Neres: 'Denk niet dat ik nu hier was als ik naar China was gegaan'

Neres: 'Denk niet dat ik nu hier was als ik naar China was gegaan'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 22:28ma 18-03-2019 om 22:28

David Neres meldde zich maandag voor het eerst bij de nationale ploeg van Brazilië, waar hij Vinicus jr. van Real Madrid vervangt. Een paar maanden geleden kon de Ajacied naar China verkassen. Als die transfer was doorgegaan, had Neres niet meer op een oproep van de Braziliaanse bond gerekend.

"Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik hier nu was als ik naar China was gegaan", vertelt Neres op een persconferentie, geciteerd door Maisfutebol. "Ik hoefde niet lang na te denken toen ik de oproep kreeg. Natuurlijk hoopte ik altijd al dat ik opgeroepen zou worden, zeker toen ik meer begon te spelen bij Ajax. Het was nooit iets waar ik veel aandacht aan besteedde. Ik focuste me op Ajax en wilde er gewoon klaar voor zijn als ik me mij Brazilië mocht melden."

Ajax zit nog in de kwartfinales van de Champions League na het uitschakelen van Real Madrid. "De Champions League heeft Ajax beter op de kaart gezet", zegt Neres. "Zeker nadat we Real Madrid hebben uitgeschakeld."

Nu moet er afgerekend worden met Juventus. "We spelen al voor een langere tijd goed. Laten we opnieuw voor een wonder zorgen. We moeten net zo spelen als tegen Bayern München, Benfica en Real Madrid. Juventus is een geweldig team. We moeten spelen zoals we kunnen."

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 22:29
Onze topper!!

Hij heeft het verdiend!

[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:30]
Vind ik leuk
FSCeara +9571
maandag 18 maart 2019 om 23:30
Neres is een prima speler maar niet voor het nationale elftal. misschien wel als hij nog beter word. Hier heeft me iedereen gevraagd of ik wist wie hij was en hoe hij speelde. Ik heb gezegd wat ik iedereen zeg , een prima speler maar nog niet goed genoeg voor het nationale team. beetje vergelijkbaar met wout weghorst. wout wie ? was het antwoord. dat dus...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:32
Je weet nooit hoe hij zich ontwikkelt met nog betere spelers om hem heen. En na die wedstrijd tegen Real weet men wel wie hij is hoor ;-)
Vind ik leuk
FSCeara +9571
maandag 18 maart 2019 om 23:37
Vriend , ik woon al jaren in Brazilië. en echt niemand weet wie hij is. Hij heeft een paar goede wedstrijden gespeeld maar is nog lang niet van het niveau voor het nationale team hier. Zoals ik zei echt een goede speler voor de eredivisie en als hij zich doorontwikkeld in de toekomst misschien wel. maar momenteel echt niet. van dit soort spelers lopen er hier in eigen land echt genoeg rond.
Hij heeft goede keuze gemaakt om naar Ajax te gaan en zich in de kijker te spelen maar is niet zo geweldig dan de eerdere Brazilianen die in Nederland kwamen voetballen. of wil je me gaan wijsmaken dat hij van het niveau Ronaldo of Romario is ?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:41
Lkkr hoor Brazil als thuisbasis!

Nee maarja Brazil is ook groot he...kijk maybe waar jij vandaan komen kennen ze em niet maar heeft zich internationaal wel laten zien...

En Neres beter dan Romario of Ronaldo? 😆😆😆 Waarom kom je met zulke tonto vergelijkingen caralho 🙊🙊
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 23:41]
Vind ik leuk
FSCeara +9571
maandag 18 maart 2019 om 23:45
hahaha Ik woon zelf in Fortaleza, maar vrienden uit Rio, Bahia etc vragen me ook omdat ze wel weten dat hij in NL voetbal.
Ik vang hem niet af want ik heb 2 jaar geleden gezegd dat Ajax echt goede speler binnen haalt. En ja heeft zich internationaal wel laten zien zoals elke speler van Ajax maar ook daar kennen ze bijna geen spelers van, wel van vroeger.
eu falar verdade !
Ik hoop dat hij het goed doet in de interlands maar begrijpen doe ik de keuze ook niet echt.

Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:46
Hoe is het met die xoxota daar gesteld?
Vind ik leuk
FSCeara +9571
maandag 18 maart 2019 om 23:50
hahahaha.... daar is het hier altijd prima mee.
Ben al wat jaren getrouwd en houdt me daar niet zoveel meer mee bezig..... andere dan.
Ik hoop voor je dat het nog goed gaat komen bij jullie dit seizoen maar ik zie het donker in.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:52
Als Ajax geen kampioen wordt, dan verhuis ik naar Brazil maat ;-)
Vind ik leuk
FSCeara +9571
dinsdag 19 maart 2019 om 00:04
Dan begin maar alvast te plannen. Maar als Ajax met deze sellectie geen kampioen word hebben ze gewoon gefaald. En hoe Noordelijker je komt hoe heter de xoxota ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:21
Hahaaaaaa
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1359
maandag 18 maart 2019 om 23:41
Als je Carvanjal zoek speelt kerel dan heb je zeker enigsinds potentie
Vind ik leuk
FSCeara +9571
maandag 18 maart 2019 om 23:48
mensen .. zet aub de Ajax bril even af. het is een prima speler in de eredivisie maar er lopen in Europa wel betere spelers rond.
En als je Bram van Polen niet voorbij komt dan heb je niet echt potentie. Real hebben jullie verdiend gewonnen ondanks dat mijn Real dit jaar het slechtste Real van de afgelopen 20 jaar is qua spelers en vorm.
Vind ik leuk
Emnu +8288
dinsdag 19 maart 2019 om 01:08
Je weet zeker dat je niet de voorzitter van de Nederlandse RM fanclub bent?

Ook zo zuur dat elk compliment het cynisme vanaf droop.
En lekker populair doen dat Neres maar kut is en niet bij de selectie hoort, jammer joh, hij zit er gewoon bij.
Vind ik leuk
FSCeara +9571
dinsdag 19 maart 2019 om 04:38
hahahaha, nee man. helemaal niet Cynisch.
Het gaat erom dat Neres een prima speler is en Ajax echt verdiend van dit Madrid heeft gewonnen met heel goed spel.
Maar is noch lang niet zover als Coutinho etc. die kan daar wel heen groeien. en je mag me geloven of niet dat hier weinig tot geen mensen Neres kennen. Ik hoop dat hij voor de nationale ploeg zijn visite kaartje afgeeft.
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1359
dinsdag 19 maart 2019 om 08:04
Ik kan je vertellen dat weinig mensen in Brazilië de Braziliaanse Ronaldo kende voordat hij naar Eindhoven kwam. Ik kan je vertellen dat weinig mensen Messi kende in Argentinië voordat hij zijn debuut maakte bij Barcelona. Zo gaat dat nou eenmaal als men vroeg vertrek naar de andere kant van de wereld.
Vind ik leuk
FSCeara +9571
dinsdag 19 maart 2019 om 11:52
Klopt inderdaad.maar die 2 zijn ook pas na een tijd in het nationale elftal opgenomen en niet na een paar goede wedstrijden. Dat is ook wat ik bedoelde. Beide zijn niet meteen na de eerdte goede europese wedstrijd opgenomen. Daarnaast waren in die jaren Ajax en PSV europese topclubs en nu is dat wel anders.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4963
dinsdag 19 maart 2019 om 07:24
Kijk hehe, fijne reactie man. Succesc de laatste weken!
Vind ik leuk
Nilsinno +1028
dinsdag 19 maart 2019 om 07:19
Blijkbaar goed genoeg volgens de bondscoach die toch keuze zet heeft
Vind ik leuk
Futre +5381
dinsdag 19 maart 2019 om 07:28
In welke stad woon je?
Vind ik leuk
FSCeara +9571
dinsdag 19 maart 2019 om 11:53
Woon nu in fortaleza maar heb hiervoor 2 jaar NAtal gewoond.
Vind ik leuk
Futre +5381
dinsdag 19 maart 2019 om 15:26
Lekker hoor. Ik heb veel gesurft in Recife voordat ze die kutgolfbrekers neerplempten.
Vind ik leuk
FSCeara +9571
dinsdag 19 maart 2019 om 19:00
Hier is surfen redelijk maar staat altijd behoorlijk wind.voor kitesurfen is cumbuco echt super en is maar 20 minuutjes buiten de stad.ik woon aan de andere kant waar ook goed kitesurfen is maar nog minder bekend. Check anders eens lagoa da urau
Vind ik leuk
Futre +5381
dinsdag 19 maart 2019 om 23:21
Thanks.
Vind ik leuk
Niels92 +39224
maandag 18 maart 2019 om 22:29
Leuk dat Neres is opgeroepen, het is hem gegund :)
Vind ik leuk
Rondebal +1123
maandag 18 maart 2019 om 22:38
Sjonge jonge jonge, alleen maar met de Cl bezig! Zet dat kampioenschap toch eens op nr 1!!
Vind ik leuk
Johan59 +1272
maandag 18 maart 2019 om 22:39
Hoe heet jullie buiten speler ook al weer?
Vind ik leuk
035 +1105
maandag 18 maart 2019 om 22:40
Volgens mij was dat Willy. :-)
Vind ik leuk
Johan59 +1272
dinsdag 19 maart 2019 om 11:30
Dat is toch de buurvrouw
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:42
Zal hij daar een keer wel zijn ogen volledig openen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:57
Ondanks dat ik vaak grappen over hem maak zoals lijmkluivert en dopehead
Heeft ie dit zeker weten verdient
Als ten hag hem liet spelen i.p.v. Huntelaar of dolberg die allebei niets presteren dit seizoen, was ie misschien gewoon geselecteerd voor Brazilië zelfs als Mazroui Vinicius niet blesseerde

Werkt lekker die gegarandeerde basisplaatsen om Susan en hakima tevreden te houden
Vind ik leuk