Van Hanegem: Dat verbaast mij altijd, waarom kan het dan wél bij andere clubs?

Van Hanegem: "Dat verbaast mij altijd, waarom kan het dan wél bij andere clubs?"

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 13:23zo 24-03-2019 om 13:23

Willem van Hanegem vindt het zonde dat Jean-Paul Boëtius nooit écht is doorgebroken bij Feyenoord. Het valt het clubicoon sowieso op dat in Rotterdam-Zuid regelmatig niet het maximale uit jonge spelers wordt gehaald. 

Van Hanegem en Boëtius waren zondagochtend beiden te gast bij talkshow De Tafel van Kees op FOX Sports. "Boëtius is een speler waar je graag naar kijkt. Dan is het toch zonde als jouw club een aantal van dat soort spelers heeft die nooit echt tot bloei komen? Dat verbaast mij altijd, waarom kan het dan wel bij andere clubs?", aldus De Kromme

"Andere jonge gasten functioneren bij andere clubs wél. Houden ze bij Feyenoord niet van spelers die plezier hebben in wat ze doen? Natuurlijk kan je niet alles doen en laten wat je wil. Maar wat maakt het uit of je oorbellen in hebt of niet?"

"Toen wij Boëtius in zijn allereerste wedstrijd zagen tegen Ajax, dat was toch geweldig? Alleen: laat hem zijn gang gaan en zich ontplooien. Af en toe zeg je wat tegen hem, maar laat 'm zichzelf ontwikkelen. Jij moet dat als trainer niet proberen te doen. Voetballers moeten het elkaar leren."

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 13:37
Willem weet wel beter, onder van Geel en van Bronckhorst breekt bijna niemand van de eigen jeugd door bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
zondag 24 maart 2019 om 13:51
Nou, vooral onder Van Bronckhorst. Tijdperk Annet heeft toch Clasie, Kongolo, Vilhena en Karsdorp opgeleverd.
Vind ik leuk
voebtalie +3732
zondag 24 maart 2019 om 14:41
Halve elftal is eigen jeugd!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:43
Puur omdat Feyenoord het geld niet heeft om echt goede spelers te halen, denk ik.
Puur uit nood geboren, of heb ik het verkeerd?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:24
Ligt dat dan aan de coach die de geweldige talenten weigert op te stellen? Of is dat gewoon een gebrek aan kwaliteit bij de jeugd?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:36
Als er nog eens een talent is ( o.a. Kökçü ) dan blijft van Bronckhorst eerst z,n vriendjes ( Clasie, Vilhena ) opstellen.
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
zondag 24 maart 2019 om 18:12
Onkzet webbel
Vind ik leuk
Blindsy +20421
zondag 24 maart 2019 om 15:19
In dit geval moet je vaststellen dat Boetius zichzelf niét zo heeft ontwikkeld... Dat zou Willem ook kunnen vaststellen. Eerst bij Basel, nu bij Mainz, laat JP maar sporadisch wat zien. Net als bij Feyenoord. En da's echt te weinig.
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 15:20
Als dat zo is dan ligt het toch aan de begeleiding en managen van die spelers ? Bij feyenoord vinden ze het blijkbaar belangrijker hoe iemand uitziet dan hoe hij speelt.
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
zondag 24 maart 2019 om 16:04
Nou, als dat zo was had Karsdorp nooit gespeeld. Die is een partij lelijk. Wel een prima rechtsback.
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 16:28
Of iemand oorbellen draagt of niet dat heeft toch niets te maken of je speelt of niet. of denk je dat als Messi of Ronaldo in een jurkje zouden spelen de trainer hun niet opstelt ?
Vind ik leuk
voebtalie +3732
zondag 24 maart 2019 om 13:38
Boëtius is een speler waar je graag naar kijkt. Ik dacht dat hij gestopt was met drank?
Vind ik leuk
vanGobbel12 +1162
zondag 24 maart 2019 om 13:50
Je mag vinden van JP wat je wilt, maar hij is een sierlijke voetballer met leuke acties. (Die niet altiid lukken maar er wel leuk uitzien) Maar blijkbaar is het voor makkelijker om hem af te zeiken...
Vind ik leuk
voebtalie +3732
zondag 24 maart 2019 om 14:01
Hij is een verschrikkelijk slechte voetballer die 1 leuke actie afwisselt met 30 slechte. Hij is niet voor niets overal mislukt en speelt nu bij veredelde amateurs. Er is iets goed mis met die jongen zijn mentaliteit.
Vind ik leuk
vanGobbel12 +1162
zondag 24 maart 2019 om 15:39
Je moet wel lezen he?! Willem zegt niet dat het een fantastische voetballer is waarbij elke actie lukt. Hij zegt dat hij er graag naar kijkt. Nergens suggereert Willem dat zijn rendement hoog is...
Je 30/1 verhouding is natuurlijk ook lichtelijk overdreven he?! Als jij Mainz veredelde amateurs noemt begrijp je er vrij weinig van. Is nog steeds bundesliga he...als dat veredelde amateurs zijn dan zijn meer dan de helft van de eredivisie clubs ook amateurs.
Vind ik leuk
voebtalie +3732
zondag 24 maart 2019 om 18:17
".als dat veredelde amateurs zijn dan zijn meer dan de helft van de eredivisie clubs ook amateurs". Klopt.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 14:13
Een speler die al heel zijn leven op varkenoord heeft rondgelopen en bijzonder weinig krediet had bij een deel vh legioen.
1 vd weinige die tenminste diepgang in zijn spel had....je had hem dit seizoen nog best kunnen gebruiken ..nu moet je het met buitenspelers doen die altijd in de bal komen en altijd naar binnen trekken...een Jorgensen bv rendeert sowieso beter met een speler met diepgang aan de zijkant.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 14:14]
Vind ik leuk
Stranger +7040
zondag 24 maart 2019 om 14:33
Eens! Kom ook maar een pilsje pakken.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:01
Voebtalie , bij Volendam is geen 1 speler waar ik graag naar kijk.
Vind ik leuk
voebtalie +3732
zondag 24 maart 2019 om 14:27
Dat zegt meer over jou dan over Volendam.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:28
Die snap ik niet, Voebtalie.
Vind ik leuk
voebtalie +3732
zondag 24 maart 2019 om 14:29
Omdat je een lastig mannetje bent.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:35
Dat klopt 😁 maar dan snap ik het nog niet. Kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Vind ik leuk
voebtalie +3732
zondag 24 maart 2019 om 14:39
Dat zeg ik
Vind ik leuk
kees ee +1075
zondag 24 maart 2019 om 14:24
. . gestopt met voetballen ??
Vind ik leuk
voebtalie +3732
zondag 24 maart 2019 om 14:28
Nee trap nog af en toe een balletje, jij?
Vind ik leuk
kees ee +1075
zondag 24 maart 2019 om 14:32
nee, . . ik heb ongeveer dezelfde ster-allures als mr boetius, . . maar dan met nog veel minder reden !?
Vind ik leuk
Stranger +7040
zondag 24 maart 2019 om 14:32
Ik zou Boëtius ook nooit hebben laten gaan!
Maar ja volgens jou zit je dan aan de drank😊
Dus dan ga ik nog maar een terrasje pikken.
Als je zin hebt. Ik begin bij " mijn tante" in Den Bosch😊
Vind ik leuk
voebtalie +3732
zondag 24 maart 2019 om 14:39
Haha bedankt voor het aanbod :)
Vind ik leuk
Stranger +7040
zondag 24 maart 2019 om 19:01
Graag gedaan, helaas ben je niet op mijn aanbod in gegaan.
Maar je bent altijd welkom.
Vind ik leuk
De fries +2053
zondag 24 maart 2019 om 13:38
Idd vaak wordt dat speelse / de creativiteit eruit geramd door trainers !
Vind ik leuk
Stranger +7040
zondag 24 maart 2019 om 14:34
Zeker bij Feyenoord. Helaas!
Vind ik leuk
kees ee +1075
zondag 24 maart 2019 om 22:23
. . en berghuis moet z'n taken uitvoeren, lees ik hier steeds weer, . . niet echt consequent hé ??
Vind ik leuk
Clown123 +885
zondag 24 maart 2019 om 13:39
Is wel opvallend inderdaad. Talenten bij Feyenoord komen snel, stagneren maar komen er haast nooit meer bovenop bij Feyenoord. Bij andere clubs komen ze dan wel weer tot bloei. Waar zou dit aan liggen?
Vind ik leuk
De fries +2053
zondag 24 maart 2019 om 17:42
Precies dit... zegt van Hanegem
Vind ik leuk
Kwel +1
zondag 24 maart 2019 om 13:40
Weer een makkelijk antwoord van Willem. Net zoals Nederland even makkelijk van het gas afmoet. Ouwe mannen praat langs de lijn.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:43
Vergeten je luier te verschonen?
Vind ik leuk
vierde-ster +8751
zondag 24 maart 2019 om 13:40
Boetius vind oorbellen dragen belangrijker dan voetballen bij Feyenoord
Vind ik leuk
Ove +4157
zondag 24 maart 2019 om 14:39
In de jeugd speelde hij altijd rechtsbuiten.
Hij voelde zich daar als een vis in het water
Wat doen de trainers van Feyenoord,ze zetten hem op links.
Vind ik leuk
vierde-ster +8751
zondag 24 maart 2019 om 14:44
Dat is een keus van fe trainer op dat moment maar het lijkt me dat hij daarover in de discussie is geweest met die beste man daarover
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:41
In het begin is het onbevangen maar als je taken krijgt zoals meeverdedigen gaat het mis.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:45
Op het moment van doorbreken zijn ze nieuw, onvoorspelbaar, onbevangen maar bovenal heerst er nog geen verwachtingspatroon. Bovendien houden tegenstanders nog geen rekening met je. Op het moment dat je het een paar wedstrijden leuk doet, gaan tegenstanders rekening houden met je en heerst er al een bepaald verwachtingspatroon, dan is het veel moeilijker om datzelfde niveau te halen als voorheen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:43
Heeft echt alle kans gehad en verprutst. Ik kan het vaak vinden in Willems opinie maar nu echt niet.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:39
Inderdaad, Bobby. Als er 1 speler is geweest bij Feyenoord die steeds maar weer kansen heeft gekregen, is het Boetius wel. Die eeuwige grijns van hem irriteerde mij ook enorm.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 15:50
Heeft het keer op keer laten liggen en was ook nog eens arrogant. Weg zo'n disonant in de groep.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 15:51]
Vind ik leuk
De fries +2053
zondag 24 maart 2019 om 17:44
Wat vindt je van de grijns van Frenkie ?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:45
Frenkie presteert tenminste.
Vind ik leuk
De fries +2053
zondag 24 maart 2019 om 17:52
Moet nog blijken; is er ook nog maar kort...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:44
Het is jammer dat vooral de jonge spelers bij Feyenoord uit de jeugd zo weinig minuten krijgen, miss zou dat al helpen
Vind ik leuk
MojoRisin +16252
zondag 24 maart 2019 om 13:46
Het is idd jammer dat zo'n Boetius niet de tijd heeft gekregen, die is beter dan die Larsson..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:51
En weer slaat Willem een spijkertje op z'n kop. Het is echt allemaal niet krom wat Willem aangeeft. Kortom Willem is zo gek nog niet, al willen anderen ons graag anders doen geloven.
Vind ik leuk
falcon +51
zondag 24 maart 2019 om 13:55
Eerst geeft hij Stengs een veer in zijn kont, dat hij straks bij de top van Europa gaat horen. Op basis van wat, Stengs heeft nog niets laten zien, is niet medogenloos voor de goal, heeft veel te veel balverlies, doet soms zomaar wat en krijgt soms in een half uur 1 bal aangespeeld. Dit geldt hetzelfde voor Boëtius leuk voetballertje maar niets bijzonders.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:57
Hoe kan het dat hij het bij Mainz in de Bundesliga wel redt en bij Feyenoord niet, dat is waar het om draait 😎
Vind ik leuk
Paulhuynh +1974
zondag 24 maart 2019 om 14:19
Strengs heeft wssn al bij Ajax getekend daarom miste hij al die kansen wat elke peuter erin zou schieten
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 14:19]
Vind ik leuk
CR.17 +314
zondag 24 maart 2019 om 17:16
Ik vind Stengs ook teveel in 1 tempo spelen ala Brian Ruiz. Hij heeft een mooie techniek maar het mag allemaal iets explosiever.
Vind ik leuk
De fries +2053
zondag 24 maart 2019 om 17:51
Engelaar speelde ook alles op een tempo ( laag); heeft het Nederlands elftal gehaald !!!
Vind ik leuk
CR.17 +314
zondag 24 maart 2019 om 21:32
Ja en? Was hij een topper dan?
Vind ik leuk
De fries +2053
zondag 24 maart 2019 om 21:40
Nee vind ik niet
Vreemde is dat hij bij de besten van Nederland zat ..
Vind ik leuk
CR.17 +314
zondag 24 maart 2019 om 22:49
Ja, ook echt een glansrijke interland carriere hè.
Vind ik leuk
De fries +2053
zondag 24 maart 2019 om 22:58
Stengs doet het ervoor!
Vind ik leuk
Grijs +1414
zondag 24 maart 2019 om 14:06
Willem slaat de spijker op zijn kop! Niet met het punt dat hij wil maken, maar met het feit waarom de topsportmentaliteit bij voetballers ontbreekt. Spelers moeten zichzelf ontplooien, terwijl ze (tot dan toe) het hele voetballeven zijn gepamperd, begeleid, getraind en is alles voor ze voorgekauwd. En zodra ze hun eerste contract hebben ondertekend dan gaat de focus op auto's, kappers, tattoo's, rapcarrieres en/of gamen. Ze zijn helemaal niet bezig met zelfontplooiing.

Vervolgens komen ze bij het eerste aan en daar worden ze niet meer gepamperd of wat dan ook. Dan staan ze er helemaal alleen voor. Eerste half jaar gaat het nog lekker, maar na dat halve jaar kent de tegenstanders al jouw trucjes en zwakke plekken en komt de talent in de welbekende 'dip' terecht.

Vervolgens breken alleen de spelers (soms met minder talent) met een echte drive door.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:56
Zo is het inmiddels vaak in de hele samenleving, vaak is karakter meer bepalend voor het slagen dan het latent. Zo zonde, want daarmee gaat er ontzettend veel talent verloren. 😎
Vind ik leuk
marcelvt +703
zondag 24 maart 2019 om 14:09
Het is geweldige onzin wat Willem hier zegt. Boëtius komt nu blijkbaar tot zijn recht, wat hem van harte is gegund. Hij heeft blijkbaar de tijd nodig gehad. Hij is niet alleen bij Feyenoord gestrand. Ik kan zo snel geen andere eigen jeugd bedenken die na bij Feyenoord geen succes te zijn geweest elders enorm is doorgebroken.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 15:55
De jeugd van Feyenoord speelt overal tot by Chong toe. Wat een lul verhaal van Willem.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 15:57]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:11
Ligt 9 van de 10 keer aan de druk en de verwachtingspatroon die de club en het legioen opleg
Vind ik leuk
kees ee +1075
zondag 24 maart 2019 om 14:27
. . . is de boetius goed nieuws maand begonnen ofzo ?? . . is nog steeds een matige voetballer, . . en dat zal waarschijnlijk zo blijven !?, . . ruggegraat is zo mogelijk nog belangrijker dan talent !?
Vind ik leuk
heur es +963
zondag 24 maart 2019 om 14:40
Hij had juist geen plezier meer zoals vele spelers bij Feyenoord.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 15:23
Die eerste wedstrijd was inderdaad een fantastische Boetius en daarna ook totdat hij geblesseerd raakte en daarna zijn techniek nooit meer voor de volle 100% terug kwam.
Vind ik leuk
barry m +605
zondag 24 maart 2019 om 15:53
Daar heeft ie wel gelijk in.
bij feyenoord loopt niemand rond waar je flink de beurs voor wil trekken om je team te versterken.
bijna allemaal gemiddelde voetballers
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:16
In de laatste 8 jaar, is er nog nooit zoveel jeugd doorgebroken bij Feyenoord. Meestal werden er spelers gekocht, om met een volle helicopter het seizoen te beginnen, aan weer een dramatisch seizoen.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 17:16]
Vind ik leuk
Martinn +192
zondag 24 maart 2019 om 17:38
Feyenoord was in staat om spelers als Hendrik Larson en Robin van Persie voor een habbekrats te verkopen, (om zomaar 2 te bowmen) het was niet veel of het was lastig , zo kun je wel blijven roepen om een nieuw stadion, maar zolang dit soort blunders gemaakt worden verdien je ook geen nieuw stadion
Vind ik leuk
fer65 +411
maandag 25 maart 2019 om 14:25
Ook Stam de begrijpende ja knikker en weet precies wat de feijenoord leiding wil.De keuken divisie heeft nog wat op het aanrecht staan Kovakovich is in beeld bij J.Stam daar gaan we weer.Ik wensje veel succes maar zonder mijn geld ,ik ga wel bij overmaas kijken .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws