Update: Koeman heeft zijn beslissing genomen, Hateboer sluit aan bij Oranje

Update: Koeman heeft zijn beslissing genomen, Hateboer sluit aan bij Oranje

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 10:35vr 22-03-2019 om 10:35

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 11:26vr 22-03-2019 om 11:26

Oranje-bondscoach Ronald Koeman zit na Nederland-Wit-Rusland niet meer zo ruim in zijn rechtsbacks. Kenny Tete loste na rust de niet geheel fitte Denzel Dumfries af, maar moest al na welgeteld veertig seconden naar zijn bovenbeen grijpen.

Koeman had al drie keer gewisseld en Oranje moest de wedstrijd met tien man uitspelen. "Ik hoorde van de dokter dat Denzel last van zijn lies heeft. Dan komt Tete erin en dan gebeurt meteen bij de eerste versnelling dit... Het was in ieder geval een goede test: we hebben laten zien dat we ook met tien man kunnen scoren", liet de bondscoach na afloop weten aan de NOS.

Of Koeman nog een extra rechtsback bij de selectie gaat halen, moet nog blijken. "We gaan zo zitten met de dokter. Aan wie ik denk? Een rechtsback haha. Daryl Janmaat of Hans Hateboer, één van die twee wordt het."

Update 22/3 10.35: De keuze van Koeman is op Hateboer gevallen, meldt Oranje vrijdagochtend via de officiële kanalen. De rechtsback van Atalanta Bergamo voegt zich later op de vrijdag bij de selectie, als vervanger van de geblesseerd uitgevallen Tete.

Lees ook: Koeman riep Oranje tot de orde: 'Meer hakjes dan in het hele vorige jaar'

Poll

Wie zou jij eerder bij de selectie halen?

(1320 stemmen)

Plaats een reactie

★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:42
Ik begin steeds meer verlangen naar een 'negeerknop' te krijgen, maar een 'verberg' knop klinkt me ook wel aardig nu...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:43
Idd wat een irri mannetje dit
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:20
Ja, zou wel lekker zijn als je bepaalde accounts gewoon kan blocken, zodat je niet meer tussen de comments krijgt te zien.

Het VP innovatie team heeft weer een agendapuntje erbij.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:21
Eventueel alleen bij accounts tot sen bepaalde like, zodat je dan de trolls eruit kan hale en als ze in de long run wat hebben todgevoegd ze weer zichtbaar zijn
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:25
Of gewoon ieder zelf laten bepalen welk account je wil blokken, als mensen Strat niet willen lezen moeten ze die vrijheid net zo goed kunnen hebben toch? Niks ten nadelen van Strat want ik kan soms wel lachen om zijn comments.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:27
Ja maar dan loopt men ook van mij weg :P
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:31
Haha ja je kunt niet alles hebben Timmio.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:42
Jeetje....ja dan zitten we idd dun met goede rechtsbacks
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:47
Jaaa jammer van Tete man! Ik gunde et em echt.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:49
Is erg sneu voor die jongen!
Vind ik leuk
Obl93 +2776
vrijdag 22 maart 2019 om 01:11
Ach, best logisch. niet fit genoeg met als klap op de vuurpijl een blijkbaar slechte warming-up. Voorlopig even niet meer oproepen totdat hij weer regelmatig gaat spelen en Janmaat gewoon als 2e rechtsback van Oranje.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 03:00
Maar hij speelt toch juist nu wat meer bij zn club?
Vind ik leuk
Obl93 +2776
vrijdag 22 maart 2019 om 06:03
Hij heeft vanaf Januari 4 wedstrijden gespeeld, en 4 minuten in mogen vallen in de 5e, blijft onbegrijpelijk waarom hij op dit moment wordt opgeroepen.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4711
vrijdag 22 maart 2019 om 12:36
Depay speelt ook nauwelijks en wordt opgeroepen? Koeman heeft tactisch geblunderd. In de rust een wissel, en dan rond de 58e minuut weer? Dat is best snel tenzij noodzakelijk. Nu was de 3e wissel noodzakelijk en valt Tete binnen 1 minuut uit.
Vind ik leuk
Obl93 +2776
vrijdag 22 maart 2019 om 13:13
Even ter vergelijking, Delay speelde sinds januari 13 wedstrijden volledig, waar hij ook zijn assistje en doelpuntjes meepikte, dat is al aanzienlijk meer dan dat Tete heeft gespeeld. Daarnaast komt het feit dat dergelijke spelers als Depay er op dit moment niet zijn in het Nederlands Elftal. Op de rechtsback positie zijn er meerdere opties beschikbaar die regelmatiger spelen de laatste maanden (Karsdorp, Janmaat)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:30
Inderdaad! Gelukkig kunnen we volgens de poll op dit artikel ene Kenny Tete oproepen nu. Laten we dat doen....
Vind ik leuk
SimonSays +7395
vrijdag 22 maart 2019 om 11:18
Kenny Tete, of Kenny 'm nie?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19231
donderdag 21 maart 2019 om 23:42
Gewoon tegen de Duitsers met maar 3 verdedigers spelen Wie gaat ons stoppen?
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:23
ik ben nog niet geheel onder de indruk, dit is nog niet achterover leunen en toekijken als in de tijd dat van Persie, Robben, Sneijder en van der Vaart met elkaar floreerde.

Dit is voor nu een prima bezetting in de selectie, maar er moeten op sommige plekken toch spelers bij die op een hoger niveau acteren, ik vind Babel bijvoorbeeld wel een mooi verhaal, maar eigenlijk ook een beetje armoedig dat we op hem terug moeten vallen.

Hij doet het goed hoor en verdient het ook, maar Oranje heeft altijd aanvallers in de top gehad, niet bij Fulham.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:34
Persie, Robben, Sneijder en van der Vaart achterover leunen? Op een paar leuke wk/ek wedstrijden na, waren de kwalificatierondes onder deze spelers altijd tenenkrommend slecht. Van Persie heeft nooit echt gefloreerd in Oranje, tot mijn spijt, want het is een absolute wereldtopper, maar Huntelaar had destijds de voorkeur verdiend. Robben en Sneijder waren onze absolute toppers en van der Vaart wisselde goede wedstrijden met zeer slechte wedstrijden af.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
vrijdag 22 maart 2019 om 11:59
Volgens mij heeft Oranje onder Van Marwijk en Van Basten (met die spelers) altijd vrij probleemloze kwalificaties gekend...

En Huntelaar leuk en aardig. Maar zag toch liever Van Persie.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:56
Met de vrij, van dijk, de ligt, als(op rechts) en van Aanholt dan graag. Snap ook niet waarom hij blind zo graag als linksback heeft, vind van Aanholt veel beter.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:05
Iedereen is beter dan blind
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:11
Als je dat niet ziet, ben je blind...
Vind ik leuk
derksen +8896
donderdag 21 maart 2019 om 23:43
Tete of Janmaat?

Klasse vp!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:47
😆😆
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:52
Scherp👊
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:53
Sukkels.
Vind ik leuk
Boom8 +131
vrijdag 22 maart 2019 om 00:18
Zelfs knippen en plakken kunnen ze niet 😆😆
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:21
Dan zet ik mijn geld op janmaat 😉😉
Vind ik leuk
AZVork +3062
vrijdag 22 maart 2019 om 07:06
Vp wil Hateboer echt niet.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:12
Ze Hateboer...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:10
Ik heb op tete gestemd!
Vind ik leuk
Ruud1987 +6375
donderdag 21 maart 2019 om 23:54
VP Kenny Tete zit al bij de selectie de keuze was tussen Janmaat of Hateboer.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:18
Karsdorp of Janmaat.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:24
Lijkt me toch een simpele keuze of niet?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:27
Er zijn zoveel rechtsbacks. Ik raak de tel kwijt.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:30
Bedoel meer dat je dan toch altijd voor Janmaat kiest ipv Karsdorp. Verder zie ik ook even niet wie je op zou moeten roepen, Veltman had een prima optie geweest als hij niet net pas terug komt van een lange blessure, al is hij ook zeker geen basis optie als iedereen fit is.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:36
Is Dumfries zo bijzonder dan?

Promes kan ook nog tegenwoordig.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:37
Dumfries is wel een stoomlocomotief op rechts, maar hij wordt niet gezien als de beste optie door Koeman, dat is Tete maar die speelt veel te weinig.

Promes lijkt me toch een noodverbandje die je tijdens een wedstrijd daar neer kan zetten, lijkt me toch geen basisklant.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 02:19
Slaapt iedereen hier ? Wij mannen van de wegenbouw niet.
Vind ik leuk
Psvsg +144
vrijdag 22 maart 2019 om 02:19
Wat een domme pol, lijkt mij veel relevanter om de opties die Koeman noemt hierin te zetten ( buiten dat Tete al gewoon bij de selectie zit)
Ik zou voor Hateboer gaan. Speelt wat ik van hem zie bij Bergamo altijd solide.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 02:21]
Vind ik leuk
LifeErazor +1653
vrijdag 22 maart 2019 om 06:47
Tete? Die is geblesseerd afgevallen. :P
Vind ik leuk
3-0achter +1529
vrijdag 22 maart 2019 om 11:20
Die Tete is gewoon niet goed genoeg en speelt amper bij zijn club. Waarom gaat Ronald niet voor Kasdorp? Elke keer die Tete. voegt niets toe.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:28
Dumfries ook niet, we hebben simpelweg geen goede backs.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
vrijdag 22 maart 2019 om 11:29
Dumfries juist een van de betere...en er zit nog rek in
Vind ik leuk
Ron jans +627
vrijdag 22 maart 2019 om 11:30
Moet de pol niet zijn Hateboer of Janmaat? Tete is geblesseerd afgehaakt dus om hem nu gelijk weer bij de selectie te halen.
Vind ik leuk
JoeyC +4434
vrijdag 22 maart 2019 om 12:48
Hateboer laten spelen tegen Duitsland aub. Geen risico nemen met Dumfries. PSV heeft hem nog hard nodig om het landskampioenschap binnen te hengelen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:18
LOL ze beginnen alweer te huilen daar in eihoven
Vind ik leuk
RGB +2032
vrijdag 22 maart 2019 om 13:40
Rare poll; Tete is geblesseerd dus die zou ik helemaal niet bij Oranje halen.
Vind ik leuk
Farmer +15013
vrijdag 22 maart 2019 om 14:58
@VP.

Welke minder-bedeelde heeft deze Poll opgesteld?
Kiezen tussen Tete(die geblesseerd is, waardoor er dus een andere speler wordt opgeroepen?), en Janmaat.....

Vraag de volgende keer even aan de redactiemedewerker of deze zijn brein ook aanzet de volgende keer, en niet alleen zijn computer.
Vind ik leuk
Bint +434
vrijdag 22 maart 2019 om 17:12
Goede poll wel! Ik zou Kenny Tete eerder als vervanger halen voor Kenny Tete ja. Man man man...
Vind ik leuk
karnisse +605