Feyenoord zoekt inspiratie bij Ajax: "Ze hebben dat weten te scheiden"

24 november 2015 om 22:19

Feyenoord moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Een mooie taak voor commercieel directeur Mark Koevermans, die het wel jammer vindt dat de huidige hoofdsponsor Opel medio 2017 stopt met het sponsorschap.

"Het is geen grote teleurstelling, het is ook geen verrassing. Want we zijn al enkele weken in gesprek", aldus Koevermans tegenover Feyenoord TV. "We gaan nu met volle focus op zoek naar een nieuwe hoofdpartner van Feyenoord." Gaat Feyenoord opnieuw voor één partner of ook voor een rugsponsor? "We waren destijds heel erg blij met Opel, omdat zij als enige het shirt hebben gekozen als het ware. Dat ziet er natuurlijk ook heel netjes uit, met maar één partner erop."

De Rotterdammers houden echter alle opties open. "Kijk bijvoorbeeld naar onze concullega's uit Amsterdam. Die hebben het hoofdsponsorschap voor het eerste elftal weten te scheiden van de jeugdopleiding. En kijk naar onze buren uit Eindhoven, die hebben ooit met een rugsponsor gespeeld. Ik zeg niet dat ik dat zelf het liefste wil, maar we houden alle opties open."

"We gaan dat goed afwegen, we gaan de markt weer verkennen. Ons geluk is dat we daar ervaring mee hebben nadat ASR er drie jaar geleden mee stopte. We gaan alles uit de kast halen, gaan de markt op en gaan er het beste voor Feyenoord uithalen", besloot Koevermans.