Van Persie baalt van actie Clasie: 'Dat is niet goed, je moet gewoon tempo maken'

Van Persie baalt van actie Clasie: 'Dat is niet goed, je moet gewoon tempo maken'

Gepubliceerd: zaterdag 13 april 2019 om 23:18za 13-04-2019 om 23:18

Robin van Persie neemt het na de tumultueuze wedstrijd tegen Heracles Almelo op voor Nicolai Jörgensen, maar is kritisch op Jordy Clasie. De middenvelder was niet blij met zijn wissel, verliet tergend langzaam het veld en weigerde de hand van coach Giovanni van Bronckhorst.

"Dat is niet goed. We moeten winnen, dan moet je gewoon tempo maken en die tweede goal maken. Wie dat ook is, je moet gewoon tempo maken. Ondanks dat we met een man minder op het veld staan moet je wel jagen op die 2-1", reageert Van Persie voor de camera van FOX Sports.

Jörgensen kreeg even daarvoor een rode kaart wegens natrappen, maar daar tilt Van Persie niet te zwaar aan. "Ik vind het geen duidelijke rode kaart", zegt de aanvaller. "Ik stond op dat moment naast het VAR-scherm, ik kon meekijken. Het was een klein tikje, een klein veegje. Het was geel in mijn ogen."

Feyenoord won uiteindelijk met 2-1 door een benutte penalty van Steven Berghuis. Van Persie hoopt volgende week tegen AZ weer in de basis te staan. "Dan gaat het laatste maandje in. Ik krijg wel links en rechts te horen dat ik oude-mannenkwaaltjes krijg. Nu heb ik al twee of drie keer kuitblessures gehad, allemaal kleine verrekkingen. Het valt gelukkig mee, het zijn ouderdomskwaaltjes."

Plaats een reactie

BassieN +11449
zaterdag 13 april 2019 om 23:23
Discutabel rood maar je kan hem zeker geven, als je je gewoon gedraagt heb je geen discussie. Aan Clasie moeten helemaal geen woorden worden vuilgemaakt, wat een sukkel.
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 23:26
Niks discutabel man, hoe kom je daarbij? De bal is kilometers verderop, en hij geeft een 'redelijk' licht schopje, maar dit is gewoon olie dom. Dit is schreeuwen om rood.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:27]
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5758
zaterdag 13 april 2019 om 23:30
Dat deed breukers dan ook. Hij vergat alleen wel naar t goede been te grijpen met zn toneelstuk. Desondanks erg dom van Jorgensen. Nooit in zon situatie komen
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 23:32
Als de bal bij Breukers was, had hij niet zo 'toneel' gespeeld hoor. De bal was niet eens in de buurt, dus dan weet je als je zo'n schopje krijgt dat het gewoon rood is. Zeker met de VAR.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:38
N scheids die het aanvoelt gaat naar beide spelers en zegt:
Ophouden hiermee en doe normaal!
Voetballen nu.
Vind ik leuk
Guust +6752
zondag 14 april 2019 om 11:10
Hoezo, hij gaf aan dat hij een elleboog kreeg en daarom zo reageerde, er was geen elleboog te zien, gewoon gefrustreerde reactie, terechte kaart.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 23:31
De grote van Persie zet kleintje Clasie ff op zijn nummer
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 23:33
En terecht.
Vind ik leuk
Antikunstgras +14597
zaterdag 13 april 2019 om 23:59
En maakt een domme opmerking over jorgensen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:36
Hetzelfde als Tagliafico tegen AZ dus.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 00:07
Van Persie kent regels niet. Natrappen / niet voetballende bewuste overtreding, waarbij tegenstander wordt geraakt, is altijd rood.
Vind ik leuk
fr1963 +4713
zondag 14 april 2019 om 10:04
behalve als het Ziyech (ajax) is tegen El Ahmadi. Hij maakte echt een trapbeweging naar hem na balverlies, alleen miste hij El Ahmadi nog net.....er werd niet eens gefloten! Willekeur heet dat.
Vind ik leuk
RenW +5743
zondag 14 april 2019 om 12:30
Wil je nog meer voorbeelden opnoemen?
Hou je bij de feiten van gisteren, Gaat nu over Jörgensen.
Weet ook nog wel wat voorbeeldjes.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 12:31]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:46
Herinner ik me nog ja. Maar tegen Ajax speel je altijd ook tegen Michael v Praag’s invloedsfeer
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:24
Clasie moet stoppen met voetballen. Hij is veel te traag. Beste van van Persie is ook al een tijdje eraf. Feyenoord moet niet gaan bouwen aan een nieuwe stadion, maar aan een nieuw elftal. Best dramatisch allemaal.
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 23:28
Bouwen aan een nieuw elftal moeten ze sowieso. Of er nou een nieuw stadion komt of niet, dat gaan ze volgend seizoen hoe dan ook moeten doen. Ben benieuwd hoe Stam dit gaat oppakken.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:41
Nieuwe stadion v JUVE koste maar 105 M.
Moet kunnen toch?
Of is Feyenoord groter dan Juventus?
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 23:44
Qua capaciteit zeker wel, stadion van Juve heeft een capaciteit van 41.000. Daarbij, wilt Feyenoord nog meer dingen organiseren in dat stadion, dusja dat gaat hoog oplopen in de kosten.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zondag 14 april 2019 om 00:06
Feyenoord is toch de club van 't volk
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 00:15
Ja en?
Vind ik leuk
PRICE +7961
zondag 14 april 2019 om 00:37
Ja zeker ja en💪
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 01:08
En...

Niets.
Vind ik leuk
Guust +6752
zondag 14 april 2019 om 11:12
Ook veel volk niet hoor.
Vind ik leuk
Bengelino +14630
zaterdag 13 april 2019 om 23:29
Ze kunnen geen kant op. Totale waarde van het team is max 30 mln. Ze liggen op hun rug.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
zaterdag 13 april 2019 om 23:36
Ben benieuwd hoe Ajax ligt (haha, pfff..) als Frenkie, De Ligt en Ziyech kas zijn. Mag je 200 miljoen in je zak hebben, maar dan nog.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:36]
Vind ik leuk
Gijsie +2122
zaterdag 13 april 2019 om 23:42
Maak daar maar 400 miljoen van
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
zaterdag 13 april 2019 om 23:48
Ook goed. Wat jij wil.

Zullen we er anders gewoon 500 miljoen van maken?
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 23:54
Dat is wel heel weinig hoor, veels te laag ingezet, minimaal 1 miljard.😉
Vind ik leuk
Stranger +7051
zaterdag 13 april 2019 om 23:55
De blonde van inkoop gisteren na de borrel ook, op mijn bureau.
En maar roepen O,God ik kom. Maar ze ging niet , want ik lag erop.😊
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 23:32
⚠️TN📢⚠️WIJZE woorden van jouw. Groot voetbal kenner ben jij.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
zaterdag 13 april 2019 om 23:35
Nog meer open deuren?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:37
Rest van de deuren zijn gesloten. Ik wacht nog even.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
zaterdag 13 april 2019 om 23:39
Ah, dat is inderdaad makkelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:41
Hou niet van moeilijk
Vind ik leuk
OverdOse +1930
zondag 14 april 2019 om 00:04
Clasie kan eter eerst eens beginnen met voetballen😁
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:24
Clasie direct terug sturen naar Engeland. We hebben Kokcu.
Vind ik leuk
McLovin +1911
zaterdag 13 april 2019 om 23:29
Clasie is prima voetballertje voor een club als Feyenoord
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 23:34
Ayoub, Clasie, Vermeer, Jorgensen, Berghuis allemaal dit seizoen met momenten niet gelukkig in hun rol bij Feyenoord
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
zaterdag 13 april 2019 om 23:37
Zeker. Een prima voetballertje. Je zegt het goed.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zaterdag 13 april 2019 om 23:27
Het is frustratie. Seizoen loopt niet lekker. Clasie zat niet lekker in de wedstrijd. En weet niet wat de toekomst brengt voor hem na dit seizoen. Dan krijg je dit soort dingen. En natuurlijk mag hij dan niet zo reageren. Stevig gesprek houden met Jordy over zijn reactie en dan weer verder met werken. Een excuses van hem is dan wel zo gepast. Gio kan ‘m aan de kant houden voor een wedstrijdje of 1 à 2 voor zijn gedrag. En dan weer het beste ervan maken. So be it.
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 23:31
Excuus heeft hij ook al gemaakt aan Gio.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:39
Laat Clasie de rest van het seizoen maar op de bank of tribune, hij voegt niets toe aan Feyenoord altijd breed en tikkie terug heel weinig diepgang in zijn spel. Had echt meer verwacht van Clasie.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zaterdag 13 april 2019 om 23:45
Het komt er inderdaad niet voldoende uit als verwacht. Is naar mijn idee toch te vroeg vertrokken uit Rotterdam, maarja, hij moet er nu toch wel echt doorheen. Blijft een kind van onze club. Paar wedstrijden invallen zou geen slecht idee zijn nee. En na dit seizoen moet hij gewoon goed gaan kijken naar wat hij wil en uit gaan op een nieuw avontuur. Boëtius is er ook bovenop gekomen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:27
Natrappen geel? Gio is echt de weg kwijt.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
zaterdag 13 april 2019 om 23:28
Natrappen van Jorgensen niet van geel.. Die zit op de tribune
Vind ik leuk
Bossie020 +6595
zaterdag 13 april 2019 om 23:27
Ik hoop dat Jorgenson wordt geseponeerd en hij tegen AZ gewoon mag spelen.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zaterdag 13 april 2019 om 23:40
Precies! ‘K vond het vrij irritant/hinderend in de weglopen van die verdediger en hij gaf Jørgensen een elleboogje. Een klein natrapje van Nico als gevolg. Seponeren die hap.
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 23:56
Gaat niet gebeuren. Het is gewoon vragen om rood, om zoiets te doen uit frustratie, terwijl de bal allang niet meer in de buurt is. Hij moet zich niet zo uit laten lokken.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zondag 14 april 2019 om 00:08
Die rode kaart zal niet kwijt gescholden worden
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3486
zondag 14 april 2019 om 00:22
Wat een debiel ben je als je vindt dat dit geseponeerd moet worden. Dan heb je gewoon geen hersens lijkt het wel.
Klein tikje, grote tik, het is en blijft natrappen. Dat die verdediger irritant is, doet niet ter zaken. Die had misschien ook een kaart kunnen krijgen, maar die domme beperkte spits van jullie trapt na. Altijd rood, en gewoon 3 wedstrijden met 1 voorwaardelijk, heel simpel
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
zaterdag 13 april 2019 om 23:28
Wat een zooitje is het daar zeg bij Feyenoord. Iedereen loopt daar met tegenzin rond
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
zaterdag 13 april 2019 om 23:28
😉 knipoogje VP😉
Vind ik leuk
Smithsonian +45179
zaterdag 13 april 2019 om 23:28
Clasie=kutspeler
Vind ik leuk
PRICE +7961
zondag 14 april 2019 om 00:08
Duidelijke taal Smithsonian
Vind ik leuk
HennieAFCA +219
zaterdag 13 april 2019 om 23:30
Ach, het is plausibel dat Clasie den bal vanuit het perspectief van de wreef gezien 100% rechtsaf wilde sturen, maar van een belabberde kermis, al koud en bibberend met de staart tussen de benen huiswaarts keerde.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
zaterdag 13 april 2019 om 23:37
Helemaal eens.
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 23:30
Van persie baalt het hele seizoen al. En dat allemaak in je laatste jaar. Treurig voor hem. Dus lekker stoppen en seizoenkaart voor het GROTE Ajax kopen zou ik zeggen. Heb je iedere week mooi voetbal om naar te kijken. Neem vrouw en kinderen mee. Leuk familie uitje😉
🛠

Vind ik leuk
marcelvt +703
zaterdag 13 april 2019 om 23:36
leuk hoor winnen omdat je gewoon meer kwaliteit kan kopen dan je concurrentie
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 23:38
Ja toch
🛠

Vind ik leuk
PRICE +7961
zondag 14 april 2019 om 00:10
Neusje niet iedereen is gek op jouw club, sorry kerel.
Misschien begrijp je 't positief
Vind ik leuk
fr1963 +4713
zondag 14 april 2019 om 21:46
Ben je die brede grijns zeker vergeten na 2x psv en daarna ajax met 6-2 te hebben verslagen. 1e 2 prijzen van het seizoen waren voor Feyenoord. De JC schaal en RvP voetballer van de maand....van de ruim 200 eredivisie voetballers waaronder Frenkie, de Ligt, Tadic, Ziyech, vd Beek, Neres, Onana enz enz....
Het had natuurlijk allemaal beter gemoeten en gekund, maar zo dramatisch is het nu ook weer niet. 3e zoals verwacht....1/2 finale knvb beker.....
Vind ik leuk
BenikBen +146
zaterdag 13 april 2019 om 23:31
Clasie moet gewoon opzoute . Speelt zoals tie eruit ziet allemaal net niet . Hij had er niet eens in moeten staan maar wisselen voor v Persie was wel heel raar .
Vind ik leuk
marcelvt +703
zaterdag 13 april 2019 om 23:37
wat is dat nou weer voor een rare opmerking: spelen zoals tie eruit ziet? Hoe moet je er uit zien om wel te mogen blijven?
Vind ik leuk
BenikBen +146
zondag 14 april 2019 om 07:50
Bedoel ermee te zeggen dat hij nog steeds te zwaar is . Na twee sprintjes loopt te hijgen als een paard en lampion overschieten is. Veel ballen komen ook niet aan enz Hij hoort na 3 jaar buitenland niet meer thuis bij Feyenoord komt in alles tekort . .
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
zaterdag 13 april 2019 om 23:38
Jij reageert zoals je eruit ziet.


Net niet.
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 23:39
En de rest ook😂😂😂😀😀


🛠
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
zaterdag 13 april 2019 om 23:44
Verstand komt met je de jaren he Robin.....
Vind ik leuk
huppekees +116
zaterdag 13 april 2019 om 23:50
Clasie moet plaatsmaken voor van Persie... ohw even kijken hoor, de hele GROTE Clasie moet plaatsmaken voor van Persie... hij was geïrriteerd, natuurlijk ben je dan geïrriteerd, plaatsmaken voor van Persie, hoe durft van Bronckhorst de GROTE Clasie te wisselen en dan ook nog wel voor van Persie.. who..??? Nou van Persie... wel is van gehoord..?? Van Persie..?? is dat een talentje?? een nieuwkamertje..?? Clasie moet het veld af, wat een aderlating, de GROTE Clasie, die het elftal draagt, die vol in vorm is en de sterren van de hemel speelt, moet plaatsmaken voor van Persie..

Wat denkt die kleine drol wel niet.. hij moet buigen voor van Persie..

Exit Clasie heel snel...!!!

Je mag niet eens de schoenen schoon maken voor van Persie.. wegwezen.!
Vind ik leuk
G.Kopf +5742
zondag 14 april 2019 om 00:02
Typisch Clasie.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 00:19
Jørgensen zal wel 6 wedstrijden geschorst worden.
Blij dat van Persie er dan weer is.

Het seizoen van Jørgensen, begint op het seizoen te lijken van Luuk de Jong, 2 jaar geleden. Daar wordt je hard van.

Gio vraagt ook een beetje om dit soort wedstrijden. Een beetje meer lef, kan geen kwaad. Nu kan mooi Burger beginnen tegen AZ.
Vind ik leuk
Ron jans +626
zondag 14 april 2019 om 01:05
Klasie de ultieme waterdrager.
Vind ik leuk
Blije +139
zondag 14 april 2019 om 01:30
Maar goed dat van Persie niks te zeggen heeft
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 04:56
In Engeland lachen ze ons uit
Vind ik leuk
Blindsy +20513
zondag 14 april 2019 om 07:42
Tjonge, al die Feyenoord-items... Wat heeft Ajax gedaan?
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1122
zondag 14 april 2019 om 08:04
Heel goed Robin. Oprotten met die waardeloze Clasie
Vind ik leuk
ritje +787