KNVB deelt straf uit: 62-jarige amateurtrainer voor vijf maanden geschorst

KNVB deelt straf uit: 62-jarige amateurtrainer voor vijf maanden geschorst

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 17:10vr 15-03-2019 om 17:10

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 17:41vr 15-03-2019 om 17:41

De KNVB heeft Ron van Niekerk voor vijf maanden geschorst. Dat meldt Het Parool. Van Niekerk zou zich als trainer van Argon racistisch hebben uitgelaten over enkele spelers, waardoor hij door de amateurclub ook op non-actief is gesteld.

Van Niekerk uitte zich in een competitieduel van Argon racistisch tegenover spelers van de tegenpartij, zo verklaarden meerdere spelers van Argon. Daardoor wilden zij niet meer met de trainer samenwerken en eisten ze zijn vertrek. Van Niekerk zou ook op de training spelers racistisch hebben bejegend. Door alle commotie in de media besloot Argon om de trainer opzij te zetten. 

Volgens Het Parool is Van Niekerk voor vijf maanden geschorst. De KNVB heeft onderzoek gedaan naar de gebeurtenissen en heeft de 62-jarige Amsterdammer deze week een voorstel gedaan, dat geaccepteerd is. Door de schorsing mag Van Niekerk geen enkele functie bekleden in de voetballerij.

Lees ook: 'Racistische' amateurtrainer alsnog ontslagen: 'Een onwerkbare situatie'

Lees meer over:EredivisieArgon

Poll

Een terechte straf?

(572 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 17:10
Mag wel langer.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 17:15
Strafrechtelijk vervolgen die walgelijke vent
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:16
En mensen zeiden hier dat et overdreven was...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 17:17]
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 17:20
Als spelers toegeven dat hij het heeft gezegd en hij zijn eigen spelers heeft geschoffeerd met racistische uitlatingen dan is dat niet overdreven lijkt mij
Vind ik leuk
4everfcu +5305
vrijdag 15 maart 2019 om 19:48
hij geeft zijn mening in een vrij land mag dat behalve in het zgn vrije nederland.
Vind ik leuk
Och jeh +2434
vrijdag 15 maart 2019 om 17:17
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:56
Waar was jij dan bij en weet jij wat er in het verleden allemaal gebeurd is. Zo te zien niet want anders had je niet zo belachelijk gereageerd.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
zondag 17 maart 2019 om 11:20
jij weet dat blijkbaar wel allemaal toch?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:04
Feyenoord draagt toch ook 1 ster? 🤔🤔
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:17
Dramaqueen
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 17:23
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:45
Nee, dat kan jij weten xD Je noemt hier mensen al racist zonder racistische uitlatingen, en dan "gelijk rapporteren" erbij zetten 😂 Hoe zielig ben je dan? Ik noem je toch ook niet gelijk een homofoob voor geen reden?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 17:45]
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 17:47
Lees zijn uitlatingen maar halve tamme
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:14
Heb ik al gelezen. Maar ja, hoe zou jij dat kunnen weten? Oh ja, natuurlijk, jij weet alles 😂
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:15]
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 18:17
De media heeft hier genoeg aandacht aan geschonken en spelers zijn aan het woord geweest ....vol in beeld en anoniem
Maar bagatelliseer het maar dat maakt jou een hele stoere jongen👍
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:21
Je gaat er gelijk van uit dat ik niks van dit weet. Ik weet er genoeg over, ik vind het overigens ook zwak van die trainer, maar strafrechterlijk vervolgen... kom op. Laten we eerst eens Polen in de bak gooien die families dronken doodrijden.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 18:32
Daar ga je al weer... waarom precies de Polen? ik denk dat iedereen de bak in moet die zoiets doet... wie het ook is....ras of geloof
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:36
Had je het niet meegekregen? Een Pool die een heel gezin had doodgereden terwijl ie dronken was kreeg taakstraf... met Polen verwijs ik ook meer naar hem. Had wat duidelijker moeten zijn. Maar je hebt daar zeker gelijk over. Ik zie alleen niet in waarom we wel een gozerd de bak in moeten gooien die een handvol racistische uitlatingen heeft gemaakt zonder fysieke gevolgen, en niet een ander die een gezin doodrijdt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:37]
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 18:43
Ik had het over strafrechtelijk vervolgen dat hoeft geen gevangenis straf te zijn dat kan net zo goed een taakstraf zijn maar dat is aan de rechter daar ga ik niet over
Ik heb het er niet over gehad dat die de bak in moest
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:49
Mwah, vind ik al wat logischer, maar opnieuw, voor een handvol racistische uitlatingen... die man wordt nooit meer trainer. Dat lijkt me al prima genoeg.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 18:55
Dat is jouw mening dat mag... en je mag van iedereen zeggen wat je wil in Nederland maar racistische uitlatingen staat een straf op en dat is niet meer dan logisch.....je mag zeggen wat je wil maar heb wel respect voor diegene wat hij ook is of waar die ook vandaan komt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:53
Paspoort afpakken en ergens op een onbewoond eiland droppen deze idoot van een zgn trainer.
Vind ik leuk
kwartje50 +1235
vrijdag 15 maart 2019 om 17:52
Racistisch, hahaha Wola jij niet mag zeggen

Dupe van Mark Rutte zijn systeem.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:45
Stem FvD!
Vind ik leuk
Feye1908 +9095
vrijdag 15 maart 2019 om 19:34
Als hij inderdaad rasistisch is geweest moet je hem gelijk levenslang schorsen en strafrechtelijk laten vervolgen.
Vind ik leuk
rexxo +11252
vrijdag 15 maart 2019 om 17:11
Veel te weinig, had wel iets meer mogen wezen.

Die club maakte zich in eerste instantie ook belachelijk, met die pappen en nat houden maatregelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 17:12]
Vind ik leuk
The Iceman +16164
vrijdag 15 maart 2019 om 17:12
Hij is toch nog steeds enkel op non-actief gesteld?
Vind ik leuk
rexxo +11252
vrijdag 15 maart 2019 om 17:15
Het was een soort PVDA afhandeling, slap gedoe.

Als de hele selectie niet meer wil, want het was bewezen dat hij heeft gedaan, moet je als bestuur meteen keihard optreden.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
vrijdag 15 maart 2019 om 17:19
Ja snap ik, maar hij is iig niet ontslagen. Is juridisch waarschijnlijk ook moeilijk om iemand op staande voet (dus zonder ontslagvergoeding) te ontslaan als zijn enige gedocumenteerde vergrijp het roepen van ‘Ga je wassen, zwarte lul’ is, maar dat ze hem bij de selectie hebben weggehaald is idd het minste wat ze konden doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 17:19]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 02:00
Of gewoon alle spelers eruitpleuren 😂🤣

Geintje hoor rascisme is zo triest maar zo zijn de oudjes in nl nou eenmaal
Vind ik leuk
NvC +8476
vrijdag 15 maart 2019 om 17:17
Idd, je kan jezelf niet zo laten gaan. 5 maanden is wel slap.
Vind ik leuk
PickNikker +225
vrijdag 15 maart 2019 om 17:12
Die man is gewoon zwart gemaakt!
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
vrijdag 15 maart 2019 om 17:23
Levenslang had ie moeten krijgen
Vind ik leuk
PickNikker +225
vrijdag 15 maart 2019 om 17:54
Overdrijf niet zo.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
vrijdag 15 maart 2019 om 17:54
Gelul tamar, hoe kan je nou over iets oordelen je bent er niet eens bij geweest man. Overdreven gedoe allemaal.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 17:14
Half jaartje?
Begin van het nieuwe seizoen kan hij doorgaan bij een andere club..
Meestal zijn teams met alleen blank-Nederlanders bijna altijd degradatiekandidaten.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 17:22]
Vind ik leuk
stratumseind +195086
vrijdag 15 maart 2019 om 17:16
Bij psv spelen anders 8-9 nederlanders wekelijks en die gaan echt nie degraderen.................
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:18
Zeker maar als er Europees een mogelijkheid was voor degradatie dan waren jullie wel een hele goede kanshebber :-)
Vind ik leuk
stratumseind +195086
vrijdag 15 maart 2019 om 17:20
dat zou bij jullie niet anders zijn als je ook met 9 nederlanders aan zou treden........
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 17:23
Haha foutje🙃
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 17:22
Ned-blank haha.
Vind ik leuk
AZVork +2011
vrijdag 15 maart 2019 om 17:31
Je bent aan het discrimineren nu. Of als je neerbuigend over een blank elftal bent mag dat wel zeker.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 17:32]
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 17:33
Deze trainer heeft de pik op negers. Snap je mijn sarcasme niet👍
Ben ik dan niet blank of Nederlander👀
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 17:34]
Vind ik leuk
AZVork +2011
vrijdag 15 maart 2019 om 18:12
Geen idee. Als jij het zegt is dat zo
Vind ik leuk
FRFC'08 +83
zaterdag 16 maart 2019 om 09:11
Dat klopt, een autochtoon die iets zegt is meteen de Sjaak, maar andersom word niet over geluld,... Worden vaak genoeg gediscrimineerd in ons eigen land, maar wij gaan er gewoon niet zo "Sylvana" mee om, het gaat allemaal veel te ver,... Op iedere fucking slak word een halve kilo zout gegooid, die man heeft een Antilliaanse schoonzoon en kleinkind, waarmee hij een goeie band heeft, dus vraag me af of het echt een heel erg racistische opmerking is geweest, of of dat het gewoon weer allemaal buiten proportie word overdreven
Vind ik leuk
AZVork +2011
zaterdag 16 maart 2019 om 09:13
Helemaal gelijk heb je.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 16 maart 2019 om 03:25
Behalve Ajax dan.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:16
Ben benieuwd wat die 32% denkt die het geen terechte straf vindt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:20
Die denken wss dat ze niet genoeg info hebben om te oordelen
Vind ik leuk
FRFC'08 +83
zaterdag 16 maart 2019 om 09:16
Juist! Als je tegenwoordig het woord wit, zwart bruin of wat dan ook zegt, is iedereen in shock! Je kunt alleen een samenleving creëren door enigsinds verdraagzaamheid, toch? Wit, bruin, zwart wat dan ook, verdraag gewoon eens iets van elkaar, en als iemand te ver gaat, spreek je diegene erop aan en zeg je dat je dat niet prettig vind, als het dan weer gebeurt, dan kun je mss eens overwegen stappen te ondernemen,...
Vind ik leuk
henkmeijer +3365
vrijdag 15 maart 2019 om 18:24
Nou misschien dat ze de straf te laag vinden.........
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:17
Schorsen die vent voor ze leven idioot, en dat bij me oude club man man
Vind ik leuk
The Iceman +16164
vrijdag 15 maart 2019 om 17:20
En dat voor iemand die een jaar het mooie Ajax-shirt heeft mogen dragen en in Grozny assistent was van Gullit.
Vind ik leuk
jopie1231 +63
vrijdag 15 maart 2019 om 17:19
Als zijn eigen spelers gelijk hebben... voor het leven schorsen, de onbenul
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:20
Slaat helemaal nergens op! Lijkt mij een hele degelijke man! Is ook geen bewijs ofz! Ik word ook zo moe van alles, maar met racisme te bestempelen. Die uitspraak in de wedstrijd is geloof ik helemaal niet gebeurt en die uitspraak tijdens de training was bedoeld als grapje... Echt belachelijk!
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 17:27
Het is nationale slaapdag,ga effe liggen en dan kom jij terug met een betere verklaring.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:48
Wat is een grapje?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:54
Dat hij zei dat hij in een racistische bui was, dus daarom moesten alle zwarten opruimen.. Dat zijn natuurlijk gewoon grappen, daar hoeven we niet zo hysterisch over te doen. Die uitspraak in de wedstrijd kan je niet maken, maar volgens mensen die daar bij stonden is dat helemaal niet gezegd.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:46
Dus als ik zeg, dat alle Joden gek zijn.

Dan krijg ik geen commentaar en dan kan iedereen daar vreselijk om lachen.

Nou ... dat zal mij benieuwen dan.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:25
Geloof niet dat er ook nog maar een club aan hem begint
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:33
5 maanden belachelijk laag. Zo een triest geval moet nooit meer op de velden kunnen acteren. 62 jaar en nog zo vol haat zitten. Oude NSB er.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:42
En nu ook dezelfde straffen geven in het betaalde voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:47
Hoe lang zouden ze Wilders kunnen schorsen dan?

25 jaar?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:52
Voor onbepaalde tijd ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:56
Niet...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:44
Dat is best kort.

Kan het niet een minuutje langer?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:03
Nou ja ook een korte vraag van hoe lang ze Wilders zouden moeten schorsen.. Ze kunnen beter Jesse Klaver van GL (Grote Leugen) schorsen met al zijn leugens en ook die Robot van D666.. ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:04]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:47
Vind ik eerlijk gezegd nog vrij kort voor racisme, al weet ik niet precies wat er is gebeurd..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:07
Dit is gewoon makkelijk scoren in de media, amper wat gezegd, althans niet iets wat spelers onderling ook niet dagelijks roepen.
Waarschuwing was voldoende geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:35
Inderdaad levenslang schorsen.
Vind ik leuk
Blac-ca +561
vrijdag 15 maart 2019 om 20:37
5mnd KNVB als dit een statement is nou dan is de bond mij n lachertje zeg
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 16 maart 2019 om 03:35
Jeetje, waar gaat dit over?

Het 'grappige' is dat hier zoveel mensen vinden dat hij bestraft moet worden, maar zelf niet eens weten waarom.

Het lijken de middel-eeuwen wel
Vind ik leuk
Ben +187
zaterdag 16 maart 2019 om 09:37
Ik weet niet wat hij allemaal heeft gezegd, maar elke vorm van racisme is verwerpelijk....
Vind ik leuk