Van Stee 'was het zat' en dreigde met opstappen: De lat moet vele malen hoger

Van Stee 'was het zat' en dreigde met opstappen: "De lat moet vele malen hoger"

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 18:49ma 25-03-2019 om 18:49

Henk van Stee heeft serieus overwogen om per 1 januari op te stappen als technisch manager van Sparta. De oud-trainer van onder meer AZ en De Graafschap had meerdere 'meningsverschillen' met collega's op Het Kasteel, vertelt hij maandag bij FC Rijnmond.

Van Stee wilde stappen zetten met Sparta, maar merkte weerstand bij mensen om zich heen. "We hadden een paar meningsverschillen over zaken waarvan ik denk: dit moet je doen om een vervolg te maken binnen de club", vertelt hij bij de RTV Rijnmond-talkshow. Van Stee wijst erop dat Sparta acht van de voorbije tien jaar in de Keuken Kampioen Divisie heeft doorgebracht. "Als je doorgaat in dezelfde situatie, blijf je daarin hangen. Dus je moet iets creëren om iets te doorbreken. De lat moet vele malen hoger."

De 57-jarige Rotterdamer 'wilde niet meer pappen en nathouden' en 'was het zat', vertelt hij maandagavond. "Ik wil vooruit, stappen maken", aldus de technisch manager. "Het moet professioneler, ik wil dingen doorbreken. Je kunt op dezelfde voet doorgaan of dingen veranderen. En dat laatste betekent dat je dingen moet doen die mensen niet prettig vinden."

Lees ook: Oorlogstaal Van Stee bij Sparta: "En dat heb ik ze laten weten ook"

Poll

Zien we Sparta volgend seizoen terug in de Eredivisie?

(636 stemmen)

Plaats een reactie

SP-AR-TA +2945
maandag 25 maart 2019 om 18:51
Goedzo Henk, schoon de boel maar eens op in dat hoofdgebouw. Sparta kan en moet zoveel meer doen met haar potentie.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:51
JE gaat je toch afvragen wie het tegen probeerde te houden... Zijn zeker bang voor hun baantje!
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2945
maandag 25 maart 2019 om 21:04
Nou inderdaad! Clubmensen beseffen toch wel dat het zo niet verder kan? De kans dat Sparta promoveert dit seizoen is klein en dan nog niet open staan voor verandering. De tijd van stilstaan en anoniem meedoen wil ik echt niet meer meemaken.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 18:54
Fijne man is het ook, eerst naait hij Grim een oor aan, vervolgens leugens vertellen omtrend Schenk en ruzie maken met collega's lijkt me eerder dat mensen om hem heen hem zat waren ipv andersom.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
dinsdag 26 maart 2019 om 03:39
Van Stee lijkt mij ook geen echt gezellige kerel. Maar op zich heeft hij wel een punt. Ongelooflijk dat een club als Sparta niet in de eredivisie speelt.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19125
maandag 25 maart 2019 om 18:54
Wie is er daar verantwoordelijk voor de deal met Ajax?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2945
maandag 25 maart 2019 om 19:06
De hoofd jeugdopleiding: Dolf Roks.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19125
maandag 25 maart 2019 om 19:35
Oh, dan maakt het me niet uit wat er met Van Stee gebeurd. :p
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2945
maandag 25 maart 2019 om 19:48
Hahaha
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:56
Vind het maar een nare vent... dat was toch die gast die als trainer aan het begin van het seizoen telkens dingen in interviews zei zo van: ‘wij hebben betere spelers nodig’ of ‘ik wil betere spelers’? Kom op man, maak het beste van de spelers die je hebt, en praat er niet zo kanis over bij een interview, waar de spelers niet bij zijn!

EDIT: oh wacht mijn excuses. Ik had Jan van Staa in gedachten, trainer van Go Ahead Eagles. Ken je feiten :/
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 19:00]
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 19:32
Vd Stee is toch het vriendje van Marc ivm de talentenovereenkomst?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2945
maandag 25 maart 2019 om 19:49
Dat is meer geregeld door de hoofd jeugdopleiding. Daar zit ook de focus in de overeenkomst.
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 19:50
Oké, dank u wel.

Ik dacht dat vd Stee het had geregeld.

Niet dus, maar Sparta kan toch nog steeds promoveren via de Play offs?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:00
Uiteraard kan Sparta nog promoveren via de playoffs. We zijn zeker van deelname, de eerste periode is gewonnen en we staan voorlopig 2e. En iedereen die aan de playoffs mee doet kan winnen
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 20:06
Daarom, en ik zie het Sparta nog gaan doen ook al staat het vizier van de Zuid Afrikaanse spits goed te zijner tijd.

Mooie club, eigenlijk zouden ze de ED moeten uitbreiden i.p.v. inkrimpen.

Sparta terug, Twente terug, NEC terug, Eagles terug, Cambuur terug, Rida terug, maar ja zo werkt het niet, overigens niks ten nadelen van overige niet genoemde clubs.

Wellicht is 1 divisie met 26 teams wel lachen. Elke weekend ED voetbal...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:31
20 ploegen zoals de grote competities is waarschijnlijk beter haalbaar en dan 2 ploegen die directe degraderen/promoveren en 2 playoff plaatsen (met de nummers 3 en 4 uit de eerste divisie) en geen periode kampioenen in de playoffs. En eindelijk degradatie uit de eerste divisie voorelkaar krijgen.

Zo me eigenlijk niet eens verbazen wanneer die Zuid-Afrikaanse spits vaker op de bank plaats mag gaan nemen
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:32]
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 20:40
Excuses, was de naam kwijt, Veldwijk bedoelde ik.

Maar goed ik hoop dat Sparta promoveert alleen zou ik dan wel in de ED zonde Drenthe verder gaan.

Wie er dan degradeert is in ieder geval NAC en ik vrees voor Excelsior ondanks dat ze aardig ballen maar veel te weinig winnen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:51
Drenthe is een twijfel geval laat soms zien dat hij goed kan voetballen maar zou dan waarschijnlijk wel genoegen moeten nemen met een rol als invaller. Heb dit seizoen een paar trainingen gezien en dan staat Drenthe wel heel positief op het veld, wat aanstekelijk werkt voor de groep. Zolang hij er plezier aan beleeft financieel niet te veel vraagt en genoegen kan nemen met minder minuten mag hij van mij blijven.

Wat betreft de degradatiekandidaten ben ik het met je eens. Ik denk dat Emmen en Excelsior nacompetitie gaan spelen en NAC er helaas direct uitgaat
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:55
Maar dat is toch goedgekeurd door het bestuur neem ik aan , waar van Stee inzit ??
Doet van Stee het goed vind jij , want ik kan er vanaf de zijlijn moeilijk een oordeel over vellen .
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2945
maandag 25 maart 2019 om 21:02
Inderdaad, van Stee heeft het mede goedgekeurd. De samenwerking wordt in de media erg overdreven gebracht. Gaat om talentjes zonder contract die veelal gratis weggingen voordat Sparta ze kon vastleggen. Nu is Ajax er en die bied kennis en informatie over het opleiden, zodat Sparta door kan groeien hierin. Verder hebben zij een eerste optie mocht er een speler zijn die de potentie voor Ajax 1 kan hebben. Dat wil niet zeggen dat de speler naar Ajax moet maar dat de optie er wel is. Andere clubs kunnen zich ook melden. Voor Sparta betekend dit de aankomende 3 jaar 2 miljoen euro. Plus de kennis en informatie is dit dus een win win deal. Ik snap dat mensen door de media gevormd worden maar het is van geen enkel geval van invloed op het eerste elftal, tweede of wat dan ook eronder. Alleen contractloze spelers tot en met 15 jaar. Hopelijk heb ik het een beetje helder gebracht!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 21:03]
Vind ik leuk
Pancev +1397
maandag 25 maart 2019 om 21:00
Beste Jan, als de lat hoger moet, moeten ook de doelpalen langer worden gemaakt en moet er een nieuw net komen. Wat kost dat niet allemaal? Voor je het weet sta je voor paal, net als Kenneth, en vis je achter het net.
Vind ik leuk
Blindsy +20416
maandag 25 maart 2019 om 21:46
Wat een nietszeggende stoere prietpraat is dit van die Van Steeg, zeg. Zeker net het jeukwoordenboek voor z'n verjaardag gekregen?
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 21:48]
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 26 maart 2019 om 01:18
Waarom die lat hoger blijven leggen? Blijf nou gewoon reëel, leg hem wat lager. Dan kun je serieus resultaat boeken en gaan bouwen.
Neem gerust contact met me op via de mail. Ik help jullie verder!
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 26 maart 2019 om 01:28
Je kan de lat zo hoog leggen als je wil maar het moet wel reëel zijn!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws