Oranje geen favoriet tegen Duitsland: We hebben ook wel een beetje gemazzeld

Oranje geen favoriet tegen Duitsland: "We hebben ook wel een beetje gemazzeld"

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 14:37vr 22-03-2019 om 14:37

Marten de Roon vindt dat Duitsland nog altijd topfavoriet is in de EK-kwalificatiepoule waar ook Nederland aan meedoet. Donderdag begon Oranje goed aan de kwalificatiecyclus door met 4-0 van Wit-Rusland te winnen. 

Duitsland speelt zondag de eerste wedstrijd in de poule, in en tegen Nederland. "Nederland is in deze groep altijd favoriet, samen met Duitsland. Maar voor mij is Duitsland nog steeds de topfavoriet, wij zijn zeker niet meer favoriet dan Duitsland", zegt De Roon in gesprek met RTV Rijnmond. "Duitsland heeft een ontzettend goede ploeg en de twee keer dat we tegen ze hebben gespeeld, hebben we ook zeker wel een beetje gemazzeld."

"Iedereen verwacht dat wij en Duitsland doorgaan. Dat is ook logisch, als je tegen ploegen als Wit-Rusland en Estland speelt. Daarom is het lekker om zo te beginnen", doelt de middenvelder van Oranje op de ruime zege op Wit-Rusland. 

Poll

Wie is favoriet in deze poule?

(898 stemmen)

Plaats een reactie

Iefmeister +7866
vrijdag 22 maart 2019 om 14:44
Best een aardige speler die de Roon
Vind ik leuk
mcmodd +28722
vrijdag 22 maart 2019 om 14:49
Hij heeft een reële kijk op de komende wedstrijd en de voorrondes. Toch hoop ik met hem dat we a.s. Zondag de wedstrijd tegen Duitsland winnen, je kunt het maar beter achter de rug hebbn ;-). Misschien dat De Roon zondag wat meer vorm kan laten zien, want de echte De Roon zagen we nog niet in de wedstrijd tegen Wit-Rusland.
Vind ik leuk
Laliga +2799
vrijdag 22 maart 2019 om 15:27
Denk ook door de tegenstander. De echte de roon komt naar boven tegen goede tegenstanders waar die kan stofzuigen, je had gister net zo goed met d vd beek kunnen spelen en frenkie als enige controlerend naar mijn mening
Vind ik leuk
mcmodd +28722
vrijdag 22 maart 2019 om 15:47
Daarmee kan ik het wel eens zijn. Er waren er meer wat minder scherp dan anders. Ik zag ook bij Van Dijk een paar keer de bal onder zijn voeten door gaan, een teken van mindere concentratie. Dat zal heus tegen Duitsland niet gebeuren.
Vind ik leuk
Iefmeister +7866
zaterdag 23 maart 2019 om 07:29
Bij Van Dijk wel hoor. Die heeft dat altijd. Ook tegen Duitsland. Cillissen dan? Die slaapkop. Dat vond ik pas opvallend.
Vind ik leuk
mcmodd +28722
zaterdag 23 maart 2019 om 12:35
Och, we gaan het zien. De spelers moeten het uiteindelijk doen en we hoeven alleen maar toe te kijken.
Vind ik leuk
Iefmeister +7866
zaterdag 23 maart 2019 om 15:39
Heerlijk toch?
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 16:06
Hele nuttige speler !!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:47
Nou als ik het Duitsland zag dat tegen Servië speelde zijn zij ook zeker geen favoriet. De opbouwperiode die Oranje heeft moeten doorstaan is bij hen pas net begonnen. Ik zou zeggen dat de kansen minimaal gelijk in te schatten zijn momenteel.
Vind ik leuk
Wijndalum +1029
vrijdag 22 maart 2019 om 14:49
De Roon viel aardig door de mand. Zie liever Donny op 10 en Frenkie en Gini daarachter. Verder heeft hij natuurlijk wel een punt.
Vind ik leuk
Amnesia +323
vrijdag 22 maart 2019 om 14:52
Eens, Donny hoort gewoon in de basis in Oranje!
Vind ik leuk
Cappie +7969
vrijdag 22 maart 2019 om 16:33
Maradonny dan graag.
Vind ik leuk
timm0s +673
vrijdag 22 maart 2019 om 14:54
Ik vond Propper ook goed invallen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 14:56]
Vind ik leuk
timm0s +673
vrijdag 22 maart 2019 om 14:57
Ik vind Propper ook goed invallen.
Vind ik leuk
scorpion82 +193
vrijdag 22 maart 2019 om 15:12
Dan haal je Gini juist uit zijn kracht weg. Toen hij op die postite speelde voor Koeman vroeg iedereen zich af waarom hij bij zijn clubs wel rendeerd en niet bij het Nederlands elftal. Nu speelt hij zoals bij Liverpool en je ziet meteen het grote verschil. Ik zou persoonlijk voor Propper kiezen ipv de Roon. Zo krijg je nog meer voetbal in het team.
Vind ik leuk
Dani82 +3807
vrijdag 22 maart 2019 om 15:23
Ik zie propper geen vuile meters maken en stofzuigen. De roon doet dat dan weer wel goed vind ik. Passen onderscheppen en fouten teamgenoten herstellen. Propper is daar niet geschikt voor denk ik
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:54
In wedstrijden tegen Wit Rusland en Estland die eigenlijk alleen spelen om de schade te beperken en een overwinning te stelen heb je minder aan de Roon dan tegen landen die echt spelen om te winnen
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 14:59
Ik zie zeker kansen tegen Duitsland. De Roon zegt dat we niet beter zijn, maar we zijn ook zeker niet minder
Vind ik leuk
Cookee +12956
vrijdag 22 maart 2019 om 15:27
Wat een waardeloos potje rondspelen. Ik heb het afgezet.
Ik laat me niet belazeren. De enige die de intentie had om naar voren te willen spelen was Cillissen. Vreselijk die de Ligt en v Dijk.

Als voetballers niet willen vermaken?
Gaat die TV UIT en ga ik wat leuks doen... zo simpel is het.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:53
Dan ben je inderdaad snel uitgekeken.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:44
Tsja, zit wat in.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 22:44]
Vind ik leuk
RGB +1984
vrijdag 22 maart 2019 om 15:47
Zij zijn favoriet, wij zijn favoriet, zij zijn iets favorieter dan wij maar wij zijn zeker niet favorieter dan zij.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:02
1-3 voor Duitsland.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 16:06
Oranje gaat denk ik hard onderuit tegen de Duitsers!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:34
Duitsland is ALTIJD een geduchte tegenstander. Niet verliezen lijkt mij de belangrijkste opdracht voor oranje.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 16:49
100% mee eens.
Gewoon zorgen dat je minimaal 2de wordt en geplaatst bent.
Meer (1se) is meegenomen maar heeft geen enkele meerwaarde.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:19
We hebben een beetje VEEL gemazzeld tegen Duitsland, zowel thuis als ook in de uitwedstrijd. Dat gaat zondag niet nog eens gebeuren vrees ik.
Vind ik leuk
meloen87 +844
vrijdag 22 maart 2019 om 17:32
Slim van hem, gewoon de druk bij Duitsland neerleggen. Maar eerlijk is eerlijk: Duitsland is gewoon topfavoriet in deze poule. En dat is alleen maar goed voor Nederland, want ik weet zeker dat Duitsland niet met die druk zal kunnen omgaan. Nederland eindigt als 1e, Duitsland 2e.

Goede speler, trouwens, De Roon. Zou mooi zijn als hij straks een mooie binnenlandse transfer maakt in Italië.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 17:33]
Vind ik leuk
ritje +786