zouden die anderen er niet voor gekozen hebben namelijk om de beloftencompetitie te verlaten.
Vind ik leuk
koosje +1006
vrijdag 15 maart 2019 om 06:59
Waanzinnig goed idee.
Vind ik leuk
Smithsonian +43361
vrijdag 15 maart 2019 om 07:05
Prima idee, al die jeugdteams in de kkd is echt competitievervalsing, ze doen voor spek en bonen mee en ze verkloten voor de clubs die echt ergens om spelen
Vind ik leuk
Radaje +1522
vrijdag 15 maart 2019 om 07:12
Ik vind het prima dat ze meedoen. Maar ze moeten wel de regels aan scherpen. Geen spelers van boven de 21 mee laten doen. Zodat ze het echt moeilijk krijgen en niet zoals vorig jaar kampioen worden. En de selectie doorgeven aan het begin van het seizoen. Zodat je niet om de week met een ander team komt opdraven. Want dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2719
vrijdag 15 maart 2019 om 07:28
Bij de andere clubs kunnen dr toch ook gewoon spelers van lagere teams doorstromen naar t team in de KKD? Moet natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je jeugd de kans gaat geven, dat is onacceptabel.
Vind ik leuk
Radaje +1522
vrijdag 15 maart 2019 om 07:36
Dat is waar. Maar dan zal er een max aan moeten komen. Maar dan zal de knvb de kkd stil moeten leggen in interland periodes. Anders is dat geen doen.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2719
vrijdag 15 maart 2019 om 07:43
Precies, door die interlandperiodes zijn de jong elftallen hun halve team gewoon kwijt. Sowieso raar dat t doorgaat tijdens een interlandperiode, omdat je ook gewoon spelers van Sparta bijvoorbeeld hebt die bij jeugdelftallen van Nederland spelen. Wanneer je aan het begin je selectie al zou moeten aangeven, staan ze in die periodes straks met z'n 7en op t veld.

T idee van vGeel vind ik nog niet eens zo heel raar, ik denk dat er dan alleen wel meer aandacht besteed moet worden aan die competitie. Op maandag bijvoorbeeld een schakelkanaal ofzo.
Vind ik leuk
edjedonnie +168
vrijdag 15 maart 2019 om 07:21
Ook de clubs uit de kkd profiteren hier aan mee, het algemene niveau gaat toch ook omhoog sinds die intrede van de jong teams. Dat is toch waar we in Nederland naar toe willen, een hoger niveau? Als je de jong teams eruit haal wie moet er dan voor terugkomen? Nog meer van die clubs die binnen 5 jaar kapot gaan vanwege de omkosten? No thanks
Vind ik leuk
Johnnies +1921
vrijdag 15 maart 2019 om 07:06
Van geel heeft hier wel een punt.
Vind ik leuk
Boefje +505
vrijdag 15 maart 2019 om 07:08
Dit zal hij niet zeggen als Feyenoord in de KKD speelt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:22
Hoe weet jij dat?

Van Geel is altijd tegen geweest.

En ik ook. Dit is weer zo'n belachelijk van Oostveen idee. Onze luchtfietser.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 07:23]
Vind ik leuk
Mooseair +242
vrijdag 15 maart 2019 om 07:08
Ik vind het een goed idee. Momenteeel spelen ze ook voor spek en bonen in de KKD. Laat ze lekker tegen elkaar spelen. Kijk naar Jong Ajax vorig seizoen. Kampioen geworden en je kan niks.
Vind ik leuk
Smithsonian +43361
vrijdag 15 maart 2019 om 07:11
Kijk, iemand die het snapt.
Vind ik leuk
RebelVox +10768
vrijdag 15 maart 2019 om 07:37
Flauwekul, wie is er KKD kampioen geweest?
Prima aanvulling voor die divisie anders had deze divisie allang niet meer bestaan.
En absoluut geen comp.vervalsing, die argumenten slaan echt nergens op.
Vind ik leuk
Jorg Vde +361
vrijdag 15 maart 2019 om 07:16
Boot gemist, nu op de blaren zitten. Slaap lekker verder.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29723
vrijdag 15 maart 2019 om 07:19
Feyenoord heeft de bus gemist en dus moet het anders..

Ik vraag me overigens wanneer Jong FCU tegen jong Vitesse mag spelen ;-)
Vind ik leuk
cj_fey +4407
vrijdag 15 maart 2019 om 07:35
Hehe, nou snap ik waarom ze de boot gemist hebben zoals in eerdere topics werd gezegd. Het is omdat ze de bus gemist hebben ;)
Vind ik leuk
Come on Utreg +29723
vrijdag 15 maart 2019 om 07:39
Gelukkig parkeert Gio de bus nu regelmatig op het veld. Dat scheelt ;-)
Vind ik leuk
cj_fey +4407
vrijdag 15 maart 2019 om 08:00
Ja maar dat is om snel weg te komen na weer een k-wedstrijd :P
Vind ik leuk
Come on Utreg +29723
vrijdag 15 maart 2019 om 10:00
Misschien moet Advocaat dat ook doen..Maar dan wel Kramer in de bus laten zitten ;-)
Vind ik leuk
Gyrosregime +2774
vrijdag 15 maart 2019 om 07:29
Je fouten toegeven is ook lastig Martin..
Vind ik leuk
CBS128 +6
vrijdag 15 maart 2019 om 07:35
14 van de 26 is eigen jeugd pff waw daar zijn er max 2 van die heel mischien iets toevoegen. Maar ik snap van Geel wel, als je de plank alweer misslaat moet je terug grijpen naar heel oude plannen nieuwe jus er over en je denkt weer het heertje te zijn.
Vind ik leuk
Blindsy +18833
vrijdag 15 maart 2019 om 07:36
Leuk geprobeerd, Mart. Wel kansloos natuurlijk.

Maar hij heeft wel gelijk; had de Jong-competities gewoon zo gelaten. Er was nl. niks mis mee.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 07:37]
Vind ik leuk
WilcoS64 +3995
vrijdag 15 maart 2019 om 07:43
Jawel, die gasten bouwden geen enkele weerstand op, jaar in jaar uit dezelfde slappe teams als tegenstander, nu moeten ze gewoon aan de bak.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:53
Zouden de reserves van FC Groningen, zoveel slechter zijn dan FC Eindhoven?
Zou vdBeek wat geleerd hebben van de wedstrijd tegen Telstar?
Vind ik leuk
Mazraoui +2995
vrijdag 15 maart 2019 om 08:05
Daar spelen mannen die voetballen voor hun families. Die willen promoveren. Die alles uit de kast halen om te winnen. Dat is dus een totaal andere weerstand dan tegen talenten van je eigen leeftijd die net aan profvoetbal beginnen te ruiken
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:08
Maar de reserves doen toch ook mee? Dat zijn er al een stuk of 8.
Vind ik leuk
Mazraoui +2995
vrijdag 15 maart 2019 om 08:13
Dat zijn jongens die bij het eerste horen te spelen. Grote kans dat die nooit de motivatie kunnen opbrengen in een potje op maandag die eigenlijk vrijwel nergens over gaat. Geen spanning enz
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:13]
Vind ik leuk
Blindsy +18833
vrijdag 15 maart 2019 om 10:25
Maar dat zijn toch die talenten die willen knokken om het 1e (en dus Eredivisie) willen halen? Of is dat inderdaad allemaal slappe hap en zijn de spelers van Jong Groningen, nadat ze 12jaar lang alles hebben gelaten, al blij zijn als ze bij FC Oranjewoud in de Hoofdklasse terecht komen?
Dus als n Jong-team tegen andere Jong-teams in n Jong-competitie meedoet is het slappe hap Maar als er nou 2 Jong-teams tegen elkaar in de KKD spelen .. is het dan géén slappe hap? Ik vind t allemaal maar verwarrend...
Vind ik leuk
Mazraoui +2995
vrijdag 15 maart 2019 om 10:29
Het zijn sowieso de beste jong teams. Dus de grootse talenten. Jong Ajax tegen jong Emmen is iets anders dan tegen de club in de kkd. Het is best gemakkelijk te begrijpen allemaal eerlijk gezegd
Vind ik leuk
Blindsy +18833
vrijdag 15 maart 2019 om 10:34
Als je er van uitgaat dat wat jij zegt, wáár is, zul jij je eigen waarheid zonder meer begrijpen.. begrijp je?
Vind ik leuk
Mazraoui +2995
vrijdag 15 maart 2019 om 10:36
Hierboven zeg ik dat de beste jong teams in de kkd divisie spelen. Dat klopt gewoon. En dat het anders is om tegen de top van de jong teams tegen elkaar te spelen dan tegen een jong Emmen bijvoorbeeld. Zo vreemd is dat toch niet. Welk deel ben je het dan niet mee eens dan. Ipv me wat te beledigen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:37]
Vind ik leuk
Blindsy +18833
vrijdag 15 maart 2019 om 14:12
Dan ben je wel snel beledigd. Iets te lange tenen, vriend? Ik denk dat je tegen een Jong Groningen niet minder weerstand hoeft te verwachten dan tegen een Telstar of Almere City.
Vind ik leuk
Mazraoui +2995
vrijdag 15 maart 2019 om 14:21
Jij speelt het toch op de man door te suggereren dat mijn waarheid de enige waarheid zou zijn voor mij. Zonder ook maar enig argument te gebruiken overigens. Net zoals je nu begint over lange tenen of iets dergelijks. Voegt helemaal niets toe van enige waarde aan een discussie. Dat jij denkt dat je tegen jong Groningen dezelfde weerstand zal ervaren als tegen het eerste team van Almere zegt mijns inziens genoeg. Laten we het hier bij laten. Voor je met nog meer onzin uit dat lege dromerige koppie van je komt. (ja na jou speel ik nu ook op de man en als je wil kan je nog veel meer krijgen) groetjes thuis
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 14:23]
Vind ik leuk
Blindsy +18833
vrijdag 15 maart 2019 om 14:30
Maar dat suggereer je toch ook? Ik denk dat een goede Jong-competitie, net als vroeger, net zoveel goede wedstrijden en genoeg weerstand biedt, als een gemiddelde KKD-ploeg als Almere dat zal doen. Jammer genoeg zullen we daar nooit meer achterkomen aangezien de KNVB voor een enorme willekeur qua instroming in de pyramide heeft gezorgd. Welke argumenten wil jij dan graag nog meer horen?
En ga jij maar lekker beledigen, hoor. Het zegt genoeg over jou dat jij dat nodig hebt. Mazraoui, trots Marokkaantje met te lange tenen? Ga je nog even iets over mijn moeder zeggen? Ik lach er alleen maar om, knul. Kirk-out.
Vind ik leuk
Mazraoui +2995
vrijdag 15 maart 2019 om 14:36
Wat een eng mannetje ben je
Vind ik leuk
Blindsy +18833
vrijdag 15 maart 2019 om 14:37
Die eer ligt geheel bij jou, jochie. Blijkt nu wel.
Maar het is goed zo, ik ga wat nuttigs doen. Kirk most def Out.
Vind ik leuk
Mazraoui +2995
vrijdag 15 maart 2019 om 14:41
Veel succes met alles jongen
Vind ik leuk
Blindsy +18833
vrijdag 15 maart 2019 om 10:19
Ik vraag me af wat meer slappe hap te zien geeft; jong Feyenoord - jong Ajax of jong Feyenoord - Telstar.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:41
Grindtegel wilt niet toegeven dat hij oliedom is geweest niet mee te doen met de keuken kampioen divisie, dus komt hij met dit soort waanzin.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2334
vrijdag 15 maart 2019 om 07:42
De Piramide zoals hij nu is werkt niet. Jong ploegen kunnen niet degraderen uit de eerste divisie en niet promoveren vanuit de tweede divisies. Wat is dat voor een competitie? In theorie kan een Jong ploeg die op een veilige plaats staat in de 2 divisie zelfs nog degraderen als er in de 3e divisie een Jong ploeg kampioen wordt. Het druist tegen alle eerlijke competitiestrijd in. Maar wat van Geel wil is terug naar de oude situatie. Daar wilde we juist vanaf. Maar Feyenoord, met van Geel, is niet in dat bootje gestapt. De enige oplossing is volgens mij gewoon dat de genoemde competities werken volgens normale competitie regels. Anders krijg je rare en ongewenste situaties. Ploegen die niet kunnen of mogen promoveren worden vervangen door de eerst volgende ploeg die dat wel kan en mag. Zo heel moeilijk is het volgens mij niet.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:58
Geen enkele amateurploeg wil promoveren. Omdat waarschijnlijk de accomodatie het probleem is.

Wie wil er zoveel gajes tussen het jeugdvoetbal door hebben lopen, als er op vrijdag avond getraind word. Of maandagavond.

Dan moet je dus alles verbouwen, en het jaar daarop kun je weer degraderen. Dan ben je failliet.

Echte Bert van Oostveen waanideeen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:43
Van Geel heeft weer is gezopen om zijn frustraties...
Ik zeg; Opnemen in een kliniek!
Vind ik leuk
PoepWagen +2181
vrijdag 15 maart 2019 om 07:43
Wat een visionair deze man!! (of probeert hij zijn eigen falen te camoufleren met dit voorstel?)
Vind ik leuk
HupHolland +3858
vrijdag 15 maart 2019 om 07:49
"Bij Feyenoord komen veertien van de 26 spelers in de huidige selectie voort uit de eigen jeugdopleiding." LOL

Dat komt omdat ajax zijn spelers kan verkopen voor mooie bedragen en Feyenoord niet.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:59
Dus speelt er straks geen jeugd meer bij Ajax.

Net als bij Barca en Bayern nu.
Vind ik leuk
HupHolland +3858
vrijdag 15 maart 2019 om 08:12
Tja .....

Als Ajax de huidige lijn doorzet, dan is de stap van Jong Ajax naar Ajax voor de echte Ajax-jeugd bijna onmogelijk geworden.

Net als bij bijna alle top-teams inderdaad.

Er gaat teveel geld om in het moderne voetbal
Vind ik leuk
Blindsy +18833
vrijdag 15 maart 2019 om 14:41
Aan de andere kant kan Ajax dan steeds meer proberen om van Jong een handelshuis te maken. Net als City, Chelsea, etc. Het schijnt dat dat de toekomst is, als je het allemaal mag geloven. Ajax koopt al spelers die nooit het 1e halen. Cassieres, Schuurs, die linksbuiten van Heerenveen....eigenlijk zijn ze al begonnen. Nu maar afwachten of jongens als Bromley en Gravenbergh die stap nog wel kunnen maken?
Vind ik leuk
HupHolland +3858
vrijdag 15 maart 2019 om 15:13
Ik heb het wel eens eerder geroepen.

Volgens mij kan Ajax het beste een buitenlandse club (bij voorkeur in Engeland) opkopen en daar het merendeel van hun jeugdspelers (op huurbasis) stallen.

Daarnaast de eigen aandelen opkopen en zo weer alles in eigen hand hebben.

Het is toch een geld-spelletje geworden. Dus dat een eigenaar/club meerdere teams in Europa zal hebben in de toekomst zal mij niks verbazen.
Vind ik leuk
Blindsy +18833
vrijdag 15 maart 2019 om 16:27
Geen gekke gedachte. Ajax City een leuke naam?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:00
Niet zomaar lullen als je de feiten niet kent. Je reacties zijn puur gebaseerd op het feit dat feyenoord de boot heeft gemist en dat doet pijn.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/869608/-koopclubs-domineren-champions-league-ajax-en-bar-a-bevestigen-de-uitzondering.html
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:08
Dus als het op VP staat, dan is het waar.

Dat is nog eens nieuws.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24043
vrijdag 15 maart 2019 om 07:51

Lekker opportunistisch. Eerst niet willen meedoen en nu je niet mee kunt doen.....
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:52
Het is ook te zot voor woorden deze situatie met 4 zogenaamde jong teams in de eerste divisie die niet kunnen promoveren en die dus de echte clubs in die competitie degraderen tot sparing partners voor de van blessures herstellende eredivisie sterren plus hun aankomende talenten van die 4 clubs. Belachelijk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 07:53]
Vind ik leuk
Mazraoui +2995
vrijdag 15 maart 2019 om 08:27
Is gewoon goed voor alle partijen. Meer media aandacht is meer inkomsten. Grotere kans voor kkd teams om te promoveren aangezien jong elftallen sowieso daar blijven. Jong elftallen leren wat het is om tegen prof mannen te spelen en die profs spelen tegen de opkomende beste spelers in Nederland
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:37
Niet eens. Het zijn slechts 4 jong teams, en de interesse voor deze is te verwaarlozen. Niet te vergelijken met de achterban van echte club teams. Het is andersom. Niemand zou naar Ajax 2 komen kijken. Maar nu ze tegen een echt team als FC Twente moeten ballen komen er toch nog wat support.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:42]
Vind ik leuk
Mazraoui +2995
vrijdag 15 maart 2019 om 10:11
Het is het beste wat het Nederlandse voetbal op dat vlak kon gebeuren. Veel nieuwe kijkers van de eerste divisie. Betere talentontwikkeling en een frisse wind door die competitie. Dat mensen niet houden van verandering is al vanaf de hunebedden bekend. Gezeur krijg je altijd. Objectief bekeken is het gewoon top. Nu alleen die plastic velden nog uit het profvoetbal. Op zn minst uit de eredivisie
Vind ik leuk
HupHolland +3858
vrijdag 15 maart 2019 om 10:41
Als je nou eens op Youtube kijkt, dan zie je dat Jong Ajax - Jong AZ veel en veel meer views oplevert dan ADO - PEC bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1212
vrijdag 15 maart 2019 om 07:53
Waarom zou je de grootste talenten juist in een aparte competitie laten spelen ik zie dat niet zitten. Iedereen juist in dezelfde piramide laten spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:21
Het zijn niet de grootste talenten. Het zijn de tweede teams in de praktijk.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1212
vrijdag 15 maart 2019 om 09:50
Het zijn veelal gewoon profvoetballers die hogerop willen komen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:15
Zo lust ik er nog wel meer. Wie niet
Vind ik leuk
ForzaVVV +1212
vrijdag 15 maart 2019 om 10:50
Okey het zijn geen talenten in jou ogen. Dan kunnen ze net zo goed alle 2de elftallen opdoeken. Die spelers hebben allemaal geen toekomst in jou ogen. Zo lust ik er nog wel meer.
Vind ik leuk
HupHolland +3858
vrijdag 15 maart 2019 om 10:51
Cerny, Sinkgraven, Gravenberch, Lang, Ekkelenkamp, de Wit, Bakker zijn geen talenten?

Allemaal jongetjes, en zelfs het eerste van Ajax zit al vol met nog meer jongetjes.

Tegen wie moeten die jongens volgens jou dan spelen? Jong FC Emmen ofzo?

Ze spelen het senioren team van FC Emmen al naar huis, terwijl het duidelijk O21 spelers zijn, die nog niet rijp zijn om tegen Madrid uit te komen.

Misschien zouden sommige Nederlandse 'prof'-clubs hun professie eens wat serieuzer moeten nemen en meer trainen en minder zuipen ofzo. Ik denk dat het Nederlandse voetbal daar veel meer mee geholpen is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:51]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:22
Misschien dat zonder deze onrechtvaardige en zotte constructie deze talenten wel een aanbiedihg van FC Emmen of Sparta of Helmond zouden overwegen... Wat de competitie en dus het hele voetbal ten goede zou komen. Nu niet, nu ze ook kunnen ballen op dat niveau terwijl ze niet goed genoeg zijn voor AZ 1, Ajax 1, etc. En dat misschien van mij kan je weg laten. Dat is een zekerheid.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
HupHolland +3858
vrijdag 15 maart 2019 om 11:53
Er spelen al zoveel ex-Ajax spelers overal in de Ere- en eerste divisie. Zonder die 'jong' teams maak je het Nederlandse voetbal juist smaller en niet breder. De sterren gaat naar 'top'-clubs in Europa en de mindere goden komen wellicht nog aan de bak in de Ere/Eerste divisie.

Wie moet die 'jong' teams in de KKD anders vervangen? En wie moeten die 'Jong' teams in een jeugd-competitie aanvullen? Nederlands voetbal is niet zo breed en darom is de gekozen 'oplossing' echt wel een goede.

Een jongen die op zijn 18e een aanbieding van Ajax(jeugd) krijgt, gaat zijn tijd niet verdoen in het eerste van ADO bijvoorbeeld.

PS.
Ik zei ergens anders ook al, Jong Ajax - Jong AZ heeft veel meer views op youtube dan ADO - PEC om maar wat geks te roepen, maar het is wel waar.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:00
Die is wel aardig. We hebben 4 x 2e teams in de KKD EN 3X 2e teams in de tweede divisie, en dat verkoop jij als een verbreding van ons voetbal. We hebben meer by andere clubs opgeleide jeugdspelers bij Ajax en de rest rondlopen zoals ons aller Frenkie bij voorbeeld, dan andersom. En waarom zou een 18 jarige talentvolle knaap niet ook bij ADO willen ballen? Mogelijk omdat hij toch wel aan zijn trekken komt in de KKD met Ajax 2?Ja. Daarom dus. En dat is slecht voor ADO.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 13:15]
Vind ik leuk
HupHolland +3858
vrijdag 15 maart 2019 om 13:24
Het klopt niet wat je zegt.

Ten eerste loopt Oranje over van ex-jeugd pelers van Ajax en PSV (en ook Feyenoord en een paar andere clubs).

Ten teede had Frenkie zich bij Willem II nooit dusdanig ontwikkeld dat hij nu al aardig wat Europese en interantionale wedstrijden heeft gespeeld en een overstap naar Barca had gemaakt.

Dus juist voor een speler als Frenkie was het juist bijzonder goed dat hij zich bij Jong Ajax kon bewijzen ipv in een-of-andere waardeloze jeugd-competitie instappen (of bij Willem II blijven)..

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:44
Dat is allemaal het gevolg van scheefgroei waar deze rare constructie met b teams in de KKD en 2e divisie een onderdeel van is en die deze situatie nog erger maakt. Wat leuk zou zijn is een serieuze poging om een prof club of 2 in Zeeland te vestigen bijvoorbeeld. Daar zou een KNVB en het gehele Nederlandse voetbal baat bij hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 13:50]
Vind ik leuk
HupHolland +3858
vrijdag 15 maart 2019 om 15:04
Ja, dat zou leuk zijn. Het is ook ongeloofelijk dat er in steden als Amsterdam en Den Haag slechts 1 prof-club is. Maar ze zijn er niet.

Maar het is zoals het is. 'Prof'-clubs in Nederland kunnen niet eens natuurgras onderhouden. Elke keer al ik dit opschrijf, dan geloof ik mijzelf niet, maar toch is het zo.

Kijk, je kunt het krom vinden en dat is het waarschijnlijk ook wel. Maar zonder de 'jong' teams verzwak je de KKD en de 'jong' teams zelf belanden ook in een zwakkere competitie. Dat is twee keer verlies.

De huidige situatie is voor het Nederlandse voetbal het beste. De jeugdteams kunnen zich optrekken aan de profclubs in de KKD, en ook die profclubs krijgen grotere weerstand van die jeugdteams.

Daarnaast halen Ajax en PSV hierdoor heel veel buitenlandse talenten naar Nederland, die anders nooit zouden komen en uiteindelijk (in sommige gevallen) in de Eredivisie blijven hangen en deze verrijken. .





Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:54
Het is een slechte mix. We kunnen dit veel beter doen in mijn ogen. Haarlem zonder prof club, al hoe lang. Belachelijk. En natuurlik Middelburg moet dat ook hebben, om de talenten daar te inspireren. Nederland barst van het talent. Dat dus in antwoord op je vraag Wie zouden de zogenaamde jong =2e teams moeten vervangen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:05]
Vind ik leuk
HupHolland +3858
zaterdag 16 maart 2019 om 02:15
Leuke fantasie, de waarheid is anders.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 06:32
Dat dacht ik ook toen ze kwamen met dat malle idee om 2e teams te laten instromen in de voetbalpyramide.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1687
vrijdag 15 maart 2019 om 07:55
Van Geel wil dus terug naar vroeger?
Toen hadden de Jong teams zo'n competitie waar helemaal geen hond naar keek. En de niveau verschillen waren inmens.
Tja, oude wijn in nieuwe zakken is dat de uitdrukking?
Vind ik leuk
Isakson +182
vrijdag 15 maart 2019 om 07:56
Martin te veel
Vind ik leuk
Esther +210
vrijdag 15 maart 2019 om 07:57
14 van de 26 uit eigen opleiding.. kan je zien hoe matig die opleiding van Feyenoord is!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:59
Zou dit dan HET EERSTE verstandigste zijn wat ze willen gaan doen ..IK ZOU het iets breder doen ipv JONG ...welke club in deze context een uitbreiding te maken met België
Hebben ze tegenstand .is het aantrekkelijk .is beter om samen het niveau .IETS hkger op re trekken zodaf meer eigen jeugd kan instromen ipv een sleler van 1 tot 5 mil. Voor de minder kapitaal krachtigere clubs
LIJKT mij mooi idee.. goede fv rechten. Wat nu keuken divisie heeft !!
En deze een breder pakket geven met MEER inkomens en meer tv ..niet zo raar eigenlijk !!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 07:59]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:11
Het is net een puzzel. Toevallig vind ik puzzelen wel leuk.

Laten we nou de jeugd eens niet laten spelen om geld. Daar worden ze later al mee dood gegooid.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43201
vrijdag 15 maart 2019 om 08:00
Hier Laat van Geel zien te dom te zijn voor dit vak. Iedere club met een serieuze jeugdopleiding zou mega blij zijn als 75% van zn jeugdelftal doorstroomt naar het 1e elftal. En hij gebruikt dat gegeven om aan te tonen dar her huidige systeem niet werkt😂.

Ik begrijp van geel wel. Een mooie manier, maar wel te doorzichtig en dom, om zijn mega blunder te verdoezelen; Feyenoord had mee moeten doen aan denvoetbalpyramide met een tweede elftal. Dat weet hij nu ook wel.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:01
Coach Henk, spelers o.a. Luuk, Siem, Nigel, Jerry en Frenkie.
Vind ik leuk
WTSGD +1602
vrijdag 15 maart 2019 om 08:03
Van Geel, geef gewoon je fouten toe en donder aub op
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:04
Beter zou zijn dat de jonge ploegen in de keuken kampioen divisie met 2 dispensatie spelers mogen spelen, dus 2 spelers van boven de 23.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:13
En een salaris wat niet hoger is dan 1 ton.

Dat maakt het wat eerlijker.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:13]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:08
Zelf (alweer) de boot gemist
Vind ik leuk
Cantonoy +50
vrijdag 15 maart 2019 om 08:09
Jong Vitesse speelt niet in de KKD...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:16
Ach ... niemand die het wat interesseert.

Zo belangrijk is dat niet.

Het gaat om Ajax, PSV en Feyenoord. En wij maar denken, dat de ere divisie uit 18 teams bestaat.
Vind ik leuk
NvC +8524
vrijdag 15 maart 2019 om 08:16
Graag! Goed plan!
Vind ik leuk
Justin Kees +2712
vrijdag 15 maart 2019 om 08:16
Van Geel probeert goed te maken, wat hij eerder gemist heeft. Dit is een zwaktebod van jewelste..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:18
Je bent nr 55. Kun je niet wat anders verzinnen?

Niemand leest elkaar zijn berichten blijkbaar. Zit je op je werk, of op school?

Je hebt niet zoveel tijd zeker?
Vind ik leuk
Justin Kees +2712
vrijdag 15 maart 2019 om 08:20
En jij hebt tijd te veel over, zodat je alles kunt lezen en steeds met hetzelfde kunt reageren? Ga eens werken man!
Vind ik leuk
ritje +642
vrijdag 15 maart 2019 om 08:19
hallo van Geel kan beter een nieuwe baan gaan zoeken! Inplaats van zichzelf in te dekken? Van Geel heeft schuld aan de miskopen van Feyenoord! Dus simpel? wegwezen !!! mvg ritje
Vind ik leuk
WTSGD +1602
vrijdag 15 maart 2019 om 08:20
Deze grindtegel echt een kwaadaardige tumor die heel Feyenoord heeft overgenomen. Moet zsm hardhandig worden verwijderd voordat de club ten onder gaat aan zijn wanbeleid
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:21
van geel en zijn wijf moeten lekker oprotten bij feyenoord ,met al zijn onzin wat uit hun bek komt
Vind ik leuk
MiloZandt +2045
vrijdag 15 maart 2019 om 08:33
Wees maar trots Martin. Het gaat zo geweldig met feyenoord
Vind ik leuk
Jejoaa +95
vrijdag 15 maart 2019 om 08:34
Omdat ze toen geen geld ervoor hadden om een jong team in te laten stromen. Nu komen ze erachter wat een gemis het is en moet de rest er ook maar voor boeten.
Dat de KKD enigsins oneerlijk is geef ik toe, maar kijk dan ook eens naar de interland periode.

Daarnaast doen de spelers van de jong-teams natuurlijk veel meer ervaring op in de KKD dan in een onderlinge competitie.
De grotere clubs willen hun spelers liever niet verhuren, maar zelf trainen/begeleiden.
Simpelweg omdat een verhuurde speler 0,0 garantie heeft dat hij gaat spelen.

Hierdoor zijn in het verleden al genoeg talenten blijven stilstaan.

Kortom groot gelul van van Geel.
Grote strik voor die man kopen en weg ermee, dan kan Feyenoord weer stappen maken.
Vind ik leuk
WTSGD +1602
vrijdag 15 maart 2019 om 08:36
Alleen in 2013 was geld een excuus. Bij de intreding van de voetbalpiramide in 16/17 was er gewoon genoeg geld
Vind ik leuk
Il Gordo +18587
vrijdag 15 maart 2019 om 09:44
Toen is die twee miljoen aan investering uitgegeven aan loon voor Elia, Berghuis en Jorgensen. Had ie nooit moeten doen.
Vind ik leuk
Jejoaa +95
vrijdag 15 maart 2019 om 10:05
Okee beter gezegd, toen wilden ze er geen geld instoppen.
Hij heeft toen de keuze gemaakt om het in de selectie te stoppen.
Verschil is natuurlijk dat AJAX en PSV deze keuze niet hoefde te maken, deze konden beide opties verbeteren.

Van Geel is echter vergeten waardoor de club successen heeft geboekt, eigen jeugd.

Daarom denk ik dat deze man niet meer op de juiste plek zit. Als je zo diep hebt gezeten als Feyenoord en er met eigen jeugd weer enigszins bovenop bent gekomen, waarom dan dezelfde fout maken als jaren terug?
Vind ik leuk
Retweet +748
vrijdag 15 maart 2019 om 08:35
Zelf de boot gemist en nu moet iedereen maar stoppen....
Die belofte competitie was er al lang maar dat was dus geen meerwaarde. En daarom gingen de jong clubs in de kkd spelen. Denk dat spelers liever in de kkd spelen dan wedstrijdjes tegen "jongclubjes"
Heeft geen aantrekkingskracht.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:38]
Vind ik leuk
BS +1341
vrijdag 15 maart 2019 om 08:35
Van Geel heeft de plank mis geslagen met Jong Feyenoord en wil nu weer een jong competitie opzetten. Wat een mislukking deze man
Vind ik leuk
Topdrie +3938
vrijdag 15 maart 2019 om 08:40
Gewoon een competitie opzetten waarin de reserves van alle clubs tegen elkaar spelen. Zo houden alle spelers hun wedstrijdritme, kan de jeugd zich uitstekend ontwikkelen en kunnen geblesseerde spelers weer langzaam terug komen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:32
Dat zegt hij dus.
Vind ik leuk
Topdrie +3938
vrijdag 15 maart 2019 om 10:09
Grote verschil is dat hij het heeft over een beloftencompetitie en ik over een competitie voor reservespelers. Een Labyad bij Ajax en een Room bij PSV kunnen op deze manier ook wedstrijdritme behouden terwijl jonge talenten zich op een hoger niveau kunnen ontwikkelen
Vind ik leuk
Strijp +14119
vrijdag 15 maart 2019 om 08:45
Gezien het verschil met de jeugd bij met name Ajax, maar ook PSV ten opzichte van Feyenoord, maakt meedoen in de kkd wel degelijk verschil.
Vind ik leuk
Enden +4762
vrijdag 15 maart 2019 om 08:46
Meneer van Geel kijkt in het eigen straatje.
Waarom breken die spelers bij jullie door: jullie hebben geen geld. Welke echte topspelers breken bij Feyenoord door???

Bij AJAX en PSV staan nu echte getalenteerde spelers in/tegen de basis die in de KKD hebben gespeeld
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:49
Ten eerste vind ik het een kut plan,
Ten tweede komt het een beetje zo over, van wij hebben de slag gemist wat betref jong teams in de kkd.
Te zien aan de nu doorstromen talenten bij Ajax en PSV is het een goede keus geweest het wel te doen, en het te blijven doen.
Vind ik leuk
Breezer4u +2309
vrijdag 15 maart 2019 om 08:51
Tja ,hoop eigen jeugd...helaas levert het ook weinig rendement op!
Vind ik leuk
ajaksiet +1265
vrijdag 15 maart 2019 om 08:52
Die heeft hij al JO8-JO9-JO10
Vind ik leuk
Fc uuuuu +374
vrijdag 15 maart 2019 om 08:53
Ze zouden ook een regel kunnen maken voor spelers die bv 2 maanden of langer geblesseerd zijn geweest om die wel te laten spelen om zo wedstrijd ritme op te doen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:53
Martin van Geel deze keer volledig met u eens benieuwd of je idd de andere BVO's ook mee krijgt "back to the basic" hoe het in feite vroeger was.
FR1908YNWA
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:53
Hij heeft gewoon de boot gemist en probeert het op deze manier gewoon te fixen. Je huidige belofte elftal speelt al bijna geen wedstrijden probeer is dat gewoon te regelen. Of nog beter stroom gewoon in de piramide ondanks op een lager niveau maar als je jeugd zo goed is dan komen ze vanzelf in de hogere regionen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:56
Feyenoord is geen partij voor ons
Vind ik leuk
diekertjedap +5429
vrijdag 15 maart 2019 om 08:57
kijk, dat is nou eens een slimme opmerking van van geel.
Vind ik leuk
Hvdp +1847
vrijdag 15 maart 2019 om 08:59
van geel wil de klok weer terugdraaien
feyenoord heeft de boot gemist en wil nu dat de andere clubs een stap terugdoen
bizar!!
laat duidelijk het gebrek aan visie zien bij Feyenoord!!
Vind ik leuk
Muscles +1745
vrijdag 15 maart 2019 om 09:02
Van Geel heeft de boot gemist en gaat nu slim doen? Zoek een oplossing voor revalidatie en blijf weerstand KKD opdoen voor de echte mentale vorming
Vind ik leuk
Sargon +1733
vrijdag 15 maart 2019 om 09:09
De enige echte reden dat Jong elftallen in de KKD divisie spelen is commercie. Fox dacht zo meer kijkers voor de KKD te krijgen en heeft dit min of meer afgedwongen.

Met sportieve redenen heeft het niks te maken. In de oude situatie zijn er volgens mij ook wel eens talenten doorgebroken... van Geel heeft in dit opzicht gewoon een terecht punt.
Vind ik leuk
Bas Bus +160
vrijdag 15 maart 2019 om 09:18
Das een mooie die v Geel.
Dat er 14 jeugspelers doorstromen (waar zijn ze?) is een moetje want hij kan geen spelers kopen.
En waarom denk je staat Feyenoord op 15 en 17 ! punten achterstand op ajax en psv ?
Komiek!
Vind ik leuk
Jordaan +1200
vrijdag 15 maart 2019 om 09:23
Ongelofelijk!! Omdat hij zelf er niet in is gestapt, en nu ziet dat al jaren bijvb de talenten van Ajax en Psv zich prima hebben ontwikkeld in de Jupiler/KKD
Dat de weerstand beter is, dat het ook aantrekkelijker is voor gehaalde talenten de entourage in de stadions meer sfeer dan tussen Jong elftallen. De talenten ontwikkelen zich goed!
vGeel had daar gewoon in mee moeten gaan! Inplaats van de zoveelste subtop aankoop voor een aantal miljoen met zijn geringe netwerk had hij daarin moeten mee gaan, twee keer de kans had hij!
En nu het goed gaat bij Ajax en Psv, zelfs veel meer talenten bij Psv die doorbreken dan bij Feyenoord, en ook nog is talenten met veel kwaliteit. Wilt nu meneertje Geel die Feyenoord al jaren tegenhoud in alles! Een aparte jong competitie en de overige Jong elftallen in de KKD moeten daar ook aan mee doen? Haha wat denkt hij wel niet? vGeel die geen visie heeft wat bij een topclub hoort. Ja laten we eerst Advocaat proberen een tussenjaar, ow dan vGaal die met zijn narcistische trekjes vast bij Feyenoord past want ik vGeel pas hier ook niet dus waarom niet, ow nou geen overbrugging trainer dan maar Stam voor de toekomst! Logische stappenplan was dat weer...

vGeel waar Feyenoord nooit de juiste stappen vooruit mee kan maken, met hem kan je nooit dichterbij Ajax en Psv komen, en algemeen directeur De Jong die hem steunt en met een flauwekul argument kwam bij studio voetbal, ja vGeel heeft heel veel miljoenen voor ons verdiend met transfers?
A: Veel spelers zoals Pelle was helemaal niet zijn verdienste.
B: veel spelers uit de eigen jeugd zoals Karsdorp, Kongolo enz wat geld opleverde de verdienste van de opleiding van Feyenoord!
Dus De Jong, dat lijstje met verdiende miljoenen daar mag je vGeel hoogstens 30% de lof voor geven, de overige 70% niet zijn verdienste en wat deed hij met al het geld, veel spelers uit zijn netwerk zijn geringe netwerk veel subtop niveau die nu rondlopen met weinig restwaarde.
Met vGeel kan je geen continuïteit hebben in de top als topclub! Gebrek aan visie gebrek aan netwerk, gebrek aan kunde
Top hoe hij Feyenoord met Gudde weer terug hielp maar daarna had hij weg moeten gaan!

Dus lachwekkend dat deze man met al zijn fouten, en zijn makke om een topclub naar het volgende niveau te brengen, lachwekkend dat één van de grote fouten geen jong elftal in het prof voetbal, dat hij nu met een jong elftal competitie aankomt waar o.a Ajax en Psv die blij zijn wel aan het langer termijn hebben gedacht voor hun talenten, dat we dat nu gaan terug draaien?
Haha dit bewijst maar weer de naïeve onkunde van vGeel..

Rivaliteit oké!
Maar ik gun Feyenoord geen vGeel die de club in alles tegenhoud! Liever een sterker top 3 waar o.a AZ met goed beleid ook door een hele goede opleiding daar dichter tegenaan komt!

Ik als Ajacied ben echt klaar met vGeel die het voor het zeggend heeft bij Feyenoord, als Ajacied gun ik Feyenoord iemand die de club verder kan brengen!
Met een groter netwerk, en iemand die scouts kan aansturen omdat die zelf daar veel ervaring in heeft en steeds oog heeft voor talent! Wie? Ted vLeeuwen!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:25
Moeten we denk ik niet willen. Ik zie liever het einde van de periodekampioenen. De laatste plaats in de ED rechtstreeks degraderen, de kampioen in de KKD rechtreeks promoveren en dan een nacompetitie tussen plek 16, 17 (ED) en 2, 3 (KKD). Hetzij hier 'jong' ploegen bij zitten..
Vind ik leuk
sapuAFCA90 +229
vrijdag 15 maart 2019 om 09:27
Hahahaha!!!! Next topic!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:37
Sorry van Geel je hebt de boot gemist .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 09:37]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:39
Eerste kerr dat van geel ietsgoed van plan is te depen
Vind ik leuk
Mari +12491
vrijdag 15 maart 2019 om 09:41
Feyenoord heeft de boot gemist en nu komt Geel zijn falen verdoezelen
Hij wil iets bedenken dat er al is: de KKD.
Het enige dat een probleem vormt is de leeftijdgrens, die is ingevoerd.
Kleine clubs vrezen dat ze tegen de grotere clubs dan kansloos zijn.
Maar zoals we weten: je bent nooit kansloos.
Vind ik leuk
HanV +5477
vrijdag 15 maart 2019 om 09:44
Maar jong Feyenoord kan dit jaar toch promoveren naar de derde divisie? In de kampioenspoule lijkt het er niet op, 3 uit 3, maar toch maar 1 verliespunt meer dan de koploper. Ik begreep dat er 2 of 3 zouden promoveren.
Best kans dat de doorstroom vanuit de 2e divisie naar de KKD-divisie wel kan voor een jong-team ten koste van een ander jong-team, want het aantal jong-teams kent per divisie een maximum.
In theorie zou jong Feyenoord over ruim 2 jaar in de KKD kunnen spelen.
Vind ik leuk
Tienus +1456
vrijdag 15 maart 2019 om 09:44
Logisch dat hij dat wil. Hij heeft de boot gemist. Ajax, PSV , AZ en Utrecht niet! Voor de talenten een goede leerschool. Overstap van jong naar eerste elftal wordt zo een stuk kleiner
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:49
Tuurlijk, van geel wel. Hij probeert het nu maar op deze manier... Want met het huidige jong zitten tussen wal en schip... die spelers hangen er bij hun nu maar bij. Op een enkeling na die mee mag met het 1e.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:01
Ja mooi zo! #stopdebeloften
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:07

Haha dit is zo mooi. Feyenoord krijgt (na toch nog meerdere keren proberen) hun jong team niet meer in de KKD omdat ze er te laat achter zijn gekomen dat dit wel een ideale leerschool is voor de jonge jongens. Alleen nu is er geen ruimte meer voor Feyenoord. En nu gaan doen alsof het helemaal geen wenselijke situatie is dat jonge jongens van Ajax en Psv in KKD spelen, omdat ze zelf een sterkere competitie nodig hebben. Er is zo ontzettend makkelijk door deze onzin van v. Geel heen te prikken.

Ze hebben zo een grote haven en toch hebben ze de boot gemist.

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:18
Van Geel zoekt naar excuses voor zijn herhaaldelijk falen. Hij heeft keer op keer verzuimt Feyenoord in de voetbalpyramide te krijgen waardoor de talenten van Feyenoord op een doodspoor raken. De KK competitie is het beste wat jonge spelers kan overkomen. Talenten als Justin Kluivert, De Ligt, Malen, Bergwijn en ga zo maar door hebben daar veel baat bij gehad. In een jong competitie zullen ze nauwelijks weestand krijgen omdat ze dan weer gaan spelen tegen de spelers van hun leeftijd en mentale rijpheid waar zij al hun hele leven tegen spelen. In de KK competitie spelen ze tegen mannen van 26, 27, die misschien voetballend minder zijn maar mentaal veel rijper zijn. Die een grotere overlevingsdrang hebben, want ze spelen bijvoorbeeld voor een nieuw contract en hebben een vrouw en een kind van 2 jaar thuis, waar ze voor moeten zorgen. Zo iemand benadert het voetbal totaal anders dan een jochie van 19. Die benadering dwingt dat jochie tot het uiterste en dat is wat hem beter maakt, en niet weer spelen tegen jochies van 19 waar je vanaf de u9 tegen speelt.
Vind ik leuk
deltiaan +1426
vrijdag 15 maart 2019 om 10:26
wat een super dom gelul Steven 1970 Martin van Geel heeft gewoon groot gelijk nu is het gewoon competitie vervalsing een voorbeeld alleen al ajax de ene keer een sterk elftal gelang de tegenstander , en de andere keer een zwak elftal
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:48
Beste Deltiaan,
Dat iemand een andere mening is toegedaan dan jij maakt de mening van de ander nog niet dom. Verder vraag ik mij af of jij ooit op niveau hebt gevoetbald, of überhaupt hebt gesport. Over het hele seizoen bekeken zal iedere club ongeveer evenveel pech als geluk hebben. Nederland is en blijft een klein land, dus de ontwikkeling van talenten dient centraal te staan, wil je af en toe nog wat uitschieters hebben zoals Ajax bijvoorbeeld die nu heeft in de CL. Spelen in de KK Divisie draagt heel veel bij aan de ontwikkeling van talenten en niet weer spelen tegen Pietje of Klaasje waar je al jaren tegen speelt. En als je dat competitievervalsing wil noemen, dan neem ik dat voor lief, want ik vind talent ontwikkeling net iets belangrijker.


PS
Mocht je hierop reageren, dan hoop ik dat je instaat bent dit te doen met behoud van alle fatsoen.
Vind ik leuk
deltiaan +1426
vrijdag 15 maart 2019 om 10:22
Martin heeft groot gelijk
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:31
Hahaha... Martin van Geel wil weer terug naar het verleden...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beloften_Eredivisie_(voetbal)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:39
Hahaha dit zegt die omdat die nagelaten heeft om jong Feyenoord in de keuken kampioen devisie te laten spelen. Hij spartelt als een vis op het droge.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:39]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:40
@Service Crew Ga maar even na waar Barcelona B speelt.
Vind ik leuk
Och jeh +2532
vrijdag 15 maart 2019 om 10:59
Top, zijn we in een keer af van het gedrocht KKD, want dat slaat nog steeds nergens op
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:12
Als directeur moet je toch tenslotte de belangen van je eigen club behartigen, in dat opzicht snap ik meneer van Geel wel. Hij kan zich alleen beter op zijn eigen club gaan focussen dan voornamelijk Ajax en PSV in het harnas spelen.

Dit zal op lange termijn ook geen goed doen voor het Nederlands voetbal. Al die andere belofte elftallen die niet in de KKD zitten bieden nauwelijks weerstand tegen de belofte elftallen die momenteel wel in de KKD zitten. De brug is voor deze spelers veel te groot en dan al helemaal voor de belofte elftallen van Ajax en PSV en AZ, waarvan ook nog eens het eerste Europees spelen. Dit komt alleen maar ten goede van de ontwikkelingen van de spelers. Denk aan het Nederlandse voetbal, waar men jaren lang klaagde dat het zo dramatisch ging. Nederland heeft twee teams die structureel mee kunnen doen aan de subtop en zelfs een mooi staaltje werk kan laten zien tegen de top van Europa. Hoe dichter men bij de Europese top zit hoe meer inkomsten er automatisch ook in de Eredivisie zal gaan binnen stromen. Dus ook voor Feyenoord die uiteindelijk het stadion kan betalen en investeren in eigen jeugd ipv te investeren in hoopjes lucht uit kramen!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 11:14]
Vind ik leuk
Donnygo +4960
vrijdag 15 maart 2019 om 11:29
Shit ik heb de boot gemist, ik maak een 'nieuw' plan misschien trappen ze erin.

Dus hij wil terug naar de opzet van 15 jaar geleden, iets waaruit bleek met onderzoek dat het aangepast moest worden om meer weerstand te kweken, maar Van Geel wil dat weer terug?
Vind ik leuk
jari_ +903
vrijdag 15 maart 2019 om 11:48
Maakt Van Geel nou van Feyenoords probleem het probleem van andere clubs?
Vind ik leuk
rinirat +3541
vrijdag 15 maart 2019 om 11:52
Who the fuck is v Geel.... man die overal 10 jaar achter loopt..
Vind ik leuk
Martinn +73
vrijdag 15 maart 2019 om 12:12
Wat een pleuriszooitje maakt die vent er van zeg
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:24
Laat die van Geel ze eigen nou bij Feyenoord houden waar die al verziekt voor de suportes.
En net zo bij hand gaan doen .
Net als die bij de handje van Bommel 🐎
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:26
Laat die van Geel ze eigen nou bij Feyenoord houden waar die al verziekt voor de suportes.
En niet zo bij hand gaan doen .
Net als die bij de handje van Bommel 🐎
Vind ik leuk
FRChamp +1172
vrijdag 15 maart 2019 om 15:13
Topplan, Martin!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:46
Feyenoord kan niet meer aanhaken bij de beloftes van andere clubs dus probeert Van Geel dit. Ik heb het nare voorgevoel dat dit het begin van het einde is voor Feyenoord. Ze hebben dus geen jong talent meer en ze hebben het geld niet om goede spelers te kopen.
Vind ik leuk
hollister +762
vrijdag 15 maart 2019 om 17:03
Van geeltje probeert zijn hachje te redden.. kansloos vrees ik
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:58
Die spelers van Feyenoord die aan Dordrecht verhuurd zijn voetballen toch al in de KKD. Niet zo zeuren Martin, we hebben je wel door.
Vind ik leuk
meloen87 +805
vrijdag 15 maart 2019 om 18:59
Hij heeft het helemaal verknald bij Feyenoord, en nu komt hij met deze onzin aanzetten. Probeert zijn eigen fout op te lossen, door het te verzieken voor andere teams. Dat hij dat durft te roepen, echt bizar gewoon. Gewoon niet meer te geloven wat hij allemaal roept, alles wat hij zegt is gewoon kul.
Vind ik leuk
Panna +53
vrijdag 15 maart 2019 om 22:22
Als hij zich nu eens druk maakte om Feyenoord ipv een oud idee van stal halen. Deze man is een expert in het draaien. Puur even de aandacht van kijk mij nu een goed idee hebben. Terwijl hij De mooie club Feyenoord naar de verdoemenis helpt. Wat een pluche zitter. En echt geen moeite doen voor Feyenoord griezellll
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:09
Wat een slecht verhaal. Van Geel heeft de boot meerdere malen gemist en nu krijg je dit! Gewoon naar je eigen club kijken en volgend jaar lekker strijden om plek 10 tot 15 😂
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 09:17
Top idee,gelijk doen volgend seizoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws