'Blij dat De Ligt naast me staat. Fantastisch als je op die leeftijd zo speelt'

'Blij dat De Ligt naast me staat. Fantastisch als je op die leeftijd zo speelt'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 07:29vr 22-03-2019 om 07:29

Virgil van Dijk is blij met een verdedigingspartner als Matthijs de Ligt. De Ajax-aanvoerder weet heel goed dat hij voorlopig nog niet is uitgeleerd, zegt de Oranje-captain.

"Hij is een uitstekende verdediger. Dat is duidelijk. Hij weet zelf ook dat hij nog genoeg kan verbeteren, maar als je zo speelt op die leeftijd is dat natuurlijk fantastisch", vertelt Van Dijk voor de camera van Veronica Inside. "Ik ben heel blij dat hij naast me staat."

Oranje won donderdag overtuigend met 4-0 van Wit-Rusland en neemt het zondag in Amsterdam op tegen Duitsland. Van Dijk maakt zijn borst alvast nat. "We kunnen vol aan de bak. Het wordt een heel lastige wedstrijd. Zij zullen geleerd hebben van hun wedstrijden tegen ons en wij moeten veel beter dan we de laatste wedstrijd hebben laten zien. Het wordt een mooi potje."

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 07:32
Prachtig duo De Ligt & Van Dijk. Virgil kan minimaal nog zo'n 8 a 9 jaar mee.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 07:33]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18241
vrijdag 22 maart 2019 om 07:35
Probleem zit hem niet achterin en het middenveld draait ook prima! Baal alleen dat we niet een echte 9 meer hebben! Gelukkig is Depay in vorm bij Oranje maar mis toch een echte killer van een spits!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:37
Klopt, we hebben een overvloed aan jonge buitenspelers, (Kluivert, Dilrosun, Groeneveld, Bergwijn en Promes kan ook nog wel even mee. Ik zie wel graag nog Weghorst in de selectie.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18241
vrijdag 22 maart 2019 om 07:38
Dost had helaas ook niet misstaan!? Blijf het een raar verhaal vinden!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:41
Apart verhaal was dat ja. Voelde zich niet op z'n gemak.
Daarnaast was ik ook Stengs en de 17-jarige Zirkzee vergeten. Echt een luxe probleem kwa wingers.
Vind ik leuk
Voetballert +1354
vrijdag 22 maart 2019 om 07:57
Zirkzee is een spits.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:00
Ah fout van mij, dank voor het verbeteren. Hebben we alsnog een centrumspits voor in de toekomst als ie slaagt.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4663
vrijdag 22 maart 2019 om 07:39
Die zou van mij weleens een paar kansen mogen krijgen indd! Maar memphis doet het echt zeer boven zijn niveau in het nederlands elftal dus voorlopig mag die wel blijven staan. Speelde gister weer geweldig!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:58
daar ben ik ook bang voor want depay is een buitenspeler..maar zelfs als je dost had of janssen dan moet je buitenspelers als toevoer hebben en deze komen allemaal naar binnen waardoor nummer 9 nutteloos worden kijk naar ajax en huntelaar pure spits maar zonder zijkanten wordt het moeilijk voetballen en hierdoor heeft dost vaarwel gezegt..omdat hij niet juist bediend wordt..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
Jozef +45101
vrijdag 22 maart 2019 om 08:56
Babel blijft vooralsnog een noodoplossing.
Vind ik leuk
Koeien +4222
vrijdag 22 maart 2019 om 10:18
Naja, spelers als Luuk, Weghorst of Dost kunnen echt wel spitsen, maar Koeman heeft meestal voorkeur voor een voetballende voorhoede.

Op zich vind ik dat wel mooi, want het is minder voorspelbaar en ze kunnen alledrie lekker op alle posities uitkomen. Met een echte 9 zouden ze wat statischer op de flank moeten blijven.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:40
Tegen die tijd is Virgil bijna 40..
Vind ik leuk
abraksas +2700
vrijdag 22 maart 2019 om 07:49
Bijna 40? Hoe oud denk je dat hij is?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:57
Ik dacht 28 of 29?

Bijna 40 is ook een tikkeltje overdreven hahaha
Vind ik leuk
Korm +40099
vrijdag 22 maart 2019 om 07:58
27 inderdaad
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:00
Ik zou het knap vinden als hij dan op z'n 35 of 36e nog op hetzelfde niveau mee kan.
Vind ik leuk
Korm +40099
vrijdag 22 maart 2019 om 08:04
ik zou het ook mooi vinden als het gebeurd... Die italianen kunnen dat meestal wel, laten we hopen van Dijk ook!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:14
Maar Virgil speelt in de PL, is toch wat anders dan de Serie A, met alle respect.
Ik hoop het iig wel..
Vind ik leuk
Korm +40099
vrijdag 22 maart 2019 om 12:14
Dat is zeker waar :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:15
Aké komt er ook aan. Is De Vrij geblesseerd?
Vind ik leuk
Korm +40099
vrijdag 22 maart 2019 om 12:15
Ik weet niet zo goed waarom de vrij er niet bij is/was
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:01
27 sws 10 jaar max
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:33
Wat een centrum, gaan duo Ramos, Pique binnenkort voorbij. Nu nog Rick Karsdorp erbij fit en we zijn klaar achterin.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:33
Sven van Beek dan ???
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:35
Deal, met Michel Kramer. Kunnen we alvast de beker vragen.
Vind ik leuk
la galaxy +1218
vrijdag 22 maart 2019 om 07:37
Karsdorp??? Is dit een grap dan liever Janmaat.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:02
karsdorp speelt niet eens dan beter janmaat..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:24
Volgens mij doet Dumfries het erg goed, heeft aanvallend erg veel gedaan tegen Belarus. Vond het knap hoe hij telkens er weer stond en weer een goede voorzet gaf. Verdedigend zou hij nog wel kunnen verbeteren
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:37
Binnenkort voorbij? Die zijn ze wat mij betreft nu al wel voorbij hoor. Ramos en Pique is een fantastisch duo, maar onze jongens zijn minstens zo goed en kunnen nog jaren mee.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 07:42
Nou, ik zag ze samen nog wat slordigheidjes maken die Ramos en Pique samen niet in één wedstrijd maken.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:46
Ik weet nog toen die voor paal stonden tegenover Van Persie en Robben. :)
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 07:47
Dat kwam meer door de klasse van Robben dan door foutjes van hun.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:49
Ja en het geblunder van Iker wat ik vergat..Wat mis ik die man toch..Had nog prima meegekund maar helaas veel blessures.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:35
Ach ja, dat hou je. Iedereen maakt weleens een fout. Wie werkt, maakt fouten he 😉
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 10:36
Klopt.
Vond het ook niet erg hoor.
Vind ik leuk
Korm +40099
vrijdag 22 maart 2019 om 07:58
Karsdorp?? nee man!
Vind ik leuk
leozao +2574
vrijdag 22 maart 2019 om 07:34
Wit Rusland was niet echt in goede doen, maar 4-0 is altijd wel lekker. Alleen triest voor Tete... Tegen de germanen kunnen we zien waar Oranje staat. Zij zullen oranje echt niet (meer) onderschatten, sterker nog: ik denk dat ze bang zijn!
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 07:43
Bang is een groot woord, maar voorzichtiger wel.
Maar het blijven duitsers..................
Vind ik leuk
la galaxy +1218
vrijdag 22 maart 2019 om 07:36
Hup snel naar Liverpool De Ligt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:42
Hopelijk gaat de Ligt vanavond na de Fabeltjeskrant naar bed. Hij was een beetje moe, volgens mij.
Vind ik leuk
Boefje +565
vrijdag 22 maart 2019 om 07:53
Hahahaha het was ook een late wedstrijd Wim.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 08:33
Mooie woorden van onze aanvoeder. Kan je toch mooi in je zak steken!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:46
Ben zondag heel benieuwd hoe de verdediging het houdt tegen Duitsland.
Vind ik leuk
DeNeutrale +287
vrijdag 22 maart 2019 om 10:44
De Ligt en Cilissen schoven de bal pardoes in de voeten van een Wit-Rus. Tegen Duitsland krijg je zo wel een tegendoelpunt!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:42
Liverpool sla je slag
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:43
Erg goed duo. Ook mooi om te zien dat de spelers van de eredivisie teams goed met elkaar overweg kunnen. Ben benieuwd wat ze laten zien tegen Duitsland!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws