Arbiter Liesveld staakt de strijd na bijna drie jaar en beëindigt zijn carrière

Arbiter Liesveld staakt de strijd na bijna drie jaar en beëindigt zijn carrière

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 22:21ma 15-04-2019 om 22:21

Richard Liesveld heeft zijn scheidsrechterscarrière definitief beëindigd. De 45-jarige leidsman uit Waverveen probeerde al bijna drie jaar lang om zijn rentree op het hoogste niveau te maken na een slepende rugblessure.

Zijn laatste profwedstrijd dateert alweer van 25 november 2016, toen hij de leiding had over de Keuken Kampioen Divisie-wedstrijd tussen SC Cambuur en NAC Breda. Sindsdien was Liesveld bezig aan een 'lange en intensieve revalidatie', schrijft de KNVB op haar website. De arbiter heeft zijn strijd echter moeten staken.

Liesveld debuteerde in 2005 als Eredivisie-scheidsrechter en mocht in 2015 de KNVB Bekerfinale tussen PEC Zwolle en FC Groningen in goede banen leiden. De leidsman mocht bovendien regelmatig Europa in, als eindverantwoordelijke én als lid van Team Kuipers. Liesveld stond aan de achterlijn tijdens de Europa League-finale van 2013 (Benfica-Chelsea) en de Champions League-finale van een jaar later (Real Madrid-Atlético Madrid), die gefloten werden door Björn Kuipers. Daarnaast was hij als vijfde official actief tijdens de EK's van 2012 en 2016.

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 22:25
Nou kan die solliciteren als var goed voor zn rug
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:27
Of begeleider in Zeist. Ervaring is nooit weg.
Vind ik leuk
PRICE +7982
maandag 15 april 2019 om 22:36
Wie weet is de VAR iets ja.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:26
Een goede scheidsrechter is weinig in het nieuws geweest.
Goed gedaan dus.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19226
maandag 15 april 2019 om 22:31
Vaste VAR man maken. Als hij dat zelf zou willen. Dat kun je liggend. Sommige doen het zelfs slapend..
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
maandag 15 april 2019 om 22:31
Sommigen doen het zelfs zonder ogen.
Vind ik leuk
vierde-ster +8784
maandag 15 april 2019 om 22:54
Als je bij de VAR wil dan moet je standaard een lidmaatschap van PSV hebben
Vind ik leuk
isnake +2835
dinsdag 16 april 2019 om 07:24
Daar komen de calimero's weer.
Zijn er best veel al, gezien de likes
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
maandag 15 april 2019 om 22:31
Stoppen. Dat zouden meer Nederlandse scheidsrechters moeten doen.
Vind ik leuk
Rodajc +19354
maandag 15 april 2019 om 23:31
Met deze scheidsrechter was weinig mis, toch? Iedereen maakt wel eens een foutje maar het is zeker geen lul ofzo (Zoals Serdar Umlaut). Erg jammer voor deze man.
Vind ik leuk
Pec010 +2759
dinsdag 16 april 2019 om 01:29
Er zouden juist meer scheidsrechters moeten komen. Hoe minder scheidsrechters hoe lager de kwaliteit.
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 15 april 2019 om 22:32
Gun je niemand!!
Vind ik leuk
JanvdLisme +1511
maandag 15 april 2019 om 23:00
Nou, ik denk anders dat Christiaan Bax wel een chronische rugblessure kan gebruiken.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 23:00]
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 22:32
Gaat ie voor de Var achter scherm beelden bekijken. Blijft ie toch nog een beetje betrokken.
🛠

Vind ik leuk
DumBfries +108
maandag 15 april 2019 om 22:36
Nou, die gaan we missen zeg. 🤣
Provinciefluiter.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 22:37]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 01:10
Zegt een Fries...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:40
Tis triest voor hem dat dit is gebeurd. Maar de var zou een optie kunnen zijn. Eventueel wat scheidsrechters opvoeden, want die zijn echt niet super en zeker niet constant.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:00
Toch maar even mooi 2 Europacup finales op z'n conto! Als 6e man. Op de achterlijn.. Die ken je vast nog wel: de meest nutteloze man op t veld, met zo'n stokkie in zn hand.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:09
Welk stokkie?
Vind ik leuk
RenW +5745
maandag 15 april 2019 om 23:09
En jij? Helemaal niets natuurlijk?
Vind ik leuk
Windhoos +138
dinsdag 16 april 2019 om 02:03
Een stokkie, zonnebril en blindengeleidehond.
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 16 april 2019 om 03:52
Wat vervelend voor Liesveld! Jammer dat zijn harde werken niet is beloond en dat hij de voetballerij zo roemloos moet verlaten door zo'n kloteblessure!
Ik denk dat het verstandig is om te stoppen want met 45 jaar ben je als scheids sowieso al bijna over de THT.
Ik leef met hem mee. Mijn gedachten zijn vooral bij zijn familie die hem de komende tijd gefrustreerd en knarsetandend thuis op de bank zal hebben met een grote dikke donderwolk boven zijn hoofd.
Tegelijkertijd wil ik hem.een hart onder de riem steken en zeggen: kop op, er is nog zoveel méér in het leven dan de voetballerij!
Uiteindelijk is het gewoon maar een spelletje...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 06:47
Bij de VAR en dan gelijk Mulder naar het UWV sturen. Slechtste scheids van Nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 17:00
Idd. Mulder zakt al door de ondergrens als hij opstaat.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:40
Dit was 1 van de weinige scheidsrechters die ik wel hoog had zitten, maakte ook fouten, maar was wel eerlijk en liep nooit te marchanderen. Het belangrijkste van een scheidsrechter is dat hij niet opvalt en dat deed hij nooit, dus was het een goeie. Ik zal hem gaan missen en dat deden we eigenlijk al
Vind ik leuk
pico323 +7876