Oefenpotje PEC en De Graafschap wordt doelpuntenfestijn; speciale rentree Koppers

Oefenpotje PEC en De Graafschap wordt doelpuntenfestijn; speciale rentree Koppers

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 14:15do 21-03-2019 om 14:15

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 14:18do 21-03-2019 om 14:18

Een besloten oefenduel tussen het PEC Zwolle en De Graafschap van trainers Jaap Stam en Henk de Jong is donderdagmiddag geëindigd in een 4-2 overwinning voor PEC. Beide teams verschenen met een aantal basisspelers aan de aftrap. 

Stef Nijland opende tegen zijn oude club de score namens de gasten uit Doetinchem. Vliegensvlug werd het via Clint Leemans gelijk. Nog voor rust maakte Stanley Elbers er 2-1 van voor PEC. Na de pauze scoorden ook Lennart Thy en Zian Flemming. Fabian Serrarens deed in de slotfase iets terug namens De Graafschap. 

Bijzonder was de basisplaats van Dico Koppers (foto). De vleugelverdediger kwam zeventien maanden geleden voor de laatste keer in actie namens PEC. Koppers liep twee keer een zware achillespeesblessure op. 

De Graafschap staat momenteel op de zestiende plaats op de Eredivisie-ranglijst. PEC is de nummer twaalf van de competitie. Het gat tussen de twee teams is vier punten. Na de interlandperiode speelt De Graafschap thuis tegen Heracles Almelo. PEC ontvangt FC Emmen. 

Opstelling PEC: Boer, Ehizibue, Van Polen, Bouy, Koppers, Leemans, Dekker, Flemming, Van Crooij, Thy en Elbers

Opstelling De Graafschap: Rondeel, L. Nieuwpoort, Hekkers, S. Nieuwpoort, Ligeon, Klaasen, Bakker, Olijve, Van Mieghem, Nijland en Serrarens

Plaats een reactie

★Timmio★ +27689
donderdag 21 maart 2019 om 14:21
4-2 een ''doelpuntenestijn'' noemen

Aan de titel dacht ik aan een 12-8 ofzo
Vind ik leuk
Maxx Jw +1587
donderdag 21 maart 2019 om 14:30
Dan heb je wel hoge verwachtingen van de clubs uit het rechter rijtje
Vind ik leuk
HanV +5697
donderdag 21 maart 2019 om 19:14
Hoezo? Juist die clubs krijgen er toch veel tegen.
Vind ik leuk
Mr. Writer +580
donderdag 21 maart 2019 om 14:34
't Is geen korfbal...
Vind ik leuk
★Timmio★ +27689
donderdag 21 maart 2019 om 14:37
Het is ook geen CL finale... Voor een oefenpot tussen eredivisielaagvliegers is 4-2 geen monsterscore...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:04
Vp kan er wat van
Alles overdrijven
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:23
Welke basisspelers zijn er terug te vinden in de opstelling van de Graafschap dan? Volgens mij zijn dit allemaal wisselspelers die wedstrijdritme moeten houden omdat ze minder of niet in actie komen.
Vind ik leuk
Jelmer038 +225
donderdag 21 maart 2019 om 14:43
Beide ploegen spelen idd met veel reservespelers
Vind ik leuk
HanV +5697
donderdag 21 maart 2019 om 14:48
Als je vergelijkt met de laatste competitiewedstrijd is het aantal basisspelers 3-0.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:28
O wat een doelpuntenfestijn zeg, maar niet heus, bij een doelpuntenfestijn denk ik aan 4-4 of meer
Vind ik leuk
★Timmio★ +27689
donderdag 21 maart 2019 om 14:31
Dit is ook nog een oefenpot, dus nog meer goals zijn dan de echte doelpuntenfestijnen. 12+ goals totaal
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
donderdag 21 maart 2019 om 14:43
Blijf die Serrarens een prima spits vinden, zou dat niet wat voor PEC zijn?
Daarnaast blij dat Koppers z'n rentree in de basis maakt, voor z'n lange blessure zag hij eruit als een prima speler.
Vind ik leuk
Aihlre +448
donderdag 21 maart 2019 om 16:18
Dat hadden ze een paar weken geleden moeten doen...
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4089